PDA

Bekijk de volledige versie : Onkyo tx-nr609



Alex T
13-12-2011, 13:07
Ik heb sinds kort de Onkyo tx-nr609. Een mooie receiver, maar wat mij irriteert is de slechte connectie naar de TV toe.

Ik heb mijn Oppo 93 via HDMI aangesloten aan de receiver en via HDMI uit de receiver naar de TV. Beide high speed HDMI kabels.

Probleem is dat er nooit een direct verbinding is naar de TV. Elke keer als ik de Oppo gebruik, moet ik meerdere malen de “verbinding” refreshen om tot een verbinding te komen. Met “refreshen’ bedoel ik het switchen tussen de verschillen input knoppen van de receiver of op de TV opnieuw de HDMI kanaal selecteren. Of in het ergste geval alles aan/uit....
Als er eenmaal verbinding is, dan is het super tijdens het bekijken van de film, maar het signaal valt weer weg als ik naar het menu ga om de extra’s bekijken.

Ik heb meerdere HDMI inputs geprobeerd van de receiver, maar geen verbetering…

Als ik mijn Oppo rechtstreeks verbind aan de TV, dan is de connectie vrijwel direct..

Wat ik mij afvraag is of dit normaal is voor de Onkyo 609. En of iemand een idee heeft om dit op te lossen? :cry:

Gerco Stuivenberg
18-12-2011, 17:18
Dit lijkt op een probleem met het 'switch-board' van de Onkyo.

Ik denk daarom dat dit een defekt is en dat je daardoor de receiver ter onderzoek en evt reparatie aan moet bieden bij de winkel waar je deze gekocht hebt. :|

DVDProfilersFilmgek
20-12-2011, 12:26
Ik heb sinds kort de Onkyo tx-nr609. Een mooie receiver, maar wat mij irriteert is de slechte connectie naar de TV toe.

Ik heb mijn Oppo 93 via HDMI aangesloten aan de receiver en via HDMI uit de receiver naar de TV. Beide high speed HDMI kabels.

Probleem is dat er nooit een direct verbinding is naar de TV. Elke keer als ik de Oppo gebruik, moet ik meerdere malen de “verbinding” refreshen om tot een verbinding te komen. Met “refreshen’ bedoel ik het switchen tussen de verschillen input knoppen van de receiver of op de TV opnieuw de HDMI kanaal selecteren. Of in het ergste geval alles aan/uit....
Als er eenmaal verbinding is, dan is het super tijdens het bekijken van de film, maar het signaal valt weer weg als ik naar het menu ga om de extra’s bekijken.

Ik heb meerdere HDMI inputs geprobeerd van de receiver, maar geen verbetering…

Als ik mijn Oppo rechtstreeks verbind aan de TV, dan is de connectie vrijwel direct..

Wat ik mij afvraag is of dit normaal is voor de Onkyo 609. En of iemand een idee heeft om dit op te lossen? :cry:

Mooi, een stukje schrijven en dan bij voorbaat het verwijt bij de 609 leggen terwijl het ook aan instellingen van de Oppo zou kunnen liggen waardoor hij anders dan verwacht met de receiver en TV communiceert...of dat het gewoon aan de TV ligt;)

Ook de volgorde van de diverse apparaten aanzetten kan aanleiding zijn tot problemen met de handshake, HDMI is wat dat betreft een draak van een systeem, bedank de filmuitgevers maar met hun HDCP uitvinding.... om hun dierbare produkt te beschermen, nou dat heeft geholpen:rolleyes: HDCP en de bescherming op de dragers was al heel rap gekraakt en je kan de nieuwste films vinden op het internet, niet dat dat goed te praten is, maar de eerlijke kopers van films en goede apparatuur zitten opgezadeld met de fratsen van de industrie, net zoals als je een gekochte film koopt en allerlei reclame en waarschuwingen soms verplicht bent om te bekijken, de industrie maakt zo niet echt vrienden, maar we dwalen te ver af, je wil een oplossing.

