PDA

Bekijk de volledige versie : Breedbeeld tv



Tristan
22-09-2001, 23:43
Beste lezers,

Sinds kort ben ook ik opzoek naar een goede breedbeeld tv. Maximaal 28 inch en flatscreen 100hz met s-video aansluiting. Prijs max 3500.... Ik vroeg mij af wie zijn of haar ervaring kon delen over de PW9525 matchline 100 hertz van Philips. Dat is de tv waarin ik zeer geïnteresseerd ben.

Aanvankelijk vond ik Sony televisies zeer goed beeld hebben en aantrekkelijke prijzen, maar na erachter gekomen te zijn dat die toch wel een vreemde eigenschap hebben, hoef ik geen sony meer.....

Bij deze zou ik andere eventuele kopers van Sony tv's willen 'waarschuwen' voor het volgende: Sony trinitron beeldbuizen hebben één of meerdere horizontale donkere lijntjes over het beeld lopen die goed te zien zijn bij een wit scherm (of andere lichte kleur). Dat kan storend zijn! Ik heb Sony hierover gebeld aangezien mijn eigen tv dit ook heeft. Volgens Sony was er niks aan te doen en alle nieuwere modellen hebben hetzelfde 'probleem'. Tsja opzich een kleine afwijking maar voor apparatuur van over de 2000 gulden verwacht ik dit soort dingen echt niet!:mad:

De donkere lijntjes waren volgens Sony dempingsdraden die (magnetische) trillingen in het beeld zouden moeten voorkomen...

Als er mensen zijn die nog goede suggesties hebben dan hoor ik dat graag! Een goede motivatie erbij zou nog mooier wezen.

Dank jullie wel!:)

Alex van den Berg
23-09-2001, 00:59
opzoek naar een goede breedbeeld tv ...... Sony tv's ... dempingsdraden
Dat van die dempingsdraden klopt wel zo'n beetje... Wat je ziet zijn de schaduwen van twee draden (boven en onder) die in de buis direct achter het scherm 'gespannen' zijn... Je ziet dit ook in sommige hoogwaardige computermonitoren.

Maar goed ... tot zover Sony... :)
Je wilt dus een advies voor een breedbeeld TV en je hebt daar 3500 pietermannen voor over?
Ga dan in de winkel eens heel serieus naar wat modellen van Panasonic of Loewe kijken!!
Zelf heb ik al 1,5 jaar een Loewe Xelos 71 cm en ben meer dan tevreden... Nog nooit zo'n scherp en rustig beeld gezien!!

Remco de Swart
23-09-2001, 10:08
Kijk eens op http://www.kieskeurig.nl hier vindt je gebruikerservaringen van vele verschillende producten waaronder breedbeeld televisies.

Olaf M.
23-09-2001, 12:01
Als je nou goed had gekeken met die sony, voor dat je hem kocht. Dan had je dat geweten.
Als je een plat scherm wil, zit je bij sommige tv's / monitoren vast aan die damper wires.
Mijn iiyama monitor heeft het ook .

Tristan
25-09-2001, 20:36
Hallo maar weer beste lezers,

Vandaag was ik even langsgedropt bij de Polectro..... Stond daar een stand met vier tv's. De JVC AV-28L2GR en de 32 inch versie, een sony en de philps 9525. K vond de JVC toch t mooiste beeld hebben. Ze waren alle vier aangesloten op dvd, daar werd Charlie's Angels afgespeeld....

Wie weet t een en ander in 't algemeen over JVC....mbt kwaliteit en evt klachten? Denk dat t toch de JVC wordt gezien de prijs incl. bijpassende meubel, is wel zo prettig.

Je wordt helemaal doodgegooid met merken merken en nog eens merken. Als je een versterker zoekt, goede speakers of tv. Ik word helemaal gek ervan...

Wybe Henstra
25-09-2001, 21:14
Sinds twee maanden geniet ik van mijn Philips 32PW9525 breedbeeldtelevisie. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Wat een beeldkwaliteit! Zeker in combinatie met mijn Philips 957 DVD-speler. The Corrs Unplugged: fenomenaal!
Een absolute aanrader voor iedereen die op zoek is naar een goede breedbeeld televisie. Ook de gebruiksvriendelijkheid en de aansluitmogelijkheden dragen hiertoe bij.
Ik heb nog een paar cadeaubonnen liggen en inderdaad: Star Wars op DVD.

Tip: weg met de standaard coax- en scartverbinding. Koop voor een paar tientjes meer een goede kabel en je haal de kwaliteit van dure apparatuur niet naar beneden door slechte kabels.
(Zelf heb ik een paar kabel van Profigold gekocht. Met name de "platte" scartkabel levert zichtbaar een beter beeld op.)

Iedereen veel kijkplezier!

