PDA

Bekijk de volledige versie : 17 cm receiver of toch de lage Pioneer VSX-S500?



Reinier!
05-02-2012, 18:28
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een compleet nieuwe geluidsset (HTPC, speakers, receiver). Als speakers wil ik voor de Boston Acoustic Soundware XS 5.1 gaan samen met de Onkyo 579 receiver. Helaas past deze receiver niet in mijn tv meubel :-( (geen zorgen, ik heb nog niks gekocht). Nu kan ik twee dingen doen, a) een vak tussen mijn tv en het meubel plaatsen waar de Onkyo receiver in past of b) een lage receiver kopen zoals de Pioneer VSX-S500.

Bij de eerste optie weet ik niet of de Onkyo (hoogte 17 cm) genoeg koeling krijgt bij een vak met een hoogte van 20 cm (achterkant open) en ik vrees dat mijn TV iets te hoog komt te staan. Zie ooghoogte in onderstaande foto.

De tweede optie (de Pioneer) lost het probleem wel op, maar ik weet niet of dit apparaat zich kan meten met de Onkyo. De specs komen wel redelijk overeen en de Pioneer is iets duurder dan de Onkyo. Het is voor een gemiddelde huiskamer, films en wat achtergrond muziek. De BA speakers zijn geen zuilen ofzo.

Misschien hebben jullie nog extra ideeen of ervaringen met de lage Pioneer S500? Verder wil ik dus graag weten of de TV niet te hoog komt te staan en hoeveel koelingsruimte de Onkyo nodig heeft.

Ik heb een foto gemaakt van de testopstelling:

http://www.labee.net/opstelling.png

Bedankt!

Davidshadow13
05-02-2012, 18:58
Als je graag een slimline reciever wilt zou ik eens naar Marantz gaan kijken. Zij hebben in hun NR serie een aantal modellen die heel dun zijn. Qua budget past denk ik de Marantz NR1601 (http://www.marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HomeTheatre&SubCatId=AVReceiver&ProductId=NR1601) het beste voor rond de 400 euro.

Marantz is misschien iets duurder dan die instap Onkyo maar de gebruikte componenten zijn bij Marantz beter en de voeding ook waardoor Marantz dichter in de buurt komt van het opgegeven vermogen dan de Onkyo.

jamiev
05-02-2012, 19:08
ben lid van een aantal vakbladen en daarin werd de pioneer getest en kwam zeer goed uit de test.
is maar een idee.

Reinier!
05-02-2012, 20:44
Als je graag een slimline reciever wilt zou ik eens naar Marantz gaan kijken. Zij hebben in hun NR serie een aantal modellen die heel dun zijn. Qua budget past denk ik de Marantz NR1601 (http://www.marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HomeTheatre&SubCatId=AVReceiver&ProductId=NR1601) het beste voor rond de 400 euro.

Marantz is misschien iets duurder dan die instap Onkyo maar de gebruikte componenten zijn bij Marantz beter en de voeding ook waardoor Marantz dichter in de buurt komt van het opgegeven vermogen dan de Onkyo.

Ah, ik zal er naar kijken. Ik dacht eigenlijk dat de Marantz (ook de 1601) minimaal 600 euro waren. Maar de 1601 valt mee zo te zien. Nog even kijken of er grote verschillen met de Onkyo 579. Ik heb dus geen zuilen voor boxen (hoef ik ook niet), dus het hoeft ook geen mega receiver te zijn. Verder lijkt me een internet connectie wel handig, hoef ik bijvoorbeeld voor Internet radio de HTPC niet op te starten. Aan de andere kant is dat ook wel te overzien.... wat maakt het eigenlijk uit :grin: Upscaling van analoge video naar HDMI is wel een vereiste, kan ik over een tijd misschien mijn Humax decoder (SCART output) via de receiver aan een beamer hangen (HDMI input).

Reinier!
07-02-2012, 07:47
Ik zie trouwens dat de Marantz NR1602 zo'n 170 euro goedkoper is op amazon.uk!! Tweakers geeft 649 aan, terwijl de 1602 op amazon uk maar 480 euro is. Iemand hier die wel eens via amazon uk zijn receiver koopt? In het orderproces op amazon kom ik tot de laatste stap met een NL adres.

De Pioneer S500 is daarentegen op amazon weer 540 euro, terwijl hier in NL het ding 400 euro kost. Wat een verschillen!

peptalk
07-02-2012, 09:39
Kijk ook eens op amazon.de;-)

Reinier!
07-02-2012, 10:12
Kijk ook eens op amazon.de;-)

Heb ik inderdaad later ook gekeken. Daar is de Marantz NR1602 925 euro! 445 euro verschil met de UK amazon :roll:

Dan wordt het nu meer een vergelijking Marantz NR1602 VS Pioneer S500 (moet ik de 1602 wel op amazon UK kopen, om op ongeveer hetzelfde budget als de Pioneer uit te komen, anders is de 1602 beduidend duurder dan de Pioneer).

Gerco Stuivenberg
11-02-2012, 12:41
Vanwege het soort eindversterking en signaalverwerking is m.i. een NR van Marantz ook meer receiver dan de S500 van Pioneer. Of deze daardoor ook meer receiver is i.c.m. luidsprekers van BA kun je alleen maar beoordelen door te gaan luisteren in een echte winkel. ;)