Je hebt net als ik de Oppo 93, fijn stil en rap apparaat van hoge kwaliteit, niets mis mee. Heb ook een Onkyo versterker, wel 1 van de eerste orde met HDMI, dus ervaring genoeg met handshake problemen en hoe ze op te lossen, bij mij werkt alles goed, maar ik moet in sommige gevallen even de volgorde in de gaten houden. De TV, je vermeld niet welke je hebt, maar als je een Sony hebt dan is het bekent dat de Oppo daar niet altijd even goede vrienden mee is:???:

Gaan we er even vanuit dat je TV niet het probleem is en je hebt meerdere HDMI ingangen, dan zou ik als ik jou was je Oppo met HDMI 1 van je Oppo verbinden met je TV en HDMI 2 aansluiten op je receiver voor de audio. Je moet enkel dan je TV op de HDMI ingang waarop de Oppo is aangesloten zetten, de receiver zet je gewoon op de ingang waarop de HDMI audio is verbonden. De HDMI van de receiver naar de TV kun je gewoon in gebruik houden, heb zelf ook de receiver verbonden met de TV en de Oppo apart verbonden met de TV, bij mij als reden omdat mijn receiver geen HD audio van 3D films accepteerd door veranderde codes van diezelfde industrieboeren.

Je moet wel even letten op de juiste aansluitingen, niet alle TV's hebben overal HDMI 1.4 ingangen, dus als je met de Oppo 3D op je TV wilt kijken, kies dan in dat geval wel de juiste ingang. Heb in mijn geval, Oppo met HDMI 2 aangesloten op Onkyo en met HDMI 1 aangesloten op de HDMI 1.4 ingang van de TV. De Onkyo staat tevens op de TV aangesloten op een andere HDMI ingang die geen 1.4 ondersteund, beeldkwaliteit is zichtbaar beter als je kijkt via de HDMI 1 uitgang van de Oppo rechtstreeks aangesloten op je TV. In mijn geval heb ik in deze combinatie in het geheel geen handshake problemen.

Hoop dat dit ook bij jou mogelijk is, ben benieuwd...

Alex T
20-12-2011, 14:24
Hoi, Bedankt voor je reactie :-P
Ik ga het vanavond gelijk uitproberen. Als ik het goed begrijp, los je hiermee een eventuele handshake probleem via de tv op (omdat je nu HDMI 1 direct aansluit op de TV en niet via de ONKYO). Ben alleen benieuwd of vanavond de HDMI 2 goed loopt via de Onkyo.

Mijn tv is trouwens een samsung ps50a656. Dus geen 3D.
Verder heb ik nog een Sony BR speler lopen via de Onkyo naar de TV. Sony is Region B en Oppo Region A ;).
De Sony BR speler geeft trouwens hetzelfde probleem...heel veel moeite met het verkrijgen van een verbinding.

Waar ik natuurlijk heel benieuwd naar ben zijn de ervaringen van andere Onkyo 609 gebruikers. Zijn er andere mensen die hetzelfde hdmi probleem herkennen? Of is de verbinding van BR speler naar Receiver naar TV wel "direct"?

peptalk
20-12-2011, 15:04
Kijk ook eens of je op alle apparaten de nieuwste firmware hebt staan, ook op de Onkyo 609!

Alex T
20-12-2011, 15:35
Kijk ook eens of je op alle apparaten de nieuwste firmware hebt staan, ook op de Onkyo 609!


Ga ik vanavond ook gelijk checken!