Tristan
25-09-2001, 21:22
Heey kijk eens, je slaat de spijker op zn kop!

Wel erg goed dus die pw 9525? Jaa is maar net waar je van houdt denk ik? In winkels zie je toch wel aanzienlijke verschillen in de beelden, met name als er een dvd gespeeld wordt. Zit nog steeds af te wegen, philipos is over het algemeen wel tikkie duurder, met name die hele matchline reeks.

Een bijpassende meubel voor fl.999,- bij een pw 9525?? Pfff die Jan des Bouvrie kan me wat met zn ontwerpen!! Als ik maar een dvd speler o.i.d. in de meubel kwijt kan. Ach, aande andere kant kan je ook naar de ikea en heb je voor onder de 300 piek ook een fijne meubel.

Maar iniedergeval erg bedankt voor je mening over de philips :D en ja, ik was er ook al van overtuigd: profigold kabels, waarvoor dan ook, mogen er zeker wezen!

Geert Kranendonk
25-09-2001, 21:54
Tristan,

ik heb de laatste tijd posts van een aantal mensen op diverse plekken gezien, onder andere op nl.media.dvd, die zeer te spreken waren over de beeldkwaliteit van de nieuwste generatie JVC supervlakke breedbeeld TV's.

Zelf ben ik geinteresseerd in de AV32X10S, ik vond 'm in de winkel met een DVD speler aangesloten echt superfraai beeld hebben, en ik heb 'm al voor fl 2688,- aangeboden gezien.

Het design van Philips, en zeker van Loewe vind ik een stuk fraaier, maar daar heb ik gewoon het geld niet voor over.

Succes met beslissen ! ;)

Tristan
25-09-2001, 22:04
ik heb de laatste tijd posts van een aantal mensen op diverse plekken gezien, onder andere op nl.media.dvd....

Succes met beslissen ! ;)

Ja die JVC lijkt me wel wat ja...dankje eneeh... nl.media.dvd??
Die site doet het niet kun je misschien reageren met een link?

Hey bedankt nogmaals!

Ohja en die AV32X10S, koopje zeg! Ik ga toch voor de nieuwere modellen, ieder zn meug hè!

Geert Kranendonk
25-09-2001, 22:13
nl.media.dvd is een newsgroup, dus die doet het inderdaad niet in je browser... ;)


En voorzover ik weet is de AV32X10S geen oud model, het is gewoon een 100Hz totaal vlakke breedbeeld met dezelfde specificaties als de AV32L2, alleen niet in een design-jasje, en dat scheelt dus een hoop geld :)

Yep, net nog even gecontroleerd op de JVC website (http://www.jvc.nl/), de specificaties zijn exact gelijk, ze hebben alleen iets andere speakers.

Geert Kranendonk
26-09-2001, 09:13
Nog even voor de eventuele geinteresseerden een indicatie van de gaande prijzen van deze JVC tv's : (dit zijn de laagste prijzen die ik tot nu toe heb gevonden)

AV32X10S : 2688,-
bijpassend meubel : 449,- (leverbaar vanaf half oktober)
totaal : 3137,-
AV32L2 : 4099,- (incl. meubel)

Conclusie : de "design factor" kost je dus in dit geval 962,- bij de 82 cm varianten.

En voor de 28" varianten :

AV28X10S : 2099.-
bijpassend meubel : weet ik niet, maar zal wel onder 449,- zijn
AV28L2 : 3099.-

Hier zit dus ook nog minstens 551,- gulden verschil tussen.

Of weet iemand een technisch verschil tussen deze twee modellen ? Ik heb het op de JVC website en in folders niet kunnen ontdekken.....

Tristan
26-09-2001, 22:29
Jaa ik moet bekennen: je bespaard een hoop duiten als je niet voor design kiest. De 28 inch design is dus gewoon duurder dan de 'normale'32 inch die inprincipe dezelfde eigenschappen heeft...!

Hm, kan misschien nog ff flink goed ronkijken, wil geen overhaaste aankopen doen en ik heb alle tijd. ;)

Goed overzichtje, tnx! Ohw die design 28 inch is honderd piek goedkoper bij Polectro.... maar die goedkope prijzen interesseren me niet zo, schaf toch een tv aan met personeelskorting!

:D

By the way ik weet zelf helaas ook geen technische verschillen tussen de X10S en de L2 varianten.... heb ook geen kritische vergelijkingstest kunnen doen want meestal staan alleen de L2 varianten opgesteld! Wel knap mooi beeldje hoor, goed contrast en erg rustig.

Geert Kranendonk
27-09-2001, 08:43
Ik vind het ook helemaal niet erg als mensen extra geld uit geven aan een design modelletje, als ze maar niet denken dat ze voor meer geld altijd meer "techniek" krijgen ;)

Bedankt voor de tip van Polectro, ik zal daar ook eens gaan kijken.

