PDA

Bekijk de volledige versie : Regiovrije DVD spelers



Tristan
23-09-2001, 00:18
Wie kan mij uitleggen waar die drang vandaan komt om een regiovrije DVD-speler te bezitten boven een regio2-speler?

Al een behoorlijke tijd ben ik in het bezit van een regio2 DVD-speler en ben er gewoon tevreden mee....:cool:

Het lijkt zo te zijn dat regiovrije spelers superieur zijn aan de 'gewone'spelers....
Is het echt zo'n must om een regiovrije speler te hebben, zoja want zijn dan al die voordelen er precies aan??

Tinman
23-09-2001, 00:42
je kunt regio 1 dvd's afspelen

films verschijnen vaak maanden eerder op regio 1

Alex van den Berg
23-09-2001, 00:44
Veel mensen schijnen de kwaliteit van regio-1 uitgaven beter te vinden vanwege 'bergen' extra's op die DVD's.
Daarnaast is er een groep die op regio-4 kicked omdat hun portemonnee dan iets minder snel dun wordt.

Persoonlijk ben ik het met jou eens... Ik ben tevreden met regio 2, maar dat komt waarschijnlijk omdat de film voor mij belangrijker is dan de extra's... en ondertiteling is voor veel medekijkers een must... :)
Over het algemeen heb ik ook maar weinig klachten... Om precies te zijn 2... op een verzameling van zo'n 200 schijfjes!
1 film heeft helaas ondertiteling die niet uit te schakelen (Niet echt rampzalig) is, en een andere film (Outrage) is zo slecht van kwaliteit dat ik nog niet meer dan 5 minuten gekeken heb... was een fl 25,= aanbieding bij Blokker...

B-Molson
23-09-2001, 22:00
En daar komt dan nog bij dat je bij Regio 4 DVD's vaak ook gewoon nederlandse ondertiteling hebt (voor degene die daar van houden) maar dan voor zo'n 30 gulden minder als wat je in Nederland zou betalen..

Als je dan 20 dvd's in je collectie hebt, heb je je speler er al zowat weer uit :)

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

Tristan
25-09-2001, 21:34
En wat zijn dan voorbeelden van betere regiovrije dvd spelers?

Ik schuif gewoon een DVD region X memorycard in de ps2 en klaar!:D

Maarja die ps2 is natuurlijk leuk en aardig maar een goede DVD speler mag er altijd bij!

Prettige avond verder mensen.