PDA

Bekijk de volledige versie : TV Philips 40PFL6606 externe speakers



EmKaVee
04-10-2011, 19:35
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier, althans als geregisteerde.:-) Heb aardig wat info gelezen, maar evengoed nog niet wijzer geworden voor mijn vragen.

Aanwezige hardware: Philips TV 40PFL6606 (http://www.philips.nl/c/televisie/6000-series-102-cm-40-inch-full-hd-1080p-dvb-t-c-40pfl6606h_12/prd/nl/?t=support) Playstation PS3 en van Canal Digitaal de Philips DSR 8121 die zijn signaal van een schotel krijgt.

Wat ik wil is, weer een leuk systeem opbouwen qua beeld en geluid. Maar beperkt ben met de financiele mogelijkheden.
Daarom een kompleet nieuw Home Cinema systeem ineens kopen, zit er voor mij niet in.
Daarom zou ik eerst het betere geluid willen hebben, en later een speler voor Bluray en/of MKV enz enz enz om af te spelen. Een receiver speelt ook, maar ook niet direct vanwege financieen.

Ik wil het nu eerst doen met wat ik heb, aangevuld met speakers ... 2.1 opstelling zeg maar. Maar kan dit wel eens? Kun je speakers wel direct aansluiten op je TV en dan ook een goed en lekker geluid krijgen?
Kan een TV dat goed aansturen, zodat je toch enigzins dat bioscoopgevoel krijgt qua geluid ...ook al is dat natuurlijk niet te vergelijken met een echte bioscoop:-)
En als het kan, moet je dan al gelijk rekening houden met een eventueel latere aankoop qua receiver?

Een kompleet Home Cinema systeem lijkt een gemakkelijke keuze, maar is niet direct mijn ding en mij eerst te veel geld.

Peet

DVDProfilersFilmgek
04-10-2011, 22:06
Het betere geluid gaat niet komen van speakertjes die je rechtstreeks aan een TV denkt te kunnen koppelen, dat gaat niet werken, als de TV boeren dat op het oog hadden, dan hadden er wel speakeraansluitingen op een TV gezeten.

Je hebt een gameconsole, een TV en een satelliet ontvanger, het is mogelijk om voor ca €275,-- best wel een heel leuk geluid neer te zetten.

Alle waar naar zijn geld, maar bij deze 2 systemen krijg je wel waar voor je geld:

Logitech Z5500

http://www.4gamesshop.nl/a/pc-accessoire/speaker/logitech/logitech-z-5500-digital?method=gotoVoorraadAction

of zijn opvolger:

Logitech Z906

http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/logitech/z906/specificaties/958229/

Mocht dit teveel kosten, dan kun je eventueel op Marktplaats kijken voor een gebruikte set, daarbij bestaat wel wat risico, je weet nooit hoe afgeragd 2e hands spullen zijn.

Als je ondertussen geniet van zo'n set, dan kun je gaan sparen voor het echte werk en als je netjes op je Logitech set past, dan kun je hem altijd weer voor een leuk prijsje verkopen, ze zijn namelijk heel erg gewild.

EmKaVee
05-10-2011, 07:45
Het betere geluid gaat niet komen van speakertjes die je rechtstreeks aan een TV denkt te kunnen koppelen, dat gaat niet werken, als de TV boeren dat op het oog hadden, dan hadden er wel speakeraansluitingen op een TV gezeten.

Je hebt een gameconsole, een TV en een satelliet ontvanger, het is mogelijk om voor ca €275,-- best wel een heel leuk geluid neer te zetten.

Alle waar naar zijn geld, maar bij deze 2 systemen krijg je wel waar voor je geld:

Logitech Z5500

http://www.4gamesshop.nl/a/pc-accessoire/speaker/logitech/logitech-z-5500-digital?method=gotoVoorraadAction

of zijn opvolger:

Logitech Z906

http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/logitech/z906/specificaties/958229/

Mocht dit teveel kosten, dan kun je eventueel op Marktplaats kijken voor een gebruikte set, daarbij bestaat wel wat risico, je weet nooit hoe afgeragd 2e hands spullen zijn.