Ed Lewis
01-01-2012, 14:04
Ik heb sinds kort ook de 609 in huis en ben er erg goed over te spreken tot nu toe.
Ik had eerst een 607 waar ik ook al erg blij mee was, maar toch gekozen voor deze, onder andere vanwege de netwerk mogelijkheden.
Waarbij ik meteen even moet zeggen dat de dongle die je erbij kunt kopen veel te duur is(40-50 euro)en een zeer slecht bereik heeft, bij mij althans, waardoor het afspelen van muziek van mijn netwerk constant stotter en wegvalt, inmiddels heb ik hem met een kabel aangesloten en werkt het perfekt, maar ik vond het toch zonde van het geld van die dongle.
Verder is het me opgevallen dat het opstarten wat langer duurt als bij de 607 en de verbinding tussen diverse apparaten, BD-speler, mediaspeler en tv wat langer duurt, ik heb dus altijd even wel een knipperend beeld voor ik iets kan doen.
Al mijn andere apparaten hebben ook even de tijd nodig om op te starten, BD-speler, mediaspeler, tv, allemaal Philips, vast geen toeval :-P, maar het is echt geen ramp, als het opgestart is werkt alles perfect.
Verder viel het me op, dat bij het geluidsniveau instellen van de speakers de ruis wel erg hard word weergegeven, dat had wel wat minder gemogen, dat was bij de 607 een stuk normaler, maar goed, ook dat doe je niet elke dag natuurlijk.

Gerco Stuivenberg
01-01-2012, 16:55
Om de kans op problemen met 'handshakes' te voorkomen, er voor kunnen zorgen dat je de bron altijd zelf bvk handmatig als laatste in- en als eerste uitschakelt. De bron gebruikt dan vaak de laatst gemaakte 'handshake' en hoeft dan dus niet iedere keer een andere te maken. Doe je dit niet, dan kan het wat langer duren of ten koste gaan van het 'switchboard' van de receiver. :|

De niveaus van de test-tonen die de 609 produceert zijn vast ingesteld. Dit is om te zorgen dat wanneer auto-setup van Audyssey alle luidsprekers zo instelt dat deze bij het volume op (relatief) 0db de nominale geluidssterkte 80dB is.

Wil je deze met de hand instellen, dan kun je het beste een test-DVD gebruiken en er voor zorgen dat de test-signalen worden weergegeven met een voor het gehoor normale geluidssterkte. :cool:

Alex T
01-01-2012, 19:52
Ik heb sinds kort ook de 609 in huis en ben er erg goed over te spreken tot nu toe.
Ik had eerst een 607 waar ik ook al erg blij mee was, maar toch gekozen voor deze, onder andere vanwege de netwerk mogelijkheden.
Waarbij ik meteen even moet zeggen dat de dongle die je erbij kunt kopen veel te duur is(40-50 euro)en een zeer slecht bereik heeft, bij mij althans, waardoor het afspelen van muziek van mijn netwerk constant stotter en wegvalt, inmiddels heb ik hem met een kabel aangesloten en werkt het perfekt, maar ik vond het toch zonde van het geld van die dongle.
Verder is het me opgevallen dat het opstarten wat langer duurt als bij de 607 en de verbinding tussen diverse apparaten, BD-speler, mediaspeler en tv wat langer duurt, ik heb dus altijd even wel een knipperend beeld voor ik iets kan doen.
Al mijn andere apparaten hebben ook even de tijd nodig om op te starten, BD-speler, mediaspeler, tv, allemaal Philips, vast geen toeval :-P, maar het is echt geen ramp, als het opgestart is werkt alles perfect.
Verder viel het me op, dat bij het geluidsniveau instellen van de speakers de ruis wel erg hard word weergegeven, dat had wel wat minder gemogen, dat was bij de 607 een stuk normaler, maar goed, ook dat doe je niet elke dag natuurlijk.

