PDA

Bekijk de volledige versie : Jake Gyllenhaal de nieuwe Nicholas Cage?



Dan G.
24-11-2011, 11:43
Gyllenhaal maakt zo ongeveer dezelfde soort films als Cage dat deed. En qua persoon hebben ze wel iets van elkaar weg. Ik vind de gelijkenis best wel opvallend.

Wat vinden jullie?

Jordy van Buel
24-11-2011, 11:56
Ik vind je observatie best opmerkelijk, aangezien ik echt op geen enkel vlak overeenkomsten zie tussen beide acteurs; ook qua uiterlijk. Gyllenhaal is wat mij betreft een veel beter acteur dan Cage, alleen heeft Gyllenhaal nog niet echt z'n absolute doorbraak gemaakt zodat hij in het rijtje DiCaprio en Damon komt te staan. Weet ook niet of dat er ooit nog wel van komt, maar tot op heden heeft hij iig heel aardige/goede films afgeleverd (Donnie Darko, Zodiac, Brokeback Mountain en Jarhead).

Dan G.
24-11-2011, 12:04
Ik denk dat hij na Source Code al een heel eind op weg is naar die doorbraak.

Persoonlijk vind ik Gyllenhaal niet de betere acteur maar hij doet ook niet onder voor Cage. Echter vind ik ze overeenkomsten hebben maar ben er nog niet precies uit wat die dan zijn. Dus daarom even wat consult van jullie ;)

Jeroen D
24-11-2011, 12:09
Ik zie echt geen overeenkomsten............
Gyllenhaal vind ik wel veel en veel beter !

Wieba
24-11-2011, 12:14
Geen overeenkomsten tussen Gyllenhaal en Cage? Beide zijn kindster geweest, komen beide uit een filmfamilie en ze doen beide dingen voor Disney.

Nic Cage is ook een veel betere acteur (o.a The Rock, Raising Arizona, Wild at Heart, Leaving las vegas, Bringing out the dead, Matchstick Men en natuurlijk een terechte Oscar voor Adaptation ), die zijn begin tijd lekker uit zijn comfort zone aan het acteren was. Gyllenhaal naar mijn mening altijd in zijn comfort zone, dus krijg ik werkelijk nooit een idee wat hij echt kan. Hopelijk gaat hem dan eens lukken, want dan alleen kan een betere acteur worden.

Jeroen D
24-11-2011, 12:19
Gyllenhaal vond ik heel goed in Zodiac en The Prince of Persia.

Cage kan vooral goed kijken met zo'n 'ik moet heel nodig naar de WC' gezicht ;)

Jordy van Buel
24-11-2011, 12:23
Verder vond ik Gyllenhaal's rol in Brokeback Mountain niet bepaald eentje 'in de comfort zone'. Beide overigens prima acteurs in hun eigen gebied, maar vooralsnog zie ik nog altijd geen overeenkomsten.

Wieba
24-11-2011, 12:32
Gyllenhaal vond ik heel goed in Zodiac en The Prince of Persia.

In de Zodiac speelt hij ook geweldig. The Prince of Persia vind ik juist een van zeldzaam slechte film keuzes van Gyllenhaal.

[QUOTE=Vampire Hunter D;1836426]
Cage kan vooral goed kijken met zo'n 'ik moet heel nodig naar de WC' gezicht ;)

De laatste werkjes van Nic Cage is echt alles op automatische piloot, dus die opmerking snap ik wel. Overigs 'ik moet heel nodig naar de WC' gezicht een trend in hollywood, want ook Dicapro doet dit als 6 films achter elkaar.


Verder vond ik Gyllenhaal's rol in Brokeback Mountain niet bepaald eentje 'in de comfort zone'. Beide overigens prima acteurs in hun eigen gebied, maar vooralsnog zie ik nog altijd geen overeenkomsten.