Als je ondertussen geniet van zo'n set, dan kun je gaan sparen voor het echte werk en als je netjes op je Logitech set past, dan kun je hem altijd weer voor een leuk prijsje verkopen, ze zijn namelijk heel erg gewild.

Hoi Filmgek,

Was ik al bang voor dat dit niet zou werken, dus simpelweg eerst speakers kopen (mooie JBL's gezien) en dan in een later stadium besluiten dit verder uit te breiden.
Mede daarom had ik al ff gekeken naar de Philips SoundHub HTS4282,omdat ik dan eerst ff klaar ben en het gemak van aansluiten heb.
200 a 300 euro denk ik eerst te kunnen uitgeven voor dit en dus valt ook deze set binnen mijn bereik.
Maar er speelt wat anders mee en waar ik niet uit ben...nog niet althans.
Nu kijk ik grotendeels mijn films op de PC, waar dus enorm veel films op staan :lol: en het geluid komt er goed uit via ...tadaaaa....Logitecht Z2300(y)
Doch met dat mooie nieuwe philips led scherm (tv) die ik nu heb, wil ik natuurlijk mijn films daar op kijken.
Vandaar ook de terechte vraag voor mij zelf, ben ik geholpen met een home cinema systeem, waarin ook een bluray speler zit? Ik denk in eerste instantie van niet. De vele originele films die ik al heb, zijn dvd's, maar heb ook veel films in mkv op de pc staan.
Die mkv's op een usb stick zetten, die in de tv pluggen, werkt wel... maar geen ondertiteling. Dus die weg kan ik ook vergeten om zo films te kijken. HDMI kabel van de TV naar de PC en zo films kijken, is ook een optie, maar soms bij snelle beelveranderringen hapert ff het beeld(misschien dat de PC ff druk was).
Yeps, kan ook via het netwerk, ook al geprobeerd:p

Bovenstaande manier van films kijken, gaat ook mede mijn keuze qua home cinema bepalen in totaliteit.
Mede ook daarom zat ik eerst aan alleen luidsprekers te denken, en het vraagstuk...hoe verder ...dat later oplossen(mediaspeler ja of nee? Dune of toch maar niet? Sigma of toch realtek?).

Ik wil dus een mooi en goed geluid voor mijn films en uiteraard de PS3
Films kunnen afspelen, die via een dvd of bluray ook op een alternatieve manier af te spelen zijn middels o.a. mkv bestanden.
En, niet geheel onbelangrijk ... het liefste geen xx aantal afstandsbedieningen.:-)

Goed, jouw oplossing om eerst te gaan voor die Logitech set ... is een optie. Ofschoon ik geen 5.1 opstelling weer(had alles al eens en me ex is er blij mee) hoef te hebben.
Dan zou eventueel deze http://www.4gamesshop.nl/a/pc-accessoire/speaker/logitech/logitech-z623 voor mij een betere keuze zijn.
Want, de Logitech Z2300 die ik nu heb, wil ik eigenlijk niet missen aan me PC. Als die al aangesloten zou kunnen worden aan die TV!!

IK weet het, is een heel verhaal geworden:-) Maar hier zijn ook veel twijfels aan deze kant en een andere financiele positie zorgen er voor, dat ik niet meer het gemak van eerder heb en gewoon kopen kon wat me leuk en goed lijkt.:p
Is geen ramp, maar kwestie van anders denken nu.

Thnx!

Peet

EmKaVee
05-10-2011, 11:48
Hoi Allen,

ff een tussendoor vraagje:

Ik heb een verloopstekker gehaald voor die Logitech Z2300 en die aangesloten op mijn TV. Alles lijkt me goed te zitten(verloopstekker met de 2 males in de TV(L en R).
Maar mijn TV geeft gewoon geluid via de interne speakers en zie ik niet direct een optie, waar ik dat veranderen kan in die TV.
Wie heeft de tip? Ben nieuwsgierig naar het geluid nu:p

Peet

DVDProfilersFilmgek
05-10-2011, 12:21
Mmmmm, veel noten op de zang maar geen nagel om z'n gat te krabben....:mrgreen:

Je zult toch zelf een paar knopen moeten doorhakken, nu wil je in weze alles tegelijk terwijl je zelf ook weet dat niet gaat lukken, maar toch in je achterhoofd houd en daardoor eigenlijk jezelf het moeilijk blijft maken.

