PDA

Bekijk de volledige versie : MAGNAT Welke heb je en hoe bevallen ze?



Peedeepee
22-09-2002, 20:08
Hallo allemaal, ben momenteel een beetje aan het rondneuzen voor een compleet nieuwe set. Nu heb ik mijn ogen qua speakers laten vallen op de Magnat vintage 4 serie. Om te beginnen 2 zuilen (450) en later aanschaf van de rest.

Nu wil jullie vragen: Wie van jullie heeft magnats, welk type en hoe bevalt het merk?

Ik word zo langzamerhand een beetje gek, want ik denk dat er vooral in de winkel altijd wel weer mooier en beter (zowel geluid als uiterlijk...tja het oog wil ook wat) is, maar er is op een gegeven moment een maximum qua budget en ik denk dat je als z eenmaal thuis bent en geen vergelijkingsmateriaal is, je dik tevreden zal zijn....vandaar deze vraag aan de magnat bezitters....

Ik wil ze namelijk bestellen bij hificomponents.de aangezien ze daar staan voor 249 euro per stuk...niet verkeerd dacht ik zo...

Graag hoor ik wat van jullie Magnat liefhebbers!!!

(y) (y) :bier: :bier: (y) (y)

Peedeepee
23-09-2002, 09:19
Niemand?:confused: :(

Robert Slegers
23-09-2002, 09:54
met de hulp(en aanraden) van Martin heb ik
de vintage 550,520 en center 5 gekocht,en ik moet
zeggen in 1 woord BANGELIJK,klinken super.
heb ze wel hier gaan halen voor een prikje
http://www.hirsch-ille.de/hifi/default.htm(y)

Tijntje
23-09-2002, 12:32
Ik heb een surround set + sub van Magnat.

Niet zo zeer omdat ik Magnat fanaat ben ofzo maar ik kon een leuke deal maken omdat ik tegelijkertijd een receiver aanschafte.

Het type van m'n set weet ik niet uit m'n hoofd, maar 't zijn 5 kleine vierkante boxjes en een grote kubusvormige actieve sub. Ik heb ze nu ongeveer 2 jaar en ben nog steeds zeer tevreden over de prestaties :)
Ik ben absoluut geen "kenner" wat geluid betreft en ik heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal maar IK ben iig nog steeds blij met m'n set en daar gaat 't toch uiteindelijk om? :p

Peedeepee
23-09-2002, 12:55
Heel erg bedankt voor jullie reacties.....
ik zit te denken aan de vintage 450 om mee te beginnen...

Robert>>> Alles naar wens verlopen met de bestelling? Geen gebreken ofzo bij de levering?

Nog meer Magnat bezitters?(y) (y)

Mike M
23-09-2002, 13:15
pas geleden Magnat zuilen gehaald.

bij Correct --> de Vector 55
139 Euro per stuk

250W
Klinken OK met een zeer aardige bas

Robert Slegers
23-09-2002, 13:33
Heel erg bedankt voor jullie reacties.....
ik zit te denken aan de vintage 450 om mee te beginnen...

Robert>>> Alles naar wens verlopen met de bestelling? Geen gebreken ofzo bij de levering?

Nog meer Magnat bezitters?(y) (y)

2xmaal gebeld om een datum vast teleggen en ben ze wel
zelf gaan halen(is wel een eindje rijden maar loont de moeite)
heb er ineens wel de denon 3802 bij gekocht
scheelde samen een goeie 2500 euro met belgiƫ(y)

camareo
23-09-2002, 13:52
Hoi ik ben ik bezit van de

VINTAGE DIPOL 4 surround speakers
VINTAGE Center 4 Center :-)

Ben er beide heel tevreden over.. in beide gevallen ergens in de uitverkoop kunnen kopen..........

Toppie geluid...

Voordeel van de Dipol is dat je deze tegen je muur kan schroeven.... Vooral fijn als je woonkamer niet zo heel groot is :-)

http://www.magnat.de/home/home.php?serie=Vintage&detail=146400&area=4&lang=de


gr cam:bier:

thijs colpa
23-09-2002, 17:17
Heb zelf elke speaker van Magnat, als front speakers gebruik ik zuilen Project 4.1, Rear de Vector Needle 11, Center de Vector Center 10. De subwoofer is in bestelling de Magnat Alpha 38A (38 cm speaker BxHxD 450x600x450 mm 26 Kg). Ik heb goede ervaringen met Magnat, uiteraard zijn er betere spreakers verkrijgbaar. Magnat levert m.i. een goede prijs/kwaliteit, alhoewel de meeste berichten op dit forum een beetje anti Magnat zijn (waarom is mij niet duidelijk).

Johan van den D.
23-09-2002, 19:14
met de hulp(en aanraden) van Martin heb ik
de vintage 550,520 en center 5 gekocht,en ik moet
zeggen in 1 woord BANGELIJK,klinken super.
heb ze wel hier gaan halen voor een prikje
http://www.hirsch-ille.de/hifi/default.htm(y)
dit zijn inderdaad hele goede magnat speakers(y)
vind ze persoonlijk niet mooi om te zien maar het geluid is ok:bier:

Robert Slegers
23-09-2002, 20:08
dit zijn inderdaad hele goede magnat speakers(y)
vind ze persoonlijk niet mooi om te zien maar het geluid is ok:bier:


mijn vrouw vond en vind ze nog steeds afschuwelijk
maar daar trek ik mij niks van aan(6) (6) :D :D

Johan van den D.
23-09-2002, 20:12
mijn vrouw vond en vind ze nog steeds afschuwelijk
maar daar trek ik mij niks van aan(6) (6) :D :D
oke ...en wat vind ze van het geluid?:rolleyes:

Robert Slegers
23-09-2002, 20:18
het geluid vind ze wel goed
dus 1 op 2 is goed genoeg dacht ik

Johan van den D.
23-09-2002, 20:24
het geluid vind ze wel goed
dus 1 op 2 is goed genoeg dacht ik
zeker wel
zo niet dan toch:D :bier:

Peedeepee
24-09-2002, 22:10
Iemand nog?:confused: (y)

Johan van den D.
24-09-2002, 22:17
Iemand nog?:confused: (y)
waarschijnlijk niet
heb je al een beslissing genomen voor welke speakers je gaat:confused:

Peedeepee
25-09-2002, 00:06
99% voor de magnat's vintage 450... heb ze beluisterd en klonken goed. Ik denk dat dit wel een mooi type is om het ht gebeuren mee te beginnen en dan vooral qua prijs/kwaliteit verhouding....

Peedeepee
26-09-2002, 21:13
Iemand anders nog toevallig de vintage 450?

scorpion69
30-03-2003, 19:33
Iemand ervaring met de Magnat Vintage 110? Het Duitse blad Audio is over de Vintage serie van Magnat zeer te spreken en velen scoren zelfs beter dan geronommeerde merken als B&W. Zou dit een aanrader kunnen zijn i.c.m. met een HK receiver?

Raskel
30-03-2003, 20:36
Iemand ervaring met de Magnat Vintage 110? Het Duitse blad Audio is over de Vintage serie van Magnat zeer te spreken en velen scoren zelfs beter dan geronommeerde merken als B&W. Zou dit een aanrader kunnen zijn i.c.m. met een HK receiver?

Duitse bladen zijn volgens mij te spreken over Magnat omdat het Duitse speakers zijn..Een vriend van mij heeft een set van de Vector reeks. Ik vind het echt geen mooie speakers om te zien EN om te horen. De nadruk ligt meer op een te aanwezige bas en een schreeuwerig hoog. Op een feestje zouden ze beter tot hun recht komen.

Tom Rood
31-03-2003, 23:19
is er ook iemand die de magnat needle's heeft??
ik vind ze wel mooi om te zien zo op de website.. ik vraag me af of ze een beetje volwassen geluid neerzetten..