PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung HT-D6500 - Composite Audio



GERDO22
02-11-2011, 08:25
Beste mensen,

Volgende vraag die ik helaas zelf niet opgelost krijg.
Zelf heb ik thuis een Samsung HT-D6500 surround set met een Samsung LE46C650 televisie.

Nu heb ik pas de tv aangesloten met de optical audio out naar de optical audio in op de receiver.

Als ik via het menu van de tv voor de audio bron optical kies dan valt het geluid van de tv uit omdat hij het naar de receiver stuurt maar dan komt er geen geluid via mijn boxxen.

Aangezien mijn Hardisk op mijn tv aangesloten is via usb wil ik graag mijn films ( geluid ) via de surround set laten lopen

Receiver staat op digital in als source.

Als ik mijn UPC box aansluit via de tullip stekkers en selecter de juist bron dan werkt het geluid perfect.

Nu weet ik dat er een oplossing is om een convertor aan te schaffen maar normaal zou het met de optical ook gewoon moeten werken.

DVDProfilersFilmgek
05-11-2011, 22:38
Nu eens geen zin om al de gebruiksaanwijzingen erbij te zoeken....

Maar ik vraag mij zomaar af...... composiet audio:???: dat bestaat niet, je TV zal een composiet ingang hebben, geel stekkertje met daaronder(of ernaast what ever) een rode en witte tulp aansluiting, als het een composiet ingang is zal daar dus nooit geluid van je TV uitkomen.....

Waarschijnlijk heeft je TV een optische uitgang...... gebruik die, je setje heeft immers ook de beschikking over een optische ingang.

BTW, die composiet met zijn tulpaudio is analoog en de composiet aansluiting op je setje is waarschijnlijk een uitgang....... heel moeilijk om geluid te krijgen door 2 uitgangen met elkaar te verbinden:lol:

Als het goed is zat er bij je TV en bij je setje een gebruiksaanwijzing, die dingen leveren ze er niet voor niets bij8-)

Sterkte, mocht je de optische aansluitingen niet kunnen vinden, dan helpen we je wel even verder, heel fijn is het dan als je er dan ook de linkjes naar de online gebruiksaanwijzingen bijvermeld;)(y)

Gerco Stuivenberg
06-11-2011, 15:16
Maar ik vraag mij zomaar af...... composiet audio:???: dat bestaat niet, je TV zal een composiet ingang hebben, geel stekkertje met daaronder(of ernaast what ever) een rode en witte tulp aansluiting, als het een composiet ingang is zal daar dus nooit geluid van je TV uitkomen.....
Als aanvulling:
Aan de kleur van de aansluitingen kun je zien waar deze voor gebruikt worden. Oranje of zwarte tulp is vaak coaxiaal digitaal geluid en geel composiet-video. :cool:

Er zijn TV´s die een composiet-video uitgang hebben, maar dat zijn er niet veel. Zie je een rode, witte en een gele bij elkaar, dan moet je kijken naar de tekst die er bij staat. ;)

GERDO22
07-11-2011, 06:57
Excuses , moest inderdaad optical zijn.
Mijn tv heeft een optical out en die gaat rechtstreeks naar mijn optical in op de receiver.

Handleidingen heb ik natuurlijk al bekeken en ook op de samsung website kom ik niet echt verder.

Heb geprobeerd mijn playstation via optical aan te sluiten en dat werkt wel perfect , maar mijn tv is geen geluid uit te krijgen

DVDProfilersFilmgek
07-11-2011, 09:19
Excuses , moest inderdaad optical zijn.
Mijn tv heeft een optical out en die gaat rechtstreeks naar mijn optical in op de receiver.

Handleidingen heb ik natuurlijk al bekeken en ook op de samsung website kom ik niet echt verder.

Heb geprobeerd mijn playstation via optical aan te sluiten en dat werkt wel perfect , maar mijn tv is geen geluid uit te krijgen

Oke... heb je eventueel gekeken of de kabel nog goed was? Optische kabeltjes zijn namelijk nogal kwetsbaar.

Kabel goed? Zie dan pagina 17 van je gebruiksaanwijzing van de TV(bij de download van de gebruiksaanwijzing had ik de engelse, de nederlandse was even niet beschikbaar) misschien dat je je speaker keuze op external moet zetten en kiezen moet voor DD5.1 , je kan eventueel ook zelf even proberen met PCM, degene die werkt is goed..... al zou DD 5.1 natuurlijk met films het mooiste zijn, maar in de gebruiksaanwijzing staat een voorbehoud, weet enkel niet of dat ook geld voor HDD die zijn aangesloten via USB.

