PDA

Bekijk de volledige versie : SR6005 pre-outs defect. [OPGELOST]



Ottovw
06-11-2011, 20:35
Beste,

Wellicht dat hier nog iemand met fantastische idee komt hoe ik mijn sub weer werkend krijg. Ik heb een SR6005 van nog geen half jaar oud. Hierbij ik mijn 5.1 set aangesloten. Gisteren kwam ik ineens achter dat ik, bij het spelen van een videogame, geen geluid meer had over mijn subwoofer. Daarna meteen verschillende testen uitgevoerd zie hieronder.

Het gaat om een actieve subwoofer die met een kabel vanuit de uitgang van de Marantz "SW1" is aangesloten.



Doormiddel van functie "test tone" kan ik op alle kanalen een test tone sturen maar ik krijg geen tot heel zacht geluid te horen uit mijn sub.
Andere kabel geprobeert geen effect.
Op SW2 (2de subwoofer uitgang) geen geluid.
Om probleem uit te sluiten bij subwoofer heb ik mijn Ipod aangesloten en subwoofer werkt dan luid en duidelijk!
Op Marantz sr6005 hard reset naar fabriek instellingen waarna direct met default settings test tone uitgevoerd en wederom geen geluid uit subwoofer, wel uit mijn overige luidsprekers.
Op alle andere pre-out uitgangen geprobeerd maar ook daarop geen enkel geluid bron te horen.
Conclusie= Marantz pre-outs defect??

peptalk
06-11-2011, 20:44
1. Welke SW heb je, of welke 5.1 set heb je?
2. Hoe test je je SW met een iPod en heb je dat al vaker gedaan?
3. Al in het set-up menu van je Marantz gekeken?
4. Wat heb je precies geprobeerd met die pre-out uitgangen?

Ottovw
07-11-2011, 10:13
1. Welke SW heb je, of welke 5.1 set heb je?
2. Hoe test je je SW met een iPod en heb je dat al vaker gedaan?
3. Al in het set-up menu van je Marantz gekeken?
4. Wat heb je precies geprobeerd met die pre-out uitgangen?

1.Ik heb een set van 5 scan-speak/vifa luidsprekers maar daar ligt het niet aan.

2.Mijn sw is ook van vifa en het is een actieve subwoofer (ingebouwde versterker) daar kun je gewoon direct een bron op zetten uiteraard. Een ipod was voor mij de snelste test en natuurlijk effectief want kon daarmee uit sluiten dat mijn sub prima werkt.

3.Ja zoals in mijn analyse te lezen heb ik mijn marantz naar fabrieks instellingen gezet, daarbij behoord de pre-outs standaard meteen te functioneren. Er is geen aan uit optie bij pre-outs enkel bij sub optie en die staat aan.

4.Ik heb naast de pre-out voor sub ook andere kanalen gecontroleerd of hier doorstuur geluid uit komt (linker kanaal, rechter kanaal center, etc) en ook dit is niet het geval.

peptalk
07-11-2011, 10:23
Sorry voor de vragen, maar ik moest even checken hoeveel je er vanaf weet en dat lijtk meer dan voldoende;-)
Volgens mij heb je jezelf al antwoord gegeven, dus ik zou teruggaan naar de (of een dealer) waar ik de reciever heb gekocht.

Ottovw
07-11-2011, 11:34
Sorry voor de vragen, maar ik moest even checken hoeveel je er vanaf weet en dat lijtk meer dan voldoende;-)
Volgens mij heb je jezelf al antwoord gegeven, dus ik zou teruggaan naar de (of een dealer) waar ik de reciever heb gekocht.


Geen probleem, je bied enkel je hulp en dat waardeer ik. Inmiddels contact op genomen met Marantz reparatie center.

Cyrus
07-11-2011, 11:40
Dit lijkt/leek erg op mijn probleem.

Ik heb namelijk hetzelfde aan de hand met mijn Marantz 6005 en SW. Echter ben ik tot de conclusie gekomen dat het de SW is, die defect is. Op de achterkant is het powerlampje veranderd van groen naar rood. Ook hoor ik af en toe getik. Geluid komt er echter niet uit. Ook het vervangen van de kabels helpt niet. Reeds contact met de leverancier en ik ga er binnenkort langs om hem om te ruilen / laten repareren.

