PDA

Bekijk de volledige versie : Programma voor alle films die je gezien hebt te beoordelen



rogue
13-12-2011, 19:07
Het leek me wel een leuk idee, om een poging te wagen om alle films die ik ooit heb gezien, eens bij te houden.
Aanvullende eisen:
- makkelijke invoer en opzoeken van de titel (zeer ruime database)
- beoordeling van de film d.m.v. een cijfer bij het invoeren van de titel (liefst oplopend met 0,5 of minder)
- exportbestand kunnen aanmaken, met minimaal de titel, het jaar van de film en het gegeven cijfer


Ik heb natuurlijk al zelf gekeken.

- whatiwatch: valt af, betreft alleen films die je net hebt gezien
- moviemeter: valt af, exportbestand bevat alleen titel
- imdb: valt af, invoeren van titels is makkelijk, maar een cijfer geven is erg omslachtig
- icheckmovies: alleen de film geen beoordeling

Whatiwatch komt eigenlijk het dichtstbij wat ik zoek, alleen gaat het daar alleen om de films die je net hebt gezien.

Heeft iemand nog andere ideeën, of ben ik dan toch veroordeeld tot imdb?

vinnypassy
13-12-2011, 20:51
Aangezien de opties die ik bedacht je kennelijk niet bevallen, denk ik toch gewoon simpel aan Excel. :)

Mr. Blonde
14-12-2011, 09:49
Met What I Watch kan je ook terug in de tyd hoor....volgens mij....toch?

Net even geprobeerd en idd....je kan ook lang geleden geziene films invoeren

Esteban
14-12-2011, 10:14
Maar dan is er natuurlijk de voorwaarde dat je van kinds af aan een lijst hebt bijgehouden met álle datums. ;) Niet zo evident, denk ik.

Mr. Humphries
14-12-2011, 10:30
rotten tomatos is ook wel fijn, maar met watchiwatch kun je bij iedere stem de datum aanpassen, dus volgens mij is er niets aan de hand

roninpacino
16-12-2011, 02:20
Ik gebruik de volgende dingen:

Excel
IMDB
WhatiWatch

Waarom?

- Excel is heel erg handig. Je kunt meerdere tabbladen maken en je hebt je hele collectie op één scherm. Filters stel je ook zelf in en je hoeft je dus niet te houden aan een standaard van een site.
Ook de statistieken zijn handig om te zien.

- WhatiWatch
Ik houd mijn collectie niet bij op WiW. Ik beoordeel alleen films. Waarom? Omdat je goed terug kunt zien welke films je wanneer gekeken hebt. Ook het lezen van nieuwe recensies van anderen is handig.

- IMDB gebruik ik ook om mijn collectie toe te voegen en cijfers te geven. Ik gebruik IMDB omdat het veel meer mogelijkheden bied. Het is een groot online netwerk en dat is ook wel handig, je collectie op het internet enz. :)

rogue
16-12-2011, 08:17
Bedankt voor de reacties!

IK ben toch maar voor imdb gegaan. Er was een optie die ik eerder niet had gezien, dat je je View anders kan zetten. Je kunt dan best makkelijk sorteren op Your rating, waardoor je erg vlot cijfers kunt geven.
In principe gaat dat dan best snel, ik heb er al een paar honderd inzitten. Nog maar een paar duizend te gaan dus ;).

navarone
16-12-2011, 08:17
Ooit toen ik mijn eerste film zag in 1960 heb ik een heel dik schrift gekocht.
Daarin heb ik alle film die ik heb gezien in opgeschreven met vermelding van jaartal, acteurs etc. en
dat doe ik nu nog.