PDA

Bekijk de volledige versie : Aantal verkochte films op Blu-ray Disc stijgt in 2011 met 60%



Ludo Keeris
15-11-2011, 18:19
Aantal verkochte films op Blu-ray Disc stijgt in 2011 met 60%



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=4151)

Oakey
15-11-2011, 18:36
60% toename in blurayverkoop, van 1,5 naar 2,4 miljoen stuks. Ter vergelijking: in 2010 werden er 24,6 miljoen 'ouderwetse' DVD's verkocht (en in 2006 12,8 miljoen DVD's). Marktaandeel bluray is zo'n 10% binnen de beelddragers. Gemeengoed is de bluray dus nog lang niet.

De entertainmentmarkt als geheel blijft echter krimpen

bron: nvpi.nl

Jeroen D
16-11-2011, 07:02
60% toename in blurayverkoop, van 1,5 naar 2,4 miljoen stuks. Ter vergelijking: in 2010 werden er 24,6 miljoen 'ouderwetse' DVD's verkocht (en in 2006 12,8 miljoen DVD's). Marktaandeel bluray is zo'n 10% binnen de beelddragers. Gemeengoed is de bluray dus nog lang niet.

De entertainmentmarkt als geheel blijft echter krimpen

bron: nvpi.nl

10% ? Wat ongelovelijk weinig.

WaymannDirector
18-11-2011, 08:40
Zolang blu ray niet verdwijnt kan het me niet veel schelen. Ik vind die schijven geweldig! Ik koop haast alles op blu ray. De kwaliteit is stukken beter dan een dvd. Vind een dvd gewoon rommel. Je geeft veel geld uit aan een slechte kopie van een film.

rogue
18-11-2011, 08:56
Dat is ook weer overdreven. Er zijn genoeg DVD's met een zeer redelijke kwaliteit, net als er blu-ray's zijn met een zeer matige kwaliteit.

langejan
18-11-2011, 08:57
Gullivers Travels 3D in de top tien...dat verbaasd mij werkelijk...!!!:roll:

Jeroen D
18-11-2011, 09:00
Zolang blu ray niet verdwijnt kan het me niet veel schelen. Ik vind die schijven geweldig! Ik koop haast alles op blu ray. De kwaliteit is stukken beter dan een dvd. Vind een dvd gewoon rommel. Je geeft veel geld uit aan een slechte kopie van een film.

Nou, bluray is inderdaad beter maar nog steeds een kleine verbetering vind ik.

rogue
18-11-2011, 09:02
Daar ben ik het ook weer niet mee eens ;).

peptalk
18-11-2011, 09:05
Gullivers Travels 3D in de top tien...dat verbaasd mij werkelijk...!!!:roll:
Dit is puur een promopersbericht van een paar grote distributeurs, waarschijnlijk van de Stichting Blu-ray Promotie. Beide Harry Potters in de top 10, die waren nog niet eens te koop toen dit persbericht verscheen...

Wieba
18-11-2011, 09:07
Op basis van wat zijn die top10 lijstjes samengesteld?

Rogier Burghout
18-11-2011, 09:16
Dit is puur een promopersbericht van een paar grote distributeurs, waarschijnlijk van de Stichting Blu-ray Promotie. Beide Harry Potters in de top 10, die waren nog niet eens te koop toen dit persbericht verscheen...

Idd, want Green Lantern en Hangover II zijn nog steeds niet verkrijgbaar. Wat een flutbericht...

Hombre
18-11-2011, 10:41
Inderdaad een flut bericht.

Geeft wel aan dat door de slechte en zeer beperkt aantal NL uitgaven, de concurentie met import en downloaden steeds groter wordt...

langejan
18-11-2011, 10:54
In NL zijn alle blu ray uitgaven veel te duur ten opzichte van import versies Met een beetje marketing zou dat best nog verder kunnen groeien.
Maar de NL filmmaatschappijen vinden dit blijkbaar totaal onbelangrijk.:-(