Nu wel gelukt? indien niet, kijken we nog even verder.....

peptalk
07-11-2011, 10:12
Ik heb wel eens ergens gelezen dat die optical uit op een Samsung alleen werkt voor zenders via de tuner van de TV.

DVDProfilersFilmgek
07-11-2011, 10:33
Ik heb wel eens ergens gelezen dat die optical uit op een Samsung alleen werkt voor zenders via de tuner van de TV.

Je weet dat ik een model heb van vorig jaar, maar de optische uitgang daarvan werkt ook als ik bestandje via de externe HDD afspeel, het zou dus moeten kunnen werken.

Volgens zijn gebruiksaanwijzing zou het ook moeten werken.....

GERDO22
07-11-2011, 11:57
Dit dacht ik helaas zelf ook al .. dat misschien alleen de verbinding werkt als ik een tuner kaart zou gebruiken in mijn tv.

onderstaande ook al uitgevoerd :

Audio Format: During the reception of a digital TV
broadcast, you can select the Digital Audio output
(SPDIF) format from the options PCM or Dolby Digital

Dit had ik zelf al gevonden maar wisselen tussen de instellingen geeft helaas geen resultaat.

Misschien is het probleem toch dat hij het geluid wat via de USB HD binnen komt niet kan doorsturen.
Kabel heb ik nog gecontroleerd door hem via mijn playstation aan te sluiten en dit geeft geen enkel probleem.

DVDProfilersFilmgek
07-11-2011, 16:02
Bij mijn TV werkt de audio via de optische aansluiting wel als ik een film vanaf een op de TV aangesloten HDD afspeel, het zou moeten kunnen.

Optische aansluiting goed aangedrukt? zie je ook een lichtpuntje aan het eind van de optische kabel van dat deel dat op je surround set wordt aangesloten?

Zijn de bestanden op de HDD wel goed?

Al eens over de ARC mogelijkheden nagedacht?

Al eens gepoogd om de HDD op de set aan te sluiten?

Claudio Santulli
07-11-2011, 16:47
Die optical zit er puur en alleen omdat het de standaard is bij DVB tuners. Omdat de recentere tv's dat onboard hebben zit er dus een optical out op je tv. Bij mij werkt het ongeacht wat ik naar de tv lus, maar ook bij interne analoge tv. Ik neem aan dat je bedoeld dat je geen geluid uit je speakers op je versterker krijgt of bedoel je de speaker op je tv?

Indien je versterker geen geluid doorgeeft, kijken of je wel het optische icoontje in je versterker display ziet oplichten (indien aanwezig) Wellicht moet de digital in op je receiver op auto oid. Misschien pakt hij standaard de hdmi audio als digital in. (Maar dan zouden andere apparaten ook niet werken)

Met je UPC box bedoel je tulp in naar je tv en vervolgens via optisch naar je versterker? Overigens kan je voor analoge tv ook de analoge tulpen(RCA out) gebruiken, daar dit oorspronkelijk toch analoog is. Als je films op HDD digitale audio hebben zou dit net als je UPC box gewoon moeten werken.

Aan de andere kant spreekt dit (zoals Pep aangeeft) dat weer tegen.

Audio Format during the reception of a digital TV
broadcast, you can select the Digital Audio output
(SPDIF) format from the options PCM or Dolby Digital

DE optie PCM is dan alleen als je versterker geen decoders aan boord heeft. Dolby Digital slaat op bitstream. Deze instelling heeft dus geen invloed. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat alleen DVB als optisch out je tv verlaat.

PS weet je zeker dat je de optische out gebruikt. Want die kan je met je PS3 niet testen.

GERDO22
08-11-2011, 11:47
Denk dat het toch te maken heeft met het afspelen vanaf mijn HDD dat er geen geluid uit komt.
Alles lijkt correct ingesteld te staan.

Mijn TV staat op externe audio ( via de receiver ) , kabel zit in mijn optical out van de TV.
Receiver staat op digitaal in ( kabel zit in optical audo in ).

Alles gevolgd volgens de beide handleidingen.

Maar geen geluid , mijn UPC box zit met een tullip rechtstreeks in de versterker dus dat is normaal dat het werkt.

Heb ook de kabel nagekeken , lichtpuntje brand en is een net nieuwe kabel dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt.