De dongle (adapter) waar je het over hebt heb ik ook gekocht, maar dan voor 29,- via amazon duitsland. Hij doet het bij mij goed. Het mag allemaal wel wat sneller, maar hij valt niet weg ofzo.
Je hebt het over dat de verbinding van apparaten wat langer duurt. Nou bij mij krijg ik haast nooit direct verbinding. Ook niet als ik wat langer wacht.
Gelukkig is het probleem nu opgelost door het gebruik van 2 hdmi kabels via mijn Oppo. 1 voor geluid via de receiver en 1 direct naar de TV. :grin:

Claudio Santulli
03-02-2012, 12:30
Gisteren bij een gabber deze 609 geinstalleerd met de phillips UPC box (Wat boven verwachting ging i.v.m. handshake) en een HTPC media box(je) Hier zit het probleem. De media box direct aansluiten geeft superstrak beeld (windows 7 1920x 1080 hdmi) Echter als hij geloopd wordt d.m.v. de HDMI pc optie is het beeld veel en veel minder. Iemand ook deze ervaring gehad?

Wat ik vervolgens heb gedaan is de tweede dvi > verloop > hdmi aansluiting direct op de tv aansluiten. Echter krijg je dan dus twee monitoren in de setup. Deze kan je natuurlijk clonen. Maar zo gauw je de input veranderd van de onkyo gaat de cloon de mist in en wordt het weer een extended desktop. Dat gaat dus niet werken zo. Ook omdat die dvi hdmi verloop geen hdcp ondersteund. Hij heeft geen dedicated dvd speler of bd speler en gebruikt daar dus die mediabox voor. En voor de HD audio bitstreams mnoet hij dus wel loopen door de onkyo. Natuurlijk heb ik hem gezegt dat hij gewoon een bd speler moet kopen omdat dit beeld sowieso bagger is :-), maar het zou gewoon moeten werken. Direct is perfect en de loop is dus veel minder. En

Uiteraard heb ik geprobeert alle upscale, RHID, ARC regelingen uit te zetten, maar dat mocht niet baten. En Google bied ook geen echte oplossingen laat staan de manual. Dus wellicht heeft iemand daar wat van gelezen of ervaren.

deepsphere
07-03-2012, 19:26
ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. onkyo aan philips tv geen hdmi out. firmware van onkyo: 11121-1300-0010-6??? na update via usb hetzelfde nummer met die vraagtekens.
blu ray werkt wel rechtstreeks op tv. update tv gedaan, onkyo op led pc screen met hdmi werkt ook niet. hopelijk heeft er iemand een oplossing

misterfun
28-03-2012, 20:27
Het is een bekend probleem, ligt aan 4 condensators op je moederbord. heb zelf ook een onkyo en op het moment duurt het 15 minuten dat ik beeld en geluid krijg. struin maar het internet af en je komt het probleem meer tegen. Er staan tutorial filmpjes op youtube om zelf de 4 4v 100 microfarat condensatortjes te vernieuwen, maar zou dit toch ff bij een betere hifi zaak laten doen met een fijne technische dienst. duurt gewoon te lang voordat ze geladen zijn, daardoor duurt het zo lang dat je geen beeld krijgt.In den beginne toen bij mij de problemen starte duurde het eerst 3 minuten voordat ik beeld heb en inmiddels duurd het dus 15 min to 20 min.

Ik ben mij nu aan het orrienteren voor een nieuwe marantz SR6006. beestachtige specs kerel. Dus als je financien het toelaten kijk daar eens naar.

Hier staat trouwens het filmpje om je reciever te fixen.

http://www.youtube.com/watch?v=gj0x5S9ez5U

Oja, voor mij nooit geen onkyo meer.

