PDA

Bekijk de volledige versie : Mediaplayer HD Dune Smart D1 luminance primaire kleur groen



viera2011
24-11-2011, 10:25
Ik heb 't volgende probleem:

Wanneer ik met mijn HD Dune Smart D1 mijn primaire kleur groen op mijn Panasonic P42VT20 plasma tv kalibreer (gebruikmakend van colorimeter X-Rite i1Display LT en de AVS HD 709 kalibratie disc (met beelden van o.a. ChromaPure en CalMan)) dan is de relatieve luminance van groen (Y) t.o.v. 100% wit: 115%. Dit zou echter rond de 71% moeten zitten. De primaire rood en blauw zitten wel rond de respectievelijke 21% en 7%. Ik heb hier ook nog een popcorn hour a110 staan en als ik daar dezelfde test mee doen kom ik wel netjes rond de 71% uit bij primair groen.

Ik heb al contact gehad met HD, maar dit is vruchtloos tot op dit moment. Graag leg ik dit verhaal aan jullie voor. Wellicht dat iemand dit experiment kan herhalen. Ben benieuwd naar de bevindingen. Andere tips/hints zijn ook welkom.

Ik heb overigens sterk het vermoeden dat er iets mis is mijn mijn exemplaar. Voordat ik mijn exemplaar terugstuur voor reparatie zou ik dit wel eerst zeker willen weten. Hopelijk kunnen jullie mij op dit punt ook van advies voorzien.

Dit zijn de instellingen die ik gebruik:
- HDMI CEC - Disabled
- HDMI color depth - 8 bit
- Output colorspace op "Auto" (also tried BT.709, makes no difference)
- Default decoder colorspace op "Auto" (also tried BT.709, makes no difference)
- Forced DVI mode is disabled
- connection type: HDMI (tried different cables as well: makes no difference)

Mocht er nog meer info nodig zijn, dan verneem ik dit graag.

peptalk
24-11-2011, 15:33
Ik denk dat je dit beter op het htforum.nl kunt plaatsen.

viera2011
25-11-2011, 23:49
Ik denk dat je dit beter op het htforum.nl kunt plaatsen.
Thanks voor de tip. Had er ook al gepost. Helaas daar ook nog geen reactie.