PDA

Bekijk de volledige versie : Quoten



Alex van den Berg
22-09-2001, 21:27
Heren sitebouwers van deze site die deze site gebouwd hebben...

Is het mogelijk om de 'Quote-funktie' zodanig aan te passen, dat de te quoten tekst eerst geselecteerd moet worden om vervolgens na een klik op de quote-knop in het nieuwe bericht ingevoerd te worden?

De huidige manier schijnt voor een aantal gebruikers 'te moeilijk' te zijn, waardoor het forum ondertussen al aardig op een op hol geslagen kopieermachine begint te lijken... :(

B-Molson
22-09-2001, 23:45
I second that motion :)

B-Molson
www.filmbuster.nl

starbuck
23-09-2001, 09:10
al aardig op een op hol geslagen kopieermachine begint te lijken... :(


This site is sponsered by canon :)



ik sluit mij aan.

Remco de Swart
23-09-2001, 10:02
Het Quoten wordt inderdaad vaak slecht gebruikt. Ik heb al voorbeelden gezien dat mijn hele post gequot werd. (Is dit goed Nederlands?) En dat vervolgens midden in de Quote een reply stond over een klein gedeelte uit de Quote.

Voorbeeld uit een andere Thread op dit forum.

(B)quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Remco de Swart
De muziek DVD's die ik bezit worden allen vaak gedraaid aangezien je ze ook kunt gebruiken als achtergrond muziek.

Zelf bezit ik de hiervoor genoemde van Phil Collins. Ik moet zeggen voor de fans van Phil Collins is deze DVD echt een must. Bekende liedjes met een goede show erom heen.

Ook Beegees "One Night Only" is een must voor de fan. Het is ongelooflijk dat één groep zoveel bekende nummers heeft gemaakt. En het mooiste is vele hiervan staan op de DVD

Ik heb de DTS versie van de Bee Gees,alleen jammer dat de achterkanalen
bijna niet aangestuurd worden
Grtz.Henny

Voor de liefhebbers van Nederlandstalig is de DVD van Nieuw Nederlands Peil aan te bevelen. Hierop vindt je veelal clips van bekende Nederlandstalige nummers.

De DVD van Queen "We Will Rock You" is eveneens een must voor de liefhebber. Het betreft hier een live concert uit 1982. Vele bekende nummers komen gedurende de 90 minuten dat de DVD duurt langs. Deze DVD is import en is o.a. te bestellen bij Dividence. Het duurde voor mij bijna twee maanden voordat de DVD binnen was. De door mij bestelde DVD's in Australië waren een stuk sneller binnen.(/B)

Alexander de Mol
23-09-2001, 10:18
De persoon die jouw post op deze manier had ge'kwoot' was indertijd nieuw en doet het nu, volgens mij, wel netjes. Maar er zijn er genoeg die de functie erg graag gebruiken zonder dat het toegevoegde waarde heeft.

Een ander aandachtspunt is wat mij betreft het ontstaan van grote lege ruimtes in een post. Dit komt doordat men bij de -functie een extra (of meerdere) [Enter]'s geeft. Achter dien je nl. gewoon aan de volgende regel/alinea te beginnen en hier geen extra [enter]'s te geven.
Voorbeeld:

Dit is wederom een interessante discussie!Hier direct achter [kwoot] begonnen met deze zin.


Dit is wederom een interessante discussie!

Hier gaf ik 2x [Enter]

Nathan Strik
23-09-2001, 10:26
Volgens mij moet het zijn: ...hele post gequote werd...

En dit is ook gelijk de juiste manier om te quoten... :D :D :D


Ik heb al voorbeelden gezien dat mijn hele post gequot werd. (Is dit goed Nederlands?)

Alexander de Mol
23-09-2001, 10:36
En dit is ook gelijk de juiste manier om te quoten... :D :D :D
Euh...nou volgens mij toch niet helemaal!
Quote komt, voor zover ik weet, eerst, daarna de reactie! ;)

Marco
23-09-2001, 11:25
Quote komt, voor zover ik weet, eerst, daarna de reactie! ;)
Dat lijkt mij ook veel duidelijker. Aangezien je eerst weet wat ervoor is geschreven om daarna jouw reactie te geven i.p.v. andersom

Alex van den Berg
23-09-2001, 13:38
Quote komt van het engelse 'to quote', wat gelijk is aan ons nederlandse 'citeren'.

Het is dus eigenlijk: Ik heb ge-quoted, of ik heb geciteerd... :D

Nathan Strik
23-09-2001, 18:30
Hmm, ik vind het op deze manier overzichtelijker... kwestie van smaak denk ik.


Euh...nou volgens mij toch niet helemaal!
Quote komt, voor zover ik weet, eerst, daarna de reactie! ;)

Koen Crijns
24-09-2001, 11:23
Even een korte, wellicht teleurstellende reactie. Hoewel de website DVD.nl zelf geheel binnenhuis ontwikkeld is door onze web-programmauer Leon Grave, is het forum gewoon een standaard software pakket, genaamd vBulletin. Het is voor osn dus niet echt makkelijk om daar zaken aan te gaan veranderen, zoals hier genoemd de quote functie. Een beetje sociale controle op de 'fout-quoters' lijkt me voor nu even de beste oplossing.

Wurzel
28-09-2001, 19:10
Dat quoten is af en toe knap quloten :D

Ruben J.
28-09-2001, 20:40
Ik volg het niet helemaal...

Het quoten zou moeilijk zijn, en daar zou nog bijkomen dat de huidige quotes er niet overzichtelijk genoeg uitzien?

Het eerste is niet echt moeilijk:

[ quote ] kwoot hier [ /quote]

Bovenstaande werkt gewoon, maar dan zonder de spaties dus.

Verder moet ik zeggen dat ik die knopjes in het reply-gedeelte nooit gebruik maar het gewoon met de hand doe, tis heel simpel en werkt sneller...

Verder is er door een crew-lid op p.com zelf een hack gemaakt die het quoten in quoten tegengaat. Heel vaak is het zo dat als iemand een quote in zijn post heeft staan, dat die quote dan doodleuk in de volgende ge-quote post ook meekomt, en daar is dus wel iets aan te doen...