Mr. Humphries
18-11-2011, 11:05
beetje goedkope reclame dit... 'wij van wceend'

rogue
18-11-2011, 14:31
In NL zijn alle blu ray uitgaven veel te duur ten opzichte van import versies Met een beetje marketing zou dat best nog verder kunnen groeien.
Maar de NL filmmaatschappijen vinden dit blijkbaar totaal onbelangrijk.:-(
Dat is niet waar. Bij de FRS zijn er genoeg titels in de 2 voor 20 actie die in het buitenland duurder zijn. Of wat dacht je van de recente actie van MM, met titels van €4 a €5.
Ook zijn prijzen van grote nieuwe releases vaak redelijk t.o.v. het buitenland.

marcelb7
18-11-2011, 14:38
Gullivers Travels 3D in de top tien...dat verbaasd mij werkelijk...!!!:roll:
Deze lijst bevat alleen maar 3D-titels van de major filmmaatschappijen. Green Lantern en Ice Age 3D komen pas begin december uit... :roll:
Harry Potter na 2 dagen al in de top 10? Lijkt me heel sterk. Thor en Drive Angry zullen ongetwijfeld meer hebben verkocht.

Bridesmaids een topper op bluray? hahahahaha.... 't zal ongetwijfeld een leuke film zijn, maar dit soort films spreekt maar weinig bluraykopers aan. Over Beverly Hills Chihuahua 2 kan ik kort zijn: Wie koopt dat op bluray????


beetje goedkope reclame dit... 'wij van wceend'
Je neemt de woorden uit m'n mond!

Pieter R.
18-11-2011, 16:17
Dat is niet waar. Bij de FRS zijn er genoeg titels in de 2 voor 20 actie die in het buitenland duurder zijn. Of wat dacht je van de recente actie van MM, met titels van €4 a €5.
Ook zijn prijzen van grote nieuwe releases vaak redelijk t.o.v. het buitenland.
Ik koop sowieso bijna niet bij de FRS. Ik kan bij de 2 voor 20 euro acties eigenlijk nooit iets vinden dat ik wil hebben (valt dan meestal onder de categorie leuk om eens te zien maar ik ga mn goede geld er niet aan besteden) plus dat van de films die ik wel wil hebben er in het buitenland vaak betere versies geleverd worden. Bovendien ligt de prijs voor nieuwe uitgaven vaak een stuk lager. Zeker als je een maandje of 3 wacht ofzo. En dan zijn de prijzen bij FRS etc echt nog niet aangepast naar beneden.
Wat me vooral opvalt is dat in NLd de prijzen voor series zo hardnekkig hoog blijven. Had bijv. even terug een paar seizoenen Big Bang Theory (ok t is dvd maar het gaat om het punt) gekocht. Gemiddeld net iets minder dan een tientje per seizoen. Betaal je bij FRS gewoon 25 euro voor per seizoen.

Digi-gek
20-11-2011, 08:20
Ik koop sowieso bijna niet bij de FRS. Ik kan bij de 2 voor 20 euro acties eigenlijk nooit iets vinden dat ik wil hebben (valt dan meestal onder de categorie leuk om eens te zien maar ik ga mn goede geld er niet aan besteden) plus dat van de films die ik wel wil hebben er in het buitenland vaak betere versies geleverd worden. Bovendien ligt de prijs voor nieuwe uitgaven vaak een stuk lager. Zeker als je een maandje of 3 wacht ofzo. En dan zijn de prijzen bij FRS etc echt nog niet aangepast naar beneden.
Wat me vooral opvalt is dat in NLd de prijzen voor series zo hardnekkig hoog blijven. Had bijv. even terug een paar seizoenen Big Bang Theory (ok t is dvd maar het gaat om het punt) gekocht. Gemiddeld net iets minder dan een tientje per seizoen. Betaal je bij FRS gewoon 25 euro voor per seizoen.

De 2 voor 20 actie is idd dit jaar pas interessant geworden. FRS gooit met name catalogus uitgaven van Paramount, Universal en Fox direct in deze actie. Gisteren nog de spiksplinter nieuwe Paramount release van My Fair Lady gekocht (die nog niet eens verkrijgbaar is in de UK). Verder zijn alle kaskrakers van 1,5-2 jaar geleden nu toegevoegd aan de actie, zoals 2012, A-Team, Unstoppable, etc.

Ron-G
20-11-2011, 14:55
Nou, bluray is inderdaad beter maar nog steeds een kleine verbetering vind ik.


Een kleine verbetering :shock::shock::shock: dan heb je of je goeie bril niet op gezet ;) of je tv is nog door Napoleon in elkaar geschroefd :lol: maar ik vind Blu Ray toch wel een enorm verschil met DVD als ik zo bescheiden mag zijn.....ik verbaas me er iedere keer weer over, en als ik dan weer is een DVD kijk heb ik toch vaak dat ik denk mwah mis het retescherpe van een BD schijfje 8-)

Vraag me toch af waar je dat op baseert je "kleine verbetering"

Yi-Long
21-11-2011, 01:49
Blu-ray begint de laatste tijd ook eindelijk betaalbaar te worden, dus zo vreemd is dit nieuws niet.

Koop de laatste maanden ook steeds vaker blu-rays, waarbij ik maximaal 10 euro bereid ben om uit te geven.

WaymannDirector
26-11-2011, 08:09
Nieuwe Blu Ray kosten tegenwoordig evenveel als dvd's vroeger kosten toen die nieuw waren. Dvd's nieuw zijn nu goedkoper. Wees blij voor diegene die dvd's kopen!!

Nisei
26-11-2011, 12:26
Blu-ray is hier nog steeds veel te duur vind ik.
Ik kreeg gisteren weer een box van Amazon UK binnen:

Green Hornet 3D
Resident Evil Afterlife 3D
Priest 3D

GBP 22 incl. verzenden, dat is zo'n €26

Hier in Nederland kosten deze films in totaal €65 Dat is 2,5x zo duur!!!
Resident Evil mag hier dan een tientje kosten maar daar staan totaal geen extra's op terwijl de UK versie bomvol staat met commentaries, deleted scenes en wat al niet meer.

Heel af en toe is het de moeite om hier iets te kopen maar 90% van de tijd ben je beter uit als je in Engeland bestelt.

Oakey
26-11-2011, 12:58
Blu-ray is hier nog steeds veel te duur vind ik.
[...]
Heel af en toe is het de moeite om hier iets te kopen maar 90% van de tijd ben je beter uit als je in Engeland bestelt.
Toch loopt bluray in de UK ook ver achter bij de verwachtingen: [...]sales of Blu-rays increased by 10% in the last year, is nu ook niet bepaald een doorbraak.
- http://www.deadline.com/2011/06/report-blu-ray-sales-falling-short-of-expectations-even-as-prices-decline/
- http://www.blu-raydisc-reporter.com/2011/08/deg-reports-rising-blu-ray-sales/

chev
26-11-2011, 13:03
Blu-ray is hier nog steeds veel te duur vind ik.
Ik kreeg gisteren weer een box van Amazon UK binnen:

Green Hornet 3D
Resident Evil Afterlife 3D
Priest 3D

GBP 22 incl. verzenden, dat is zo'n €26

Hier in Nederland kosten deze films in totaal €65 Dat is 2,5x zo duur!!!
Resident Evil mag hier dan een tientje kosten maar daar staan totaal geen extra's op terwijl de UK versie bomvol staat met commentaries, deleted scenes en wat al niet meer.

Heel af en toe is het de moeite om hier iets te kopen maar 90% van de tijd ben je beter uit als je in Engeland bestelt.

Zijn die alle 3 ook nlondertiteld?

Want bij amazon geeft ie wel aan dat ie nl ondertitlels heeft maar niet of het voor alle 3 geld.

Frenkel
26-11-2011, 14:33
Blu-ray is hier nog steeds veel te duur vind ik.
Ik kreeg gisteren weer een box van Amazon UK binnen:

Green Hornet 3D
Resident Evil Afterlife 3D
Priest 3D

GBP 22 incl. verzenden, dat is zo'n €26

Hier in Nederland kosten deze films in totaal €65 Dat is 2,5x zo duur!!!


Dat is wel een extreem voorbeeld en niet echt objectief.

theregiment
26-11-2011, 19:37
Deze lijst bevat alleen maar 3D-titels van de major filmmaatschappijen. Green Lantern en Ice Age 3D komen pas begin december uit... :roll:
Harry Potter na 2 dagen al in de top 10? Lijkt me heel sterk. Thor en Drive Angry zullen ongetwijfeld meer hebben verkocht.