Je wilt goed geluid..... dan denk ik dat je dat Philips alles in 1x weggooigeval snel uit je hoofd moet zetten, het subje mag de naam niet hebben, in mijn ogen is dat soort spul geld weggooierij.

Je hebt ontdekt dat je ook je Z2300 op je TV kan aansluiten, is de goedkoopste oplossing, je zet het geluid van je TV uit en regelt het geluid via de Z2300.........

Maar als je dat onder goed geluid schaart :mrgreen:

EmKaVee
05-10-2011, 12:37
Mmmmm, veel noten op de zang maar geen nagel om z'n gat te krabben....:mrgreen:

Je zult toch zelf een paar knopen moeten doorhakken, nu wil je in weze alles tegelijk terwijl je zelf ook weet dat niet gaat lukken, maar toch in je achterhoofd houd en daardoor eigenlijk jezelf het moeilijk blijft maken.

Je wilt goed geluid..... dan denk ik dat je dat Philips alles in 1x weggooigeval snel uit je hoofd moet zetten, het subje mag de naam niet hebben, in mijn ogen is dat soort spul geld weggooierij.

Je hebt ontdekt dat je ook je Z2300 op je TV kan aansluiten, is de goedkoopste oplossing, je zet het geluid van je TV uit en regelt het geluid via de Z2300.........

Maar als je dat onder goed geluid schaart :mrgreen:

Nee Filmgek, goed geluid versta ikw at anders onder ...heb dat al gekend en ervaren:p
Nu inderdaad roeien met de riemen ...:-)
Maar ik wil opbouwen...als dat al kan. Natuurlijk heb ik veel noten op mijn zang en besef dat dit niet in 1 keer haalbaar is.
Daarom viel ook eerst de keuze op goeie luidsprekers tot circa 300 euri, maar dat idee heb ik al laten varen na jouw bericht.
Denk dat ik dus of vastzit aan een alles in 1 oplossing(zoals die van Philips, maar wat niet mijn eerste keus is) of langer wachten en dan gaan voor een losse receiver en luidsprekers.
Ik wil gewoon voorkomen, dat ik achteraf moet zeggen...verkeerde keuze, had ik maar ...
Dat juist kan en wil ik me nu niet veroorloven.:-)

Maarrr...die Z2300 geeft nog geen kick aan die tv:-(

Peet

DVDProfilersFilmgek
05-10-2011, 12:40
Hoi Allen,

ff een tussendoor vraagje:

Ik heb een verloopstekker gehaald voor die Logitech Z2300 en die aangesloten op mijn TV. Alles lijkt me goed te zitten(verloopstekker met de 2 males in de TV(L en R).
Maar mijn TV geeft gewoon geluid via de interne speakers en zie ik niet direct een optie, waar ik dat veranderen kan in die TV.
Wie heeft de tip? Ben nieuwsgierig naar het geluid nu:p

Peet

Het geluid zal hetzelfde klinken als met je PC, maar wel beter dan het geluid van zo'n platte TV.

Heb gisteren nog even de gebruiksaanwijzing van je TV bekeken, dacht niet dat er een analoge audio uitgang opzat, er zaten wel 2 digitale uitgangen op, een optische die niet bij elk model zou werken(volgens de gebruiksaanwijzing dan) en de digitale coax.

Via een omweg is er wel een mogelijkheid.....

Haal een scartbreakout en sluit daarop je Z2300 op aan, de scartbreakout gaat in je TV;)

Maar nog steeds, de Z2300 is heus wel aardig bij een PC of laptop, maar als je dat GOED geluid vind, dan verschillen we toch iets van opvatting over goed geluid :mrgreen:

EmKaVee
05-10-2011, 12:54
Het geluid zal hetzelfde klinken als met je PC, maar wel beter dan het geluid van zo'n platte TV.

