PDA

Bekijk de volledige versie : South Park: Bigger, Longer & Uncut [DVD]



Eric van Ballegoie
19-07-2001, 00:02
South Park: Bigger, Longer & Uncut [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=81)

Hanna
28-12-2001, 11:36
heel leuke film. alleen soms voel je je wel erg zondig als je al die vloeken over je heen gekiept krijgt. voor de rest een topper! je ligt de hele film dubbel. de fantasie van de makers is grooooot!

Nathan Strik
28-12-2001, 16:09
Geweldige film... ik heb me helemaal slap gelachen in de bios. En de DVD is ook super!!!

Geert Jan Alsem
24-05-2002, 23:27
"...liedjes, veelal met gestolen melodieën."
Klopt niet echt. De liedjes klinken misschien wat bekend of standaard, maar dit is omdat het in feite een satire is. Het zijn echter wel allemaal originele nummers geschreven door Trey Parker en Marc Shaiman.

Coole film, veel humor, gave muziek :)

Maarten van Krimpen
17-04-2003, 18:27
heel leuke film. alleen soms voel je je wel erg zondig als je al die vloeken over je heen gekiept krijgt. voor de rest een topper! je ligt de hele film dubbel. de fantasie van de makers is grooooot!

Dat vloeken is alleen maar om es ff flink tegen Amerika in te gaan. Heb me de eerste keer echt helemaal dood gelachen. En de film is wat die oorlog betreft nu vrij actueel.

Richard B.
19-04-2003, 00:03
Erg grappige film (MET een echte boodschap zelfs) met hele coole muziek erin. Eigenlijk kun je het haast wel een echte musical-film noemen zelfs. Het mooie aan deze verfilming is dat ie echt op het hoogtepunt van de serie is gemaakt en daarom waarschijnlijk ook zo goed is geworden. Aanrader als je van een beetje ranzige EN gevatte humor houdt.

Gabriel B.
20-04-2003, 22:50
"...liedjes, veelal met gestolen melodieën."
Klopt niet echt. De liedjes klinken misschien wat bekend of standaard, maar dit is omdat het in feite een satire is. Het zijn echter wel allemaal originele nummers geschreven door Trey Parker en Marc Shaiman.

Coole film, veel humor, gave muziek :)

De hele film is trouwens opgebouwd volgens het Disney-stramien.

Hoewel ik geen fan ben heb ik toch genoten van de filmversie.

andrevankeulen
19-08-2003, 18:40
Zieke humor, grappige animaties, wazige verhaallijnen, is er nog iets mooiers??? :roll:

Richard B.
19-08-2003, 22:49
De hele film is trouwens opgebouwd volgens het Disney-stramien.

Da's wel heel grappig eigenlijk ja. Er is ONTZETTEND goed over de opbouw van deze film nagedacht en qua structuur is er heel veel geleend van Disney en van Hollywood-musicals. Tussen alle ranzige scenes en schuttingwoorden door is dit vaak een verbazend intelligent gemaakte film. Na meerdere keren kijken wordt ie eigenlijk alleen nog maar beter (in tegenstelling tot veel Disney's vreemd genoeg).

Henk van der Weerdt
07-11-2004, 20:00
een 3.21 met 119 stemmen en hierboven alleen maar positieve reacties??
Erg vreemd.

Heb de film laatst nog eens op een verjaardag gezien en hebben ons weer een deuk gelachen!! Echt top. Op dit moment draait Season 8 dus er valt nog meer te genieten!

MGdutch
08-12-2004, 22:58
Leuke film met een aantal goed geslaagde grappen maar ik vind hem niet goed genoeg om hem te kopen.

Henk Heideveld
04-01-2005, 15:01
een 3.21 met 119 stemmen en hierboven alleen maar positieve reacties??
Erg vreemd.

Heb de film laatst nog eens op een verjaardag gezien en hebben ons weer een deuk gelachen!! Echt top. Op dit moment draait Season 8 dus er valt nog meer te genieten!
Ja de "onbegrensde" humor heeft mij inmiddels ook te pakken, vanwaar dan die erg lage scores hier, de meningen klinken allemaal zo positief :roll: :shock:

Roadster
04-01-2005, 15:40
ja idd want dit is zow leuke film, lachte me rot.

Frenkovic
02-02-2005, 17:08
ik heb 'm al tig keer gezien en 'm ook op videoband...

hij zit nu in de 3 voor 15 actie bij de FRS en heb 'm net gekocht samen met de 2 ace ventura's ... maarre, is er alleen een flipper van? of is dit de budgetversie ofzo?

TheGodfather
02-02-2005, 18:26
ik heb 'm al tig keer gezien en 'm ook op videoband...

hij zit nu in de 3 voor 15 actie bij de FRS en heb 'm net gekocht samen met de 2 ace ventura's ... maarre, is er alleen een flipper van? of is dit de budgetversie ofzo?
zelf heb ik de keepcase versie.

hele coole film, lach me echt rot :lol:

"How would you like to suck my balls, Mr. Garrison??"

:twisted:

Nandor
02-02-2005, 18:43
Ik heb de flipper, en da's eigenlijk best geinig. Ik zie niet in waarom iemand de Pan&Scan-versie zou willen kijken, maar toch leuk dat die er bij op staat.

Wizz-Art
02-02-2005, 21:15
Hilarisch, ben dan ook erg benieuwd naar Team America die door dezelfde makers is gemaakt :P

Zeeuws Meisje
05-02-2005, 00:37
Ik heb pas de dvd gekocht en ondertussen al een paar keer gekeken. Geweldige film.

de sub-titel is ook al geweldig "The critically acclaimed full-length feature film".

Nandor
05-02-2005, 11:35
1) Dat is geen subtitel...
2) Wat is er zo geweldig aan?

nova6666
28-02-2005, 23:02
Topfilm met een kritische boodschap! Heb me helemaal dood gelachen bij bepaalden scenes. De liedjes vind ik erg goed in tegenstelling tot veel anderen mensen.

Kees Hoekerd
13-08-2005, 22:58
Een van mijn eerste dvd's.Blijft een geweldig leuke film,de liedjes zijn inderdaad geniaal en dit is al veel beter dan de beste disney films.Gevatte humor allemaal gericht op bekende sterren etc,niet te missen.

Waar zijn de seizoenen eigenlijk te koop,zijn ze ook R2 verkrijgbaar?Hier zie ik alleen losse volumes liggen met elk ong. 4 episodes.

Richard B.
14-08-2005, 00:30
Waar zijn de seizoenen eigenlijk te koop,zijn ze ook R2 verkrijgbaar?Hier zie ik alleen losse volumes liggen met elk ong. 4 episodes.
Dat zijn nog steeds de enige uitgaven die te krijgen zijn. Ik zit zelf ook nog steeds te wachten op fatsoenlijke (en betaalbare) seizoensboxen zoals die al in de VS te krijgen zijn. :?

frank_black
11-12-2005, 19:38
heb hem in totaal 27 keer gezien, how bout that?

waxie
09-01-2006, 14:30
heb hem in totaal 27 keer gezien, how bout that?


je hebt veel tijd zeker? :)


Ik vind echter de laatste seizoenen van south park veel beter dan de eerste 5. Vooral vanaf seizoen 6 vind ik het heel goed worden. Hier in belgie heeft men echter besloten een aantal jaar geleden een paar amerikaanse shows af te schaffen. Waaronder south park en jerry springer. Het zal niet braaf genoeg zijn voor ons kleine landje vermoed ik... hoe het in holland zit weet ik niet...


Laatste seizoenen zijn dus echt de max en de film vond ik van goed niveau... :)

Roy Langeveld
10-01-2006, 17:55
Hier in belgie heeft men echter besloten een aantal jaar geleden een paar amerikaanse shows af te schaffen. Waaronder south park en jerry springer. Het zal niet braaf genoeg zijn voor ons kleine landje vermoed ik... hoe het in holland zit weet ik niet...
Ik heb het hier ook al bijna een jaar niet meer gezien. Tekenfilmseries voor volwassenen doen het in Nederland in de regel niet zo geweldig, de Simpsons is hier ook nooit echt een succes geworden. Jammer.

De film zelf is idd briljant, en vooral de manier waarop de musicals van Disney van onder uit de zak krijgen is hilarisch. Het openingslied "Quiet Mountain Town" bijvoorbeeld, is duidelijk geïnspireerd door het openingsnummer "Little Town" uit Beauty and the Beast. En het liedje van Satan, "Up There", lijkt te zijn gemodeleerd naar "Out There" uit Disney's The Hunchback of the Notre Dame.
De grappen zijn echt meesterlijk:

Terrence : Oh, Phillip, this is worse than that night I fell asleep and you put your dick in my mouth and took a picture.

Cartman : Mom? If you were in a German "Scheisse" video, you... you'd tell me, right?
[short pause]
Mrs. Cartman : Sure, hon.

Mr. Mackey : Now I wanna know where you heard these horrible obscenities, m’kay?
Stan : Nowhere.
Kyle : Um, we heard them from Mr. Garrison a few times before.
Stan : Yeah.
Mr. Mackey : Boys, I seriously doubt that Mr. Garrison ever said, [reads] …um, "eat penguin shit, you ass-spelunker".

Sheila Broflovski : What the heck is a rim job?!?
Mrs. Cartman : O, why, that's when you put your legs behind your head and have someone lick your ass.

:mrgreen: (6)

Puts
11-01-2006, 16:28
En het liedje van Satan, "Up There", lijkt te zijn gemodeleerd naar "Out There" uit Disney's The Hunchback of the Notre Dame.


Ik heb meer het idee dat dit een sneer is naar "Part Of Your World" uit "The Little Mermaid". Ze willen allebei naar boven; naar de mensenwereld.
- Zij ligt op een rots en reikt haar hand uit naar boven.
- Satan houdt zich vast aan een stalactiet en reikt naar boven.
Met een beetje dezelfde camerahoek.

Jammer dat de serie niet meer wordt uitgezonden. Gelukkig is er het internet en heb ik ze allemaal gezien t/m seizoen 9. De kwaliteit blijft hoog en is nog steeds tranentrekkend hilarisch.

Roy Langeveld
11-01-2006, 21:11
En het liedje van Satan, "Up There", lijkt te zijn gemodeleerd naar "Out There" uit Disney's The Hunchback of the Notre Dame.


Ik heb meer het idee dat dit een sneer is naar "Part Of Your World" uit "The Little Mermaid". Ze willen allebei naar boven; naar de mensenwereld.
- Zij ligt op een rots en reikt haar hand uit naar boven.
- Satan houdt zich vast aan een stalactiet en reikt naar boven.
Met een beetje dezelfde camerahoek.
Misschien is het zelfs een dubbele referentie, naar zowel "Part of Your World" als "Out There". Dat geeft al wel aan hoe briljant de humor in deze film eigenlijk is. :mrgreen:

Puts
12-01-2006, 01:42
En het liedje van Satan, "Up There", lijkt te zijn gemodeleerd naar "Out There" uit Disney's The Hunchback of the Notre Dame.


Ik heb meer het idee dat dit een sneer is naar "Part Of Your World" uit "The Little Mermaid". Ze willen allebei naar boven; naar de mensenwereld.
- Zij ligt op een rots en reikt haar hand uit naar boven.
- Satan houdt zich vast aan een stalactiet en reikt naar boven.
Met een beetje dezelfde camerahoek.
Misschien is het zelfs een dubbele referentie, naar zowel "Part of Your World" als "Out There". Dat geeft al wel aan hoe briljant de humor in deze film eigenlijk is. :mrgreen:

Zekers!!! :lol:

Marco Dubbeldam
14-04-2006, 20:04
Ik heb de film ook net gezien en ik ben helemaal geen South Park fan, maar toch vond ik de film wel grappig beginnen met leuke liedjes zoals 'Blame Canada' en 'Uncle Fucker'. Helaas heb ik niet meer echt gelachen na het eerste halfuur en ik vond zelfs dat er veel saaie stukken inzaten, zoals de relatie tussen Saddam en Satan. Toch wel aardig om een keertje gezien te hebben.

Tom Wollaert
15-04-2006, 00:10
Er zijn daar wel een paar onvergetelijke gesprekken in:

Om er één te noemen:

Kyle: "Don't you belittle my people, fatass."
Cartman: "Don't call me fat, you f*cking jew!"
Mr. Garrison: "Eric, did you just say the f-word?"
Kyle: "Jew?"