Bridesmaids een topper op bluray? hahahahaha.... 't zal ongetwijfeld een leuke film zijn, maar dit soort films spreekt maar weinig bluraykopers aan. Over Beverly Hills Chihuahua 2 kan ik kort zijn: Wie koopt dat op bluray????


Je neemt de woorden uit m'n mond!

Blijkbaar weten jullie niet waar je het over hebt!! Leuk dat je denkt dat dit bericht gebasseerd is op onzin maar dit niet zo.

Dit onderzoek is gebasseerd op cijfers van het GFK en dat zijn gewoon de cijfers met verkoop aantallen uit de markt. Als een titels is gepre-ordered worden die cijfers doorgegeven aan het gfk. Ik kan je vertellen dat harry potter echt ongeloofelijk veel is verkocht in 2 dagen en gepreordered dus dit bericht klopt gewoon!

peptalk
26-11-2011, 20:00
Kijk eens goed Bart, er staat geen enkele film van een onafhankelijke distributeur in de lijstjes. Ook als je op de facebookpagina van de Stichting Blu-ray Promotie gaat kijken vind je nergens iets van deze distributeurs terug. Kijk bijvoorbeeld naar het lijstje met 3D films die in 2011 uit gaan komen:


Welke films verschijnen in 2010 op 3D Blu-ray?
Het Regent Gehaktballen
Monster House
Baas in Eigen Bos
Cats & Dogs: De wraak van Kitty Galore
The Polar Express
Clash of the Titans
IMAX - Deep Sea
Step Up 3
Sammy's Avonturen
Dolphins and Whales: Tribes of the Ocean
Ocean Wonderland
Sharks
A Christmas Carol
Alice in Wonderland
Bolt
zie: http://www.facebook.com/BlurayBenelux?sk=app_6009294086

Dat is ook niet zo gek want die onafhankelijken zijn geen lid van die Stichting...
zie: http://www.experiencebluray.eu/links.html

DVDProfilersFilmgek
26-11-2011, 23:35
Gullivers Travels 3D in de top tien...dat verbaasd mij werkelijk...!!!:roll:

Mij ook, dat is de laatste die ik zou kopen8-)

theregiment
27-11-2011, 20:48
Kijk eens goed Bart, er staat geen enkele film van een onafhankelijke distributeur in de lijstjes. Ook als je op de facebookpagina van de Stichting Blu-ray Promotie gaat kijken vind je nergens iets van deze distributeurs terug. Kijk bijvoorbeeld naar het lijstje met 3D films die in 2011 uit gaan komen:

zie: http://www.facebook.com/BlurayBenelux?sk=app_6009294086

Dat is ook niet zo gek want die onafhankelijken zijn geen lid van die Stichting...
zie: http://www.experiencebluray.eu/links.html

Dat maakt niet uit dat die er niet tussen staan :) De cijfers zijn gebasseerd op het GFK en daar kun je niet op filteren op distributie of film dat gaat puur per categorie dus Blu-ray movie of muziek.

Werk zelf met gfk cijfers en ik weet de verkoop aantallen en geloof me het klopt :)

peptalk
27-11-2011, 22:43
Ok, maar heeft Drive Angry 2D/3D dan niet genoeg verkocht om in de top 10 te komen?

Wieba
28-11-2011, 09:22
waarom zou een Bridesmaids en een Green Lantern beter verkopen dan een Thor, Captain America , transformers 3 of een Pirates 4? Lijkt mij dat die titels meer in trek zijn.

theregiment
28-11-2011, 14:02
Ok, maar heeft Drive Angry 2D/3D dan niet genoeg verkocht om in de top 10 te komen?

of dfw zit niet bij stichting blu-ray.. en dan pakken ze dus alleen titels die wel als uitgever bij hun zitten.