Heb gisteren nog even de gebruiksaanwijzing van je TV bekeken, dacht niet dat er een analoge audio uitgang opzat, er zaten wel 2 digitale uitgangen op, een optische die niet bij elk model zou werken(volgens de gebruiksaanwijzing dan) en de digitale coax.

Via een omweg is er wel een mogelijkheid.....

Haal een scartbreakout en sluit daarop je Z2300 op aan, de scartbreakout gaat in je TV;)

Maar nog steeds, de Z2300 is heus wel aardig bij een PC of laptop, maar als je dat GOED geluid vind, dan verschillen we toch iets van opvatting over goed geluid :mrgreen:


Daarom Filmgek, wil het eens horen vanaf me TV. Dat dit leuk is voor een PC, en minder geschikt voor een TV...was me al duidelijk. Dus daarin verschillen we niet van mening:-)

Welke scartbreakout moet ik hebben in mijn geval? Er zijn nogal wat soorten zag ik, ben daar niet in thuis...en wil geen miskoop doen.

En, terugkomend op wat ik eigenlijk zou willen, wat is dan de beste optie om mee te beginnen en uit te bouwen?

Thnx!!

Peet

DVDProfilersFilmgek
05-10-2011, 13:12
Daarom Filmgek, wil het eens horen vanaf me TV. Dat dit leuk is voor een PC, en minder geschikt voor een TV...was me al duidelijk. Dus daarin verschillen we niet van mening:-)

Welke scartbreakout moet ik hebben in mijn geval? Er zijn nogal wat soorten zag ik, ben daar niet in thuis...en wil geen miskoop doen.

En, terugkomend op wat ik eigenlijk zou willen, wat is dan de beste optie om mee te beginnen en uit te bouwen?

Thnx!!

Peet

Je kan een simpele scartbreakout nemen, en als je je scart aansluiting nog nodig denkt te hebben, dan neem je er 1 waar je weer een scartkabel kunt aansluiten, zoiets:

http://www.allekabels.nl/product_images/SCART_60.JPG

EmKaVee
05-10-2011, 13:53
Je kan een simpele scartbreakout nemen, en als je je scart aansluiting nog nodig denkt te hebben, dan neem je er 1 waar je weer een scartkabel kunt aansluiten, zoiets:

Thnx Filmgek!

Ik heb expert gebeld met de vraag of ze dat ook hebben. Maar volgens hem, heb ik dat helemaal niet nodig. Ik heb 2 opties zegt ie, de ene is...de Z2300 via de verloopstekker op de Philips schotelontvanger aan te sluiten. Maar dan heb ik nog geen geluid van mijn PS3.
De andere optie is via de hoofdtelefoonaansluiting op de TV. Dat werkt wel, maar is dit wel goed????

Peet

DVDProfilersFilmgek
05-10-2011, 14:12
Thnx Filmgek!

Ik heb expert gebeld met de vraag of ze dat ook hebben. Maar volgens hem, heb ik dat helemaal niet nodig. Ik heb 2 opties zegt ie, de ene is...de Z2300 via de verloopstekker op de Philips schotelontvanger aan te sluiten. Maar dan heb ik nog geen geluid van mijn PS3.
De andere optie is via de hoofdtelefoonaansluiting op de TV. Dat werkt wel, maar is dit wel goed????

Peet

Ben nog bezig met je andere vraag, deze effe tussendoor....... het kan wel, maar is wel de meest storingsgevoelige, en als er perongeluk iets te hard staat loop je net eerder de kans om wat te beschadigen, met de scartbreakout gebruik je een uitgang met een vast uitgangssignaal. die scartbreakout kostte 3,25 dus dat is niet duur. Je hoofdtelefoon uitgang kost je niets, gewoon even afwegen, maar je kan met de hoofdtelefoon uitgang beginnen in afwachting van een scartbreakout.