ptrustfull
05-04-2012, 23:26
Sinds enkele weken woon ik in Suriname. Ik heb mijn Hitachi TV en Onkyo meegenomen. Op de Onkyo heb ik een satteliet ontvanger en videorecorder (ivm met de NTSC tuner) aangesloten op de composite aansluitingen. Volgens het boekje moet ik via HDMI beeld krijgen. Mooi niet, geluid komt uit de receiver maar geen beeld. Als ik de composite out op de TV aansluit heb ik wel beeld via de Onkyo. De mediaplayer en DVD doen het prima via HDMI. Ik heb de cab/sat en game ingangen gebruikt. Deze heb ik bij HDMI op ---- gezet, ook bij component in heb ik ze gezet op ----. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Gerco Stuivenberg
06-04-2012, 11:40
Sinds enkele weken woon ik in Suriname. Ik heb mijn Hitachi TV en Onkyo meegenomen. Op de Onkyo heb ik een satteliet ontvanger en videorecorder (ivm met de NTSC tuner) aangesloten op de composite aansluitingen. Volgens het boekje moet ik via HDMI beeld krijgen. Mooi niet, geluid komt uit de receiver maar geen beeld. Als ik de composite out op de TV aansluit heb ik wel beeld via de Onkyo. De mediaplayer en DVD doen het prima via HDMI. Ik heb de cab/sat en game ingangen gebruikt. Deze heb ik bij HDMI op ---- gezet, ook bij component in heb ik ze gezet op ----. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Als het goed is doet de receiver het beeld van analoge video-bronnen altijd omzetten naar HDMI. Dat je geen beeld krijgt, kan dan nog 3 andere oorzaken hebben. De eerste is een verkeerde ingang, de tweede is een verkeerd kleuren-systeem zoals PAL of NTSC en de derde een defect.

Controleer daarom de aansluitingen en de instelling van de video-signalen. Zie voor het laatste geval blz (36, 37 en) 48 van de gebruiksaanwijzing. :|

ptrustfull
06-04-2012, 23:10
Ik heb alle ingangen composite en zelfs de component uitgang geprobeerd. Ook de instellingen gewijzigd zonder resultaat. Op de tabel in de manual zag ik staan "pal/ntsc"dus ging ik ervan uit dat de onkyo beide formats aankan. Beide apparaten die ik aansluit zijn NTSC, de versterker is een Nederlandse versterker. Als ik de composite uitgang gebruik heb ik wel prima beeld. De HDMI zou makkelijk zijn, dan hoeft er niet steeds op de TV geschakeld te worden. Kan ik de Onkyo een harde reset oid geven?

Gerco Stuivenberg
08-04-2012, 12:35
De composiet-video uitgang zit alleen achter een switch. Dit houdt in dat de Onkyo het beeld wat deze als composiet-video ontvangt en als composiet video verzendt, niet zal bewerken.

De laatste mogelijkheid die nog over is, is kijken of je het kleuren-systeem van de ontvanger kan veranderen naar PAL. Zo niet, dan ben ik bang dat het verhaal op houdt en de sateliet ontvanger rechtstreeks met de TV moet verbinden. Voor ontvangers zonder HDMI is de scart-verbinding vaak ook de beste, omdat bij deze kleuren gescheiden worden. :|

marcelb7
08-04-2012, 13:38
Beetje late reactie op de oorspronkelijk post (wellicht is je probleem al verholpen), maar Onkyo meldt dat er een aantal modellen zijn die mogelijke defecte componenten hebben.

http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html (geldt ook voor Nederlandse aankopen).

ptrustfull
28-04-2012, 19:56
niet te laat, ik overweeg de receiver terug te sturen voor nader onderzoek. na alles uitgeprobeerd te hebben kan het niet anders dan dat de receiver de boosdoener is. ik heb nl ook de pal media player en dvd speler aangesloten via de component ingang en geen van beide geven beeld via hdmi. bedankt voor alle reacties daar heb ik veel aan gehad

janzen
24-05-2012, 10:28
Ik ben benieuwd of er inmiddels een oplossing is gevonden... Heb je de 609 al teruggestuurd? Ik zit hier met hetzelfde probleem. Mij staat bij dat hij in het begin wel probleemloos heeft gewerkt. Echter, na een firmware update (2 updates geleden) begonnen de problemen. Ik wil dit graag testen door een downgrade, helaas kan ik geen oude firmwares vinden. Onkyo is lekker makkelijk en stelt dat ik voor dit simpele klusje even naar Mijdrecht mag afreizen, omdat zij wel de oude firmware tot hun beschikking hebben. Iemand een idee of dit inderdaad aan de firmware kan liggen? Ik begin te twijfelen of hij het in het begin wel goed heeft gedaan.....