Succes met jouw verhaal!

Ottovw
07-11-2011, 14:56
Dit lijkt/leek erg op mijn probleem.

Ik heb namelijk hetzelfde aan de hand met mijn Marantz 6005 en SW. Echter ben ik tot de conclusie gekomen dat het de SW is, die defect is. Op de achterkant is het powerlampje veranderd van groen naar rood. Ook hoor ik af en toe getik. Geluid komt er echter niet uit. Ook het vervangen van de kabels helpt niet. Reeds contact met de leverancier en ik ga er binnenkort langs om hem om te ruilen / laten repareren.

Succes met jouw verhaal!

Neem aan dat het ook om een actief SW gaat? Ik heb namelijk doormiddel van mijn Ipod direct op mijn subwoofer prima geluid. Ook ik heb een powerlampje wat naar groen moet springen bij signaal wat dus niet gebeurd. Bij mijn Ipod gebeurd dit direct en heb ik dus geluid. Ook een andere kabel tussen mijn versterker geen geluk.

weet iemand toevallig of ik met een multiemeter dit ook kan meten en, bij goed signaal, wat voor waardes ik zou moeten krijgen?

peptalk
07-11-2011, 15:06
Kun je de sub niet van auto/standby afzetten op altijd aan? Ik heb ooit een sub gehad waar ik kon kiezen voor uit, auto/standby en aan.

Ottovw
07-11-2011, 15:35
Kun je de sub niet van auto/standby afzetten op altijd aan? Ik heb ooit een sub gehad waar ik kon kiezen voor uit, auto/standby en aan.

Dit is bij mij ook mogelijk en ik heb eigenlijk sub altijd op altijd aan staan. Ook dit is uitgesloten....helaas :)

Claudio Santulli
07-11-2011, 17:02
Is de kabel wel in orde? (Hoe aangesloten RCA ?)
Heb je getest met steeds dezelfde kabel?
Treed er geen cirquitbeveiliging in werking?
Staan de kantelfrequenties wel goed?

Ottovw
07-11-2011, 19:36
Is de kabel wel in orde? (Hoe aangesloten RCA ?)
Heb je getest met steeds dezelfde kabel?
Treed er geen cirquitbeveiliging in werking?
Staan de kantelfrequenties wel goed?

tot 3 verschillende kabels geprobeerd.
rca kabel inderdaad.
Geen cirquit beveiliging, tot 4 x nu marantz gereset (microprocessor) en farbrieks instellingen gezet.
Kantelfrequenties niet aangezeten, direct naar fabrieks instellingen subwoofer op aan gezet, wat voorheen altijd direct functioneerd maar helaas. Ook op de andere pre outs geen geluid.

Cyrus
07-11-2011, 19:37
Neem aan dat het ook om een actief SW gaat? Ik heb namelijk doormiddel van mijn Ipod direct op mijn subwoofer prima geluid. Ook ik heb een powerlampje wat naar groen moet springen bij signaal wat dus niet gebeurd. Bij mijn Ipod gebeurd dit direct en heb ik dus geluid. Ook een andere kabel tussen mijn versterker geen geluk.

weet iemand toevallig of ik met een multiemeter dit ook kan meten en, bij goed signaal, wat voor waardes ik zou moeten krijgen?

Ja gaat om een actief SW. Heb helaas geen Ipod om nog verder te testen, maar het kan eigenlijk niet anders dat de SW defect is. SW staat overigens altijd op aan.

Claudio Santulli
07-11-2011, 19:50
tot 3 verschillende kabels geprobeerd.
rca kabel inderdaad.
Geen cirquit beveiliging, tot 4 x nu marantz gereset (microprocessor) en farbrieks instellingen gezet.
Kantelfrequenties niet aangezeten, direct naar fabrieks instellingen subwoofer op aan gezet, wat voorheen altijd direct functioneerd maar helaas. Ook op de andere pre outs geen geluid.

Oké, voor de Ipod gebruik je dan een ander soort aansluiting op de sub? Of is dat ook dezelfde rca input? Ik neem aan van wel, want je geeft aan dat uitgesloten te hebben.

