PDA

Bekijk de volledige versie : Resident Evil....en andere game-fims



Bart
19-09-2002, 11:19
:o Wie heeft de film Resident Evil gezien.
Ik wist van tevoren dat het gebaseerd was op een game, maar dat het zo erg zou zijn had ik nooit durven dromen.
Moet erbij zeggen dat het niet mijn keuze was om deze film te zien (was liever naar Reign of Fire gegaan), maar toch.
Ligt het nu aan mij, of is het verfilmen van een game maar voor weinigen weggelegd?
laat even weten wat jullie ervan vinden....

greetz:bier:

Bart
19-09-2002, 11:28
welke films zijn nog allemaal gebaseerd op een game?

Kan me alleen Tomb Raider voor de geest halen. De rest van de games zijn allemaal pas na de fil gekomen, toch?!?
pleas help me with this one....:confused:

Pepijn Wildbret
19-09-2002, 11:32
Final fantasy
Mortal Kombat
Streetfighter

Bart
19-09-2002, 11:36
Ja hoor, daar zijn ze al...
Helemaal vergeten dus!

Maar ja, het zijn dan ook niet meteen de meest hoogstaande filmproducties, of wel dan?!?

:bier:

Gerrit
19-09-2002, 11:38
Om enkele van de bekende Games-to-Movies conversies te noemen:

Super Mario Bros.
Double Dragon
Street Fighter
Mortal Kombat
Mortal Kombat: Annihilation
Wing Commander
Tron
WarGames
The Last Starfighter
Final Fantasy: The Spirits Within
Tomb Raider: The Movie
Resident Evil

Persoonlijk vind ik dat alle bovenstaande films toch wel een voldoende scoren ongeacht het feit dat ze soms nogal afwijken van het spel. Mijn advies dan ook: bekijk deze films zonder zonder verwachtingen te koesteren. Je krijgt meer terug dan je denkt ;)

Tim Weisselberger
19-09-2002, 11:41
maar Milla Jovovich is toch best wel fijn om naar te kijken.. :D
en de soundtrack van deze film was ook niet slecht natuurlijk... voor de rest was ik bijna in slaap gevallen bij deze film (dat gebeurt zelden... (6))

Bart
19-09-2002, 11:43
maar Milla Jovovich is toch best wel fijn om naar te kijken.. :D
en de soundtrack van deze film was ook niet slecht natuurlijk... voor de rest was ik bijna in slaap gevallen bij deze film (dat gebeurt zelden... (6))

Ik weet wat je bedoeld!
The same goes for me.....

groetjes

Berry vd Pluijm
19-09-2002, 12:24
Super Mario Bros. is in Nederland toch gigantisch geflopt? Heeft ie btw de bioscopen wel gehaald?

Ik heb hem in ieder geval nog noooooit gezien!

René Groen
19-09-2002, 12:54
Super Mario Bros. is in Nederland toch gigantisch geflopt? Heeft ie btw de bioscopen wel gehaald?

Ik heb hem in ieder geval nog noooooit gezien!

Nee, is idd gigantisch geflopt ^_^

Rochan
19-09-2002, 23:39
Dungeons and Dragons is ook van een game afgeleid:rolleyes:

Lex v/d Moolen
19-09-2002, 23:47
Om enkele van de bekende Games-to-Movies conversies te noemen:

WarGames
Was dit al een computer game dan? Ik kan me helemaal niet voor de geest halen.

:confused:

Nathan Strik
20-09-2002, 11:53
WarGames Als je het spel boter-kaas-en-eieren bedoelt misschien ja, maar volgens mij was de film er toch echt eerder...

Gerrit
20-09-2002, 13:34
Als je het spel boter-kaas-en-eieren bedoelt misschien ja, maar volgens mij was de film er toch echt eerder...

Ik ben blij dat men de rotte appel er tussenuit heeft weten te pikken. Bij het verschijnen van de film 'WarGames' bestond de allereerste IBM PC amper 2 jaar en Atari domineerde de spelletjesmarkt met eenvoudige spelletjes als Asteroids, Missile Command, Space Invaders en natuurlijk Pac-man. Knap dat het toen al meer dan een decennium geleden was sinds de mens voor het eerst op de maan was. Het zou voor hackers van deze tijd vast een droom zijn om terug te mogen reizen...