wilibo
15-06-2012, 16:16
Hallo,
Ik heb een paar maanden terug een Onkyo TX SR609 aangeschaft.
Nu heb ik hem ingesteld volgens het Audyssey 2EQ Full Calibration.
Het geluid is goed, maar bijvoorbeeld de volumeknop gaat tussen 1 en 100.
Alle Nederlandse zender staan op volume 45, alleen Nederland 1 moet dan op volume 75 (ook belgie 1 en nog een paar onbeduidende zenders), dat betekend dat de knop zowat voluit moet. Bovendien is het geluids niveau zo groot tussen het zappen van de zenders zo groot is dat het zeer onplezierig is.
Mijn opstelling is een Panasonic TX-P42G15E
Onkyo TX-NR609
Humax IDHR-5050C
Panasonic DMP-BD80(DVD)
Alles geupdate

Als ik mijn Humax rechtstreeks op de Panasonic TV aansluit is het geluid wel gelijk.

Ook het resetten van de versterker en het opnieuw instellen van de versterker helpt niet.

Weet jij een oplossing? Ik weet het niet meer, alles al geprobeerd.

Ik moet zeggen dat in het begin dat ik de versterker had het geluids verschil wel goed was tussen de zenders.

Met vriendelijke groet

Wilibo

spakman
21-01-2013, 21:45
Hallo

Sinds kort mijn TX NR 609 aangesloten op de pc met HDMI. Maar als ik de AVR aanzet springt de pc monitor op zwart beeld. Enig idee wat er fout gaat?

DVDProfilersFilmgek
22-01-2013, 06:18
Hallo

Sinds kort mijn TX NR 609 aangesloten op de pc met HDMI. Maar als ik de AVR aanzet springt de pc monitor op zwart beeld. Enig idee wat er fout gaat?


Heeft te maken met die "fijne" HDCP, als 1 van je onderdelen van de PC niet HDCP Compliant is, dan gaat de boel op zwart. Hier kun je er meer over vinden:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/55581-29-list-current-hdcp-compliant-computer-monitors

er staan onderaan de pagina nog wat relevante zaken, kom je er niet uit dan raad ik je aan een beetje te gaan googlen met:

HDCP Compliant PC (monitor)

Gerco Stuivenberg
22-01-2013, 11:46
Voor de duidelijkheid:
Een PC en de monitor sluit je aan op de Onkyo. Wanneer je schrijft dat je de Onkyo op de PC aansluit, lijkt het er nl. op dat je de uitgang van de Onkyo op de PC aangesloten hebt en op deze manier het beeld via de PC wilt laten lopen. Dit kan niet, omdat de HDMI-aansluiting van een PC een uitgang is.

Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat de monitor niet geschikt is voor de resoluties die Onkyo gebruikt. Sommige monitoren hebben een vreemde resolutie zoals 1680x1050 pixels. In beide gevallen zal je dus even naar de monitor moeten kijken. :|

spakman
23-01-2013, 09:53
Idd pc en monitor op Onkyo aangesloten. Monitor is Belinea 101715 (1280x1024). Dat lijkt me het probleem niet

DVDProfilersFilmgek
23-01-2013, 10:41
Idd pc en monitor op Onkyo aangesloten. Monitor is Belinea 101715 (1280x1024). Dat lijkt me het probleem niet

Gewoon lekker eigenwijs blijven:evil:

http://tweakers.net/pricewatch/81169/belinea-101715/specificaties/

Monitor is uit het jaar kruik.

Je info is karig, als je monitor echt direct op de Onkyo aangesloten zou hebben zoals je zelf schrijft, dan gaat het natuurlijk nooit werken, de monitor beschikt immers niet over een HDMI aansluiting, als je PC-beeldkaart wel de handshake wil maken krijgt hij geen antwoord....... immers er is niets dat antwoord kan geven, HDMI zal met HDCP nooit toestaan dat er iets analoog wordt uitgestuurd.