Tja, dan kan het niet anders dan een defect zijn. Ook een googlesearch geeft vooral alleen jouw berichten hier en elders. Dus het komt ook niet vaker voor.

Succes. (y)

Ps. Heb je niet een buurman waar je effe snel een sub mag lenen. Of anders effe met jouw sub naartoe kan. Weet je het helemaal zeker voordat je 4 á 5 weken afscheid gaat nemen van een apparaat.

Ottovw
07-11-2011, 20:03
Ps. Heb je niet een buurman waar je effe snel een sub mag lenen. Of anders effe met jouw sub naartoe kan. Weet je het helemaal zeker voordat je 4 á 5 weken afscheid gaat nemen van een apparaat.

Ja, google heeft mijn verhaal flink omhoog gehaald, maar ook in engels kan ik enkel van onkyo's een soort gelijk verhaal vinden. Verder ook niets. Maar mijn sub heeft een ouderwets rood en wit ingang (dit is de enigste manier om sub aan te sturen).

Ik heb dit zowel met een ipod als op mijn versterker beneden getest. Wellis waar geen echte sw uitgangen maar goed, het werkt gewoon luid en duidelijk. Ik heb inmiddels mijn versterker ingepakt en ik kan deze morgen weg brengen. Hopelijk duurd het niet zo lang.. mis mijn bioscoop kamer nu al.. In iedergeval bedankt iedereen alvast!!

Ottovw
11-11-2011, 10:07
Vandaag even gebeld voor status reparatie.

Nieuwe onderdeel is besteld en word vervangen. HDMI printplaat schijnt vernieuwd te worden. Vind het erg vreemd wat dat te maken heeft met pre-outs. Wel is het zo dat , sinds een xbox360 is aangesloten, heel even heeft gewerkt en daarna pre-outs defect zijn gegaan.

Ik heb dan totaal 4 hdmi poorten gebruikt waarbij 1 voor de beamer is. Ik plaats hdmi altijd in apparatuur als deze beide kanten uit zijn. Wat kan hierdoor veroorzaakt zijn? Iemand idee?

In:
Blue-ray speler
HTPC
Xbox 360

out:
Beamer

Ben namelijk bang dat zodra ik alles weer aansluit het zelfde gaat gebeuren.

http://marantzforum.nl/forum/Themes/Marantzforum-template/images/icons/modify_inline.gif

Claudio Santulli
11-11-2011, 12:03
Het zal vermoed ik gewoon toeval zijn. Een zwakke schakel in je versterker die het opeens begaf.

Ik zou iig geval stapgewijs dingen gaan uitsluiten. Dus bd eraan, dan testen. PC eraan testen enz.
Maar ik kan me er weinig bij voorstellen. Lijkt me eerder een samenloop van omstandigheden.

Ottovw
11-11-2011, 17:35
Bedankt voor je reactie.

Net versterker opgehaald van reparatie center. En toch blij met snelle service. Voor zekerheid alleen mijn luidsprekers aangesloten en versterker test tone laten uitsturen zonder enige bron aansluiting.

Wat blijkt?! Nu werkt mijn linker voor kanaal en center kanaal ook niet meer! Met een luidspreker en kabel die wel werkt op de linker voor kanaal geprobeerd en uitgesloten dat het aan mijn kabels of luidspreker ligt.

Ook mijn pre-outs werken nog steeds niet. Ik ben nu nog verder van huis dan voordat mijn versterker ter reparatie is weg gebracht...

Morgen maar weer contact op nemen maar dit is echt flink balen!

Claudio Santulli
11-11-2011, 20:44
Sjonge jonge... Daar wordt je niet vrolijk van...

Ottovw
20-11-2011, 09:37
Versterker gisteren opgehaald. Werkt weer top! Bleek ergens een los soldeer contact te zitten op de mute gedeelte van de pre-outs uitgangen. Bij eerste reparatie zal het waarschijnlijk weer los zijn gekomen maar in iedergeval is het nu opgelost en geniet ik weer van mijn prachtige apparaat!

Claudio Santulli
20-11-2011, 11:42
Daar wordt je weer wel vrolijk van. :-)
Enjoy. (y)