Natuurlijk kun je ook de uitgang van de satellietdecoder gebruiken, maar dan mis je inderdaad weer de andere bronnen die op de TV zijn aangesloten;)

DVDProfilersFilmgek
05-10-2011, 14:54
Nee Filmgek, goed geluid versta ikw at anders onder ...heb dat al gekend en ervaren:p
Nu inderdaad roeien met de riemen ...:-)
Maar ik wil opbouwen...als dat al kan. Natuurlijk heb ik veel noten op mijn zang en besef dat dit niet in 1 keer haalbaar is.
Daarom viel ook eerst de keuze op goeie luidsprekers tot circa 300 euri, maar dat idee heb ik al laten varen na jouw bericht.
Denk dat ik dus of vastzit aan een alles in 1 oplossing(zoals die van Philips, maar wat niet mijn eerste keus is) of langer wachten en dan gaan voor een losse receiver en luidsprekers.
Ik wil gewoon voorkomen, dat ik achteraf moet zeggen...verkeerde keuze, had ik maar ...
Dat juist kan en wil ik me nu niet veroorloven.:-)

Maarrr...die Z2300 geeft nog geen kick aan die tv:-(

Peet

Met de scartbreakout moet het lukken...... maar meer "kicken" dan dat het met de PC deed zal niet lukken;)

Een startpunt vanwaar je kunt starten en uitbouwen, dat is zeker niet van die rommel zoals dat Philips in 1x weggooi spul, je hebt het ook niet nodig, je PS3 kan in nood altijd ingezet worden als speler, al is hij niet de stilste. De PS3 kan ook gebruikt worden als multimedia speler, net zoals veel standalones(losse BR spelers) dat kunnen. Dat je TV geen subs afspeelt komt door de manier van het bestand opslaan, ik ga daar verder niet uitwijden, dat wordt hier op het forum niet zo gewaardeerd.

Goed geluid..... laat ik eerlijk zijn, en zeker met films, is toch een 5.1 systeem wel aan te raden.

Een goede start, dat is heel lastig met een beperkt budget, als je direct ook geluid wilt wordt dat nog lastiger, immers uit speakers alleen komt geen geluid.

Losse onderdelen zijn het beste, ook als er wat stuk gaat of je wilt upgraden, los maakt dat je vrijheid hebt:grin:

In mijn ogen zou je dan moeten beginnen met een receiver en 2 speakers, daarna kun je gaan uitbouwen......... maar je budget is erg zuinig, ik begrijp het van de riemen en de boot die vooruit moet, maar een los systeem is in jouw geval toch wel een beetje moeilijk. BTW als je echt goed geluid wilt, dan vind je absoluut niets bij die alles in 1x weggooigevallen, wordt gemaakt voor vrouwen en is meer uiterlijke schijn dan een krachtig geluid.:-(

Het ligt in jouw geval dan ook een beetje aan de snelheid waarmee je cash kunt genereren en het geduld dat je hebt.

Oke een poging om je op weg te helpen:

Onkyo is een merk dat op receiver gebied toch wel zo'n beetje de fabrikant die de meeste waar voor zijn geld bied:

http://media.kieskeurig.nl/images/01/00/76/e0/acb7/442c/95d4/672c05be67a8/orig.jpg

Voor het geld hoef je het niet te laten, is een uitgaand model, en leuk om met een kleine beurs mee te starten.

http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr308/specificaties/896843/

Dan moeten er minstens 2 betaalbare speakers bij, je kan op Marktplaats kijken, hier op het forum of er al shoppend tegen aan lopen. Het hoeven niet direct de front speakers te zijn waarmee je begint, je kan in dit geval ook de achterspeakers als front inzetten en er dan later een switch mee maken........ bedenk wel bij de 1e aanschaf, dat de rest van dezelfde serie moet zijn, dus bezint eer gij de aankoop doet. Nu wil je dan ook nog een voorbeeld:

http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/10/22/8258/4337/a5cd/98a5bbcae03b/orig.jpg

Lief prijsje, 60 euro is netjes dacht ik voor een nieuwe speaker, bij dit model zijn ook nog weer grotere modellen te koop voor als het schip weer een lading gebracht heeft.

http://www.kieskeurig.nl/speaker/heco/victa_300/180355/

Het grotere broertje:

http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/10/a4/cf8b/4f14/a42b/74adb2b9ce98/orig.jpg

http://www.kieskeurig.nl/speaker/heco/victa_500/263691/

en kent ook nog een kleiner zusje:

http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/10/e0/f65b/42b7/bae2/adaac292b953/orig.jpg

http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/10/e0/f65b/42b7/bae2/adaac292b953/orig.jpg

MMm, de center niet vergeten:

http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/10/87/469d/4801/a2f7/369dc690745a/orig.jpg

Alles heel betaalsbaar http://www.kieskeurig.nl/center_speaker/heco/victa_center_100/179930/

Over de klank kan ik niets zeggen, dat zul je zelf moeten gaan ervaren, maar er wordt wel eens vaker gezegd alle waar naar zijn geld, al is er op speaker gebied ook voor de wat kleinere beurs heel wat leuks te koop.

