PDA

Bekijk de volledige versie : Glimmer's zolder



Glimmer
13-01-2012, 03:51
Hoi allemaal,

Ik zal me eens voorstellen.
Ik ben Michiel, 30 jaar en woon in de buurt van nijmegen.
Sinds een jaar woon ik samen met mijn vriendin in een prachtige nieuwbouwwoning..
helemaal niks mis mee zou je zeggen.
ik heb het volgende probleem : ik heb een zolder van ong 6 bij 6 meter en 4.95 meter hoog :P
Na lang met mijn vriendin te hebben "overlegd" gaan we eind Februari het begin maken van onze eigen Bios.

De zolder word door middel van een verlaagd plafond afgetimmerd.
de nieuwe laag krijgt zijn eigen vaste trap naar boven.
De ruimte moet dienen als bios en game room, dus de tekeningen liggen er ook al om een zelf gemaakte playseat uit het plafond te laten komen. Geschikt voor race en vlieg games. ( voorzien van een G27 stuur en een G940 om te vliegen )

Dit alles moet via een simpele omschakeling op de PS3, de 360 en een PC kunnen werken.
Het beeld gaat uiteraard via een beamer naar een scherm.
Om films te kunnen kijken ben ik nog aan het twijfelen tussen de PC en de PS3, misschien dat jullie mijn kunnen helpen om tot een keuze te komen.
Voor het geluid gebruik ik mijn oude vertrouwde Z5500 ( heb hem beneden ook al om film te kijken en te gamen, dus bevalt erg goed)

om een lang verhaal kort(er) te maken : ik zoek hier al een geruime tijd naar al het moois wat jullie hebben gemaakt, en ga nu zelf ook volgende maand beginnen.
Aangezien ik hier een hoop ideeen heb opgedaan, kan ik natuurlijk mijn eigen bouw hier ook delen dacht ik zo.

Straks zal ik eens op mijn gemak een paar Sketchup plaatjes uploaden om mijn woorden met beeld te voorzien.

Gr Michiel

Esteban
14-01-2012, 12:54
Wauw, een veelbelovend project. Succes! (y) En benieuwd naar de updates.

PS: Meer dan twee zitjes of een ruime zitbank geen idee? Betr. Vrienden ed. toch altijd handig, niet?

Albert Kostwinder
14-01-2012, 13:02
Bezuinig in ieder geval niet op geluidsisolatie! Vooral 's avonds laat of 's nachts klinkt geluid enorm door....:)

Thomas Gabriel
14-01-2012, 14:02
Dat idee met die 'gamingseat' is echt ongelooflijk cool :lol:

Glimmer
15-01-2012, 02:21
Hey allemaal,

leuk wat reacties!!!!
@ Esteban : ik ga de vooruitgang helemaal posten, dus dat komt wel goed.
we wonen hier iets meer dan een jaar, maar het is al een behoorlijke opslagplaats aan het worden :P
eerst puinruimen en dan aan de gang eind volgende maand.

Ik ga eerst de zolder dicht maken, dwz een deur en het plafond, tegen die tijd kan ik ook weer verder met de tuin, maar heb ik ook een ruimte om een paar kasten te maken voor in huis.
Als eenmaal de tuin erop zit, ga ik de zolder verder transformeren.
dus geheel Maart is er wel activiteit, maar daarna is het tot de herfst weer rustig.

@ Albert:

ik wil niet bezuinigen op isolatie, maar ik zit wel in een volledig geisoleerde punt van het dak, zonder aangrenzende buren, dus dat scheelt iets...maargoed...zal er iig rekenig me houden :D...wil uitendelijk wel zo veel mogenlijk, en op de gekste momenten ongestoord kunnen genieten van dit alles.

@ Thomas :

THNX...wat kan ik nog meer zeggen....gelukkigken ik geen limiet qua fantasie, en mijn handen werken ook nog aardig mee.
De gameseat zal tussendoor vanaf maart al wel gebouwd worden, puur en alleen omdat het dat ding alleen al een project op zich is.

er gaat iig nog een hoop water door de waal voordat alles klaar is, maar hoop het eind van deze winter helemaal klaar te hebben :D

Gr Michiel

StefaanD
15-01-2012, 09:52
Altijd leuk om een nieuw project te mogen volgen (y)

jamiev
15-01-2012, 10:56
top(y)
is ook mooi om je eigen dedicated ruimte te maken weet er zelf alles van:-)
zal je blijfen volgen hoe het verder verloopt.
gr jamie

DVDProfilersFilmgek
15-01-2012, 11:18
Prachtig, een hele zolderruimte met in de toekomst 2 verdiepingen om je hobby in bot te kunnen vieren(y)

Je schrijft dat je geen aangrenzende buren hebt, een vrijstaand huis is natuurlijk helemaal superfijn, hoef je niet te letten op eventuele bronnen die het sublaag via contact van vloerbalken kunnen doorgeven naar de buren(y)

Hier staat ook nog een Z5500 in de spelletjes kamer en daar voldoet hij nog steeds uit de kunst, hier moeten we wel uitkijken voor buren, de Z5500 kan idd voor heel wat overlast zorgen als het volume te hoog gezet wordt.

Wel fijn als je zelf ook handig bent en wat gereedschap hebt om eea in elkaar te zetten, ben benieuwd naar de opbouwfoto's:-)

Zal je Topic ook blijven volgen(y)

Glimmer
15-01-2012, 22:10
we hebben wel buren, maar we zitten op een hoek, en de zolder van de huizen naast ons liggen iets lager.
De punt van ons dak ligt zeg maar voor 3/4de vrij van de andere huizen.
Gelukkig is alles goed geisoleerd, en als ik mijn Z5500 hier in de huiskamer helemaal open draai, kan ik bij de buren zo goed als niets waarnemen. ( zit ook nog een toilet en trap tussen )

Hoe dit op de zolder zit weet ik niet, maar ieder wandje wat ik ga zetten, ga ik iig preventief isoleren.
De vloerbedekking die er komt te liggen is in ieder geval de zelfde soort als in een bioscoop hier in de buurt, dus die isoleert weer wel denk ik.

Het word nu wel spannend..volgende maand de eerste balken plaatsen, en mijn hoofd is alles nog koortsachtig op een rijtje aan het zetten...sketchup draait ook overuren :P

Gr Michiel

HTip
10-02-2012, 06:23
Gave plannen zeg! Zelfs een playseat die uit het plafond komt :o Vloerbedekking heeft een dempende werking, maar isoleert niet geluid op zichzelf. Het beste is een kamer in een kamer. Dat wil zeggen dat vloer, wanden en plafond nergens contact maken met de bestaande muren. Aangezien dat niet altijd haalbaar is zou ik in ieder geval een voorwand maken met een opvulling van dempende platen, bijv. isofix. Afwerking met gipsplaten, want die dempen ook goed.

Gaat alles naar wens?