PDA

Bekijk de volledige versie : lijst online dvd shops



Matt D
18-09-2002, 11:11
misschien een goed idee om een lijst bij te houden van goede en minder goede online shops?

Ik besef ook wel dat ik misschien bij slechte deals pech heb gehad en dat dit misschien nt onmiddellijk representatief is voor de normale werking van de shop. Indien hier echter voldoende mensen reageren kan men zich na verloop van tijd een beeld vormen of het de moeite is om in een bepaalde schop te bestellen

ik heb goede ervaringen met :

dvdzone2 (BEL)
future entertainment
mr bensons (UK)
yeondvd (KOR)
dddhouse (HK)
hivizone (HK)
ro disc (NL)
blackstar (UK)
Mr Kwan (KOR)
asiandvd (USA)
Shocking Images (USA)

minder goede tot slechte ervaringen met :

sazuma (belachelijke service, onmogelijke levertijden, foute leveringen)
dvdboxoffice (foute leveringen en onklantvriendelijke opvolging)
poker industries (ridicule klantenservice)

Charley Baak
18-09-2002, 11:27
Goede Ervaringen met:

Ezy (aus) www.ezydvd,com.au
Devoted (aus) www.devoteddvd.com.au
play (uk) www.play.com
splash (uk) www.splashdvd.com
cd-wow (hongkong) www.cd-wow.nl
dvdplanet (usa) www.dvdplanet.com

Kevin Baeckelandt
18-09-2002, 11:31
Zeer goede ervaring met DVD koopjes (http://www.dvdkoopjes.com). Zeer goede site uit België, ik woon namelijk ook in België als je dan iets bestelt uit Nederland lopen die verzendingskosten te hoog op. Zeer goede informatie trouwens van Rudy Mas, krijg praktisch altijd reactie binnen het uur.

RoyEngelen
18-09-2002, 11:57
Best een goed idee om deze ervaringen uit te wisselen. Is het echter niet overzichtelijker als iemand 'de score' bijhoudt? Als iedereen zijn bevindingen gewoon lukraak gaat posten wordt het waarschijnlijk nogal onverzichtelijk.

Matt D
18-09-2002, 12:49
wil dit gerust doen, graag een reactie van de crew

Gerrit
18-09-2002, 15:15
Het idee om een lijst van professionele handelaren bij te houden is al eens voorgesteld en gepollet (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10245) in de Handelaren rubriek. Echter leek het sommige mensen geen goed idee omdat ze bang waren het "overzicht" te verliezen. Mede daardoor is er tot nu toe nog geen lijst van shops en is het dus bij een personen(handelaren)-lijst gebleven. Jammer.

Matt D
18-09-2002, 15:48
ah ok, had ik nt gezien, bedankt voor de link

blijkbaar is hier weinig vraag naar en/of vindt men het te ingewikkeld (strange maar kom), de poll gaf toch aan dat mensen het wel iets vonden hebben en een nieuw subforum lijkt me ook geen dagen werk met zicht mee te brengen

voor mij hoeft het nt, ik weet genoeg waar ik terecht kan, ging misschien handig geweest zijn voor mensen die nog nt veel online hebben geshopt

soit, niets aan te doen, topic mag dan dicht zeker?

Gerrit
18-09-2002, 16:03
Deze topic mag best blijven hoor. De vorige thread kreeg niet de volledige aandacht die het verdiende. Slechts 35 mensen hebben hun stem uitgebracht waarbij het voor sommigen vooral om ging om het 'Info over handelaren'-forum overzichtelijk te houden. De discussie is dus gestruikeld bij de irrelevante vraag waar. Het had moeten gaan om de vraag waarom en hoe. De locatie van een mogelijk nieuw sub-forum kunnen we gerust overlaten aan de crew.

Point7
19-09-2002, 08:58
Tot nu toe geen slechte ervaringen met volgende winkels.

DVDzone2 (BEL)
Play 24/7 (UK)
EzyDVD (AUS)
DeVoteD (AUS)
DVD Soon (CAN) daar heb ik nog maar eentje gekocht

hklink
19-09-2002, 09:14
- Goede ervaringen met ro-direct.nl en play.com. Snelle en probleemloze levering en bovendien niet duur! (y) Althans, de artikelen die ik er besteld heb. :)

- DVDZone2.com krijgt voorlopig even het voordeel van de twijfel. Ik heb namelijk zelf moeten achterhalen via e-mail waarom mijn bestelling zo lang open bleef staan. Na drie dagen kreeg ikantwoord: een van de beide artikelen is tijdelijk niet leverbaar wegens problemen met de leverancier. :( Ze hebben toen wel zonder bijkomende kosten het artikel dat wel voorradig was, alvast gestuurd. (y)

Louis Bouduin
19-09-2002, 09:18
Goede ervaringen heb ik met de voormalige Ken Cranes shop. Dit is nu DVD Planet, en voor 2-de hands DVD's "Big Emma." Beiden verkopen alleen zone 1.

Remco de Swart
19-09-2002, 09:24
Goede ervaringen met:

EzyDVD (aus)
DVD Box Office (can)
Rodisc (NL)
Hot Orange (NL, helaas failliet)
Bol.com (NL al heb ik na de openingsaanbieding nooit meer wat
besteld, omdat ze simpelweg te duur zijn.)

Slechte ervaring met

DVDStore (NL, DVD besteld die maanden op zich heeft laten
wachten terwijl ze niets van zich lieten horen.)
Proxis (BE Verkoopt nu ook DVD's destijds enkele boeken
besteld, een jaar later kreeg een mailtje dat er nog een
rekening openstond. Terwijl ik met een creditcard betaald
had. Rekening bleek later inderdaad niet betaald terwijl ik
de boeken reeds een jaar in huis had en ik van Proxis de
bevestiging had gekregen dat mijn creditcard was
afgeboekt. Kwestie van een slechte administratie lijkt mij.)

Gerrit
19-09-2002, 12:34
Goede ervaringen heb ik met de voormalige Ken Cranes shop. Dit is nu DVD Planet, en voor 2-de hands DVD's "Big Emma." Beiden verkopen alleen zone 1.

Louis, wil je de linkjes erbij vermelden? Op die manier heeft iedereen er wat aan ;)

Om nog even terug te komen op het idee om een aparte thread of subforum toe te wijden aan online shops: hoe gaat er een stemevenwicht komen? Met andere woorden; hoe zorgen we ervoor dat de plusjes en minnetjes gebalanceerd worden uitgedeeld. Ik kan me voorstellen dat een enkeling direct al bij zijn of haar eerste bestelling pech heeft en zonder vervolgbestellingen te hebben geplaatst, besluit om de winkel in kwestie negatief te beoordelen. Dit minnetje (bijv. gebaseerd op maar een enkel product/bestelling) kan het plusje van een ander (bijv. na jarenlange ervaring) makkelijk bagatelliseren. Na verloop van tijd zal er natuurlijk wel een redelijk betrouwbaar beeld onstaan, maar in het geval van een wat minder bekende winkel zal deze niet zo makkelijk van een slecht imago af komen en anderen dus (wellicht ten onrechte) afschrikken.