Enigste mogelijkheid die ik kan bedenken is dat het geluid van de HDD ingang niet word doorgestuurd via de optical out van de TV.

DVDProfilersFilmgek zoals je aangeeft werkt het bij jou wel als je via je HDD speelt , kan je misschien je settings eens doorgeven zoals je die hebt staan op je TV ?

DVDProfilersFilmgek
08-11-2011, 12:40
Heb je je al gebogen over de ARC mogelijkheid? (Audio Return Channel via HDMI, heb ik zelf overigens niet, daarvoor is mijn reveiver niet geschikt)

Heb je je HDD al eens aangesloten gehad op je surround set?

Oke, voor wat betreft mijn settings, het maakt niet uit waarop ik mijn speaker zet external of gewoon via TV.
Bij extra instellingen via de Spdif (optisch) kan ik niet eens kiezen, hij blijft op PCM staan, de geluidsvertraging staat op 110, maar dat heeft ie waarschijnlijk zelf uitgedokterd, verder staat zo'n beetje alles uit op audiogebied van de TV, kijk geen TV, al heb ik net gecontroleerd dat het geluid van de analoge TV uitzendingen gewoon via de optische uitgang wordt weergegeven, ik heb zelfs geen digitale TV.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

GERDO22
08-11-2011, 14:12
ARC mogelijkheid moet ik thuis even nakijken.

HDD kon ik eerst aansluiten op mijn surround set , maar nadat iemand tegen de usb connector is aangelopen is de aansluiting defect geraakt daarom heb ik hem daarna op mijn TV aangesloten.

Normaal heb ik inderdaad hetzelfde op mijn TV als dat jij hebt , blijft bij mij ook op PCM staan en op 110 vertraging verder kan ik ook niet selecteren omdat alles uit word gezet automatisch.

Straks thuis nog eens alles een keer nalopen hopen dat het wat vordert.

GERDO22
09-11-2011, 07:45
Alles nagelopen gisteren en alles blijkt volgens de handleidingen gewoon goed te staan.
Dit weekend toch maar eens een andere kabel proberen voor de zekerheid.

Topic mag gesloten worden.
Toch bedankt voor alles tips.

DVDProfilersFilmgek
09-11-2011, 08:11
Alles nagelopen gisteren en alles blijkt volgens de handleidingen gewoon goed te staan.
Dit weekend toch maar eens een andere kabel proberen voor de zekerheid.

Topic mag gesloten worden.
Toch bedankt voor alles tips.

Nooit te snel sluiten laten:idea:

IK zou hier nog even naar kijken:


Mijn TV staat op externe audio ( via de receiver ) , kabel zit in mijn optical out van de TV.
Receiver staat op digitaal in ( kabel zit in optical audo in ).

Als je met de HDD draait lijkt het mij dat de TV het stukje audio zelf voor zijn rekening moet nemen, gewoon even uitschakelen lijkt me een optie om even te proberen, ben die optie niet bij mijzelf ergens tegengekomen, wel externe speaker, maar dat is toch heel wat anders;)

Laat maar even weten of het gelukt is........ en dat gaat ook beter als er geen slotje opzit8-)

GERDO22
09-11-2011, 10:21
Dat had ik inderdaad gisteren ook al nagelopen met de audio van externe spreaker terug te zetten naar TV maar ook dit geeft helaas geen verschil.

Ga het dit weekend even met een andere kabel proberen want voor de rest zijn alle mogelijkheden ondertussen helaas wel uitgesloten.

Misschien met het aansluiten aangezien mijn receiver onder in de kast staat en de kabel door wat gaten en bochten moet toch de kabel defect geraakt al komt er nog wel licht doorheen aan de ontvangst kant.

GERDO22
12-11-2011, 13:50
Probleem eindelijk opgelost.
Lag dus toch aan de kabel , nieuwe kabel gehaald en werkt perfect nu.

Bedankt voor de tips

Claudio Santulli
12-11-2011, 18:23
Goed zo. ;-)

DVDProfilersFilmgek
12-11-2011, 19:24
Probleem eindelijk opgelost.
Lag dus toch aan de kabel , nieuwe kabel gehaald en werkt perfect nu.

Bedankt voor de tips


Oke... heb je eventueel gekeken of de kabel nog goed was? Optische kabeltjes zijn namelijk nogal kwetsbaar.


Oke, gelukkig werkt het(y)