PDA

Bekijk de volledige versie : M'n zelf ingerichte thuisbioscoop. Ingericht met 2de hands Bioscoopzetels.



WaymannDirector
10-02-2012, 11:29
Hallo,
Thuis heb ik zelf een kleine bioscoopzaal ingericht. De grote speakers liggen nu plat op de grond omdat ik recent een HD beamer heb gekocht die de volledige witte muur met beeld kan projecteren. Het scherm meet in de breedte: 3,70 m. Er is geen 5.1 geluidsopstelling maar de twee grote speakers van Telefunken vullen wel mooi en krachtig de ruimte. Als er vragen zijn? Stel gerust. Sorry dat sommige foto's verkeerd gedraaid staan.

flexine
15-02-2012, 14:26
mooi man!

Sir. K
15-02-2012, 16:10
Zeer knap gedaan! Iets meer info over de setup of de opbouw van de kamer is natuurlijk altijd leuk ;)

MRbazzeman
15-02-2012, 16:19
Ah, wat vet cool!!

Karatel
16-02-2012, 08:45
Mooie ruimte!
Nooit in de verleiding geweest om een mooi 5.1 setje neer te zetten :):)

WaymannDirector
16-02-2012, 12:23
Mooie ruimte!
Nooit in de verleiding geweest om een mooi 5.1 setje neer te zetten :):)

Eigenlijk wel maar heb eerst geïnvesteerd in een nieuwe degelijk HD projector. Ik heb in de woonkamer een 5.1 opstelling en wou deze ook in dit zaaltje installeren. Alleen staat de apparatuur achter de bioscoop zetels. En de kabels van de speakers zijn niet lang genoeg om deze vooraan te plaatsen. Ik heb liever niet de apparatuur onderaan het scherm. Ik heb een nieuwe foto's toegevoegd van het gebouwtje zelf. Deze kamer is niet in de woning maar apart in de tuin gebouwd. Sorry dat de foto's op hun zij staan maar weet niet hoe dit te veranderen.

WaymannDirector
16-02-2012, 12:48
Op onderstaande foto's kun je een paar momenten zijn tijdens de opbouw. M'n zaaltje bevind zich niet in huis maar in zelf gemaakt "gebouwtje". In de eerste foto's zie je de zware balken die het zaaltje dragen. Deze blaken gebegeven zich 20 cm boven de grond. Om niet in contact te komen met water, modder, ongedierte. Ook kan er nog lucht onder het zaaltje door.
Om uiteindelijk een volledige vloer te bekomen hebben we grote paletten tussen te balken gelegd. Weliswaar ook boven de grond. De basis vloer kun je zien in foto 3. Het dak zelf is schuin naar één kant. Dit was goedkoper voor de dakbedekking en ook makkelijker om te maken. In foto 2 en 3 is te zien dat andere balken loodrecht werden geplaatst met de vloer om uiteindelijk binnenin een plat plafond te hebben.

In de vierde foto zie je het gebouwtje vanbuiten. Zoals de zien is in andere foto's zijn de muren opgebouwd in een groot kader. De buitenkant is beslagen met roestvrije aluminium platen. Deze worden gebruikt in een drukkerij om uiteindelijk te printen. Daarna zijn deze onbruikbaar maar wij gebruikten ze als buiten muur in plaats van hout. Leuk uitzicht ook voor een bioscoopzaaltje. Binnenin die kaders hebben we isolatie gestopt. Net zoals in de vloer en plafond. Daarna hebben we binnenin de muren gedicht met houten platen en dan beschilderd. De kabels zitten in de vloer en muur verwerkt.

De spotjes die bij het scherm hangen geven een soort van regenboog effect maar eigenlijk is dit toevallig. De spotje zijn gewoon rood.

Ik zal proberen nog wat foto's te plaatsen. De witte muur is 4,10 m. Het projectiebeeld is 3,70 m. De speakers liggen nu plat op de grond.

