PDA

Bekijk de volledige versie : Welke merken van dvdspelers zijn makkelijk regiovrij te krijgen?



martwout
25-09-2011, 16:21
Ik heb momenteel de Pioneer DVR-540R (dvdrecorder) en de Samsung BD-C6900 BD-speler maar beide spelers zijn lastig c.q. niet regiovrij te krijgen (de code op videohelp werkt niet). Nu ben ik zodoende aan het orienteren voor een dvdspeler die wel regiovrij te krijgen is (mijn voorkeur gaat uit via de AB). Welke merken zijn actueel makkelijk regiovrij te krijgen? Is Philips (wat ik in oudere postings lees) nog steeds eenvoudig te kraken?

Rogier Burghout
25-09-2011, 16:48
In mijn beleving is Philips juist wat moeilijker dan Samsung. Met het laatste merk heb ik ervaring met 2 spelers, en die waren simpel via de AB regiovrij te krijgen. Een vriend van mij en m'n ouders hadden en Philips en daar was niks voor te vinden....

jack020
26-09-2011, 10:22
Voor ik op Blu overstapte, 2 x een Yamaha dvdspeler gehad regiovrij gemaakt met code!

DVDProfilersFilmgek
26-09-2011, 21:48
Yamaha heeft wel eens wat Philips onderdelen onder de kap en is net als een hoop Philips spelers makkelijk regiovrij te maken.

Hiteker is merk dat er om bekent staat regiovrij te zijn en ook met LG heb ik op het gebied van regiovrij maken goede ervaringen.

Altijd voordat je wat koopt eerst even kijken of hij bij Videohelp staat met een oplossing.

Ronduit lastig is Sony, niet van gehoord dat die met een simpele AB code regiovrij te maken is.

martwout
30-09-2011, 18:13
Bedankt voor de Videohelp.com-tip. Als je nu ook kijk naar de betere merken (Panasonic, Pioneer) lees ik via dit forum dat er mogelijkheden zijn om een eigen gekochte dvd-speler te laten moduleren via zaken als Stegen en JVB. Inzake Stegen heb ik al recente positieve reacties gelezen. Hoe is JVB momenteel? En moet je je speler echt opsturen of kan je het ook afleveren (ik werk namelijk in de buurt).

DVDProfilersFilmgek
30-09-2011, 20:05
Bedankt voor de Videohelp.com-tip. Als je nu ook kijk naar de betere merken (Panasonic, Pioneer) lees ik via dit forum dat er mogelijkheden zijn om een eigen gekochte dvd-speler te laten moduleren via zaken als Stegen en JVB. Inzake Stegen heb ik al recente positieve reacties gelezen. Hoe is JVB momenteel? En moet je je speler echt opsturen of kan je het ook afleveren (ik werk namelijk in de buurt).

Mmmm, op het gebied van BR spelers zou ik Pioneer toch niet 1 van de betere noemen.... maar goed, ieder zijn keus;)

Bij Jan kun je ook zelf informeren, hij reageert redelijk alert op vragen via Email:idea:

http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp

martwout
30-09-2011, 20:43
Mmmm, op het gebied van BR spelers zou ik Pioneer toch niet 1 van de betere noemen.... maar goed, ieder zijn keus;)

Bij Jan kun je ook zelf informeren, hij reageert redelijk alert op vragen via Email:idea:

http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp

Is Panasonic wel goed? Voor andere merk-aanbevelingen op het gebied van BR sta ik open.

Ik heb JVB een mail gestuurd.

hstadman
30-09-2011, 23:09
Een oppo...zijn regiovrij te leveren en hebben een goede prijs/kwalitietsverhouding. Veel speler voor een relatief goede prijs.
Verder zijn philips, panasonic, pioneer en sony goede merken. Sony is meestal lastig regiovrij te maken, gaat vaak met een chip!



Is Panasonic wel goed? Voor andere merk-aanbevelingen op het gebied van BR sta ik open.

Ik heb JVB een mail gestuurd.

DVDProfilersFilmgek
01-10-2011, 05:25
Is Panasonic wel goed? Voor andere merk-aanbevelingen op het gebied van BR sta ik open.

Ik heb JVB een mail gestuurd.

Je zal dan ondertussen ook wel antwoord hebben gehad;)

Heb zelf de Oppo 93, oa gekocht omdat ik zodoende mijn 1.3 receiver kan blijven gebruiken door de extra HDMI uitgang die de Oppo heeft, daarmee kan ik dan ook tijdens 3D films van de HD audio tracks genieten. De 93 is een topklasse speler.

Mocht je gaan voor de Oppo, dan zou ik de iets duurdere mod nemen, de mod met de AB is een beetje een draak, het vergt een geduldige hand en geest:roll:

martwout
01-10-2011, 14:11
Klopt, ik heb vanochtend een e-mail gehad dat het niet kan (alleen opsturen niet langsbrengen).

Inmiddels ben ik in het bezit van een regiovrije speler (nog niet getest, maar op amazon las ik in de reviews dat het zo is). Ik ruilde een dvd bij een dvdzaak in Den Bosch. Tijdens het kletsen met de eigenaar dat ik een regiovrije speler wilde hebben, had hij een doos staan van een Denver DVD-7768. De eigenaar gaf aan dat hij regiovrij is. De speler was maar € 69 incl 50 dvd-films (veel verzamelboxen maar grootste gedeelte zijn geen onaardige titels voor de verzameling). Inmiddels heb ik de speler draaien. Het beeld is prima alleen bij de ondertiteling en tekst zie je rafels rond letters. Maar als je op afstand gaat zitten (iets meer dan 2 meter) dan valt het niet meer op. Maar goed de speler is toch voor regio 1 bedoeld en dus als bijzet-dvdspeler. En aangezien je dan toch geen ondertiteling heb, kan ik gezien de prijs er wel mee leven. Gewoon een simpele dvdspeler die zijn werk doet. Mocht er behoefte aan zijn dan wil ik best later even berichten of hij inderdaad goed regio 1 draait. Nu nog even een eerste goedkope regio 1-dvd vinden. In het vraag- en aanbod zal ik ongetwijfeld wel iets kunnen vinden.

Rogier Burghout
01-10-2011, 17:08
.... Maar goed de speler is toch voor regio 1 bedoeld en dus als bijzet-dvdspeler. En aangezien je dan toch geen ondertiteling heb, kan ik gezien de prijs er wel mee leven. Gewoon een simpele dvdspeler die zijn werk doet. ....

Heel veel R1 dvd's hebben (Engelse) ondertiteling wat ik persoonlijk altijd wel handig vind...

martwout
04-10-2011, 19:13
Inmiddels heb ik de via dit forum gekochte R1-titel binnen en de test is goed verlopen. Hij draaide zonder enige moeite. Je zag even het beeld wat rommelen (waarschijnlijk de omschakeling naar NTSC) en daarna draaien. Nu weet ik dat ik probleemloos kan importeren.

joostdizzy
11-11-2011, 14:32
Ik kaap dit topic even voor een vraag:

Ik wil mijn dvdspeler graag regiovrij maken nu ik perongeluk een dvd heb gekocht die helaas R1 is. Nu heb ik op videohelp een code gevonden voor het regiovrij maken. Dus als ik dan regio 0 selecteer kan ik R1 t/m R6 gewoon afspelen? Maar kleven daar verder geen risico's aan? bv dat mijn dvdspelertje kapot gaat of de R2 niet meer afspeelt? Of reset hij zich weer naar regio2 als je de speler uitzet? Ik wacht in elk geval op antwoord voordat ik ga prutsen

DVDProfilersFilmgek
11-11-2011, 16:40
Ik kaap dit topic even voor een vraag:

Ik wil mijn dvdspeler graag regiovrij maken nu ik perongeluk een dvd heb gekocht die helaas R1 is. Nu heb ik op videohelp een code gevonden voor het regiovrij maken. Dus als ik dan regio 0 selecteer kan ik R1 t/m R6 gewoon afspelen? Maar kleven daar verder geen risico's aan? bv dat mijn dvdspelertje kapot gaat of de R2 niet meer afspeelt? Of reset hij zich weer naar regio2 als je de speler uitzet? Ik wacht in elk geval op antwoord voordat ik ga prutsen

Zoals altijd doe je dit soort zaken op eigen risico, maar over het algemeen is regiovrij maken via de AB vrij onschuldig en breng je bijna nooit schade aan het apparaat toe.

Je hebt nooit garantie, maar met code 0 op het einde gaat het in 99,99% van de gevallen wel goed.

Het was nog fijner geweest als je even je merk en model nummer had opgegeven, dan kunnen we even meekijken... kan je alsnog doen;)

joostdizzy
11-11-2011, 17:17
Het betreft een Philips DVP3580

DVDProfilersFilmgek
11-11-2011, 17:55
Het betreft een Philips DVP3580

Veel van het model dat begint met de letters DVP hebben deze hack:

1. Start the DVD player, make sure no CD/DVD should be there inside.
2. Bring up the System Menu
3. Goto Preferences, press 138931.
4. Up/Down arrow keys to select the region 0
5. Exit the screen.

Denk dat het geen kwaad kan;)

peptalk
11-11-2011, 18:29
Heb diverse Philips regiovrij gemaakt en dat werkt altijd prima!!