Wat betreft de sub ben je niet aan een bepaald merk gebonden, ook al zijn ze allemaal wel verschillend met hun eigenschappen, ze dragen niet bij aan het klankbeeld van het geheel.

Zoals gezegd, een idee hoe het zou kunnen, maar die Z5500 of zijn opvolger zouden ook heel goed kunnen voldoen, ze beschikken over een decoder en ze hebben digtale ingangen.....;)

EmKaVee
06-10-2011, 00:39
Met de scartbreakout moet het lukken...... maar meer "kicken" dan dat het met de PC deed zal niet lukken;)

Een startpunt vanwaar je kunt starten en uitbouwen, dat is zeker niet van die rommel zoals dat Philips in 1x weggooi spul, je hebt het ook niet nodig, je PS3 kan in nood altijd ingezet worden als speler, al is hij niet de stilste. De PS3 kan ook gebruikt worden als multimedia speler, net zoals veel standalones(losse BR spelers) dat kunnen. Dat je TV geen subs afspeelt komt door de manier van het bestand opslaan, ik ga daar verder niet uitwijden, dat wordt hier op het forum niet zo gewaardeerd.

Goed geluid..... laat ik eerlijk zijn, en zeker met films, is toch een 5.1 systeem wel aan te raden.

Een goede start, dat is heel lastig met een beperkt budget, als je direct ook geluid wilt wordt dat nog lastiger, immers uit speakers alleen komt geen geluid.

Losse onderdelen zijn het beste, ook als er wat stuk gaat of je wilt upgraden, los maakt dat je vrijheid hebt:grin:

In mijn ogen zou je dan moeten beginnen met een receiver en 2 speakers, daarna kun je gaan uitbouwen......... maar je budget is erg zuinig, ik begrijp het van de riemen en de boot die vooruit moet, maar een los systeem is in jouw geval toch wel een beetje moeilijk. BTW als je echt goed geluid wilt, dan vind je absoluut niets bij die alles in 1x weggooigevallen, wordt gemaakt voor vrouwen en is meer uiterlijke schijn dan een krachtig geluid.:-(

Het ligt in jouw geval dan ook een beetje aan de snelheid waarmee je cash kunt genereren en het geduld dat je hebt.

Oke een poging om je op weg te helpen:

Onkyo is een merk dat op receiver gebied toch wel zo'n beetje de fabrikant die de meeste waar voor zijn geld bied:Voor het geld hoef je het niet te laten, is een uitgaand model, en leuk om met een kleine beurs mee te starten.

http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr308/specificaties/896843/

Dan moeten er minstens 2 betaalbare speakers bij, je kan op Marktplaats kijken, hier op het forum of er al shoppend tegen aan lopen. Het hoeven niet direct de front speakers te zijn waarmee je begint, je kan in dit geval ook de achterspeakers als front inzetten en er dan later een switch mee maken........ bedenk wel bij de 1e aanschaf, dat de rest van dezelfde serie moet zijn, dus bezint eer gij de aankoop doet. Nu wil je dan ook nog een voorbeeld:



Lief prijsje, 60 euro is netjes dacht ik voor een nieuwe speaker, bij dit model zijn ook nog weer grotere modellen te koop voor als het schip weer een lading gebracht heeft.

http://www.kieskeurig.nl/speaker/heco/victa_300/180355/

Het grotere broertje:


http://www.kieskeurig.nl/speaker/heco/victa_500/263691/

en kent ook nog een kleiner zusje:



http://media.kieskeurig.nl/images/00/93/10/e0/f65b/42b7/bae2/adaac292b953/orig.jpg

MMm, de center niet vergeten:



Alles heel betaalsbaar http://www.kieskeurig.nl/center_speaker/heco/victa_center_100/179930/

Over de klank kan ik niets zeggen, dat zul je zelf moeten gaan ervaren, maar er wordt wel eens vaker gezegd alle waar naar zijn geld, al is er op speaker gebied ook voor de wat kleinere beurs heel wat leuks te koop.