Glenn Smits
20-09-2002, 21:29
Ik heb hem gezien en vond hem echt meesterlijk. Ik was er op dag 2 al echt raar en in Scheveningen nog wel. Ik had wel gedacht dat zo'n film vol gereserveerd was maar heb lekker zitten kijken. Het was af en toe echt smerig en spannend. Niet zozeer eng maar echt ranzig.

Lex v/d Moolen
20-09-2002, 21:48
Ik ben blij dat men de rotte appel er tussenuit heeft weten te pikken. Bij het verschijnen van de film 'WarGames' bestond de allereerste IBM PC amper 2 jaar en Atari domineerde de spelletjesmarkt met eenvoudige spelletjes als Asteroids, Missile Command, Space Invaders en natuurlijk Pac-man. Knap dat het toen al meer dan een decennium geleden was sinds de mens voor het eerst op de maan was. Het zou voor hackers van deze tijd vast een droom zijn om terug te mogen reizen... Dat is zo, maar dan denk ik dat je deze film meer kan zien als een ode aan de computergames en 1e generatie hackers. Maar de hele film opzich is niet echt gebasseerd op een specifiek spel.

Dave
23-09-2002, 07:03
Ik heb gisteren middag Resident Evil in de Bios gezien en vond het echt een zeer vemakelijke film en Mila (y)

Menno
28-09-2002, 11:27
RE is echt een bijelkaar gejat zooitje... De laserscene aan het begin van de film komt letterlijk uit Cube. En wat de zombie's betreft... Anderson's ode aan George A. Romero leek meer op ordinair jatwerk. Als je echt een goede zombiefilm wilt zien, kijk dan naar Romero's trilogie...

Sander Meijer
01-10-2002, 09:42
Volgens Tweakers is er een DOOM film in de maak. Deze lijkt me wel cool ...


Ik vond trouwens Michelle Rodriguez ook ruig in Resident Evil ... ze kon zo ongelooflijk smerig uit haar ogen kijken... het was gewoon eng.

Sander Meijer
01-10-2002, 09:46
:o (was liever naar Reign of Fire gegaan),

Ik heb Reign of Fire en ik heb dus Resident Evil gezien ... ik vond RE dus ff wel wat amusanter.

Reign of Fire had nooit gemaakt mogen worden .. wat een verkwisting van "talent", tijd en geld. Het enige wat aardig was was het werk van ILM. Het verhaal was gewoon erg slecht uitgewerkt.

Charley Baak
01-10-2002, 09:58
Ik vond trouwens Michelle Rodriguez ook ruig in Resident Evil ... ze kon zo ongelooflijk smerig uit haar ogen kijken... het was gewoon eng. Zo kijkt ze toch altijd??
:D Heb deze als dvd (R1) begin vorige week binnen gekregen. Vond hem erg lache! Vooral om met een stel vrienden te kijken en dan lekker commentaar geven. Zitten wel een paar grappige extraatjes bij, waaronder de muziekclip van slipknot, audiocommentaar, making-of en een aantal trailers (Final fantasy, Resident Evil, Formula 51, XXX Spiderman).

Narc
05-10-2002, 16:55
Om enkele van de bekende Games-to-Movies conversies te noemen:

Super Mario Bros.
Double Dragon
Street Fighter
Mortal Kombat
Mortal Kombat: Annihilation
Wing Commander
Tron
WarGames
The Last Starfighter
Final Fantasy: The Spirits Within
Tomb Raider: The Movie
Resident Evil

Persoonlijk vind ik dat alle bovenstaande films toch wel een voldoende scoren ongeacht het feit dat ze soms nogal afwijken van het spel. Mijn advies dan ook: bekijk deze films zonder zonder verwachtingen te koesteren. Je krijgt meer terug dan je denkt ;)

Daarnaast nog de upcoming:

Doom en Return to Castle Wolfenstein

The Scratcher
06-10-2002, 11:29
Resident Evil is eigenlijk vooral leuk als je games gespeeld hebt!
Anders vergeet em maar zo gauw mogelijk.