Kom maar op met jullie ideeën en voorstellen. Willen we eigenlijk überhaupt wel een plusjes-minnetjes-systeem? Roept u maar! :bier:

Jelger
19-09-2002, 12:58
En kan er dan ook aangegeven worden bij welke winkels je met creditcard moet betalen en welke niet? vind ik wel handig in ieder geval:)

Matt D
19-09-2002, 13:01
lijkt me een leuk idee en wil er gerust aan meewerken

weet nt of beheer enthousiast is

je kan een systeem invoeren waar er een quotering komt voor verschillende onderdelen

vb

levertermijn

- play 4 +
- amazon 5+

dienst na verkoop

play + 3
amazon +6

t is maar een idee

kan ook natuurlijk dat men gewoon een globale appreciatie geeft

Terre
19-09-2002, 13:01
Amazon (UK) (http://www.amazon.co.uk)
+ zeer snelle levering
+ groot aanbod
- duur

Bart Smit (NL) (http://www.bartsmit.com)
+ snelle levering (niet via post)
- sinds kort €2.50 verzendkosten (voorheen gratis)
- beperkt aanbod DVD's

DVDZone2 (BE) (http://www.dvdzone2.com)
+ groot aanbod
+ bepaalde goedkope titels
+ redelijk snelle levering

EzyDVD (AU) (http://www.ezydvd.com.au)
+ goedkoop
+ groot aanbod
+ snelle levering (5 à 6 werkdagen)

FRS (BE) (http://www.frs.be)
+ bepaalde goedkope titels
- veel artikelen niet op voorraad
- soms zeer trage levering (bvb. 2 à 3 weken)
! Eén bestelde DVD was tot 2x toe niet aangekomen.
Er wordt niet zo snel geantwoord op e-mail, maar ze hebben de DVD toch blijven opsturen tot ik 'm had (3x) (y)

Play (UK) (http://www.play.com)
+ groot aanbod
+ bepaalde goedkope titels
+ regio1 in EU
+ snelle levering (als 't in voorraad is tenminste)
- antwoorden nooit op e-mails :mad:
- laten niets weten indien item "out of stock" is
- leveren niet in België

SplashDVD (UK) (http://www.splashdvd.com)
+ bepaalde zeer goedkope titels
+ groot aanbod
- soms trage levering

Luther Hartog
19-09-2002, 13:10
Waarom staat je play-ervaring er niet op?:)

Terre
19-09-2002, 13:14
Waarom staat je play-ervaring er niet op?:)

Omdat 't nog niet afgelopen is en eigenlijk via jou gaat ;)

Maar je hebt gelijk, ik zal 't erbij zetten...

btw heb je al antwoord gekregen op die mail? :(

Gerrit
19-09-2002, 13:25
je kan een systeem invoeren waar er een quotering komt voor verschillende onderdelen
vb
levertermijn
dienst na verkoop
kan ook natuurlijk dat men gewoon een globale appreciatie geeft

Ik denk dat het niet te ingewikkeld moet worden. Het eenvoudigst is het om je mening uit te drukken in een minnetje, neutraal of plusje. Over het algemeen ben je niet zo snel ontevreden en mocht dat helaas toch het geval zijn, dan kun je je beoordeling aanvullen met commentaar. Dit kun je bijv. een kleurtje meegeven zodat de zoeker snel de klachten er tussen uit kan pikken.

Het idee om het totaalbeeld wat je van een winkel hebt op te splitsen in sub-groepen (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=191202#post191202) zoals service en levering is natuurlijk ook mogelijk, maar het maakt de replies erg lang en de goede kanten van een winkel zijn voor mij eigenlijk als vanzelfsprekend en dus niet noemenswaardig. Pas als er iets mis is kun je dat uitgebreider aangeven. Ben je dus over het algemeen tevreden over een online shop, dan zou een plusje (i.c.m. een eventuele toelichting) voldoen niet?

Chico
19-09-2002, 13:31
Alleen maar goede ervaringen met deze online shops:

4DVD.nl (http://www.4dvd.nl)
DVD Outlet (http://www.dvdoutlet.nl)
Ro-Direct (http://www.ro-direct.nl)
Free Record Shop (NL) (http://www.freerecordshop.nl)

Matt D
19-09-2002, 13:50
Ik denk dat het niet te ingewikkeld moet worden. Het eenvoudigst is het om je mening uit te drukken in een minnetje, neutraal of plusje. Over het algemeen ben je niet zo snel ontevreden en mocht dat helaas toch het geval zijn, dan kun je je beoordeling aanvullen met commentaar. Dit kun je bijv. een kleurtje meegeven zodat de zoeker snel de klachten er tussen uit kan pikken.

Het idee om het totaalbeeld wat je van een winkel hebt op te splitsen in sub-groepen (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=191202#post191202) zoals service en levering is natuurlijk ook mogelijk, maar het maakt de replies erg lang en de goede kanten van een winkel zijn voor mij eigenlijk als vanzelfsprekend en dus niet noemenswaardig. Pas als er iets mis is kun je dat uitgebreider aangeven. Ben je dus over het algemeen tevreden over een online shop, dan zou een plusje (i.c.m. een eventuele toelichting) voldoen niet?

zeer goed idee(y)

Gerrit
19-09-2002, 14:30
Ik zit zelf eigenlijk nog te twijfelen. Enerzijds moet het simpel en overzichtelijk blijven, maar anderszijds mag dat niet ten koste gaan van het 'stemgewicht' om het zo maar uit te drukken. Een voorbeeldje:

Geval 1: Jan heeft onlangs twee DVD's bij winkel A aangeschaft en de koop verliep snel en soepel. Jan is blij en geeft winkel A een dikke plus.
Geval 2: Piet bestelt sinds enkele jaren met veel vertrouwen bij winkel B en er is slechts een enkele keer iets misgegaan (zoals DVD kwijt of beschadigd) maar dit werd keurig opgelost. Piet geeft winkel B dan ook een plus.

In deze gevallen zijn beiden tevreden maar je kunt het toch niet zomaar 1+1 optellen. Wat wellicht de oplossing voor deze situatie zou kunnen zijn is het gebruik maken van rapportcijfers (1-10). Het zal daardoor mogelijk zijn om én op een overzichtelijke manier je mening te uiten én je kunt extra verschil aanbrengen.

In bovenstaande voorbeelden zou Jan winkel A een 7 onder voorbehoud kunnen geven aangezien hij positief is over de winkel maar nog niet zo erg veel ervaring heeft opgedaan met deze winkel. Piet zou winkel B bijv. een 9 kunnen geven aangezien hij uit ervaring weet dat deze winkel zeer klantgericht is en Piet het gevoel geeft dat de klant ook echt koning is (kapotte DVD's worden kostenloos omgeruild)

Aangezien iedereen hier wel met het 1-10 waarderingsmodel (ook in België toch?) is opgegroeid heeft iedereen ook het juiste gevoel voor de cijfers. Het overbrengen van je mening naar een duidelijk en representatief rapportcijfer zal daardoor ook redelijk 'accuraat' gebeuren.

Wat is jullie mening over zo'n systeem?

Gerrit
19-09-2002, 15:02
Maar wat als je ontevreden bent? Deel je dan een 1 uit? Of een 4?

Wat dachten jullie om onderstaand systeem te gaan gebruiken?

1. zeer ontevreden
2. ontevreden
3. neutraal
4. tevreden
5. Zeer tevreden

Wanneer iemand deze scores bijhoudt, dan wordt er ook nog eens een mooie verdeling van stemmen zichtbaar. Het stemgedrag m.b.t. een winkel zou er zo uit kunnen gaan zien:


Play.com (http://www.playserver3.com/play247.asp?) (voorheen Play247.com)
0 0 0 4 17

DVD.nl (http://www.dvd.nl)
1 3 1 1 0
zie reactie's pagina 2, 4, 7

EzyDVD.com (http://www.ezydvd.com.au)
0 0 1 6 12

Charley Baak
19-09-2002, 16:57
Ik neem aan dat je hiermee
Play.com (voorheen Play247.com)
0 0 0 4 17

bedoelt: 0 x 1, 0x 2, 0x3, 4x4 en 17x 5?

Zo ja, dan vind ik het wel een goed systeem, je ziet gelijk wat de waardering is en een overzicht. Geen totaal score is zo ok.

Gerrit
19-09-2002, 17:24
Ik neem aan dat je hiermee
Play.com (voorheen Play247.com)
0 0 0 4 17

bedoelt: 0 x 1, 0x 2, 0x3, 4x4 en 17x 5?

Ja precies. In plaats van één totaalcijfer wat dus nog niet veel zegt (zie de twee eerder genoemde voorbeeldjes) zie je nu in één opslag waar de meerderheid van de stemmen ligt en afwijkend stemgedrag valt beter op en gaat nu dus niet op in het grote gemiddelde.

Trouwens, heb je de kleuren op het forum uitgezet of zelf verwijderd? Het deel wat je hebt gequotet had namelijk kleurencodes moeten bevatten.

Reginald
19-09-2002, 17:30
Ik heb alleen nog maar besteld bij dvdzone2 en nog geen klachten gehad maar ze hebben me wel niet gewaarschuwd dat er een paar bestelde dvds niet direct leverbaar zijn, maar voor de rest alles ok.

René Groen
19-09-2002, 18:23
Trouwens, heb je de kleuren op het forum uitgezet of zelf verwijderd? Het deel wat je hebt gequotet had namelijk kleurencodes moeten bevatten.

Kleuren 'meenemen' krijg je d.m.v. quoten, maar aangezien jij al in een post quoot kan de volgende dit niet mee quoten.

.......gare uitleg, I know ^_^

Gerrit
19-09-2002, 18:26
Ja natuurlijk! Bedankt. Niet aan gedacht dat ik in eerste instantie had gequote. Maar weer on topic: wat gaat er met de lijst gebeuren?

RoyEngelen
20-09-2002, 08:13
Leuk systeem dat je 'bedacht' hebt Gerrit. Wel zo overzichtelijk, want persoonlijk houdt ik niet van een rapportcijfer-systeem. Op de een of andere manier werkt dat niet: de ene persoon is sneller geneigd om bijv. een 8 te geven dan iemand anders. Dat ligt er namelijk aan hoe kritisch men eigenlijk is.

Een probleempje wat echter overblijft is het 'stemgewicht' zoals je het noemt. Als iemand zeer tevreden is over een shop waar hij slechts een DVD heeft besteld, zou dit minder moeten meewegen dan iemand die al zo'n twintig DVDs heeft besteld bij dezelfde shop en ook zeer tevreden is. Wellicht biedt het in het leven roepen van een weegfactor uitkomst. Je zou hierbij kunnen denken aan het aantal DVDs dat je besteld hebt, waarop je je oordeel baseert (# DVDs). Het getal onder de beoordeling kun je op die manier relateren aan het totaal aantal DVDs dat gekocht is (totaal # DVDs):

# DVDs
---------- * 1
totaal # DVDs

Dit maakt de berekening van de overzichten natuurlijk wel wat ingewikkelder, maar het is volgens mij niet onmogelijk. Waarschijnlijk is het met een Excel worksheet wel voor elkaar te krijgen.

Iedereen moet dus enkel naast een beoordeling (zeer ontevreden - zeer tevreden) ook (een schatting van) het aantal DVDs waarop dit oordeel is gebaseerd aangeven.

Gerrit
20-09-2002, 12:29
Wellicht biedt het in het leven roepen van een weegfactor uitkomst.

Leuk idee! Een weegfactor is op zich natuurlijk ideaal om het 'stemgewicht' mee te bepalen.


Je zou hierbij kunnen denken aan het aantal DVDs dat je besteld hebt, waarop je je oordeel baseert (# DVDs). Het getal onder de beoordeling kun je op die manier relateren aan het totaal aantal DVDs dat gekocht is (totaal # DVDs)

Ik neem aan dat je met het totale aantal DVDs het totaal via Internet bestelde DVDs bedoelt. Anders zou persoon A (10 online besteld, 90 2dehands) minder stemgewicht hebben dan persoon B (10 online besteld, 0 2dehands).


[b]
# DVDs
---------- * 1
totaal # DVDs

Wat me nog niet helemaal lekker zit is dat een persoon met weinig online-ervaring evenveel of zelfs meer stemgewicht zou kunnen krijgen als een ervaren rot in het vak, om het zo maar uit te drukken. Voorbeeldjes:

Geval 1: Jan heeft net een DVD-Rom speler en heeft meteen 3 DVD's bij DVDonline.nl besteld. Hij is zeer tevreden en zijn stemgewicht is: 3 : 3 × 1 = 1 × zeer tevreden
Geval 2: Piet heeft in de loop der jaren zo'n 40 DVD's van de in totaal 140 via Internet bestelde DVD's bij DVDonlone.nl aangeschaft. Ook hij is zeer tevreden en zijn stemgewicht bedraagt: 40 : 140 × 1 = 0.29 × zeer tevreden

Jan en Piet zijn de eersten die hier hun zeer tevreden ervaring over DVDonline.nl posten en de score van de winkel ziet er nu dus als volgt uit:


[b]DVDonline.nl (http://www.dvdonline.nl)
[0] [0] [0] [0] [1.29]

Het gebruik van een weegfactor is dus nog niet helemaal waterdicht. Je zou bijv. een minimumeis van een X aantal DVD's kunnen hanteren bij het stemmen, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat het dan te ingewikkeld, maar ook vooral te intensief gaat worden.

Misschien is het probleem makkelijk op te lossen door in de 'regels' op te nemen dat men zich bij relatief weinig bestellingen zicht wat minder enthousiast moet opstellen. M.a.w. iedereen moet zelf beoordelen (en ik denk dat dat iedereen hier op het forum wel lukt) in hoeverre zijn of haar stem meetelt. In mijn geval heb ik maar een enkele DVD bij Play.com, CD-Wow of Splash besteld en zal deze dan ook niet beoordelen aangezien ik weet dat er hier forumbezoekers zijn die juist wel veel bij deze winkels hebben aangeschaft. Bepaalde shops zoals Ezy en A&B ken ik wel vrij goed en zal dien overeenkomstig mijn stem laten tellen.

Maar nogmaals, het idee om met weegfactoren te werken geeft een nauwkeurig en zeker beeld, maar de 'complexiteit' schikt misschien wel mensen af om hier hun ervaring mede te delen.

RoyEngelen
20-09-2002, 16:00
Tja, ik ben waarschijnlijk niet al te duidelijk geweest. Het is ook niet eenvoudig om het goed uit te leggen, maar ik zal nog een poging ondernemen:

# DVDs = aantal DVDs dat iemand bij een bepaalde shop online heeft besteld.

tot # DVDs = het totaal aantal DVDs dat alle gebruikers bij elkaar online hebben besteld! Dit getal hoeft men dus ook niet in te vullen.

Een voorbeeldje:
Geval 1: Jan besteld 1 DVD bij play.com en is zeer tevreden -> # DVDs = 1
Geval 2: Piet heeft al 10 DVDs bij play.com besteld, en is zeer tevreden -> # DVDs = 10

Ervanuitgaande dat er verder nog geen stemmen zijn geweest, geldt voor tot # DVDs = 10 + 1 = 11

Voor Jan geldt nu de volgende weegfactor:
1 / 11 = 0.09

Voor Piet geldt nu de volgende weegfactor:
10 / 11 = 0.91

Je ziet, wie meer online ervaring heeft, krijgt automatisch een zwaardere weegfactor. De som van alle weegfactoren is namelijk altijd gelijk aan 1!
(1 / 11) + (10 / 11) = 1

Hierdoor krijg je dus het volgende resultaat:

Play.com
[0] [0] [0] [0] [1]

Het word pas interessant als iemand negatievere ervaringen heeft. Dan zal het er als volgt uit gaan zien:
Play.com
[0.0] [0.1] [0.2] [0.2] [0.5]

Het totaal aantal 'punten' zal altijd [1] zijn. De mate waarin een negatievere of positievere beoordeling het bovenstaande beeld zal verschuiven, hangt volledig af van zijn weegfactor. Als het slechts een enkele slechte ervaring is, zal de impact laag zijn. Als het echter meerdere DVDs betreft, zal de impact ook hoger zijn!

