PDA

Bekijk de volledige versie : films op tv



john gouda
19-09-2002, 11:35
ik vind dat er op de Nederlandse tv zenders een zooitje van gemaakt wordt, weinig films op 16:9 formaat, laat staan dat ze in dolby worden uitgezonden, waar ligt dat aan, schijt aan de kijkers of hebben ze te weinig geld/apparatuur?

Sander Meijer
19-09-2002, 21:55
geen vakkennis ... ze kopen wat stuff op en dat is het dan

Ludo Keeris
20-09-2002, 19:39
waar ligt dat aan, schijt aan de kijkers of hebben ze te weinig geld/apparatuur?

Een combinatie van alles wat: ik kan me van lang geleden een opmerking van Veronica (Yorrin) herinneren waarin met zei: 'wij zenden geen zwart uit', ofwel, wij doen niet aan breedbeeld. Er zijn nog steeds mensen die denken dat er iets mis is met hun TV als er zwarte balken te zien zijn. Aan apparatuur hoeft het zeker niet te liggen, die is hetzelfde voor 4:3 of widescreen (16:9 breedbeeld is weer net iets anders).
Dat het wel kan bewijst Canal+, die zenden de films uit in de vorm waarin ze aangekocht worden; is het origineel widescreen, dan zenden ze het ook widescreen uit. De Nederlandse (commerciele) zenders maken er dan eerst nog een kopie van naar vol beeld, dus het is nog extra werk ook!

Behalve de KRO, VPRO en soms NPS is het inderdaad hopeloos gesteld met de omroepen.

Ernest Hamstra
20-09-2002, 20:26
Dat het wel kan bewijst Canal+, die zenden de films uit in de vorm waarin ze aangekocht worden; is het origineel widescreen, dan zenden ze het ook widescreen uit.

:nono: Films met een aspect ratio van 2.35:1 worden bijgeknipt tot 1.78:1 (voorbeelden: The Omen, Alien, Die Hard, Scarface, The Untouchables, Shaft, The Negotiator, The Matrix)



De Nederlandse (commerciele) zenders maken er dan eerst nog een kopie van naar vol beeld, dus het is nog extra werk ook!

:nono: De films worden gewoon in Pan & Scan aangekocht door de omroepen.



Behalve de KRO, VPRO en soms NPS is het inderdaad hopeloos gesteld met de omroepen.

Een eervolle vermelding voor BNN: Zij hebben laatst 'A Bronx Tale' in het originele formaat uitgezonden, met de ondertiteling keurig binnen, en de logootjes keurig buiten het frame.

BrianB
20-09-2002, 21:17
Een combinatie van alles wat: ik kan me van lang geleden een opmerking van Veronica (Yorrin) herinneren waarin met zei: 'wij zenden geen zwart uit', ofwel, wij doen niet aan breedbeeld.

Ik zie nu genoeg dingen op Yorin die breedbeeld zijn, dus die uitspraak klopt nu ook niet meer.

Martijn Veldhuizen
22-09-2002, 06:48
Helaas kleppert het van de reclames tijdens de films op tv, de hoofdreden dat ik bijna nooit films op tv kijk.

Johan van den D.
22-09-2002, 07:37
Helaas kleppert het van de reclames tijdens de films op tv, de hoofdreden dat ik bijna nooit films op tv kijk.
hier heb ik inmiddels wel mee leren leven maar echt leuk is het natuurlijk niet:(

Dave
22-09-2002, 08:41
Ach ik kijk er niet snel na vanwege de volgende redeen:

Slechte Beeldskwaliteit
Slechte Geluidskwaliteit
Reclame
Knippen in de film
Niet het juiste Beeldformaat

Dat zijn voor mij genoeg reden om niet te kijken...