Voor de game liefhebbers komen er wel een paar leuke herkenningen in voor. Alleen jammer dat het niet zo`n groot blood `n gore gehalte heeft als de games. Ook hebben ze het S.T.A.R.S. team niet gebruikt wat ik ook wel jammer vond en de zombies konden ook een stuk overtuigender.

Al met al alleen een beetje te genieten voor diegene die de games ook kennen.

Hilde
06-10-2002, 16:52
The Sum of All Fears.
Die film heb ik nog niet gezien maar het computerspel er van heb ik pas gekocht en ik vind hem heel gaaf

Sjef
06-10-2002, 17:22
The Sum of All Fears.
Die film heb ik nog niet gezien

Die film heb ik pas geleden nog gezien. Ik vond hem heel leuk

Bart
15-10-2002, 20:54
zowel niet bekend met de game, als met de film.
Veel goeds gehoord over de film.Wil de film dan ook wel erg graag gaan zien. wellicht dat daarna de behoefte ontstaat om d de game te spelen....:D

greetzzzz:bier:

Jim Muskee
15-10-2002, 21:08
Nog niet genoemd
Lang Leve De Koningin.
Dat is een film dat gaat over ee nmeisje die helemaal wegdroomt in een schaakspel en dat schaakspel komt letterlijk en figuurlijk tot leven

Kasper P.
16-10-2002, 20:22
Nog niet genoemd
Lang Leve De Koningin.
Dat is een film dat gaat over ee nmeisje die helemaal wegdroomt in een schaakspel en dat schaakspel komt letterlijk en figuurlijk tot leven Mooie film en de vrouw van Dick Maas. ;) Nee echt een prachtige film moet de dvd nog eens gaan halen.

SPIKE666
18-10-2002, 16:48
Uhm zo slecht vond ik resident evil helemaal niet
ik heb alle delen van het spel gespeelt
en het sfeertje van het spel zat wel in de film
eigenlijk vind ik resident evil de beste game verfilming

mijn top 3 beste game verfilmingen zijn

resident evil

mortal kombat

tomb raider

slechste vond ik

streetfighter en mario bros

wjlaak01
19-10-2002, 02:39
ik had de film al een paar maanden geleden gezien, vond het toch een leuke film (ken het spel niet, dus zoek ook geen vergelijkingen)

Ben maar blij dat je deze film gezien hebt, en niet Reign of Fire, die vond ik dus echt tegenvallen.. :S

Bart
12-11-2002, 21:29
ik had de film al een paar maanden geleden gezien, vond het toch een leuke film (ken het spel niet, dus zoek ook geen vergelijkingen)

Ben maar blij dat je deze film gezien hebt, en niet Reign of Fire, die vond ik dus echt tegenvallen.. :S

Na de film nogmaals op dvd te hebben gekeken, moet ik een beetje inbinden. Vermakelijk, maar dus niet echt geloofwaardig. Wel leuk effectjes links en rechts!
Reign of Fire nog steeds niet gezien. Geen gemis zo te horen.

Greetzzzz:bier:

Mich
12-11-2002, 21:42
wel ik heb Resident Evil gezien en vond hem absoluut vermakelijk. De spellen ken ik enkel uit de magazines (altijd zwakke beoordelingen behalve het originele spel). Met dit soort van films kan je niet meer origineel zijn. En de mensen die op het verhaal zitten te vitten ... wie let met dit soort films op een verhaal? Dat maak je mij toch niet wijs hè.... please ... Je kijkt naar de kwaliteit van het gebodene. Voor mij voldeed dat meer dan voldoende en de DVD zal dus ook in mijn kast komen. En als er echt een trilogie van komt dan moet het al erg verkeerd gaan om ze niet alle drie te hebben.

Maar ja ik ben ook zo iemand die Scooby Doo goed vond en Minority Report alleen al gaat kopen op basis van de trailer. En zo'n mensen worden hier steeds minder aanvaard. Spijtige evolutie

Respect ... kent iemand dat woordje nog !!!

Oh ja ... Reign Of Fire ... I was entertained !!!