De complexiteit beperkt zich enkel tot de berekening van de weegfactoren. De gebruiker hoeft enkel de volgende zaken te melden:

- beoordeling (zeer negatief tot zeer positief)
- aantal DVDs waarop deze beoordeling gebaseerd is.

Elke positieve en negatieve ervaring moet dus wel slechts een keer gemeld worden!

Gerrit
21-09-2002, 18:18
Roy, ik had het niet beter kunnen uitleggen (sowieso al omdat ik het in eerste instantie verkeerd had opgevat :o ) en de manier van waarderen lijkt me nou helemaal top! (y) Lekker overzichtelijk, makkelijk om te gebruiken en natuurlijk een zeer verantwoorde manier om eenieders waardering te waarderen (letterlijk dus ;) )

Hoe verder nu? Er zal, zoals je al aangeeft, toch iemand een excel-sheetje moeten gaan bijhouden/bijwerken om het werk niet al te tijdsintensief te laten worden. En de crew moet zich even over de vraag buigen welk subforum de aangewezen plek zal zijn. Dus bij deze een appel aan de crew.

Al het bovenstaande natuurlijk alleen mits er geen bezwaren zijn..

Mark-S
21-09-2002, 19:48
Heb onlangs CINESTORE.COM ui Frankrijk ontdekt.
Is vooral interessant voor boxen (verzending gratis boven 60 euro), en als je bij het uitchecken de code DVDPASCHER inbrengt, krijg je nog eens 10 %.
Er staat ook steeds duidelijk vermeld welke talen er op de DVD aanwezig zijn (in in veel gevallen is dat ook Nederlands)

RoyEngelen
23-09-2002, 08:54
Hoe verder nu? Er zal, zoals je al aangeeft, toch iemand een excel-sheetje moeten gaan bijhouden/bijwerken om het werk niet al te tijdsintensief te laten worden.


In principe wil ik me wel buigen over het opzetten van dat excel-sheetje. Echter, kan ik niet beloven in welke termijn dit klaar kan zijn (tijdgebrek :( ). Vandaar dat ik ook vrees dat het bijhouden / bijwerken ervan helaas niet tot mijn mogelijkheden zal behoren...

Gerrit
23-09-2002, 09:29
In principe wil ik me wel buigen over het opzetten van dat excel-sheetje. Echter, kan ik niet beloven in welke termijn dit klaar kan zijn (tijdgebrek :( ). Vandaar dat ik ook vrees dat het bijhouden / bijwerken ervan helaas niet tot mijn mogelijkheden zal behoren...

Roy, nog gefeliciteerd met je verjaardag :bier:

Wat betreft het excel-sheetje. Als je dat zou willen en kunnen doen, dan zijn we al een heel eind. Zelf ben ik niet zo handig in Excel (kan amper vermenigvuldigingsformules invoeren ;) ), maar zou wel zo nu en dan de gegevens kunnen invoeren en dezen bijhouden / bijwerken. Het andere punt waar we nog mee zitten is de plaats van een dergelijke thread. Komt ie in DVD Algemeen of in de Info over Handelaren? Een thread is natuurlijk makkelijk door een moderator te verplaatsen en dus is dit laatste punt eigenlijk geen punt.

Volgens mij is dat het dan en staat er in principe niks meer in de weg voor een mooie lijst van winkelbeoordelingen, toch?

Kevin Baeckelandt
23-09-2002, 09:53
Ik zie dat bepaalde mensen hun DVD's bestellen via FRS (online ??). Zou er ook een mogelijkheid zijn om deze DVD's te bestellen bij FRS en ze af te halen bij de dichts bijzijnde winkel. Om geen verzendingskosten te moeten betalen, zou wel handig zijn.

RoyEngelen
23-09-2002, 10:47
Roy, nog gefeliciteerd met je verjaardag :bier:


Merci, tja alweer een jaartje erbij ... de tijd vliegt :rolleyes:





Wat betreft het excel-sheetje. Als je dat zou willen en kunnen doen, dan zijn we al een heel eind. ...snip...
maar zou wel zo nu en dan de gegevens kunnen invoeren en dezen bijhouden / bijwerken.


Ik zal proberen om zo snel mogelijk een opzetje te maken en naar je toe te sturen. Kun je er alvast een keer kritisch naar kijken zodat we het geheel kunnen optimaliseren tot een bruikbaar tool. Of ik er echter deze week nog tijd voor vrij kan maken, kan ik niet beloven :(, maar proberen zal ik het zeker :D

P.S.: al iets gehoord van de beheerders of zij 'heil' in dit initiatief zien?

Gerrit
23-09-2002, 10:56
Merci, tja alweer een jaartje erbij ... de tijd vliegt :rolleyes:

Het gaat ook erg snel allemaal :( Kan me al nauwelijks meer herinneren wat ik vorig jaar heb gedaan ;)


[b]P.S.: al iets gehoord van de beheerders of zij 'heil' in dit initiatief zien?

Nopes. Ik verwacht dat we uiterlijk iets van hen zullen horen wanneer het de verkeerde kant uitgaat :D

:cool: Ik wacht in spanning af :cool:

Henry Leenheers
23-09-2002, 11:30
Heeft iemand dezelfde ervaring met Wehkamp v.w.b. Monsters Inc.:
Weken geleden Monster's Inc, besteld bij Wehkamp, de 2 disc versie voor € 24,99 Goedkoop dus !!!!!
Omdat ik het niet geheel vertrouwde heb ik via een email aan de klantendienst van Wehkamp om een bevestiging gevraagd dat het hier inderdaad om de 2 disc versie ging. Kreeg de gevraagde bevestiging binnen 24 uur. Mijn bestelling betrof inderdaad de 2 disc versie voor € 24,99
Tot mijn verbazing bleek enige dagen later de prijs zo'n € 3,00 goedkoper te zijn geworden. Het sond er echt 2 disc-versie voor € 21,99: DAS GOEDKOOP DACHT IK !!!!!!!!
Enfin, er nog maar eens een mailtje aan gewaagd, en inderdaad Wehkamp zegde mij toe de 2 disc-versie te zenden voor de lagere prijs van € 21,99...........

Afgelopen donderdag......Wehkamp aan de deur met mijn dvd.............en ja hoor ik zag het meteen aan de gele sticker.....FILM ONLY...........!!!!!!!!!!!!! Wat een shit !!!!!!
ik voel me verschrikkelijk belazerd door Wehkamp en heb hen dit ook medegedeeld. Ik eis dart Wehkamp mij alsnog de 2 disc versie levert voor € 21,99
Heb helaas nog niets gehoord tot vandag .........
Wordt vervolgd ................

RoyEngelen
24-09-2002, 12:43
Hoi Gerrit,

Ik heb inmiddels de andere thread Overzicht online aanbieders (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=11602) ook gezien. Ziet er goed uit.

Voor de duidelijkheid kan er bij de uitleg wellicht nog een opmerking van de volgende strekking staan m.b.t. het totaal aantal DVD's dat bij een beoordeling hoort:

Het totaal aantal DVD's dat je bij de online shop besteld hebt, waarop deze beoordeling gebaseerd is.