Je begrijpt, ik twijfel dus ook nog. Ook ik twijfel al een tijdje over een nieuwe BB TV, maar het lijkt toch wel een JVC te gaan worden.

Enneh : volgens mij is uiteindelijk een lagere prijs met personeelskorting toch goedkoper dan een hogere prijs met personeelskorting ? Lijkt me reden genoeg om geinteresseerd te zijn in prijsverschillen tussen modellen :)

Tristan
27-09-2001, 15:42
Enneh : volgens mij is uiteindelijk een lagere prijs met personeelskorting toch goedkoper dan een hogere prijs met personeelskorting ? Lijkt me reden genoeg om geinteresseerd te zijn in prijsverschillen tussen modellen :)

Jajajaja Geert dat kan ik niet helemaal tegenspreken, het is gewoon een kwestie van afwegen.

Want aan de andere kant: Als ik bijv. met personeelskorting 2400 piek betaal voor een goeie 28 inch die 3000 piek kost in de winkel, en 3000 piek voor een 32 inch met personeelskorting.... dan koop ik liever meteen die 32 inch! Maar das maar een persoonlijke keuze....

Hmm, ik denk toch dat ik het bij een Philips PW 9525 houdt..
T wordt dus ff twijfelen tussen die design JVC en de Philips..(28 inch)

Ohja en wat personeelskorting betreft: dat kan relatief behoorlijk schelen omdat de inkoopsprijzen behoorlijk verschillen. De korting is dus onder meer afhankelijk van de inkoopsprijs.....

Anyway succes moet uitzoeken
;)

P.S. Wisten jullie dat de 'vlakke beeldbuizen' van Sony en JVC van de buitenkant wel vlak zijn, maar van de binnenkant wel bol? Dat betekent dus (een negatieve) vervorming die overwegend zichtbaar is bij o.a. ondertiteling. De Philips beeldbuizen echter zijn compleet vlak, van binnen én van buiten.....

Ik moet wel erbij noteren dat ik dit niet zelf ontdekt heb ofzo, maar dat ik dat net gehoord heb van een collega die wel behoorlijk wat van tv's weet. Mocht er iemand zijn die er meer vanaf weet....... :p

Geert Kranendonk
27-09-2001, 17:55
Ohja en wat personeelskorting betreft: dat kan relatief behoorlijk schelen omdat de inkoopsprijzen behoorlijk verschillen. De korting is dus onder meer afhankelijk van de inkoopsprijs.....

Ah, dat de korting gerelateerd is aan de inkoopsprijs wist ik niet. Dat kan ongetwijfeld nog best veel uitmaken dan !

Weet iemand meer over dit verhaal van die beeldbuizen ?

Het klinkt wel aannemelijk, maar ik had ergens anders juist weer gelezen dat JVC Philips beeldbuizen gebruikt..... :confused:

noXS21
27-09-2001, 22:30
Ik wou even laten weten dat de consumentenbond een paar maanden geleden een onderzoek heeft gedaan naar de tevredenheid van bezitters van verschillende merken t.v's. Als beste kwam panasonic eraf 2e sony 3e philips en op de 4e of 5e plaats JVC. Mischien kun je er iets mee? Ik heb een panasonic en ben daar zeer tevrenden over. (Heb hem pas 2 maanden dus weet nog niet of hij duurzaam is maar we hebben ook een panasonic filmcamera die al 9 jaar oud is en overal mee naartoe genomen is. Vochtige ruimte's op vakantie in de hitte en hij begint nu pas kuren te vertonen, dat geeft toch wel iets aan over kwaliteit dacht ik. Sorry dat ik panasonic zo zit te promoten maar daar zou je ook nog voor kunnen kijken?) Maar ik heb ook wel goede ervaring met philips hoor. De keus is aan jou mischien kunt je wat met mijn verhaaltje?

Groeten.:p

PM
19-10-2001, 15:34
tristan... heb je de tv nog gekocht?
Ik wil namelijk zelf ook en 32pw9525 of 32pw9616 kopen...

Tristan
19-10-2001, 23:58
Nee niet gekocht.

Reden: ik werkte bij mediamarkt en zou ongelooflijke korting krijgen op tv's en HiFi, maarja, dat baantje vond ik niks, dus k had ontslag genomen. :)

En ik zou juist 'investeren'met die korting, maarja zonder korting heb ik daar geen zin in...

Die Philips tv's zijn best goed hoor volgens mij, niks over te klagen..

Pw 9525 voldoet al, je hoeft niet per se een 9616 te hebben toch?

K heb nu geld, maar ik kan niet beslissen: óf motorrijbewijs en 2e hands motor....óf goeie a-v set ;)

'je kan niet alles hebben ' hè....

Succes met je zoektocht.