Brokeback Mountain heb ik te lang geleden gezien om er een goed oordeel over te geven, maar volgens mij was ik niet zo onder de indruk van zijn spel. Anyways ik hoop dat Jake nog lang films blijft maken, want de spoeling aan goede acteurs is nog al dun. :cry:

Jeroen D
24-11-2011, 12:35
Dicaprio ? Totaal niet mee eens. 1 van de beste acteurs aller tijden wat mij betreft ;)

Wieba
24-11-2011, 12:48
Dicaprio ? Totaal niet mee eens. 1 van de beste acteurs aller tijden wat mij betreft ;)

Of Dicaprio tot de Beste acteurs aller tijden gaat behoren zal de tijd leren, verder is hij wel de beste van dat blik van mooie gladde jongens die ze z`n 10 jaar geleden hebben opgetrokken.

Jeroen D
24-11-2011, 12:59
Of Dicaprio tot de Beste acteurs aller tijden gaat behoren zal de tijd leren, verder is hij wel de beste van dat blik van mooie gladde jongens die ze z`n 10 jaar geleden hebben opgetrokken.

Ken je deze film ;

http://www.imdb.com/title/tt0108550/

Dicaprio was al heel erg goed op jonge leeftijd.

Dan G.
24-11-2011, 13:04
[QUOTE=Vampire Hunter D;1836426]
De laatste werkjes van Nic Cage is echt alles op automatische piloot, dus die opmerking snap ik wel.

Is het de automatische piloot of is het gewoon zijn stijl. Want de verguisde laatste titels van hem zoals Knowing, TS Apprentice of SOT Witch vond ik best te doen. Maar dat komt ook omdat ik fan ben. En ik vind ook niet dat Cage de reden mag zijn van alle kritiek op de films. Het zijn de films zelf, de uitvoering wat hem in feite de das omdoet.

Ik weet niet wie van jullie Trespass al gezien heeft maar naar mijn mening zet hij daar een prachtrol neer. Hopelijk verdient hij met die rol zijn respect onder de critica's terug.

Jeroen D
24-11-2011, 13:07
In Kick-ass en The bad lieutenant vind ik Cage ook goed ;)

Lex v/d Moolen
24-11-2011, 13:10
Cage kan vooral goed kijken met zo'n 'ik moet heel nodig naar de WC' gezicht ;)

Nah, dat is Keanu Reeves. :grin:

Wieba
24-11-2011, 13:15
Ken je deze film ;

http://www.imdb.com/title/tt0108550/

Dicaprio was al heel erg goed op jonge leeftijd.

Goede film en rol van leo is dat. Deze is ook erg tof http://www.imdb.com/title/tt0264464/

Zou Dicaprio graag in wat minder overspanning rollen zien, want in zijn laatste films kijkt hij zo moeilijk. Misschien moet hij eens eens een komedie doen.


[QUOTE=Wieba;1836431]

Is het de automatische piloot of is het gewoon zijn stijl. Want de verguisde laatste titels van hem zoals Knowing, TS Apprentice of SOT Witch vond ik best te doen. Maar dat komt ook omdat ik fan ben. En ik vind ook niet dat Cage de reden mag zijn van alle kritiek op de films. Het zijn de films zelf, de uitvoering wat hem in feite de das omdoet.

Ik weet niet wie van jullie Trespass al gezien heeft maar naar mijn mening zet hij daar een prachtrol neer. Hopelijk verdient hij met die rol zijn respect onder de critica's terug.

Knowing is gewoon een goede film, maar die 2 andere zijn gewoon minder. Tuurlijk is een acteur afhankelijk van de director en het script, maar ook dat is allemaal van te voren wel uit te zoeken. Nic Cage pakt tegenwoordig gewoon veel te veel rollen op, maar ja hij moet ook wel om al die alimentatie en belastingschulden te kunnen betalen.


In Kick-ass en The bad lieutenant vind ik Cage ook goed ;)

Big Daddy (y)