Dit laatste is belangrijk i.v.m. met in orde houden van de 'statistieken'. Het is namelijk best mogelijk dat iemand uiterst tevreden is met de 15 DVDs die hij bij shop a besteld heeft, en hiervoor al een beoordeling heeft gegeven:

beoordeling = [zeer tevreden]
totaal # DVDs = 15

=> weegfactor = 15 / (15 + rest)

Echter, om de een of andere reden is er bij de shop iets verandert en is de service erg slecht geworden bij zijn laatst gekochte DVD (de 16e bij shop a). Zijn tweede beoordeling is dan:

beoordeling = [zeer ontevreden]
totaal # DVDs = 1
=> weegfactor = 1 / (1 + 15 + rest)

Beetje moeilijk uit te leggen, maar in het laatste geval moet het totaal # DVDs dus niet 16 zijn! Dan zou de weegfactor namelijk onterecht te hoog uitpakken.

Het komt er in de meeste gevallen waarschijnlijk op neer dat iedereen in eerste instantie zijn oordeel over de in het verleden gekochte DVDs geeft (totaal # DVDs > 1) en vervolgens deze mening update telkens als een nieuwe aankoop is gedaan: (totaal # DVDs = 1).

Matt D
24-09-2002, 14:14
doet toch plezier dat er een aantal mensen mijn idee van lijst met online shops zien zitten
:)

RoyEngelen
24-09-2002, 14:49
Zeker!

Je kunt veel geld besparen door DVDs online te bestellen in plaats van ze te kopen in gewone winkels. Persoonlijk vind ik een groot nadeel van het online shoppen dat je moeilijk kunt overzien 'wat voor een vlees je in de kuip hebt'. Dat is volgens mij voor veel mensen de drempel die ze moeten overwinnen voordat ze overgaan tot het online bestellen van DVDs. De ervaringen van 'je voorgangers' kan deze drempel enorm verlagen.

Hetzelfde geldt overigens ook voor CDs.

Persoonlijk heb ik de hoop dat dit er uiteindelijk toe zal leiden dat de gewone winkels hun prijzen ook zullen moeten verlagen, maar dat is wellicht iets te naief...

Hans De Bisschop
24-09-2002, 15:14
DVD Zone 2 (BE): (meer dan 50 dvd's reeds besteld)
+ scherpe prijzen
+ klantenservice (altijd antwoord op e-mails)
+ levertijd (soms zelfs ene dag 's morgens bestellen en volgende dag in de bus)
+ verzendkosten (slecht 1 € per DVD)

ik heb nog nooit problemen gehad als een DVD te lang achterbleef, ik werd altijd via e-mail verwittigd dat de bestelling tijdelijk onbeschikbaar was, dat hetgene dat beschikbaar was zou worden opgestuurd en van zodra de rest weer beschikbaar was deze zou worden verzonden zonder extra verzendkosten !

Free Record Shop België: (5 dvd's)
+ soms scherpe prijzen
- levertijd
- infrastructuur
- verzendkosten

Free Record Shop Nederland: (3 dvd's)
+ veel groter aanbod als FRS België
- levertijd
- verzendkosten

Carlton Video (UK): (10 dvd's waaronder 2 boxsets van Stingray & Captain Scarlet and the Mysterons)
+ klantenservice
+ levertijd (2 dagen)
- gematigde prijs, niet echt duur, maar ook niet echt goedkoop, maar dit stoort me niet echt aangezien het om klassieke Tv series als The Saint, Stingray & The Avengers gaat, kwaliteit is wel verbluffend !

Play:
+ aanbod
+ prijzen
+ levertijd
- verstuurt niet naar België en ik woon in België (zogezegd door "customs regulations" was het antwoord in de e-mail)

Gerrit
24-09-2002, 15:34
Voor de duidelijkheid kan er bij de uitleg wellicht nog een opmerking van de volgende strekking staan m.b.t. het totaal aantal DVD's dat bij een beoordeling hoort:

Het totaal aantal DVD's dat je bij de online shop besteld hebt, waarop deze beoordeling gebaseerd is.

Roy, je hebt helemaal gelijk. Zoals het er nu staat zou een scenario zoals door jou beschreven inderdaad kunnen plaatsvinden en dat mag natuurlijk niet gebeuren. Ik zal het (als de verbinding een beetje meezit) meteen aanpassen. Ben je eigenlijk al een beetje begonnen met excel? Ik wil je zeker niet haasten hoor; het is puur nieuwsgierigheid. Zelf heb ik altijd problemen gehad met wat meer complexere functions en dan met name het gebruik van de juiste 'syntax' :(



doet toch plezier dat er een aantal mensen mijn idee van lijst met online shops zien zitten
:)

Het is mooi dat het er eindelijk van is gekomen. Het is weliswaar nog steeds niet helemaal af en Roy is nog bezig een slimme sheet in elkaar te zetten, maar het begin is er. Trouwens was het 'idee' al wat langer aan het rondzwerven op DVD.nl waaronder in deze (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10245) door Rein opgerichte thread met poll. Helaas is het idee toentertijd niet van de grond gekomen, maar gelukkig nu (hopelijk) dus wel!

Gerrit
24-09-2002, 15:55
Bij deze nog een oproep aan iedereen (evilgoblin66, Charleybaak, M@drox, Point7, hklink, Louis Bouduin, Remco de Swart, Terre, Chico, Reginald, Mark-S, Henry Leenheers, Hans De Bisschop en natuurlijk Roy Engelen(!)) die in deze thread zijn of haar mening heeft verteld: Geef je beoordeling ook even in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=11602) door, vergezeld met een één van de vijf keuzes en vergeet niet het totale aantal bestelde DVD's per winkel door te geven. Lees anders even de eerste post en het zal dan hopelijk een stuk duidelijker worden (y)

P.S. Copy&Paste in een nieuwe reply is dus prima, zolang je maar niet vergeet de 'nieuw stijl' van beoordelen te gebruiken.

RoyEngelen
25-09-2002, 08:37
Ben je eigenlijk al een beetje begonnen met excel? Ik wil je zeker niet haasten hoor; het is puur nieuwsgierigheid. Zelf heb ik altijd problemen gehad met wat meer complexere functions en dan met name het gebruik van de juiste 'syntax' :(


Ik ben er inderdaad al aan begonnen (kon zelf ook niet wachten omdat ik het een leuke uitdaging vind. Persoonlijk ben ik ook geen held met Excel (werk er haast nooit mee), maar het is me toch gelukt om een opzetje te maken. Ik heb het bestand als attachment aan deze post gehangen!

Let wel, het is een ruwe versie die nog verbeterd zal worden. Op de eerste worksheet bevindt zich een lijst waar enkel de beoordelingen van gebruikers ingevuld dienen te worden. De tweede worksheet 'telt' de beoordelingen per online winkel, en rekent automatisch de totale beoordeling per winkel uit.

Zelf bedacht ik nog een mogelijke verbetering van het systeem. Naast de verdeling, is het ook nuttig om het aantal DVDs waar deze beoordeling op gebaseerd is te noemen:

Winkel A
[0] [0] [0] [0] [1] 20 DVDs

Winkel B
[0] [0] [0] [0] [1] 1 DVD
Als het totaal aantal DVDs niet vermeld zou worden, zouden beide winkels dezelfde beoordeling krijgen. Echter, als ik naar het aantal DVDs kijk, die tot deze beoordeling geleid hebben, zou ik meer vertrouwen in Winkel A hebben.

Mochten er nog meer opmerkingen/aanmerkingen/suggesties zijn, dan hoor ik dat graag!

In de tussentijd zou het handig zijn om een lijst van online winkels (de namen) te hebben, zodat ik de worksheet verder kan voltooien. Ook is het waarschijnlijk mogelijk om de output van de Excel sheet te verfraaien m.b.v. Forms, maar daar heb ik weinig (lees: geen) ervaring mee. Ik zal echter toch een poging wagen :D

Gerrit
25-09-2002, 11:33
Het ziet er erg goed uit Roy! Hoe heb je in hemelsnaam de functie DSUM(database,field,criteria) gevonden?! Het is inderdaad precies wat we nodig hebben. Ik heb het een en ander geprobeerd en het werkt volgens mij al perfect. Trouwens, kun je voor de criteria eigenlijk ook gewoon tekst invoeren? In de help file staat dit:


Criteria is the range of cells that contains the conditions you specify. You can use any range for the criteria argument, as long as it includes at least one column label and at least one cell below the column label for specifying a condition for the column.
Maar hier word ik niet echt wijzer van. In de sheet heb je voor criteria bijv. A2:B3 verwerkt wat denk ik verwijst naar de inhoud van de cellen en deze als criteria gebruikt. =DSUM(Beoordelingen!A:E;"# DVDs";Beoordelingen!C1:D4) werkt echter niet terwijl de C1 en D4 op tabblad 'Beoordelingen' dezelfde inhoud bevat. (?)

Edit. De bolle smiley achter C1 moet dus een dubbele punt gevolgd door een D voorstellen :D


[b]Zelf bedacht ik nog een mogelijke verbetering van het systeem. Naast de verdeling, is het ook nuttig om het aantal DVDs waar deze beoordeling op gebaseerd is te noemen
Het is al toegevoegd (y)

[b]
In de tussentijd zou het handig zijn om een lijst van online winkels (de namen) te hebben, zodat ik de worksheet verder kan voltooien. Ook is het waarschijnlijk mogelijk om de output van de Excel sheet te verfraaien m.b.v. Forms, maar daar heb ik weinig (lees: geen) ervaring mee. Ik zal echter toch een poging wagen :D

Een overzicht van de meer bekende winkels gemaakt door een van de forumbezoekers kun je hier (http://www.joostbosmans.nl/DVDlinks_nl.htm) vinden. Ik neem aan dat met Forms van die uitklapbare vakjes worden bedoeld waar er meerdere keuzes 'naar beneden schuiven' en men er eentje van kan aanklikken. Je hoeft hier dus echt niet veel tijd in te steken aangezien dit toch echt een luxe probleem is ;)

RoyEngelen
25-09-2002, 12:40
Hoe heb je in hemelsnaam de functie DSUM(database,field,criteria) gevonden?! Het is inderdaad precies wat we nodig hebben.

Toen ik de wanhoop nabij was en me ernstig begon af te vragen of het niet handiger zou zijn om het in een database te gooien in plaats van in Excel, kwam ik tot de ontdekking dat Excel ook een aantal database-functies had. DSUM is dan vrij snel gevonden :D




Ik heb het een en ander geprobeerd en het werkt volgens mij al perfect.

OK, ik zal wel nog een aantal cell-verwijzingen aanpassen zodat het copy & pasten van een beoordeling van een 'nieuwe' winkel minder omslachtig is.



[B]
Trouwens, kun je voor de criteria eigenlijk ook gewoon tekst invoeren?


Daar heb ik ook al mee geexperimenteerd, maar zonder succes. Vandaar dat ik m.b.v. Forms de uitvoer (in een andere worksheet) "overzichtelijker" kan presenteren. Echter, aangezien ik daar nog helemaal niets vanaf weet, kan ik niet garanderen dat dat gaat lukken...


[B]
Een overzicht van de meer bekende winkels gemaakt door een van de forumbezoekers kun je hier (http://www.joostbosmans.nl/DVDlinks_nl.htm) vinden.

OK, daar kan ik wel een aantal vinden om een start te maken. Natuurlijk is het ook mogelijk om de spreadsheet telkens uit te breiden als er een 'nieuwe' online winkel beoordeelt is.

Wanneer ik een update heb, laat ik wel weer iets van me horen. Mocht je in de tussentijd nog verbeteringen kunnen aandragen, hoor ik dat graag.

Gerrit
25-09-2002, 15:32
Daar heb ik ook al mee geexperimenteerd, maar zonder succes. Vandaar dat ik m.b.v. Forms de uitvoer (in een andere worksheet) "overzichtelijker" kan presenteren. Echter, aangezien ik daar nog helemaal niets vanaf weet, kan ik niet garanderen dat dat gaat lukken...
Ik ben benieuwd!

Ondertussen kan iedereen wel al gewoon stemmen op je favoriete (of juist gehate) winkel !

RoyEngelen
26-09-2002, 09:46
Hoi Gerrit,

Helaas is het niets geworden met die Forms. Dit blijkt enkel een manier zijn om het invoeren van data (semi)automatisch te laten verlopen. Daar hebben we waarschijnlijk weinig aan, aangezien het toevoegen van beoordelingen in het eerste werkblad al redelijk recht toe recht aan is.

Wel heb ik nog een aantal wijzigingen doorgevoerd in het tweede werkblad. Je kunt nu de beoordeling van winkel A middels copy and paste naar rechts kopieren. Je hoeft nu enkel de naam van de winkel te veranderen, de celverwijzingen veranderen op een correcte manier mee. (zie attachment).

Verder zal een winkel die nog geen beoordelingen heeft gehad de beoordeling [1] (neutraal) meekrijgt en 0 totaal # DVDs.

Ik heb ook al gezien dat je in de thread Overzicht online aanbieders (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=11602) al een overzicht hebt kunnen maken. Mooi! Nu alleen nog hopen dat er ook een aantal niet-[zeer tervreden] beoordelingen binnenkomen, of eigenlijk niet :D

Wellicht ook een leuk idee om het ingevulde Excel document in deze thread te zetten?

Gerrit
26-09-2002, 10:46
...Verder zal een winkel die nog geen beoordelingen heeft gehad de beoordeling [1] (neutraal) meekrijgt en 0 totaal # DVDs.

Fantastisch Roy! Het ziet er erg mooi uit allemaal. Je hebt er echt een mooi en goed werkend geheel van gemaakt (y) Dat er misschien bij een nieuwe winkel wat namen en celwijzigingen (op tabblad 'Resultaat') is een erg kleine moeite vergeleken met wanneer men het zonder een dergelijk excel sheet zou moeten doen. Stel je voor dat je voor bijvoorbeeld Play handmatig de 25e beoordeling zou moeten verwerken... :rolleyes:


[b]Wellicht ook een leuk idee om het ingevulde Excel document in deze thread te zetten?

Ja waarom niet. Zo is het systeem meteen fraudeloos (niet frauduleus! :)) en kan ieder de taak even overnemen mocht dat nodig zijn. Ik zal meteen even de beoordelingen invullen en de output in de Overzicht-thread zetten. En dan het excelsheetje hier posten :bier:

Gerrit
26-09-2002, 13:39
Hier is ie weer. Helemaal up-to-date en we zijn er van verzekerd dat de gegevens niet kwijtraken door crashes/virussen/windows etc. :eek:

RoyEngelen
27-09-2002, 08:00
Mooi om het geheel werkend met realistische data te kunnen aanschouwen :D
Ook begint de thread met de beoordelingen al een beetje te lopen...