Wat betreft de sub ben je niet aan een bepaald merk gebonden, ook al zijn ze allemaal wel verschillend met hun eigenschappen, ze dragen niet bij aan het klankbeeld van het geheel.

Zoals gezegd, een idee hoe het zou kunnen, maar die Z5500 of zijn opvolger zouden ook heel goed kunnen voldoen, ze beschikken over een decoder en ze hebben digtale ingangen.....;)

Hoi Filmgek,

Ten eerste...dank je wel voor je uitvoerig antwoord.

Ik heb alles gelezen en nog eens gelezen, ff op me in laten werken. Ook ondertussen natuurlijk meer info gehaald:p
Onkyo sta ik al ruim 20 jaar niet verkeerd tegenover, alleen dat was pas na toch wel een teleurstelling van mijn aanschaf destijds (Philips top model receiver + Bose 5.1 systeem.

Goed, andere tijd andere kansen:p
Ik kan me dus wel vinden in je keuze qua merk,type en bovenal de kwaliteit van de reciever, ook de HDMI aansluitingen ...3 stuks die er op zitten.
De prijs zoals die nu is, is ook niet verkeerd. Boeien doet me het minder, of het een nieuw model is of niet.
Het gaat er tenslotte om, of het voor mij voldoet of niet, de rest is niet van belang.

Wat de luidsprekers betreft, het merk Heco kende ik niet, heb dus ook daar nu naar gegoogled en ook daar van lovende woorden gelezen.
Natuurlijk is dat persoonlijk, maar het is wel al een indicatie.
Dat de subwoofer niet het zelfde merk hoeft te zijn, kan belangrijk zijn...maar wel handig weer een handige tip van je.(y)
Gezien mijn woonsituatie zou ik kiezen voor staande exemplaren,daarbij komt...dat ik ze ook nog mooi vind om te zien.

Verder, ik kies in eerste instantie toch voor een 2.1 en niet voor een 5.1 of nog erger...de 7.1

Al met al kan ik me dus wel vinden in zo'n set, alleen is het totale bedrag ff anders dan ik voor ogen had.
Ga ik daarom voor een goedkopere oplossing? Nee, ik ga proberen geduld op te brengen, verder sparen en zorgen dat ik die circa 650 euro heb.
Voor eerst een tussenoplossing ga ik dus ook niet keizen, dat is zonde van mijn geld. Wel ga ik nog ff kijken naar een scartbreakout, want dat is toch een betere oplossing eerst voor die Z2300 om er tijdelijk aan te hangen.

Mocht me nog wat te binnenschieten, kom ik daar op terug! En natuurlijk...als het zo ver is, dat ik een keuze gemaakt heb en de aanschaf misschien al gedaan, meld ik me ook:-)

Thnx...(y)
Peet

DVDProfilersFilmgek
06-10-2011, 14:56
We zijn benieuwd wat het gaat worden8-)

Oh.... een simpele Multi Media Player kost tegenwoordig ook de kop niet meer, worden ook vaak aangeboden op Marktplaats en je MKV sub probleempjes kunnen hiermee al snel opgelost worden.

Ook de huidige Blu Ray spelers komen een aardig eind;)

EmKaVee
07-10-2011, 08:38
We zijn benieuwd wat het gaat worden8-)

Oh.... een simpele Multi Media Player kost tegenwoordig ook de kop niet meer, worden ook vaak aangeboden op Marktplaats en je MKV sub probleempjes kunnen hiermee al snel opgelost worden.

