PDA

Bekijk de volledige versie : Verzamelaar ???



Mich
16-09-2002, 21:47
Wat ik me afvraag is of de leden op dit forum vallen onder de noemer verzamelaar. Ik zie hier namelijk redelijk vaak mensen DVD's verkopen of ruilen.
Een verzamelaar is iemand die DVD's koopt om in zijn Collectie toe te voegen en niet om deze éénmaal te zien en dan te ruilen.

En ... wat is het pronkstuk van je verzameling en waarom. Hetzij omwille van de technische specificaties, hetzij een sentimentele waarde.

Ikzelf ben een verzamelaar en probeer alle films die ik goed vind binnen te rijven. Hoe meer hoe liever. Ruilen doe ik zeer zelden en verkopen al even vaak.

Het pronkstuk op dit moment is Terminator 2. Mijn absolute lievelingsfilm.

lieshout84
16-09-2002, 21:51
Ikzelf ben een verzamelaar en probeer alle films die ik goed vind binnen te rijven. Hoe meer hoe liever. Ruilen doe ik zeer zelden en verkopen al even vaak.



Dit geld ook voor mij, ik koop films die ik graag wil hebben en ik verkoop bijna nix.
owja en mijn toppertje is denk ik toch wel, lotr, matrix en bttf-box.

Nico de Graaf
16-09-2002, 22:14
Ik heb films in mijn bezit waar ik toch sterk aan zit te denken om die te verkopen. Ik heb ze een keer gezien en ik denk dat ik ze niet nog een keer zal gaan kijken.
Als ik na een paar maanden nog steeds geen zin heb om ze nog een keer te zien zal ik ze waarschijnlijk verkopen.

Alex van den Berg
16-09-2002, 22:14
Ik voeg ook alleen maar aan mijn collectie toe...

Het pronkstuk uit mijn collectie... Hmmm... Bij zo'n hoeveelheid titels is dat moeilijk kiezen... Wat dus ook niet lukt... Al is de engelse "sprookjesboek" versie van Sneeuwwitje eeeeerrrug mooi... :)
Maar... Ik krijg wel een enigszins warm gevoel wanneer ik aan mijn afdeling "Goud Van Oud" denk... D.w.z. alle films die zijn gemaakt tot het begin van de jaren 70... Op dit moment zal dat zo'n 30-35% van mijn collectie zijn... :D

De laatste tijd zit ik er wel steeds vaker aan te denken om wat nieuwere films op te ruimen... Maar zelfs dat is lastig... Wat ik meteen weg wil doen wil niemand hebben, of ligt (meestal met goede reden...) voor minder dan 10 euro in de uitverkoopbakken... :D

Ernest Hamstra
16-09-2002, 22:24
Een verzamelaar is iemand die DVD's koopt om in zijn Collectie toe te voegen en niet om deze éénmaal te zien en dan te ruilen.

Als je 't zo bekijkt ben ik geen verzamelaar. Ik houd alleen de films die ik de moeite waard vind om nog eens te zien. Ik verkoop de films die ik 'voor mezelf afgerond heb'. Vaak koop ik een film uit jeugdsentiment en als ik 'm dan heb gezien, vind ik 't wel goed. Ook verkoop ik films die ik in de bioscoop heb gezien en daarna nog eens op DVD en waarvan ik dan zo iets heb dat ik 't wel goed vind voor de komende jaren.

De mooiste DVD uit mijn collectie....hmmm dat moet toch wel 'The Godfather Collection' zijn.

Art
16-09-2002, 22:31
Ik ben een echte verzamelaar :D Ik zou dan ook niks weg doen :nono: :D Ik koop echt films die ik meerdere kan kijken :) En op dit moment is P.T. Anderson-box mijn pronkstuk omdat ik hem heel goedkoop heb gekocht en het bevat topfilms nl Magnolia, Boogie Nights en Hard Eight (Sydney) (y) Maar dat zal wel weer op den duur veranderen maar voorlopig pronkt ie bij mij bovenaan :bier:

Rochan
16-09-2002, 22:31
Ik ben een verzamelaar. Alle films die ik heb gekocht, blijf ik behouden. Heb 1 film verkocht en dat is de Matrix, maar daarvoor in de plaats heb ik de Matrix box aangeschaft. :rolleyes: :D

Lex v/d Moolen
16-09-2002, 22:38
Ik ben ook een echte verzamelaar, ik doe films niet weg, zelfs als ik hem niet goed vond, alhoewel The Mummy zit ik wel over te twijfelen:D

Dane
16-09-2002, 22:43
Ben ook zeler weten een verzamelaar, ik heb wel eens wat verkocht of geruild maar alleen omdat of er een betere versie van de desbetreffende dvd is/komt, of ik de film blind heb aangeschaft en echt niets aan vind.

De dvd's waar ik op dit moment het meest blij ben zijn de r1 versies van Basic Instinct Unrated Director's Cut en Total Recaal L.E.

Bij basic Instinct zou je dus een "icepick" krijgen, die kreeg ik dus ook maar ik dacht dat het echt een metalen ijpriempje was, niet dus een plastic pen in de vorm van een ijspriem, maar eht ziet er toch mooi uit zeker in de verpakking.

En Total Recall is ook super met een rond metalen doosje in de vorm van Mars met daarin de dvd, echt super.

Allebei de films zijn natuurlijk ook super en niet te vergeten van onze eigen Paul Verhoeven.

En natuurlijk sinds gisteren is een van mn "pronkstuk dvd's" ook de BTTF Trilogy, daar heb ik echt lang op gewacht en het is echt een pracjtige trilogie.

Elwood.

Mark de Jong
16-09-2002, 22:47
Ik koop vrijwel al m'n DVD's blind, dus zo nu en dan moeten er wat DVD's worden verkocht die ik slecht vind of niet goed genoeg :)

Een echt pronkstuk heb ik niet, ik vind alle DVD's die ik nu in m'n bezit heb mooi en goed.

Alex van den Berg
16-09-2002, 22:50
Ik koop vrijwel al m'n DVD's blind, dus zo nu en dan moeten er wat DVD's worden verkocht die ik slecht vind of niet goed genoeg :)Ik blijf dat blind DVD's kopen toch maar een vreemd fenomeen vinden... Koop je ze dan alleen voor de geluidstrack ofzo? :confused: :D

Qique
17-09-2002, 06:43
Ik koop vrijwel al m'n DVD's blind, dus zo nu en dan moeten er wat DVD's worden verkocht die ik slecht vind of niet goed genoeg :)



Ik koop ook nagenoeg al mijn DVD's blind.. (mooi geluid joh :D ), kijk ze een keer en beslis dan of ze 'worthy enough' zijn om in mijn begenadigde verzameling (niet groot ,maar zooooo mooooi :bier: ) opgenomen te worden.

Niet goed genoeg.... daar is de deur (forum) en eruit! (6) (6)

Mijn lievelings DVD is Fight Club. Kan ik blijven kijken! (y)

Dave
17-09-2002, 06:58
Ik ben een verzamelaar geworden,
ik kocht in het begin af en toe eens een keer een dvdtje dit waren voornamelijk goedkope en daar zat dus veel "bagger" bij.
De afgelopen maanden ben ik steeds meer gaan kopen en meer gericht gaan kopen tot het moment van nu, ik heb namelijk besloten om alleen nog titels die ik zie als TOP in mijn collectie te hoiuden de rest moet er uit en daar ben ik nu goed mee bezig, ik overweeg mijn aankopen nu dus ook eerst goed eer ik iets koop (y)

Dus ik ben een Verzamelaar !

Mark de Jong
17-09-2002, 07:37
Ik blijf dat blind DVD's kopen toch maar een vreemd fenomeen vinden... Koop je ze dan alleen voor de geluidstrack ofzo? :confused: :D

Als de film mij goed lijkt, koop ik 'em. En dat gaat meestal wel goed :)

Serge Timmermans
17-09-2002, 08:38
Ikzelf val ook onder de categorie verzamelaar....
Tot nu toe nog geen DVD verkocht en dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren. Ben de laatste tijd wel bewuster dvd's gaan kopen ..dus alleen films die ik zelf top vindt. Al kan ik het af en toe niet laten om wat low budget films te kopen (wat je de laatste tijd eindelijk wat vaker ziet).

Mooiste uit mijn collectie op het moment...hmmm moeilijk ... LOTR en The Matrix zijn in ieder geval toppers die blijven!!

seetie
17-09-2002, 08:50
Ik ben denk ik wel een verzamelaar. Ook al verwacht ik een dvd niet op korte termijn weer te bekijken doe ik niets weg. Ik koop dan ook eigenlijk alleen maar wanneer ik weet/lees/hoor dat het goed is, op de gok komt zelden voor.

Mijn toppers van het moment (eigenlijk alle schijfjes gezien het bovenstaande):

muziek: U2 - Elevation Tour 2001 (krijg ik maar geen genoeg van...)

film: LOTR

starbuck
17-09-2002, 08:52
Ik ben een film-verzamelaar, en zal dus nooit een film wegdoen tenzij ik een betere versie wil, ik kan dus ook erg blij zijn met bijvoorbeeld de dvd-gratis dvd.

Pronkstukken zijn de beide Hitchcock boxen, snowwhite uk, Gothfatherbox en de next generation boxen.

Leon van Stijn
17-09-2002, 08:55
Voor mij geldt ook dat ik bijna niets verkoop; ik koop gericht de films waarvan ik weet dat ik ze goed vind. Als ik twijfel, probeer ik eerst te huren of te lenen van iemand, voordat ik beslis om al dan niet te kopen. Mijn pronkstuk op het moment is Terminator 2, een van m'n favoriete films en nog perfect op DVD gezet ook.

Luther Hartog
17-09-2002, 08:58
Het begrip verzamelaar is erg relatief. Als ik in mijn omgeving vertel dat ik zo'n 80 DVD's heb, vinden ze mij een verzamelaar. Hier ben je als je 80 DVD's hebt een normaal persoon.

In het begin van mijn DVD-periode kocht ik alles wat los en vast zat. Ik heb toen een hoop films gekocht die ik niet als een meesterwerk beschouw. Ik heb toen op een gegeven moment een punt bereikt en tegen mezelf gezegd dat dit niet langer door kan gaan. Ik heb er toen vele verkocht en koop nu alleen films die ik echt heeeeel erg goed vind. Er komen in de rest van dit jaar nog een hoop titels:(

Hilde
17-09-2002, 09:41
Ik koop alleen DVD´s die ik leuk vind. Dit najaar komen er veel DVD´s uit wat ik leuk vind. Als er een tijdje niks van mijn gading bij zit, koop ik weinig of geen DVD´s

Hilde
17-09-2002, 09:49
De laatste tijd zit ik er wel steeds vaker aan te denken om wat nieuwere films op te ruimen... Maar zelfs dat is lastig... Wat ik meteen weg wil doen wil niemand hebben, of ligt (meestal met goede reden...) voor minder dan 10 euro in de uitverkoopbakken... :D

Als ik DVD´s kwijt wil, dan verkoop ik ze aan een tweedehands Game&DVDwinkel. Gisteren nog drie verkocht die ik niet leuk vond.

Hebben ze in jouw woonplaats geen tweedehandsDVDzaak of zo waar je je DVD´s kwijt kunt?

andrebin
17-09-2002, 10:00
van ruilen komt huilen .... ;)

Hilde
17-09-2002, 10:03
van ruilen komt huilen .... ;)

Wat je zegt ja...
Ik zet mijn DVD´s ook nooit in te ruil of te koop aangebouden in de forums en zo

Gerco Bakkenes
17-09-2002, 17:52
In principe voeg ik alleen maar dvd's toe aan mijn collectie.
Uitzonderingen daar gelaten zo heb ik de RCV versie van Hellraiser III verkocht vanwege het ontbreken van een goed geluidspoor en een goede beeldverhouding. Fullscreen en Dolby 2.0 is vandaag de dag absoluut niet tolereerbaar meer.

Het toppertje uit mijn collectie .... moeilijk .... moeilijk ... op dit moment twijfel ik tussen Black Hawk Down en LOTR.

Maar dit kan zo weer veranderen.

Dane
17-09-2002, 18:47
Ik heb zelf nog nooit een dvd gekocht die ik niet "waardig" vond om tussen mn collectie te staan, heb ook alleen maar dvd's in breedbeeld en dd5.1 (met als uitzondering 2 friends boxen, maar daarbij vind ik het toaal niet erg) O ja, volgens mij zijn Robocop 2 en 3 ook niet in breedbeeld, maar die zaten toevallig ook in de robocop box...:rolleyes:

Trouwens, sinds vanmiddag is Highlander: The Immortal Edition zeker weten het pronkstuk van mn collectie;

http://213.167.72.133/images/2/1019453941_big.jpg

Elwood.

EdjeB
17-09-2002, 19:32
Ik val dus ook wel onder de cathogorie verzamelaar... nog nooit een dvd-tje verkocht, en dat zal ik niet snel doen ook... koop ook meestal alleen films waarvan ik vantevoren al weet dat ik ze (op dat moment) goed vind... zitten inmiddels al wel 1 of 2 films in m'n collectie waarvan ik me nu af vraag waarom ik ze ook alweer goed vond, maar goed.... verkopen doe ik ze niet...

wat de topper uit m'n collectie is: er zitten 3 films in die ik over en over kan kijken...
op 1 staat (ver boven de rest) Shawshank Redemption
op 2 staat Cruel intentions*
en op 3 Gladiator...

(* ik zag pas ergens dangerous liaisons staan (de film waarvan cruel intentions een remake is(wat waarschijnlijk iedereen wel wist, maar even voor de duidelijk is...) en die vind ik toch nog net iets beter... moet ik toch ook maar eens gaan halen... ) ;)

Buscemi
17-09-2002, 19:45
Voor mij zou er eigenlijk een tussenomschrijving moeten zijn: ik heb DVD's in mijn collectie die ik nooit zal verkopen, al zou ik nog zo laag aan de grond zitten. Maar soms vraag ik me bij een bepaalde titel wel eens af wat voor mij de waarde van de film is en of ik hem nog wel eens kijk... en dan, heel gemakkelijk en resoluut, zet ik hem op eBay of hier op het forum.:p

Sander Haarmans
17-09-2002, 20:03
In principe voeg ik ook alleen maar DVD's toe in mijn verzameling, tot nu toe pas 1 verkocht omdat ik daar de 4DVD versie van wilde hebben (Pearl Harbor), ik heb nog niet zoveel films (79 stuks) in vergeleken met de meeste hier maar ik vind het toch echt al een soort verzameling.

Mijn topper tot nu toe is toch wel de Back to the Future Trilogy box.

http://www.dvd-home.nl/pers/images/universal/btfpack1a.jpg

marije van der mark
17-09-2002, 20:12
Tja, dan moet ik mezelf wel een verzamelaar noemen, hoewel t mij dus niet om de verzameling te doen is :rolleyes: Ik koop bijna alles blind (ja Alex, tijdens de koop ogen dicht, doet altijd pijn om t geld weer in die grote la te zien verdwijnen ;) ) en heb zelden misgekocht. Ik heb er nu wel 1 dubbel maar vanwege de verzameling hou ik eraan vast :rolleyes: Nee hoor, ik verwacht dat ik er nog wel van af kom :D
Mijn topper... hm laatst zei ik nog Amélie en dat is ook zeker 1 van de toppers, maar ook Pearl Harbor DC, Vanilla Sky, The Matrix, Requiem For A Dream en ga zo maar door behoren tot toppers. Blijft moeilijk kiezen uit zoveel moois, dus waag me er maar niet meer aan :cool:

Remco de Swart
17-09-2002, 22:07
Ook ik ben een verzamelaar. Ik koop niet veel maar wel gericht. Zo probeer ik van de Disney films altijd de two disc versies te krijgen. De mooiste DVD's uit mijn collectie zijn ook Disney's namelijk:

Walt Disney Treasures: Mickey Mouse in living color
Silly Symphonies

Beide verpakt in een mooi verzamelblik en genummerd.

EVO
17-09-2002, 23:54
mmm, verzamelaar.
ik denk van wel, de echte tegenvallers heb ik inmiddels weggewerkt.
er zijn enkele categorieen die ik specefiek verzamel nl:
vampierfilms,
computeranimated,
south park :D
en stephen king films.
tenmisteeeh...daar ben ik mee begonnen.
verder ben ik een muziek freak, dus een muziek dvd'tje is altijd wel interresant.
mocht ik twijfelen dan koop ik de dvd niet, alleen toppers (buiten de categorieen dan)
pronkstuk?
ik denk toch wel de alien box (leuk detail: heb ik bij riccardo gekocht :eek: )

Berry vd Pluijm
18-09-2002, 06:35
Ik heb meerdere pronkstukken. Dat zijn films die in een mooie doos zitten, die staan dan ook appart OP ipv IN de kast :)

- Batman Box
- Moulin Rouge
- A.I.
- T2 S.E.
- Basic Instinct
- Harry Potter en de steen der wijzen
- Metallica S&M

Richard B.
18-09-2002, 09:58
Ik kan mezelf wel verzamelaar noemen ja. DVD's koop ik sowieso in de eerste plaats voor de films en niet voor dvd 'an sich'. Ik koop heel selectief (als er veel voor mij interessante dingen uitkomen dan koop ik dat ASAP, maar als er niets is dan ga ik geen 'twijfelgevallen' kopen om een dvd-verslaving te voeden ofzo) Voor de minder makkelijk te krijgen films op dvd doe ik moeite en voor aparte dingen ben ik bereid om flink geld te betalen (bijv. mijn Akira-tin waar ik ruim 160 piek voor betaald heb).

Wat voor soort dvd's/films ik in het bijzonder verzamel?
- gerestaureerde klassiekers (het liefst met docu of commentaar over die restauratie)
- films met een bepaalde filmhistorische betekenis (het liefst met beschrijving daarvan, middels docu's en commentaren, op de dvd)
- hacker-films, VR-films of films met computers als centraal onderwerp
- films van de toonaagevende regisseurs van het moment
- Manga-features (geen series)
- (sinds kort) de Disney-klassiekers
- SciFi