Trouwens, gezien de verwarring die onstond met de nog niet afgehandelde bestelling en het editen van oude posts, is het misschien handig om iets dergelijks bij de opmerkingen van de uitleg te zetten:

- bestellingen die nog niet zijn afgehandeld graag buiten de beoordeling laten (tenzij je natuurlijk al een jaar op je DVD aan het wachten bent :( )
- gebruik telkens een nieuwe post voor een (nieuwe) beoordeling in plaats van een oudere te bewerken. Dit vanwege het verwerken van de beoordelingen en de overzichtelijkheid van deze thread.


Verder nog een kleine kanttekening: wellicht is het overzichtelijker om de opmerkingen boven de lijst met online aanbieders te zetten. Zeker als deze lijst langer wordt zullen veel mensen de opmerkingen over het hoofd zien.

Gerrit
27-09-2002, 10:32
Goed punt om het bovenstaande bij de Opmerkingen op te nemen. Nu maar hopen dat de thread echt een beetje begint te lopen. Roy, waarom missen we eigenlijk jouw beoordelingen? :rolleyes: :nono:

RoyEngelen
27-09-2002, 13:30
Roy, waarom missen we eigenlijk jouw beoordelingen? :rolleyes: :nono:

Haha, daar kan ik kort over zijn:
ik heb zelf nog niet zoveel DVDs bij online winkels besteld. En om eerlijk te zijn, zou ik zo snel niet meer weten bij welke online shop ik dat wel heb gedaan ... Ik heb uberhaupt nog niet zoveel DVDs en die ik heb voor het merendeel in een winkel gekocht :o

Daarentegen heb ik wel veel ervaring met het online bestellen van CDs, maar dat is hier niet zo van toepassing! Hoewel dit de reden is van mijn betrokkenheid van het promoten van goede online winkels!

Goed: ik zal nazoeken bij welke online shop(s) ik met het bestellen van DVDs actief ben geweest, en hiervan ook een beoordeling plaatsen. :p

P.S. hoewel ik het ingevulde Excel-document al heb gedownload, staat er nog steeds 0x gedownload. Betreft het hier een nieuwere versie, of registreert het systeem het niet als ik de file download?

Gerrit
27-09-2002, 22:19
Goed: ik zal nazoeken bij welke online shop(s) ik met het bestellen van DVDs actief ben geweest, en hiervan ook een beoordeling plaatsen. :p

P.S. hoewel ik het ingevulde Excel-document al heb gedownload, staat er nog steeds 0x gedownload. Betreft het hier een nieuwere versie, of registreert het systeem het niet als ik de file download?

Je hoeft van mij niet je archief in te duiken hoor :) Even off-topic: wat zijn jouw favoriete cd-shops? Just curious. Wat betreft het Excel-document: wanneer je een post met attachment edit, dan kun je ook het/de attachment vervangen/deleten/laten staan. De als laatst bijgewerkte lijst heb ik gisteren dus geuploaded.

RoyEngelen
30-09-2002, 09:14
off-topic:

Meest favoriete online CD winkel is Cd-wow.nl (http://www.cd-wow.nl) vanwege hun prijzen en service. Ze hebben altijd alles netjes afgeleverd. Bovendien versturen ze alle CDs apart (ook als je er meerdere tegelijk besteld). Dat is dus handig als een van de bestelde CDs niet meer voorradig is, degene die ze wel in voorraad hebben, sturen ze meteen op. De andere sturen ze je dan later na.

Bovendien heb ik wel goede ervaringen met CDon.nl (http://www.cdon.nl), NLstore.nl (http://www.nlstore.nl) maar daar heb ik minder CDs bij besteld.

In het algemeen kijk ik gewoon bij vergelijk.nl (http://www.vergelijk.nl) welke online aanbieder een bepaalde CD het goedkoopste aanbiedt. Als deze dan in mijn ogen betrouwbaar is, bestel ik daar de CD. Meestal kom je dan bij CD-wow.nl uit tenzij het een minder recente CD betreft.

on-topic:

- kSnap hem van die attachment.
- DVD beoordeling moet ik nog napluizen ;)

Gerrit
01-10-2002, 10:44
Edit: File van 03-10-02!

Matt D
01-10-2002, 10:46
ik ga dan ook nog wel even plaatsen hoe ik de shops zie, eerst eens thuis in mijn papieren snuisteren :)

Remco de Swart
01-10-2002, 10:49
Ro-direct is de online winkel van Ro-disc dus volgens mij kunnen deze twee samengevoegd worden.

Gerrit
01-10-2002, 11:23
ik ga dan ook nog wel even plaatsen hoe ik de shops zie, eerst eens thuis in mijn papieren snuisteren :)
Ik ben benieuwd :)



Ro-direct is de online winkel van Ro-disc dus volgens mij kunnen deze twee samengevoegd worden.
Je hebt gelijk Remco. In het sheet staan ze nog onder aparte noemers maar alle stemmen gaan wel gewoon naar Ro-Disc. In de lijst is dit dus ook al verwerkt.

Gerrit
01-10-2002, 14:55
Bij wijze van proef staan in de thread 'Overzicht online aanbieders' vanaf heden nu ook de betaalmogelijkheden en de aangeboden regio's per winkel. De reden hiervoor is dat er nogal eens vragen op het forum opduiken van mensen die willen weten waar men met betaalmogelijkheid X terecht kan. En nu kan men ietsje makkelijker de winkels per regio vergelijken. Wat vinden jullie hiervan? Is dit gewenst of niet? Het mag natuurlijk niet ten koste gaan van de overzichtelijkheid...

RoyEngelen
02-10-2002, 07:58
Bij wijze van proef ... vanaf heden nu ook de betaalmogelijkheden en de aangeboden regio's per winkel. ... Is dit gewenst of niet?


Persoonlijk vind ik het handig (met name het regio-aanbod). Om de overzichtelijkheid te vergroten is het mischien mogelijk om een URL-link met betaalmogelijkheden te maken indien de online winkel hier zelf een pagina van heeft. Nadeel is dat je het dan niet meer in een oogopslag kunt zien.

Wat mij betreft is het dus eigenlijk OK :D

Gerrit
02-10-2002, 08:15
Persoonlijk vind ik het handig (met name het regio-aanbod). Om de overzichtelijkheid te vergroten is het mischien mogelijk om een URL-link met betaalmogelijkheden te maken indien de online winkel hier zelf een pagina van heeft. Nadeel is dat je het dan niet meer in een oogopslag kunt zien.

Wat mij betreft is het dus eigenlijk OK :D

Eigenlijk weet ik het niet. Wanneer is er een goed evenwicht bereikt tussen functionaliteit en overzicht? Het uitbreiden van de lijst met bijvoorbeeld regio-aanbod is natuurlijk mooi maar het mag zeker niet ten koste gaan van het oorspronkelijke doel. M.a.w. hoe kunnen we ervoor zorgen dat bijkomende informatie (regio, betaalmogelijkheden,...) zo subtiel mogelijk erbij staan zodat het gericht zoeken op bijv. het regio aanbod nog net aanvaardbaar is en het vergelijken van de beoordelingen daarbij niet hindert. Misschien kleine plaatjes (bijv. de regio-logo's en de creditcard-logo's) gebruiken?


Of bij iedere winkel een link vermelden naar hun overzicht van betalingsmogelijkheden? Om deze toch nog op één oogopslag met elkaar te kunnen vergelijken zou men dan bijvoorbeeld in de link zelf een beoordeling van de mogelijkheden kunnen opnemen?


