PDA

Bekijk de volledige versie : DVD speler specificatie VRAAG.. H E L P ! !



B-Molson
23-09-2001, 12:41
Beste mensen,

Ik moet even kiezen tussen twee spelers, met allebei precies dezelfde specificaties, het enige wat verschilt zijn de onderstaande dingen... Zou iemand mij zijn deskundige advies kunnen geven over wat dit inhoudt, en welke het beste is, aangezien ik er niets van af weet..

Alvast ontzettend bedankt voor je advies !!

Groeten
B-Molson


Optie 1

http://www.jmedata.se/prodinfo/tmp_389062567.asp

Audio Characteristic:
5.1-Channel Dolby Digital Surround (Analog)
5.1-Channel Digital Output

Video Section:
Component Video Output x 1
Composite Video Output x 1
S-Video Output x 1
Scart Output x 1 (optional)

Audio Section:
5.1-Channel Analog Output: x 1
Digital Output: Coaxial x 1
Optical x 1 (optional)

-----------------------------------------------

Optie 2

http://www.jmedata.se/prodinfo/tmp_389062704.asp

Audio Characteristic:
5.1 Channel Digital Surround (Digital Output )
Linear PCM Audio

Video Section:
Video output x 2
S-video output x 1

Audio Section:
Analog Output (L / R) x 2
Digital Output PCM/AC-3 x 1 (Coaxial)

Edwin V
23-09-2001, 12:50
Als ik het goed begrijp heeft de eerste een ingebouwde DD5.1 decoder en de tweede niet. Als je al een versterker met een DD5.1 decoder hebt heb je die niet nodig op je DVD speler.

Mijn DVD speler heeft dit ook maar ik gebruik de analoge uitgangen niet. Ik heb een 7 kanaals versterker (voor DTS-ES en DD.5.1 EX-ES THX). De digitale uitgang van de DVD speler geeft ook DTS-ES (6.1 discrete bij Se7en) hoewel dit niet wordt genoemd in de specificaties.

B-Molson
23-09-2001, 13:21
ik heb een Yamaha vs-10 thuisbioscoopje... welke speler adviseer je ??

http://www.yamaha.com/cgi-win/webcg...?gMIN00010VS-10

Bedankt
B-Molson

www.filmbuster.nl

Edwin V
24-09-2001, 07:07
Je hebt dus geen decoder nodig dus kun je de tweede nemen. Echter als de prijs niet veel verschilt: de eerste heeft ook nog een Scart aansluiting. Als je deze direct op je TV aansluit heb een een beter beeld aangezien de RGB kleuren hier al aparte signalen zijn en niet composite. Wel moet je TV een volledig uitgevoerde Scart aansluiting hebben (sommige hebben er wel een, maar niet met RGB apart uitgevoerd)

forzavado
24-09-2001, 11:49
Ik heb geen verstand van beeld dus daar zeg ik maar niets over (luister maar naar Edwin V).
Als je al een decoder hebt, dan maakt het als je naar de specificaties kijkt qua geluidskwaliteit niet veel uit. Waar ik wel naar zou kijken hoe het apparaat in elkaar zit (is het een beetje een stabiel loopwerk enz.). Dit is zo'n punt wat een verschil zou kunnen maken wat betreft jouw keuze ,hoeft dus niet


En Edwin V als je van DTS-ES houdt dan zou ik Gladiator en de Haunting (Beide Signature collection) maar eens in huis halen, die klinken DTS-ES discreet gedecodeerd (geen Matrix zoals bij EX) misschien nog wel beter dan Seven DTS-ES (heb ik ook).

Edwin V
26-09-2001, 06:43
Gladiator en The Haunting heb ik beide ook. Het geluid is bij deze films inderdaad top (net als bij U751). Hoewel The haunting qua film geen topfilm is voegt het geluid enorm veel toe aan de spanning en griezel, met name de bonzen op de deur.:)