PDA

Bekijk de volledige versie : LG HX751 blu-ray



Henkie panky
18-09-2011, 13:04
Ik heb een vreemd probleem?
De blu-ray dvd Live speeld prima af,ook Baas in eigen bos(tekenfilm).
daartegen speelt Piranja 3d niet met het volledige beeldformaat af:cry:
ook spiderman niet wat kan dat wezen...

DVDProfilersFilmgek
22-09-2011, 19:34
Ik heb een vreemd probleem?
De blu-ray dvd Live speeld prima af,ook Baas in eigen bos(tekenfilm).
daartegen speelt Piranja 3d niet met het volledige beeldformaat af:cry:
ook spiderman niet wat kan dat wezen...

Zo..... je hebt 4 schijfjes?:???:

Of heb je meer schijfjes......

Deerect2007
23-09-2011, 19:02
Zo..... je hebt 4 schijfjes?:???:

Wat is dat nou voor neerbuigende opmerking?

Henkie panky
23-09-2011, 19:18
Tja ??????

DVDProfilersFilmgek
23-09-2011, 20:07
Wat is dat nou voor neerbuigende opmerking?

Het is maar hoe je het bekijkt, je antwoord zegt overigens wat meer over jezelf:roll:

DVDProfilersFilmgek
23-09-2011, 20:32
Tja ??????

Is ook al geen antwoord op de opmerking, je had er toch wel uit kunnen halen dat ik bedoel dat je wel wat mager bent met je info......

Je geeft info over slechts 4 schijfjes, daar moet ik dan een passend antwoord op geven, overigens wat bedoel je met beeldvullend, als een film in het formaat 2.35:1 of 2.40:1 op de schijf staat, dan is hij niet beeldvullend, dat hoort gewoon zo, al zijn er wel enkele blu ray schijfjes die toestaan dat er gezoomed mag worden.

Als je dan toegeeft dat je slechts 4 schijfjes hebt, dan kan ik daar wel uitfilteren dat je weinig ervaring hebt.

Je vermeld ook niet wat voor een TV je hebt, hoe eea is aangesloten en is ingesteld, ook vertel je niet hoever je kennis/ervaring reikt op het gebied van spelers en TV's etc etc.......

Met andere woorden....


Tja...... wat moet ik met nerds die niet toegeven dat ze nerds zijn.... vind het prima om mensen zonder enige kennis van zaken te helpen, maar vermeld dat dan gewoon even, dat maakt het wat makkelijker, bijdehandje spelen kan later altijd nog:rolleyes:

Aan zogenaamde hulp van andere bijdehandjes met domme opmerkingen die niet verder kijken dat hun neus lang is heb je ook geen drol, net alsof je zelf niet in staat zou zijn mij van weerwoord te dienen:evil:

Henkie panky
23-09-2011, 21:00
Ik vraag advies alleen dat.

Deerect2007
23-09-2011, 21:11
Is ook al geen antwoord op de opmerking, je had er toch wel uit kunnen halen dat ik bedoel dat je wel wat mager bent met je info......

Je geeft info over slechts 4 schijfjes, daar moet ik dan een passend antwoord op geven, overigens wat bedoel je met beeldvullend, als een film in het formaat 2.35:1 of 2.40:1 op de schijf staat, dan is hij niet beeldvullend, dat hoort gewoon zo, al zijn er wel enkele blu ray schijfjes die toestaan dat er gezoomed mag worden.

Als je dan toegeeft dat je slechts 4 schijfjes hebt, dan kan ik daar wel uitfilteren dat je weinig ervaring hebt.

Je vermeld ook niet wat voor een TV je hebt, hoe eea is aangesloten en is ingesteld, ook vertel je niet hoever je kennis/ervaring reikt op het gebied van spelers en TV's etc etc.......

Met andere woorden....


Tja...... wat moet ik met nerds die niet toegeven dat ze nerds zijn.... vind het prima om mensen zonder enige kennis van zaken te helpen, maar vermeld dat dan gewoon even, dat maakt het wat makkelijker, bijdehandje spelen kan later altijd nog:rolleyes:

Aan zogenaamde hulp van andere bijdehandjes met domme opmerkingen die niet verder kijken dat hun neus lang is heb je ook geen drol, net alsof je zelf niet in staat zou zijn mij van weerwoord te dienen:evil:

misschien moet je een stressbal kopen

henkie panky geeft inderdaad wel erg weinig info, maar om zo te reageren lijkt me niet noodzakelijk.

DVDProfilersFilmgek
23-09-2011, 21:39
misschien moet je een stressbal kopen

henkie panky geeft inderdaad wel erg weinig info, maar om zo te reageren lijkt me niet noodzakelijk.

Om advies te kunnen krijgen mag je best wat info geven, dat helpt om tot een goed antwoord te komen, halfbakken info geeft halfbakken antwoorden.

Ik heb niets nodig, stress graag anderen, dat helpt mij van de stress af(y)

En kom toch even................, er stond niets verkeerd, en als je maar 4 schijfjes hebt........ mag dan zuinig zijn, het is een begin, zo ben ik zelf ook begonnen en heb er nu kasten vol mee8-)

DVDProfilersFilmgek
23-09-2011, 22:02
Ik vraag advies alleen dat.

Om advies te krijgen dien je goede info te geven, onvolledige info geeft verkeerde antwoorden, die leiden weer tot verkeerde acties, en dat leid weer tot....

Oke, we zijn er dan nu wel uit dat je gewoon een ontzettende Nerd bent die in het geheel niets weet van schermen, spelers en beeldformaten, helemaal niet erg als je dan wat wilt leren, we zijn allemaal begonnen zonder de kennis, maar hebben wat bijgeleerd, deze kennis wordt heus wel met de belangstellende gedeeld......

Maar tsja......

Je speelt nu een beetje de man met de lange tenen, maar ik denk dat ik je het antwoord al heb gegeven, de schijf heeft een formaat van 2.35:1 of van 2.40:1 en is daarom niet beeldvullend...... Mocht je speler beschikken over zoomfuncties, dan kan het zijn dat deze functie niet werkt omdat de fabrikant/uitgever van de schijf heeft beslist dat hij dat niet wil. Niet iets waar ik het mee eens ben, maar ik kan er ook niets aan doen dat er mensen zijn die voor anderen willen uitmaken hoe zij een film moeten zien....:rolleyes: Het is overigens wel 1 van de redenen waarom ik een iets grotere TV waardeer, ik heb er niet de behoefte meer aan om beeldvullend te willen kijken, veel films verdienen het om in 2.35/2.40:1 te worden gezien :grin:

Geen dank graag gedaan(y)

Deerect2007
23-09-2011, 22:20
Oke, we zijn er dan nu wel uit dat je gewoon een ontzettende Nerd bent die in het geheel niets weet van schermen, spelers en beeldformaten


Is hij misschien de leek en ben jij de nerd? Jij schijnt alles te weten van schermen, spelers en beeldformaten

DVDProfilersFilmgek
24-09-2011, 07:48
Is hij misschien de leek en ben jij de nerd? Jij schijnt alles te weten van schermen, spelers en beeldformaten

Mijn vergissing, nerd had nitwit moeten zijn, om één of andere onverklaarbaar iets gooi ik die 2 wel eens door elkaar:oops:

Zou mezelf geen nerd willen noemen op het gebied van TV's , spelers, speakers en verdere aanverwante artikelen, al heb ik er dan wel de nodige ervaringen mee, is meer een hobby die ik graag mag delen met de onwetende, ik geef dan ook graag een beetje compleet antwoord waar de vragensteller wat aan heeft.

Henkie panky
24-09-2011, 09:34
Ik heb een nieuwe tv de LG 42LW650S dus niet de goedkoopste.
Mijn cinemaset LG HX751 .
Op de dvd staat 16.9 dus neem ik aan breedbeeld.
Kan stellen wat ik wil op de tv en speler maar blijf dan de balken boven en onder zien?
Wel kan ik zomen maar dan verlies ik erg veel van het beeld en kwaliteit.
Hoop dat het duidelijk is en niet zo boos worden allemaal;)

DVDProfilersFilmgek
24-09-2011, 11:48
Ik heb een nieuwe tv de LG 42LW650S dus niet de goedkoopste.
Mijn cinemaset LG HX751 .
Op de dvd staat 16.9 dus neem ik aan breedbeeld.
Kan stellen wat ik wil op de tv en speler maar blijf dan de balken boven en onder zien?
Wel kan ik zomen maar dan verlies ik erg veel van het beeld en kwaliteit.
Hoop dat het duidelijk is en niet zo boos worden allemaal;)

Oke, een kleine uitleg over beeld-formaten

Je hebt 4:3 het "oude" formaat, dat is in getal 1.33:1 als het beeld bij zo'n TV helemaal gevuld is, op zo'n TV wordt ook wel eens in 1.66:1 uitgezonden, dan krijg ie ook een soort van beeldbreed, wel krijg je dan ook balken onder en boven, bij een 4:3 TV is dat wel vervelend kijken, er blijft weinig over.

Dan heb je 2 soorten Breedbeeld TV's de meest gebruikte is de zogenaamde 16:9 TV, Philips heeft dan nog eens de extra brede Breedbeeld TV met het schermformaat van 21:9 deze is vooral geliefd bij de filmliefhebbers die graag het "echte" breedbeeld kijken.

Breedbeeldformaten:

Beeldvullend beeld(wordt ook wel full screen genoemd) op een 16:9 TV krijg je met de getalletjes(zoals ze bij de betere uitgevers op de doos/cover horen te staan) 1.78:1 en 1.83:1 (niet helemaal waar, maar een TV kent "overscan" daardoor zal bijna niemand het verschil tussen beide kunnen zien)

Niet Beeldvullend zijn de getalletjes 2.35:1 en 2.40:1, bij deze formaten krijg je de zogenaamde zwarte balken. De genoemde formaten zijn de meest voorkomende, er zijn uitschieters, zo is de film Ben Hur te koop geweest/nog te koop? met het formaat 2.70:1, dit geeft nog iets grotere zwarte balken.

Bij uitgaves op DVD kun je in de meeste gevallen(als de speler tenminste een zoomfunctie heeft) wel zoomen. Bij Blu Ray is dat een ander verhaal, fabrikanten lijken het nogal fijn te vinden om beslissingen voor ons te nemen en ons te beperken in de mogelijkheden van onze apparatuur, ze kunnen je zodoende de zoomfuctie ontnemen, je verplichten naar het menu te gaan om aldaar aanpassingen te doen in de ondertitels of audiotracks, iets dat ontzettend storend is als je speler wel de mogelijkheid heeft om dat direct te kunnen doen, en al helemaal als de uitgever ook nog eens een ontzettend traag en irritant menu heeft:evil:

Maar goed, het is niet anders, zo zal ik zelf niet/of zeer zelden zoomen met de formaten 2.35/2.40:1, wel zoom ik op een andere wijze, zo houd ik er absoluut niet van om oude series die geschoten zijn in het oude 1.33:1 formaat op mijn breedbeeld origineel te gaan kijken, de zwarte balken aan weerszijden storen mij, ik zoom hier dus wel. Vroeger, bij de eerste breedbeeld TV's met beeldbuizen was dat niet om aan te zien, het beeld werd inelkaargedrukt en aan de zijden uitgerekt, zodoende leken de mensen op dikke vette kabouters en hadden ze van die dikke plofkoppen, hedentendage wordt het 4:3 beeld heel mooi weergeven op een 16:9 TV, ik kan er tenminste wel mee leven;)

Beeldkwaliteit:

Je hebt een mooie TV(heb hier zelf oa ook een LG, de 37LV3550, deze wordt gebruikt als PC monitor en doet dat uit de kunst(y)), van alles in 1 ben ik geen voorstander, maar de gebruikte speler zal zeker een prima plaatje op je TV toveren als er Blu Rays worden afgespeeld, daarin doen de spelers niet veel voor elkaar onder en zijn de verschillen minimaal. De verschillen met de wat betere apparatuur komen pas een beetje tot uitdrukking als er DVD's afgespeeld gaan worden en je er mee gaat zoomen, dan ziet men wel dat de apparatuur wel degelijk tot iets meer in staat kan zijn, ook bij DVD's zoomen blijft het beeld dan stukken beter, de gebruikte hard en software laat dan zien dat het iets hogere prijskaartje terecht was. Het is bij de grotere schermen >55inch wat duidelijker te zien dan bij de kleinere schermen die over het algemeen toch al scherper overkomen dan de grotere schermen.

Zoomen:

Probeer het zoomen te voorkomen, de maker heeft met de keuze van het formaat het beste met ons voor gehad, hij wil je een zo mooi mogelijk geheel geven, dat daarbij fabrikanten zijn die je beperken in je vrije keuze is weer een ander verhaal, veel downloads worden wel full screen op het net gezet, maar of je daar blij mee moet zijn....

Ben in de start van het DVD tijdperk begonnen, ergerde mij ontzettend aan de zwarte balken...... op mijn toen nog 4:3 TV, het was echt geen kijken, had je DVD en je had maar een heel klein beetje zichtbaar beeld. De beeldbuis breedbeeld TV's waren ook niet om aan te zien, zo kwam er toen mijn eerste grote TV, een CRT breedbeeld projectie TV, het zoomen was niet meer nodig, echt heel lang van genoten:grin: Na een paar jaar toch wel erg achterhaald, de techniek ging hard vooruit en werd steeds betaalbaarder, degenen die nog weten wat die eerste grote plasma gevallen in de winkel kostten, weten wel wat ik bedoel. De grotere TV formaten zijn oa geliefd geworden om nog een beetje beeld over te houden als er in de speelfilm formaten wordt gekeken, een zwarte rand is dan minder storend;)

Mocht je nog vragen hebben......