PDA

Bekijk de volledige versie : regio 4 ook op regio 2 speler?



Wurzel
22-09-2001, 23:53
Volgens mijn zwager, kan je regio 4 DVD's ook op een regio 2 DVD-speler afspelen, zonder dat er iets aan hoeft te gebeuren.
(Hoewel hij zegt het niet zeker te weten).
Nou twijfel ik er aan, maar ik heb hier geen regio 4 DVD's om het te controleren. (die zijn nl. onderweg vanuit australiƫ).

Heeft mijn zwager gelijk of lult hij uit z'n nek :confused:

B-Molson
23-09-2001, 00:44
je zwager lult gedeeltelijk uit zijn nek.. :) Sommige Regio 4 DVD's zijn inderdaad ook afspeelbaar op regio 2 spelers, waar helemaal niets aan is gedaan..

Dit is echter NIET altijd zo, en op kwalitatieve sites (ezydvd) wordt er duidelijk aangegeven of de R4 dvd ook R2 afspeelbaar is.. met andere woorden: informeer voor je bestelt..

Groeten
B-Molson

PS even op je andere threads: heb je je spullen nu eindelijk binnen?? of liggen ze nog in limburg ??

Alex van den Berg
23-09-2001, 01:51
Er bestaan ook Multi-region DVD's...
Die kunnen b.v. geschikt zijn voor regio 2+4, maar dat wordt dan meestal wel op de verpakking aangegeven.
Verder heb je regio-0 schijfjes die in iedere speler af te spelen zijn.

Remco de Swart
23-09-2001, 11:14
wordt er duidelijk aangegeven of de R4 dvd ook R2 afspeelbaar is.. met andere woorden: informeer voor je bestelt..


Het staat meestal aangegeven of een DVD geschikt is voor beide regio's maar soms ook niet. Dus het kan handig zijn eerst bij de verkoper te informeren. Op de regio vier DVD's die ik heb staat dat ze alleen geschikt zijn voor regio 4. Maar 1 van de vier DVD's regio 4 DVD's die ik bezit is daadwerkelijk alleen geschikt voor regio 4.

Alexander de Mol
23-09-2001, 12:16
Op onderstaande site kan je alle info halen met betrekking tot Australische DVD releases.
Informatie over zowel ondertitels als 'region coding' en meer.

Michael D's R4 DVD Info page (http://www.michaeldvd.com.au/) (www.michaeldvd.com.au)

Wurzel
23-09-2001, 20:19
PS even op je andere threads: heb je je spullen nu eindelijk binnen?? of liggen ze nog in limburg ??

Alles is binnen. Nu moet ik m'n vrouw nog duidelijk zien te maken dat de volumeknop wat verder open hoort. :D

B-Molson
23-09-2001, 21:12
:D veel plezier ermee, geef je vrouw gewoon een zonnebank abonnement, kan je dr wegsturen wanneer de speakers weer eens doorgeblazen moeten worden...

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl