PDA

Bekijk de volledige versie : SamsungUE40D6530 i.c.m Onkyo SR-TX608



mikeu001
08-12-2011, 18:40
Onlangs de SamsungUE40D6530 aangeschaft, wat een prachtapparaat overigens...
Receiver is een Onkyo ST-TX608 welke ik tezamen met de HDTV wil configureren als een volledig mediacenter.
Ik heb volgens het boekje deze beide componenten aangesloten, maar krijg het niet lekker voor elkaar.

De receiver is aangesloten vanaf HDMI out met een High speed HDMI kabel met ethernet (1.4 Hitachi HAV115HG 1.5 meter) op de SamsungUE40D6530 op de ARC HDMI aansluiting.
Een optische kabel op de Onkyo ST-TX608 naar de optische ingang van de SamsungUE40D6530.
Een Bluray Samsung BD6500 speler met HDMI direct op de BD HDMI ingang van de Onkyo ST-TX608 (werkt prima)
De grafische kaart ATI Radeon 5500 van mijn PC met HDMI-DVI kabel aangesloten op de PC HDMI ingang van de Onkyo (krijg het beeld op de Samsung niet geheel vullend..)
Heb ik dit geheel goed aangesloten of heeft iemand hier een ander idee/mening over?..

Kan er eventueel iemand met een soortgelijke opstelling (mooiste zou zijn met dezelfde apparatuur) mij een schematisch overzicht of een beschrijving geven hoe dit optimaal kan werken.

Alvast vriendelijk dank.
Mikeu001

Gerco Stuivenberg
09-12-2011, 13:28
Wanneer je ook het bureaublad niet scherm-vullend weergegeven wordt, kan het zijn dat de driver van videokaart rekening houdt met 'overscan'. Om dit te (kunnen) corrigeren, moet je bij de instellingen kijken van de de PC of laptop. Anders kun je er misschien een hulp-programma voor gebruiken zoals de Catalyst van ATI. Daarin zit vaak een optie voor het calibreren van de scherm-resolutie. :cool:

mikeu001
10-12-2011, 10:20
Hoi Gerco,

Het upscalen is inmiddels geluk, tsja dat ik daar zelf niet naar heb gekeken.
Bedankt hiervoor.

Mikeu