Kijk dat de toplijstjes misschien niet helemaal juist zijn ga ik mijn vingers niet aan branden want ik weet niet wie wel of wie niet bij deze organisatie zitten aangesloten. Wat ik wel weet is dat dit onderzoek puur op cijfers van het gfk gebasseerd zijn en daar kun je geen onderscheid maken in leveranciers of uitgevers puur op categorie als dvd film, dvd muziek, blu-ray film. blu-ray muziek etc etc

Dus de marktcijfers kloppen maar of de top lijstjes 100% correct zijn weet niet ik niet.

maar je verbaasd je er soms over welke titels het beter doen dan andere.. Beverly hills chiwawa heeft inmens goedverkocht onder de doelgroep kids.. ondanks dat de film zwaar *** is...

Ten 2e vrouwen kopen meer en mannen zijn echte downloaders dus een film als bridsmaids kan het gewoon heel goed doen.. Gooische vrouwen wekenlang best verkochte titel geweest.

+ het feit dat het gfk alle cijfers meeneemt dus als een bedrijf 1000x een film ergens opkoopt om weg te geven of wat dan ook (b2b markt) dan worden deze cijfers ook mee genomen. Maar "verkoop" is verkoop!

Rogier Burghout
28-11-2011, 14:04
Ik geloof er nog steeds geen reet van; alsof titels als Bridesmaids en Beverly Hills Chihuahua 2 zoveel verkocht worden, al dan niet in de pre-order. Hou toch op.....dis is gewoon preken voor eigen parochie: niets meer en niets minder. Dit bericht moet je behandelen zoals het verdient: er even hartelijk om lachen en dan snel ALT+F4 (of CMD+W voor de Maccers) en weer lekker verder gaan met je dag...

theregiment
28-11-2011, 14:07
Ik geloof er nog steeds geen reet van; alsof titels als Bridesmaids en Beverly Hills Chihuahua 2 zoveel verkocht worden, al dan niet in de pre-order. Hou toch op.....dis is gewoon preken voor eigen parochie: niets meer en niets minder. Dit bericht moet je behandelen zoals het verdient: er even hartelijk om lachen en dan snel ALT+F4 (of CMD+W voor de Maccers) en weer lekker verder gaan met je dag...

wat jij wil

peptalk
28-11-2011, 14:21
of dfw zit niet bij stichting blu-ray.. en dan pakken ze dus alleen titels die wel als uitgever bij hun zitten.

Dan begrijp ik de lijstjes toch goed:-)
Wel na uitleg van jou over de pre-orders overigens;-)

theregiment
28-11-2011, 14:29
Dan begrijp ik de lijstjes toch goed:-)
Wel na uitleg van jou over de pre-orders overigens;-)

Drm zit harry potter 7.2 2D en 3D er ookal in en andere titels als tf3 en captain america etc niet..

Ik mag de verkoopcijfers van een niet nader tenoemen webwinkel niet noemen maar HP7.2 op dvd en blu-ray liep in pre-orders al in de 10.000de units en dat is niet normaal vooral niet voor een pre-order laat staan voor de film markt

Wieba
28-11-2011, 14:39
Drm zit harry potter 7.2 2D en 3D er ookal in en andere titels als tf3 en captain america etc niet..



Waarom nemen The Green Lantern dan wel op in de cijfers?

theregiment
28-11-2011, 15:01
Waarom nemen The Green Lantern dan wel op in de cijfers?

Dan zal dan ook wel goed worden gepre-ordered! Bij ons niet maar blijkbaar bij andere shops wel...

Wieba
28-11-2011, 15:26
Dan zal dan ook wel goed worden gepre-ordered! Bij ons niet maar blijkbaar bij andere shops wel...

Lijkt mij vreemd, maar kennelijk is het dan we zo. Zijn die gegevens van het GFK verder publiek toegankelijk, want het lijkt me wel eens leuk om te zien hoeveel exemplaren er van bepaalde titels verkocht/ingekocht zijn.

theregiment
29-11-2011, 08:00
Lijkt mij vreemd, maar kennelijk is het dan we zo. Zijn die gegevens van het GFK verder publiek toegankelijk, want het lijkt me wel eens leuk om te zien hoeveel exemplaren er van bepaalde titels verkocht/ingekocht zijn.

nee helaas niet, alleen als je ergens werkt waar je toegang hebt tot het gfk kun je erbij.