PDA

Bekijk de volledige versie : [REG] Jan de Bont



Rogier Burghout
21-01-2012, 11:18
Over deze "regisseur" (vind hem eigenlijk altijd meer een DOP dan een regisseur, maar dat terzijde) nog geen topic gevonden, vandaar dat ik deze heb geopend.
Na het geweldige Speed, het (het imo) prima Twister en (voor mij guilty pleasure) Speed 2 en The Haunting met als laatste het erg matige Tomb Raider; the cradle of Life hebben we niks meer van hem gehoord.

Filmtotaal (http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=18955) wist eind 2010 te melden dat Jan aan een paar projecten was en werd verbonden maar tot op heden hebben we daarover niks meer gehoord.

TVKrant (https://www.facebook.com/TVKrant) heeft nu een (bronloos) bericht op Facebook dat Jan weer gaat regisseren:


Lang niks meer van hem gehoord, maar Nederlander Jan de Bont gaat weer eens een film regisseren. Het gaat om een remake van de bankovervalfilm 'Five minutes to live' uit 1961 met zanger/acteur Johnny Cash.

Op zich ben ik hier wel benieuwd naar, maar gezien alle doodgebloede projecten van Jan ben ik er nog wel sceptisch over...
Eerlijk gezegd heb ik altijd wel gevonden dat Jan een betere is achter de lens dan achter de camera...

Richard B.
21-01-2012, 17:05
Volgens z'n IMDB-profiel heeft ie al 20 jaar niet meer achter de camera gestaan en al 11 jaar niet meer geregisseerd. Z'n laatste baantje was een Executive producer-klus bij "Thoughtcrimes" in 2003 (waar ik nog nooit eerder van gehoord heb). Wat heeft ie de afgelopen 10 jaar in vredesnaam gedaan?

Hij is inmiddels wel alweer 68. Misschien dat ie semi met pensioen is gegaan?

DVD Watcher
21-01-2012, 19:15
Jammer dat die haaien-film ''MEG'' nooit is doorgegaan, die Jan de Bont zou regisseren.

DarkElf
27-01-2012, 15:38
Speed en Twister vind ik beide top-actiefilms. Echte zomer-blockbusters met een intensiteit en fun-gehalte die je tegenwoordig steeds minder ziet. Erg jammer dat JDB nooit meer dat niveau heeft weten evenaren, en wat hij de laatste jaren heeft gedaan is al helemaal noppes.

Speed 2 wil ik zeker nog eens zien als die uitkomt op blu-ray, want dat is geleden van toen VHS nog hoogtij en DVD nog maar begon door te breken. :)