PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung UE40D6200 3D probleem!!



ReNoX_NL
06-10-2011, 19:44
Ik heb vandaag mijn gratis brillen ontvangen van Samsung ivm die actie die een tijdje liep!!

Nu was ik altijd al nieuwsgierig hoe 3D eruit zou zien op deze TV, wat op dit moment nog een drama is :evil:!!

Dit is het probleem:

Ik speel mijn disc af met een PS3 die aangesloten is met een HDMI 1.4 kabel!!

Ik druk de tv aan en druk bij de desgewenste film, op de afstandsbediening op 3D, daarna druk ik mijn active 3D bril aan en hier gaat het mis!!

Ik moet kiezen tussen:

beelden naast elkaar of beelden onder elkaar

ik heb beide al geprobeert maar het lost niet het probleem op dat als ik door mijn bril kijk dat ik dubbele beelden, doorlopend van elkaar heb!!

Iemand een idee??

Roy de Jong
07-10-2011, 20:23
Hier gaat iets mis.

Als je moet kiezen tussen beelden naast elkaar (SBS = Side By Side) of Boven elkaar (TAB = Top And Bottom). Dit is een techniek die hoofdzakelijk word gebruikt door de verschillende kabelmaatschappijen om 3D door te kunnen geven met een zo laag mogelijk bandbreedte.

Ik denk dat je de 3D-film gewoon moet laten beginnen zonder dat je op de 3D-knop op je afstandsbediening drukt. Dan neemt je TV automatisch de juiste instellingen aan.

Blijf dus van die knop af! ;)

Hoe staan de instellingen voor 3D-weegave op je PS3?

ReNoX_NL
07-10-2011, 20:41
Ik heb deze tips net opgevolgd bij Call of Duty: BO en het werkt perfect, dit zelfde ook gedaan bij Piranha 3D maar dan krijg ik gewoon 2D, maar dat is volgens mij geen Real3D??

Maakt dat verschil??

Volgens mij neemt de tv idd de instellingen aan wanneer ik mijn bril aanzet igg bij CoD:BO, werkt niet bij Piranha!!

Roy de Jong
07-10-2011, 21:00
Piranha 3D is volgens mij uitgebracht in Real-3D.

Hoe staat je PS3 ingesteld voor wat betreft de 3D-weergave? Misschien dat deze hier niet helemaal goed ingesteld staat.

ReNoX_NL
07-10-2011, 21:04
http://www.youtube.com/watch?v=G_4DQCoX_zY ik heb de instellingen vanaf dit filmpje gehaald!!

DVDProfilersFilmgek
08-10-2011, 13:02
Ik heb deze tips net opgevolgd bij Call of Duty: BO en het werkt perfect, dit zelfde ook gedaan bij Piranha 3D maar dan krijg ik gewoon 2D, maar dat is volgens mij geen Real3D??

Maakt dat verschil??

Volgens mij neemt de tv idd de instellingen aan wanneer ik mijn bril aanzet igg bij CoD:BO, werkt niet bij Piranha!!

Mmmm, ingeval van gebruik juiste apparatuur, dan gaat het bij een 3D film automatisch, de TV geeft dan aan dat je bij de start van de film je 3D moet aanzetten.

Heb je bijvoorbeeld een download, dan begint de film op je TV met de 2 beelden naast elkaar(of onder elkaar/al naar gelang de download), in dat geval druk je wel op het 3D knopje, je krijgt dan een waarschuwing, daar zeg je OK tegen, dan krijg je de keuze of je van 2D een 3D wil maken,ernaast 2 beelden naast elkaar, daarnaast de 2 beelden onder elkaar. Ga naar de voor jou geldende keuze met de pijltjes toetsen op de AB en druk op OK, je hebt nu de beelden goed staan. Eventueel het brilletje nog aanzetten....

Bedenk wel dat er ook nog van die "nep"(lees niet Real 3D) 3D films zijn waarbij je de brilletjes met 2 verschillende kleurtjes moet gebruiken..... daarbij geld bovenstaand verhaal niet, die zijn op elke 2D TV af te spelen het het 3D "genot":rolleyes: begint als je het brilletje met de gekleurde glazen opzet.....

Wazige
15-10-2011, 15:18
Ondersteunt je ps3 wel 3d en hdmi4? :D

DVDProfilersFilmgek
15-10-2011, 17:19
Ondersteunt je ps3 wel 3d en hdmi4? :D

Alle PS3 schijnen na de juiste update 3D te kunnen weergeven, de eerste uitgaven van de PS3 waren enkel HDMI1.3, maar bijvoorbeeld niet in staat om de HD audio kanalen in bitstream door te geven. Nu kan de PS3 dan wel 3D ddorgeven, maar niet tegelijkertijd ook een HD audio kanaal.

Zoveel bijzonders zal het ook niet zijn, zelfs mijn TV kan vanaf een USB stick een 3D bestand afspelen.....

ReNoX_NL
15-10-2011, 17:24
Het is idd al in orde, het geval was bij de game Call of Duty:Black ops dat het hier om een update ging en niet de keuze had om te kiezen tussen wel of niet 3D!!

Dus ging deze zelf kiezen voor 3D en als je dat niet wilt gaat deze game niet automatisch weer naar 1080p toe maar blijft staan op 720p!!

Dit probleem is inmiddels opgelost en werkt bij films en andere games waar dit wel een keuze is uitstekend!!

Toch bedankt voor al jullie hulp!!