Ook de huidige Blu Ray spelers komen een aardig eind;)

Hoi Filmgek,

Ik stond al bijna op het punt de Onkyo 308...of toch de 309 te bestellen.:lol: Maar de luidsprekers kan ik niet direct doen, dussss ... geduld hebben.:-)
Geeft mij wel de kans, nog meer info te halen betreffende de luidsprekers. Naast jouw Heco advies, zag ik ook JBL en Jamo vaak verschijnen her en der in fora. Vast staat voor mij wel, dat het een staand model voor op de vloer wordt, wat volgens mij mijn keuze ook duurder maakt.:-( En waar ik nog niet uit ben, o.a. 2-weg of 3-weg .... Zegt me nog te weinig. Tevens en totaal niet onbelangrijk en ook al willen 'we' dat niet altijd weten, gehoor gaat er op achteruit met de jaren.8-) En daar ik geen 20ger meer ben, heeft het geen zin te betalen voor iets wat ik niet meer horen kan. :lol:

En wat de Multi Media Player betreft, daar ben ik ook nog niet over uit. Medi8ter,Ryan of Dune...Realtek of Sigma ... met of zonder HD. Vragen genoeg:p Maar dit wil ik niet direct oplossen, schuif dit vraagstuk naar voren, eerst de receiver en de luidsprekers. (y):lol:

Thnx.

Peet

DVDProfilersFilmgek
07-10-2011, 11:36
Hoi Filmgek,

Ik stond al bijna op het punt de Onkyo 308...of toch de 309 te bestellen.:lol: Maar de luidsprekers kan ik niet direct doen, dussss ... geduld hebben.:-)
Geeft mij wel de kans, nog meer info te halen betreffende de luidsprekers. Naast jouw Heco advies, zag ik ook JBL en Jamo vaak verschijnen her en der in fora. Vast staat voor mij wel, dat het een staand model voor op de vloer wordt, wat volgens mij mijn keuze ook duurder maakt.:-( En waar ik nog niet uit ben, o.a. 2-weg of 3-weg .... Zegt me nog te weinig. Tevens en totaal niet onbelangrijk en ook al willen 'we' dat niet altijd weten, gehoor gaat er op achteruit met de jaren.8-) En daar ik geen 20ger meer ben, heeft het geen zin te betalen voor iets wat ik niet meer horen kan. :lol:

En wat de Multi Media Player betreft, daar ben ik ook nog niet over uit. Medi8ter,Ryan of Dune...Realtek of Sigma ... met of zonder HD. Vragen genoeg:p Maar dit wil ik niet direct oplossen, schuif dit vraagstuk naar voren, eerst de receiver en de luidsprekers. (y):lol:

Thnx.

Peet

Mmmm, vloerstaanders..... hoeft het niet duurder te maken, er zijn ook boekenplankers die een heel hoog prijsje kunnen hebben. Heb zelf pas sinds dit jaar vloerstaanders als fronts, voordien had ik allemaal boekenplankers, hier kun je mijn geschiedenis vinden:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460

Over de jaren gaat ons gehoorbereik vooral in het hoog wat achteruit en kunnen er door beschadigingen bepaalde frequenties uitvallen en kun je soms last hebben van een fluittoon of andere permanente storing:-(

Toch kun je de verschillen tussen de diverse luidsprekers blijven horen en hebben we allemaal zo onze eigen voorkeur op het gebied van klank...... al zou de speaker het origineel zo origineel mogelijk moeten kunnen evenaren..... dat doen ze dus niet8-)

Alle speakers hebben een eigen klankkleur, het is de kunst, om binnen je budget, een set te vinden die zoveel mogelijk bij je eigen smaak past. Als je een goede keuze maakt, dan zul je er ook heel lang mee willen blijven doen. Zo heb ik zelf met mijn eerste goede set zo'n 25 jaar gedaan. Momenteel alles vervangen door wederom een set die helemaal aan mijn verwachtingen en smaak voldoet, waarschijnlijk ook mijn laatste set.

Inderdaad heel verstandig om wat door te sparen voor wat goeds(y) Een heel leuke set is die van Jamo, krijgt veel goede reviews, ik bedoel deze set:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/jamo_s608_hcs3.shtml

Toch zul je in alle gevallen niet op iemands praatjes af moeten gaan maar op je eigen oren:idea: