PDA

Bekijk de volledige versie : Geluid vermindert bij hevige actie!



pademax
23-12-2011, 09:48
Zit met een vraagje,heb de laatste tijd opgemerkt dat bij het afspelen van een avi. of mkv. bestand het geluid sterk gereduceerd wordt bij een harde actie...weet er iemand aan wat dit zou kunnen liggen? Zal waarschijnlijk één of andere instelling zijn bij de receiver!?




Systeem:
SAMSUNG plasma 51 inch
ONKYO TX NR509
Luidsprekers JBL

Michael Hamers
23-12-2011, 10:05
Is het alleen bij dit soort bestanden? Of ook bij originele dvd/blu-ray discs? Kan namelijk zijn dat het in de bestanden zelf zit. Test het even met origineel materiaal. Dat is altijd de beste indicator. Het zou ook eventueel een bepaalde instelling in je receiver kunnen zijn. Zoals een nachtmodus of iets dergelijks. Check daarvoor gewoon je gebruiksaanwijzing.

pademax
23-12-2011, 10:18
Is het alleen bij dit soort bestanden? Of ook bij originele dvd/blu-ray discs? Kan namelijk zijn dat het in de bestanden zelf zit. Test het even met origineel materiaal. Dat is altijd de beste indicator. Het zou ook eventueel een bepaalde instelling in je receiver kunnen zijn. Zoals een nachtmodus of iets dergelijks. Check daarvoor gewoon je gebruiksaanwijzing.

Beste Michael,

Alvast bedankt voor je vlugge reactie! Ik ga zeker die instelling eens checken wat betreft "nachtmodus"..kan best zijn!
Ik heb het niet bij mijn blu ray speler,dat heb ik al getest.

HTip
23-12-2011, 10:29
Het lijkt er inderdaad op dat het een reducering in dynamiek te maken heeft en dat ligt vaak aan instellingen zoals Michael aangeeft. Welk apparaat gebruik je voor het afspelen van de bestanden?

Opties zoals DRC (Dynamic Range Control) moeten voor een natuurgetrouwe weergave uitstaan.

pademax
23-12-2011, 13:36
Het lijkt er inderdaad op dat het een reducering in dynamiek te maken heeft en dat ligt vaak aan instellingen zoals Michael aangeeft. Welk apparaat gebruik je voor het afspelen van de bestanden?

Opties zoals DRC (Dynamic Range Control) moeten voor een natuurgetrouwe weergave uitstaan.

Het is via deze media player:

Een ARGOSY HV335T

http://www.argosy.tw/product-detial.php?prod_id=154

Zou het liggen aan een instelling bij de mediaplayer of bij mijn ONKYO receiver?

HTip
23-12-2011, 14:49
Als je het met BD's afspelen niet hebt, kan je de Onkyo uitsluiten. Ik heb de handleiding van je mediaplayer bekeken en je kan niet veel instellen, maar er zijn wel een paar zaken belangrijk. De speler ondersteunt geen HD-audioformaten, dus je hoort alleen het DD of DTS-spoor. Daardoor heb je al wat verlies in kwaliteit en dynamiek. Daarnaast hangt veel af hoe je de speler hebt aangesloten.

speler => HDMI => receiver => TV of anders?

In ieder geval moet je altijd RAW (= bitstream) instellen. Heb je LPCM gekozen dan wordt het naar 2.0 geconverteerd wat door de receiver waarschijnlijk via ProLogic weer wordt omgezet in 5.1 maar dan verlies je veel van het signaal. Daarnaast kan je in de setup ook het Volume aanpassen. Hoe staat dat?

pademax
23-12-2011, 16:33
Als je het met BD's afspelen niet hebt, kan je de Onkyo uitsluiten. Ik heb de handleiding van je mediaplayer bekeken en je kan niet veel instellen, maar er zijn wel een paar zaken belangrijk. De speler ondersteunt geen HD-audioformaten, dus je hoort alleen het DD of DTS-spoor. Daardoor heb je al wat verlies in kwaliteit en dynamiek. Daarnaast hangt veel af hoe je de speler hebt aangesloten.

speler => HDMI => receiver => TV of anders?

In ieder geval moet je altijd RAW (= bitstream) instellen. Heb je LPCM gekozen dan wordt het naar 2.0 geconverteerd wat door de receiver waarschijnlijk via ProLogic weer wordt omgezet in 5.1 maar dan verlies je veel van het signaal. Daarnaast kan je in de setup ook het Volume aanpassen. Hoe staat dat?

De mediaplayer staat steeds ingesteld op RAW,aangezien hij geschakeld is met HDMI naar mijn Onkyo receiver en van mijn receiver naar mijn TV ook met HDMI ofcorse.

Wat bedoel je juist met het volume aanpassen?

Ik ben van plan mij een XTREAMER PRODIGY aan te kopen,aangezien deze veel kan,dus ook wel die HD-audioformaten die je aanhaalde.

http://www.xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/

HTip
23-12-2011, 22:08
Volgens de handleiding moet je iets met het volume kunnen doen. Zie pag 24.

Die Xtreamer is een serieuze upgrade van je huidige. Misschien zijn dan al je problemen voorbij...

pademax
24-12-2011, 09:41
Bedankt voor de reacties,ik ben in blijde verwachting van mijn Xtreamer Prodigy,hopelijk ontvang ik deze maandag. Besteld via Coolblue (y)


http://www.mediacentershop.be/product/128446/xtreamer-prodigy.html?__utma=1.1863269609.1324412765.132465 9171.1324719644.3&__utmb=1.6.10.1324719644&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1324719644.3.2.utmcsr=google|utmccn=%28or ganic%29|utmcmd=organic|utmctr=coolblue&__utmv=-&__utmk=193221293

HTip
24-12-2011, 15:10
Bedankt voor de reacties,ik ben in blijde verwachting van mijn Xtreamer Prodigy,hopelijk ontvang ik deze maandag. Besteld via Coolblue (y)


http://www.mediacentershop.be/product/128446/xtreamer-prodigy.html?__utma=1.1863269609.1324412765.132465 9171.1324719644.3&__utmb=1.6.10.1324719644&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1324719644.3.2.utmcsr=google|utmccn=%28or ganic%29|utmcmd=organic|utmctr=coolblue&__utmv=-&__utmk=193221293
Mooi! En om je topic dan glans te geven, plaats je hier een foto van je nieuwe aanwinst in jouw ruimte. Verander je de titel en klaar! ;)