Winkel A (www.winkelA.nl) betaalmogelijkheden zijn goed (5 stemmen) (www.winkelA.nl/betaling)
[0] [0] [0] [0] [1]

Nee, laten we het serieus houden en alleen het gebruik van logo's overwegen :D

P.S. Roy, je hebt dus wéér een PM! ;)

RoyEngelen
03-10-2002, 08:13
Hoi Gerrit,

Nog een suggestie met betrekking tot het posten van de bijgewerkte bestanden in deze thread. Wellicht is het handig om ook de datum en het tijdstip tot waar de beoordelingen reeds zijn verwerkt bij het attachment te vermelden. Dat zou namelijk handig zijn als iemand je taak een tijdje wil overnemen, of zo.

Tevens lijkt het me handig om dit ook bij de lijst in de thread met de werkelijke beoordelingen te vermelden. Kan iedereen al zien of zijn beoordeling in de resultaten is verwerkt of niet. Nu valt dat nog wel te overzien, maar als er steeds meer beoordelingen binnenstromen, zal dat niet meer het geval zijn.

Nu we het er toch over hebben: Zijn die van mij er al in verwerkt? :D

Gerrit
03-10-2002, 08:31
Roy, je hebt geloof ik de laatste tijd een beetje last van de http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon3.gif http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon3.gif-itus :) (y)


Nog een suggestie met betrekking tot het posten van de bijgewerkte bestanden in deze thread. Wellicht is het handig om ook de datum en het tijdstip tot waar de beoordelingen reeds zijn verwerkt bij het attachment te vermelden. Dat zou namelijk handig zijn als iemand je taak een tijdje wil overnemen, of zo.Consider it done ;)


Tevens lijkt het me handig om dit ook bij de lijst in de thread met de werkelijke beoordelingen te vermelden. Kan iedereen al zien of zijn beoordeling in de resultaten is verwerkt of niet. Nu valt dat nog wel te overzien, maar als er steeds meer beoordelingen binnenstromen, zal dat niet meer het geval zijn.Het is al min of meer te zien tot wanneer de lijst is bijgewerkt: Last edited by Gerrit on 02-10-2002 at 15:15 Maar duidelijk is het inderdaad niet en ik zal het tijdstip van bijwerken dan voortaan ook vermelden!


[b]
Nu we het er toch over hebben: Zijn die van mij er al in verwerkt? :D If you would stop buggin' me... :D

you've been PM'd!

Remco de Swart
03-10-2002, 08:42
In de andere Thread vraagt RoyEngelen of Hot Orange onder een andere naam was verder gegaan. Dit is niet het geval de winkel Hot Orange is gewoon failliet. Wel jammer ik heb daar diverse laaggeprijsde DVD's kunnen bestellen. Ik heb deze shop bij mijn beoordeling ook niet meegenomen aangezien je er toch niet meer kan bestellen.

RoyEngelen
03-10-2002, 08:43
Originally posted by Gerrit
Het is al min of meer te zien tot wanneer de lijst is bijgewerkt: Last edited by Gerrit on 02-10-2002 at 15:15 Maar duidelijk is het inderdaad niet en ik zal het tijdstip van bijwerken dan voortaan ook vermelden!


Tja, niet iedereen leest altijd de kleine lettertjes :)



If you would stop buggin' me... :D


gniffel...

Gerrit
03-10-2002, 08:58
Roy, zal ik HotOrange.com wel of niet verwerken? En weet je toevallig hoe je bij FRS.nl kunt betalen?



[b]gniffel... Heel af en toe kom ik misschien een beetje cynisch over, maar zo bedoel ik het zeker niet!! :bier:


[i]Originally posted by Remco de Swart"]
In de andere Thread vraagt RoyEngelen of Hot Orange onder een andere naam was verder gegaan. Dit is niet het geval de winkel Hot Orange is gewoon failliet.Bedankt voor de info Remco! Het is dus inderdaad niet nodig deze in de lijst op te nemen.

RoyEngelen
03-10-2002, 10:06
En weet je toevallig hoe je bij FRS.nl kunt betalen?
Nee, dat kan ik je helaas niet zeggen.


Heel af en toe kom ik misschien een beetje cynisch over, maar zo bedoel ik het zeker niet!! :bier:

Ik kan wel wat hebben, en wat humor op zijn tijd is goed voor de sfeer op het forum.

Wat HotOrange betreft, daar heeft Remco je inderdaad dus al antwoord op gegeven...jammer, ze hadden vaker leuke aanbiedingen, maar blijkbaar een te klein aanbod om te kunnen overleven :(

Gerrit
03-10-2002, 10:14
Het gaat waarschijnlijk niet lukken om kleine creditcard logo's in de lijst te verwerken. Er schijnt namelijk een soort van limiet op toegevoegde plaatjes te bestaan. Wanneer men bijv. 4 IMG-tags achter elkaar plaatst verschijnt er een pop-up met de boodschap dat de post te veel plaatjes bevat...

RoyEngelen
03-10-2002, 11:34
Wanneer men bijv. 4 IMG-tags achter elkaar plaatst verschijnt er een pop-up met de boodschap dat de post te veel plaatjes bevat...

Tja, dan moeten we maar met het huidige format leren leven :D Niet dat daar iets mis mee is overigens. Waarschijnlijk heb je je handen toch al vol aan het bijwerken van de resultaten....

Donovan
13-10-2002, 19:31
Zeg,

hebben er de laatste tijd meer mensen problemen met de site van www.splashdvd.com ? Bij mij loopt 'ie niet helemaal lekker, ik zit nogal eens tegen een pagina code aan te staren ipv een web-pagina. Kan aan mij liggen, vandaar de vraag.

Charley Baak
14-10-2002, 08:11
Het duurde iets langer om te laden, maar voor de rest ziet alles er gewoon uit bij splashdvd.

Meanrat
14-10-2002, 15:37
Yoo, leuke thread uiteraard.

Ik heb goede ervaringen met

Play.com (www.play.com)
+kreeg antwoord op e-mail
+Veel items in stock
+GRATIS LEVERING
-?

Boudisque (www.cult.nl)
+je wordt megagoed op de hoogte gehouden wanneer iets verzonden wordt zodat je kan betalen pas als het item klaar ligt voor verzending en je dus nooit geld terug moet vragen (handig voor mensen zonder creditcard)
+Veel toffe kwaliteitsfilms
-DUUUUUUUUUUR!!!

Free Record Shop (www.freerecordshop.nl)
+Echte kwaliteitsfilms vind de meute niet goed dus worden niet verkocht en dus goedkoop aangeboden :D
+Laat het bezorgen bij een filiaal en je hebt geen verzendkosten
-Trage levering

Proxis (www.proxis.nl)
+Bijna nooit verzendkosten (als je boven bepaald bedrag besteld)
-Egenlijk te weinig DvD's, meer voor muziek

hkflix (aziatische DvD's op www.hkflix.com)
+Aziatische DvD's ruleren
+Je kunt je bestelde DvD volgen via DHL.com tot aan dat hij op jouw vliegtuig geladen wordt
+Verzendkosten goedkoper dan als je in Amerika woont. Ja ha ha, raar maar waar :)
?Nog te weinig DvD's besteld om echt een idee van de klantenservice te krijgen.


Verder, tja...nou...
Ik ga eens kijken op die ASIANDVD site waarmee de Threadstarter begon. (I'm a threadstarter, twisted threadstarter).
;)

Zijn er mensen die nog meer mooie aziatische DvD-sites kennen? Want daar ben ik driftig naar op zoek. Aziatische films zijn de beste!! (Y)

MeanRat

Charley Baak
14-10-2002, 16:52
als je hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=11602) eens kijkt en je op de aangegeven manier de waardering doorgeeft, dan hebben anderen er misschien ook wat aan. (y)

RoyEngelen
15-10-2002, 08:26
Inderdaad Charley,
de input van Meanrat is in die thread van harte welkom. :D