Ik had je wat info gegeven over HDCP en de handshake, maar ik denk dat je je kennis over HDMI eerst maar eens moet gaan vergroten.

Helaas heb je zelf geen dingen opgezocht en vragen gesteld, daarom ben ben ik er klaar mee.:evil:

Gerco is vriendelijker dan ik, maar wees zelf ook eens wat actief:idea:

Gerco Stuivenberg
23-01-2013, 14:48
Zoals DVDPF ook al heeft geschreven, gaat dit ook niet werken.

De 'D-sub' aansluiting van de Onkyo -waar "PC IN" bij staat- is nl. een ingang. Om beeld wat via de Onkyo wordt gestuurd te kunnen weergeven moet (volgens blz 81 van de gebruiksaanwijzing) gebruik worden gemaakt van de HDMI-uitgang of een analoge uitgang die overeenkomt met de ingang. De Onkyo kan het dus alleen omzetten naar HDMI of door laten sturen. Dit betekent dat je een PC met een 'D-sub' uitgang als bron kunt gebruiken en een TV of monitor nodig hebt met een HDMI-ingang.

Je moet dus verbindingen maken van uit naar in. 8-)

spakman
23-01-2013, 16:09
Met het verhaal over HDCP en de handshake heb ben ik goed op weg geholpen. Een andere monitor HDCP compliant ingeplugd en het werkt. Dank! Voor de duidelijkheid: de monitor plug ik met vga in de pc
en de pc plug ik met hdmi in pc-in van de 609. Helaas geen tweede hdmi op de pc beschikbaar

Claudio Santulli
23-01-2013, 16:24
Dsub is ook analoog en HDMI digitaal! Je heb geen andere keus dan je monitor via Dsub direct analoog op je pc aan te sluiten. Jouw monitor geen DVI en geen HDMI volgens deze (http://monitors.tech-specs.com/belinea-101715-n22646319) specs. Ik ben dus benieuwd hoe je hem überhaupt op de Onkyo heb kunnen aansluiten?

jordywiggie
06-03-2015, 14:50
Ook ik ben bezitter van de Onkyo TX-NR609 en heb problemen met het beeld.
Situatie is als volgt:
- KPN kastje aangesloten op receiver
- Mede8er (mediaplayer) aangesloten op receiver
- PS3 aangesloten op receiver
- Receiver aangesloten op Sony Bravia televisie.
Alles is aangesloten d.m.v. HMDI-kabels.

In het begin heb ik nooit ergens last van gehad, maar de laatste tijd valt het beeld af en toe weg bij het afspelen van de mediaplayer of ps3 en soms geeft hij dan aan dat het signaal niet wordt ondersteund.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Alle firmware up-to-date
- Alles gereset naar fabrieksinstellingen
- HMDI spanningsloos gemaakt
- Kabels omgewisseld, andere poorten geprobeerd
- Receiver is opgestuurd geweest (maar werden geen problemen geconstateerd)

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Claudio Santulli
06-03-2015, 15:34
Het zou kunnen zijn dat jouw receiver ook getroffen is door de HDMI- Netwerkbug bij diverse Onkyo. Check of je bij netwerkinstellingen grijze niet (meer) te kiezen opties heb staan.

Mocht het dit probleem zijn dat kan je die onder verlengde garantie laten repareren via deze link.

http://www.nl.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

jordywiggie
06-03-2015, 17:49
Nee alleen proxypoort staat grijs.

Op de website van Onkyo staat ook alleen 'Loss of Audio/Network Connection'. Ik denk niet dat hier het probleem ligt.

Claudio Santulli
06-03-2015, 17:57
Ja, er staat alleen audio-netwerk, maar aangezien dat allemaal op het HDMI-board zit heeft dat ook invloed en daardoor dus ook geen beeld. Het begint altijd met af en toe geen beeld, maar de problemen nemen snel toe. En de meeste issue beginnen als die van jouw, na een jaar (of twee). Eerst helpt een reset, maar naar verloop van tijd wordt het hardnekkig en heb je geen beeld meer.

Ik zou die procedure eens doorlopen om te zien of je valt onder de garantie. Mocht het toch het probleem zijn dan wordt dat heel netjes geregeld. Ze sturen en doos en binnen twee weken is hij weer retour, gratis en voor niets.

Hou het in ieder geval in gedachte...

jordywiggie
06-03-2015, 18:20
Ik kijk het nog even aan, mochten er meer problemen optreden dan is dit de eerste stap die ik ga ondernemen.
Toch bedankt voor de tip!

Sarepthora
29-05-2015, 11:26
Het zou kunnen zijn dat jouw receiver ook getroffen is door de HDMI- Netwerkbug bij diverse Onkyo. Check of je bij netwerkinstellingen grijze niet (meer) te kiezen opties heb staan.

Mocht het dit probleem zijn dat kan je die onder verlengde garantie laten repareren via deze link.

http://www.nl.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

Hallo,
Ik heb sinds kort geen geluid meer, of na 10 keer opnieuw opstarten en USB en Internet werken niet meer op de 609, (sowieso altijd al slecht gewerkt trouwens die laatste 2).
In ieder geval contact opgenomen met Onkyo via Facebook en inderdaad dus last van bovenstaand probleem. Via de link getoetst met serienummer(witte sticker achter op je Onkyo) of ik in aanmerking kwam en jawel, Onkyo gaat een doos met etiketten opsturen waarna ik alles kosteloos kan verzenden en laten repareren, tevens met verlengde garantie tot 2018, zelfs nu het apparaat al ruim 2 jaar oud is en ik de bon niet meer kan vinden. Ik vind dat tot dusver toch hele goede service wilde ik even melden. :-)
Ik heb wel begrepen dat het ruim een maand kan duren, maar ja, dat moet ik er even voor over hebben.
Gr.
Edwin

Claudio Santulli
29-05-2015, 12:15
Jammer genoeg is dit probleem een vaste prik bij heel veel Onkyo receivers, maar gelukkig is de support nu (wel) heel goed geregeld, dus dan komt het in orde en meestal vrij snel...
Succes! (y)

jordywiggie
02-10-2015, 18:44
Ook ik ben bezitter van de Onkyo TX-NR609 en heb problemen met het beeld.
Situatie is als volgt:
- KPN kastje aangesloten op receiver
- Mede8er (mediaplayer) aangesloten op receiver
- PS3 aangesloten op receiver
- Receiver aangesloten op Sony Bravia televisie.
Alles is aangesloten d.m.v. HMDI-kabels.

In het begin heb ik nooit ergens last van gehad, maar de laatste tijd valt het beeld af en toe weg bij het afspelen van de mediaplayer of ps3 en soms geeft hij dan aan dat het signaal niet wordt ondersteund.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Alle firmware up-to-date
- Alles gereset naar fabrieksinstellingen
- HMDI spanningsloos gemaakt
- Kabels omgewisseld, andere poorten geprobeerd
- Receiver is opgestuurd geweest (maar werden geen problemen geconstateerd)

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Probleem met mede8er had ik inmiddels verholpen. Zat hem volgens mij in de instelling met diepe kleuren. Hierna geen problemen meer ondervonden.
Probleem met playstation niet verholpen. Wanneer ik een film afspeel knippert hij weer en valt beeld weg. Heb toen kabels ontkoppeld en verwisseld. Speelde toen weer een film af zonder problemen, maar toen ik even verwisselde naar televisie en vervolgens weer terug naar de playstation om de film verder af te spelen begon hij weer te knipperen.

Nou speel ik in principe nooit iets af via de ps3, maar het moet wel gewoon werken. Nog enig idee?