PDA

Bekijk de volledige versie : Bij gebrek aan HDMI aansluiting DVI?



pjblack
23-01-2012, 11:02
Ik zit op dit moment te denken om ook zo'n HD kastje te huren van UPC. Echter mijn tv is nog van 2006 met slechts een HDMI aansluiting. Die gebruik ik nu voor mijn Blu Ray speler. Nu heb ik gelezen dat je dit op de volgende manieren kunt oplossen:

1) HDMI splitter/switcher (lijkt mij minder)
2) DVI (betekent geloof ik dat ik ook audio kabels moet aansluiten)
3) scart kabel (kwaliteitsverlies onbekend)

Ik weet dat HD tv altijd 720p uitzend.

Wat is de best oplossing en ik heb ook wel eens gehoord van dat het geluid niet synchroom loopt. Overigens gebruik ik geen extra externe boxen en loop het geluid nog gewoon via de tv.

peptalk
23-01-2012, 11:25
1. Splitter kan prima
2. Met DVI moet je idd extra audio kabels aansluiten, maar met sommige kastjes van UPC met HDMI moet dat ook om DD 5.1 te krijgen.
3. Heeft HD geen zin

HD TV is meestel in 1080i, dus waar je die info vandaan hebt...???

pjblack
23-01-2012, 11:37
Van UPC zelf gehoord. Alle uitzendingen zijn niet meer dan 720p. Schijnt technisch niet mogelijk te zijn, al zijn ze er wel mee bezig.

Alvast bedankt voor je snelle respons Peptalk.

Mr. Humphries
23-01-2012, 11:55
dat hd kastje heeft vaak meerdere aansluitingen om een dvd-speler en televisie door te lussen

vraag daar eens na

hd via scart is mogelijk maar dan moet je een converter kopen die op stroom werkt. en die zijn prijzig

peptalk
23-01-2012, 13:02
Van UPC zelf gehoord. Alle uitzendingen zijn niet meer dan 720p. Schijnt technisch niet mogelijk te zijn, al zijn ze er wel mee bezig.

Alvast bedankt voor je snelle respons Peptalk.
Tsja, op mijn TV komen toch echt alleen de Belgen op 720p binnen en de rest op 1080i...

Check het chelloo.com forum maar eens.


Sorry Tuinman, maar de info die jij geeft klopt niet.

pjblack
23-01-2012, 13:48
Zal ik doen Peptalk, vreemd dat ze het zelf niet weten bij UPC ;)

ps vond het al vreemd dat ze het moesten navragen..

Mr. Humphries
24-01-2012, 09:51
Sorry Tuinman, maar de info die jij geeft klopt niet.

ik dacht dat die converters wel visa versa konden werken, dus niet

peptalk
24-01-2012, 10:22
ik dacht dat die converters wel visa versa konden werken, dus niet

HD via scart gaat niet. Converters zijn er idd wel, maar dan is het SD.

*TIMMIE*
25-01-2012, 08:05
Zal ik doen Peptalk, vreemd dat ze het zelf niet weten bij UPC ;)

ps vond het al vreemd dat ze het moesten navragen..

De helpdeskmedewerkers nemen wel vaker dingen als waarheid aan, terwijl dit gewoonweg fout is. De UPC HD decoders staan volgens mij wel standaard op 720p output ingesteld. Nadeel is dat daarmee de meeste HD kanalen downconverted worden, aangezien ze - zoals Peptalk aangeeft - in 1080i uitzenden. Alleen een, Ketnet/Canvas en Sport1 worden 720p doorgegeven. De rest wordt 1080i doorgegeven. In de UK is in ieder geval de BBC bezig met proeven voor 1080p.

Wil je alles in de originele resolutie zien, dan moet je je decoder op 16:9 (niet FLAT/PLAT, dat is iets anders) en auto instellen. Wil je alles upconverten naar 1080i dan kun je de decoder instellen op 1080i.

Eens kijken of ik de decoder van mijn zus via DVI aan de gang krijg. Heeft ze een decoder kan deze niet connecten (ziggo).