PDA

Bekijk de volledige versie : Farscape wordt gecanceled!



Michiel Offerman
16-09-2002, 15:32
Maandag 23 september a.s zend BBC 2 aflevering 1 van seizoen 4 van Farscape uit. Deze briljante sf-serie uit de stal van oppermuppet Jim Henson is al geruime tijd op dvd te verkrijgen (engelse import weliswaar, maar je hoort mij niet klagen).

Sci-Fi Channel, die in Amerika de rechten van deze serie heeft, besloot in alle onwetendheid de stop eruit te trekken, waardoor er na seizoen 4 (waarschijnlijk) geen volgend seizoen meer komt. Met als gevolg dat heel veel verhaallijnen worden afgekapt of in dit laatste seizoen gepropt moeten worden. En dat kan toch niet de bedoeling zijn. :nono:

De fans van de serie zijn dan ook een campagne begonnen om de serie te handhaven. Tot zover met enig succes. De sloop van de decors zijn voorlopig al uitgesteld.

Kijk derhalve bijvoorbeeld op
http://farscape.wdsection.com/index.php
voor nadere info.

En nu maar hopen dat ze nog een extra seizoen door zullen gaan.

Mike Philippens
16-09-2002, 23:04
Ik heb de serie in het begin heel religieus gevolgd maar ik vond het op een gegeven moment een beetje vaag worden. Een beetje als x-files: in het begin heeft men nog vele originele ideeën en dat is op een gegeven moment op en vervalt men in herhalingen of heeeele vage verhalen die zelf in het 'universum' van de serie hoogst dubieus zijn.

De eerste twee seizoenen heb ik echt van genoten, maar ik heb een paar afleveringen van seizoen 3 gezien en dat was echt heel vaag. Alsof ik in een David Lynch film zat.

Waarschijnlijk zullen een flink aantal die-hards de serie willen redden, maar wat is de reden van het cancellen? Kijkcijfers? Dat zegt dan toch genoeg...of zie ik het verkeerd?

Marco
16-09-2002, 23:43
Kijkcijfers? Dat zegt dan toch genoeg...of zie ik het verkeerd? De kijkcijfers van Farscape vielen idd tegen, dit in tegenstelling van een andere Sci-Fi Channel kijkcijferkanon Stargate SG-1. Maar The Jim Henson Company schijnt bezig te zijn met een Farscape film. En vanaf 3 november is Farscape te bij Yorin. Als er genoeg belangstelling is (lees kijkcijfers) dan wordt Farscape seizoen 1 volgend jaar op DVD uitgebracht met NL ondertiteling.

Mike Philippens
16-09-2002, 23:48
De kijkcijfers van Farscape vielen idd tegen, dit in tegenstelling van een andere Sci-Fi Channel kijkcijferkanon Stargate SG-1.
Hmmm...nu lees ik net dat dat waarschijnlijk komt omdat ze de uitzendtijd hebben verzet naar 22:00... Dan kijken vooral de jongeren niet meer blijkbaar. Volgens de critici is dat zo'n zelfde truuk als ze indertijd bij Star Trek hebben uitgehaald.

Evengoed vond ik het vaag worden. Maar Stargate is helemaal naatje natuurlijk. De film was goed, maar de serie is hoogst on-origineel en heeft geen zak met de film te maken. Gewoon een simpele avonturenfilm met als uitgangspunt die gate.

Cobben
17-09-2002, 11:16
Tja.. meningen verschillen over Stargate, maar feit blijft dat het uiterst populair is en eerlijk gezegd vind ik de serie op dit moment erg goed.. Vind het dus ook geen probleem dat seizoen 7 zojuist bevestigd is :-) .