PDA

Bekijk de volledige versie : Matrix: verschil tussen tv en DVD



Tjerk
24-09-2002, 06:47
Gisteren was the Matrix op tv. Daar ik hem al tig keer gezien heb op dvd heb ik maar een klein stukje gekeken.

Wat mij op viel:
Het beeld was erg helder (brightness opgeschroefd of zo), het was mij nog nooit in de dvdversie opgevallen dat je door de zonnebrillen heen kon kijken.

Daar ik mijn eigen versie (lees DVD) heb uitgeleend, heb ik het niet kunnen controleren of dit zo hoorde, maar het zag er niet uit. Het deed eigenlijk afbreuk aan de film.

Is iemand anders zoiets eerder opgevallen met tv uitzendingen van "donkere" films?

Jeroen Driessen
24-09-2002, 08:55
Wat mij op viel:
Het beeld was erg helder (brightness opgeschroefd of zo), het was mij nog nooit in de dvdversie opgevallen dat je door de zonnebrillen heen kon kijken.Ik heb gisteren juist de DVD gekeken (om SBS lekker te stangen....en ik veel zin had hem weerus te zien) en toevallig viel het me juist op dat je door de zonnenbrillen kunt kijken. Geloof bij de scene op het dak dat je het goed kunt zien. Misschien heb je juist jou TV wel niet helder genoeg staan...

Ik heb ook eens voor de gein de beginscene (als je van het cijfer 0 ineens doorschiet, de film in) zonder de surroundset bekeken, om eens even mee te kunnen leven met die TV kijkers. En wat missen ze veel... En dan ook nog een HVN ertussendoor...mwahahhaa

Tjerk
24-09-2002, 09:02
Ik heb gisteren juist de DVD gekeken (om SBS lekker te stangen....en ik veel zin had hem weerus te zien) en toevallig viel het me juist op dat je door de zonnenbrillen kunt kijken. Geloof bij de scene op het dak dat je het goed kunt zien. Misschien heb je juist jou TV wel niet helder genoeg staan...


Wanneeer mijn tv instellingen inderdaad niet helder genoeg staan.... hoe kan het dan dat het mij nog nooit eerder is opgevallen?

Ik hoop dat ik mijn uitgeleende Matrix snel terug krijg wordt nu wel heel erg nieuwsgierig. Misschien dat ik de film een stuk of 5 keer gezien heb en nu weer wat nieuws zie.

Wat betreft wat TV-kijkers missen: wat een k** geluid. Je zit helemaal niet in de film, bijv. helikopter scene.

Léon Bolweg
24-09-2002, 09:17
Het beeld viel mij ook al op. het zal wel helderder gemaakt zijn. Bij twee tv's is het geen toeval meer. En daarbij niet in de juiste beeldverhouding (zoals gewoonlijk)....... tja lang leve dvd.

Jeroen Driessen
24-09-2002, 10:11
Wanneeer mijn tv instellingen inderdaad niet helder genoeg staan.... hoe kan het dan dat het mij nog nooit eerder is opgevallen?Ik heb wel eens meegemaakt dat de helderheid bij een DVD veel anders lag dan gewone TV uitzendingen. Weet niet hoe dit kan, maar kan wel een verklaring zijn. Maar kon je nergens door de zonnenbrillen heenkijken op de DVD? En kon je dit bij de TV uitzending juist wél overal?

Tjerk
24-09-2002, 10:13
Maar kon je nergens door de zonnenbrillen heenkijken op de DVD? En kon je dit bij de TV uitzending juist wél overal?

Dat moet ik dus nog even controleren (Matrix = uitgeleend).

Maar in mijn herinnering kon het niet.

rkrijger
21-07-2004, 21:52
Maar kon je nergens door de zonnenbrillen heenkijken op de DVD? En kon je dit bij de TV uitzending juist wél overal?

Dat moet ik dus nog even controleren (Matrix = uitgeleend).

Maar in mijn herinnering kon het niet.

Nee, het kan niet...

Nathan Strik
21-07-2004, 22:50
TV-zenders of makers van een TV-master schroeven inderdaad de helderheid nog weleens flink op. Vooral bij donkere films als The Matrix willen ze hiermee voorkomen dat mensen die hun TV te donker hebben staan dingen missen.

Wel jammer voor de mensen die hun TV wel goed afgesteld hebben, maar die moeten dan maar naar de DVD kijken vind ik. ;)