PDA

Bekijk de volledige versie : multi room en denon avr 3802



wga
23-09-2002, 18:58
Hoi,

Heeft iemand ervaringen met de 'multi-room' functie van de denon avr3802 ????

Kun je hiermee in je huiskamer een film afspelen (5.1), en tegelijkertijd de radio beluisteren in bv de keuken door er gewoon twee speakers bij aan te hangen.
(hoe zit dat dan met de volume regeling ??)

Of moet er dan nog een tweede versterker aangehangen worden??

groet,
wga

wga
24-09-2002, 08:46
hallo !!

PM
24-09-2002, 09:25
je hebt een losse versterker nodig volgens mij...
check de manual maar eens..

wga
24-09-2002, 09:38
Ik moet hem nog kopen !

(de manual kan ik wel downloaden van 't internet !)

gr wga

forzavado
24-09-2002, 10:04
Je hebt hier geen losse versterker voor nodig, zolang je film weergeeft in 5.1. De twee kanalen die de radio zou "gebruiken" zijn gewoon het 6 en het 7e (of 7e en 8e net wat je wilt) kanaal op de reciever, die ook te gebruiken zijn als surround back kanalen. Dus niet nodig! Het is een kwestie van óf multiroom óf 6.1/7.1 weergave.

ps. Manual is op denon.de te downloaden

wga
24-09-2002, 10:13
thanx,

Ik kan dus in twee verschillende ruimten twee verschillende 'sources' laten beluisteren.

Is dan ook het volume apart te regelen bv in de huiskamer over 5.1 van je bank af dreunen en in de keuken een achtergrond muziekje ??

ps ik ga vanmiddag nog een keertje luisteren en zal het dan meteen even controleren.

wga

PM
24-09-2002, 10:45
mm.. ja is eigenlijk best logisch.. maar als je 7.1 luisterd kan je nix in je keuken o.i.d. luisteren... mmm...

forzavado
25-09-2002, 07:17
mm.. ja is eigenlijk best logisch.. maar als je 7.1 luisterd kan je nix in je keuken o.i.d. luisteren... mmm...
Sterker nog, als je wilt omschakelen van multi naar 7.1 zul je ook je speakers moeten verzetten:D Het is in principe dus een instelling die je niet zomaar teniet doet.

Wga, probeer anders point7 (ook lid van dit forum, hier zijn set (http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/point7.htm) ) te benaderen. Die gebruikt volgens mij die multiroom functie op de 3802.

Point7
25-09-2002, 08:23
Wga, probeer anders point7 (ook lid van dit forum, hier zijn set (http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/point7.htm) ) te benaderen. Die gebruikt volgens mij die multiroom functie op de 3802.

Inderdaad, ik gebruik de multizone functie van de 3802.

Deze kan dus alles aan wat je vraagt. Dus tegelijk als 5.1 en 2.0 versterker.

Volumes zijn appart regelbaar, maar het multi-zone volume is enkel via de afstandbediening regelbaar. Het 5.1 volume is via het toestel en via de afstandbediening regelbaar.

Je kan dus ook 2 bronnen afzonderlijk afspelen. bv. DVD als 5.1 afspelen in de ene kamer en in de andere kamer een CD beluisteren.
LET WEL OP !!! De multi-zone bronnen kunnen enkel ANALOOG aangesloten zijn. Je kan dus niet een CD'tje beluisteren (in multi zone) in je DVD speler als die enkel via COAX of OPTICAL is verbonden met de receiver. Je zal in dat geval ook de analoge connectors moeten verbinden met de receiver, maar dit is helemaal geen probleem. Je hebt genoeg analoge ingangen op de receiver.

PM
25-09-2002, 08:26
ja oke.. ik snap dat je je speakers moet verzetten.. maar je kan wel b.v. gewoon stereo luisteren en dan in de keuken iets anders.. dat bedoelde ik..

wga
25-09-2002, 09:26
Perfect, dat is wat ik wilde weten.

Ik was toch (nog) niet van plan om 7.1 te gaan gebruiken maar op deze manier scheelt het me een tweede versterker in de keuken .

Bedankt !

groet wga

forzavado
25-09-2002, 09:27
ja oke.. ik snap dat je je speakers moet verzetten.. maar je kan wel b.v. gewoon stereo luisteren en dan in de keuken iets anders.. dat bedoelde ik.. Daarom stond er ook een ":D"-tje. Het klopt inderdaad als een bus. Gelukkig kan point7 alles bevestigen, bedankt!