WaymannDirector
18-02-2012, 13:29
Nog wat extra foto's van de opbouw... Niet zo'n hele goeie kwaliteit. Sorry daarvoor.

peptalk
18-02-2012, 13:35
Zo'n bioscoop hebben wij ook hier in Arnhem:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSN6nxFJhqpafc6Z7hK6O6v2NLV0HXv9 yHyIOsL03AuynY8blPA-WkoT08JEQ

Die heet in de volksmond dan ook 'De Blikken Bioscoop'

HTip
18-02-2012, 14:20
Mooi gedaan! Apart dat je er een extra gebouw voor hebt neergezet.
Heb je nog iets aan verwarming voor de winter en koeling voor de zomer gedaan?

jamiev
18-02-2012, 16:28
herkenbaar heb zelf ook een apart gebouw gemaakt buitenshuis,
is een hele klus maar dan heb je ook wat.
je hebt het maar mooi voor elkaar(y)

WaymannDirector
18-02-2012, 17:33
Mooi gedaan! Apart dat je er een extra gebouw voor hebt neergezet.
Heb je nog iets aan verwarming voor de winter en koeling voor de zomer gedaan?

De hele ruimte is geïsoleerd en met een simpel verwarmingstoestel is het er binnen 20 minuten warm. Ook de projector zelf geeft redelijk wat warmte. In de zomer valt de warmte best mee.
Ik ga binnenkort nog eens foto's nemen van hoe het er nu allemaal uitziet. De bovenstaande foto's zijn van 3 jaar geleden.

jamiev
18-02-2012, 22:22
heb zelf een stenen gebouw geplaatst met fundering en ook alles geisoleerd,heb hier wel een cv en airco in.
omdat je geen cv hebt vraag ik mij toch af hoe koud het daar wel niet word,lijkt mij toch niet goed voor de apparatuur als je steeds grote verschillen in temperatuur hebt,met de vorst van de laatste weken kon ik het s nachts bij mij net 15 graden halen, als de termostaat smorgens weer aan ging hield ik de hele dag de 21 graden vast,hoe heb jij dit dan gedaan met een apart gebouw los van het huis zonder cv

WaymannDirector
19-02-2012, 09:29
heb zelf een stenen gebouw geplaatst met fundering en ook alles geisoleerd,heb hier wel een cv en airco in.
omdat je geen cv hebt vraag ik mij toch af hoe koud het daar wel niet word,lijkt mij toch niet goed voor de apparatuur als je steeds grote verschillen in temperatuur hebt,met de vorst van de laatste weken kon ik het s nachts bij mij net 15 graden halen, als de termostaat smorgens weer aan ging hield ik de hele dag de 21 graden vast,hoe heb jij dit dan gedaan met een apart gebouw los van het huis zonder cv

Ik moet toegeven dat ik minder in het zaaltje zit in de winter. Meestal neem ik de apparatuur even binnen. En verwarm ik de ruimte voor wanneer ik een dagje ga films kijken.

DVDProfilersFilmgek
24-02-2012, 10:19
Heel leuk(y)

Wie wil zoiets nu niet, lekker de ruimte, voordelig aan het bouwmateriaal komen en een paar handige handen hebben;)

Als ik zelf zo de ruimte had, dan ging ik er in wonen, wel natuurlijk met een knappe klimaatbeheersing.

Kun je met behoorlijke volumes draaien zonder dat de buren last van je hebben?

WaymannDirector
24-02-2012, 11:25
Heel leuk(y)

Wie wil zoiets nu niet, lekker de ruimte, voordelig aan het bouwmateriaal komen en een paar handige handen hebben;)

Als ik zelf zo de ruimte had, dan ging ik er in wonen, wel natuurlijk met een knappe klimaatbeheersing.

Kun je met behoorlijke volumes draaien zonder dat de buren last van je hebben?

Wonder boven wonder hoor je bijna niks wanneer je buiten op 3 meter afstand van het zaaltje staat. Maar het zaaltje ligt ook achteraan in de tuin. Niet dichtbij de huizen van de buren.

Albert Kostwinder
24-02-2012, 12:19
Welke hd projector heb je wel niet want 3 meter 70 is normaal gesproken veel te breed ivm de lichtopbrengst. 2 meter 70 is eigenlijk de goden al verzoeken... :)

WaymannDirector
24-02-2012, 13:30
Welke hd projector heb je wel niet want 3 meter 70 is normaal gesproken veel te breed ivm de lichtopbrengst. 2 meter 70 is eigenlijk de goden al verzoeken... :)

http://www.beamercenter.be/product/115437/epson-eh-tw3200.html

Dit is een link waar alle uitleg op staat en waar ik de projector heb besteld. 3,70 m kan nog net. Je ziet nog geen pixels hoor. Onderaan nog een foto geüpload van de grootte van het scherm. Sorry voor de slechte kwaliteit.

Albert Kostwinder
24-02-2012, 14:45
Leuke info, maar projecteren met de gordijnen open zoals Epson zegt is natuurlijk onzin. Een echt donkere kamer is ten alle tijden een must om het beste uit je projector te halen. Tenminste als je echt het beste beeld wilt zien. Net als die breedte, 2 meter 40 geeft gewoon meer punch dan bijna 4 meter breed. Maar als je tevreden bent, gewoon zo kijken! Je moet tenslotte er zelf tevreden mee zijn. De vraag is alleen als je zo heel breed gaat hoe lang de lamp nog voldoende licht heeft om een degelijk plaatje te laten zien. Tijd zal dat leren natuurlijk...maar stoer kijkt het wel....:)

WaymannDirector
26-02-2012, 11:42
Leuke info, maar projecteren met de gordijnen open zoals Epson zegt is natuurlijk onzin. Een echt donkere kamer is ten alle tijden een must om het beste uit je projector te halen. Tenminste als je echt het beste beeld wilt zien. Net als die breedte, 2 meter 40 geeft gewoon meer punch dan bijna 4 meter breed. Maar als je tevreden bent, gewoon zo kijken! Je moet tenslotte er zelf tevreden mee zijn. De vraag is alleen als je zo heel breed gaat hoe lang de lamp nog voldoende licht heeft om een degelijk plaatje te laten zien. Tijd zal dat leren natuurlijk...maar stoer kijkt het wel....:)

Er veranderd niks van lichtintensiteit hoor door het grote scherm en de pixels kun je helemaal nog niet tellen bij die grootte. In mijn zaaltje komt natuurlijk geen licht binnen en dus zijn donkere scènes altijd duidelijk. De projector kan een dergelijke breedte aan. Trouwens hoe groter hoe beter. En dit is het maximum wat ik eruit kan halen. De projector kan namelijk niet nog verder achteruit.

Albert Kostwinder
26-02-2012, 18:42
Dat is natuurlijk niet zo. De lichtintensiteit is echt totaal anders of je 1, 2 of 4 meter breed projecteert. Toch logisch?, Als je een 1 meter doek of 4 meter doek moet vullen, dan heb je in het laatste geval veel meer licht nodig. Een projectorlamp neemt na verloop van tijd in lumen af, dit is heel normaal. Dit merk je in eerste instantie niet zo omdat je kijkgedrag zich aan de lamp aanpast. Tussen 200 en 500 uur kijken kan al aardig verlies in lumen zitten, na 1000 zeker. 4 meter kan wel maar je zult normaliter sneller van lamp moeten wisselen. Laat je projector maar eens kalibreren bij meerdere punten. bv 100, 300 en 500 uur. Je zult schrikken hoe snel het afneemt...:)

WaymannDirector
26-02-2012, 18:52
Dat is natuurlijk niet zo. De lichtintensiteit is echt totaal anders of je 1, 2 of 4 meter breed projecteert. Toch logisch?, Als je een 1 meter doek of 4 meter doek moet vullen, dan heb je in het laatste geval veel meer licht nodig. Een projectorlamp neemt na verloop van tijd in lumen af, dit is heel normaal. Dit merk je in eerste instantie niet zo omdat je kijkgedrag zich aan de lamp aanpast. Tussen 200 en 500 uur kijken kan al aardig verlies in lumen zitten, na 1000 zeker. 4 meter kan wel maar je zult normaliter sneller van lamp moeten wisselen. Laat je projector maar eens kalibreren bij meerdere punten. bv 100, 300 en 500 uur. Je zult schrikken hoe snel het afneemt...:)

Nuja tegen die tijd is het weer tijd voor een nieuwe projector. De technologie staat namelijk niet stil de dag van vandaag. Ik heb liever m'n hele muur vol met scherm dan maar bijvoorbeeld 2/3. Doordat het pikdonker is in de ruimte zal die lichtintensiteit de komende 2 jaar nog prima zijn.

HTip
26-02-2012, 22:46
Dat is natuurlijk niet zo. De lichtintensiteit is echt totaal anders of je 1, 2 of 4 meter breed projecteert. Toch logisch?, Als je een 1 meter doek of 4 meter doek moet vullen, dan heb je in het laatste geval veel meer licht nodig. Een projectorlamp neemt na verloop van tijd in lumen af, dit is heel normaal. Dit merk je in eerste instantie niet zo omdat je kijkgedrag zich aan de lamp aanpast. Tussen 200 en 500 uur kijken kan al aardig verlies in lumen zitten, na 1000 zeker. 4 meter kan wel maar je zult normaliter sneller van lamp moeten wisselen. Laat je projector maar eens kalibreren bij meerdere punten. bv 100, 300 en 500 uur. Je zult schrikken hoe snel het afneemt...:)
Heel goed omschreven en precies de reden waarom er grenzen zijn aan de grootte van projecteren. Daarom worden er kalibraties uitgevoerd bij 0, 200, 800 en 1200 uur. Op het HTforum meet iemand elke 100 uur de lichtintensiteit van zijn lamp. Als daar interesse voor is zal ik die eens opzoeken.

WaymannDirector
19-03-2012, 16:31
Natuurlijk heb je ook heel wat films nodig om van deze filmzaal gebruik te maken. Hieronder alvast een video van mijn Blu Ray Collection tot nu toe. (09 Maart 2012)

http://www.youtube.com/watch?v=nVHRciqCau8&list=UUL-k-MYCxvgAo1GX04lBCsQ&index=7&feature=plcp

Eentje van de dvd collectie volgt nog...

DVDProfilersFilmgek
19-03-2012, 20:05
Natuurlijk heb je ook heel wat films nodig om van deze filmzaal gebruik te maken. Hieronder alvast een video van mijn Blu Ray Collection tot nu toe. (09 Maart 2012)

http://www.youtube.com/watch?v=nVHRciqCau8&list=UUL-k-MYCxvgAo1GX04lBCsQ&index=7&feature=plcp

Eentje van de dvd collectie volgt nog...

Ben benieuwd, laat maar komen(y)

StefaanD
19-03-2012, 22:54
Hė zie 'k daar de welbekende Bento kasten :-)

WaymannDirector
02-05-2012, 10:49
Hė zie 'k daar de welbekende Bento kasten :-)

Volgens mij heten die welkende kasten Besta... :P Ik vind nergens deftig en goedkope dvd kasten die handig zijn. Ikea verkoop niks dat echt goed is om dvd's en blu-ray in te plaatsen buiten die lompe lange smalle kastje. Waar je nog geen 60 dvd's in kwijtkunt...

DVDProfilersFilmgek
02-05-2012, 17:30
Volgens mij heten die welkende kasten Besta... :P Ik vind nergens deftig en goedkope dvd kasten die handig zijn. Ikea verkoop niks dat echt goed is om dvd's en blu-ray in te plaatsen buiten die lompe lange smalle kastje. Waar je nog geen 60 dvd's in kwijtkunt...

Deftig...... niet een uitdrukking die we hier voor kasten gebruiken ;).... maar Ikea heeft heel veel kasten verkocht, en verkoopt nog steeds kasten die bij heel veel mensen voldoen als kasten om hun DVD en BR verzameling in te plaatsen, heb er zelf ook een aantal staan en denk er over om er nog weer een paar bij te kopen, de verzameling vraagt steeds om meer ruimte......... ruimte die Ikea heel betaalbaar en in heel veel kleuren kan leveren die je zelf kan indelen zoals je dat zelf wilt(y)

Toch eens met je ogen open en je fantasie op aan, door de Ikea lopen:idea:;)

WaymannDirector
02-05-2012, 18:13
Deftig...... niet een uitdrukking die we hier voor kasten gebruiken ;)

hehe. Met deftig bedoel ik "geschikt" "goed" "netjes gedaan". In West-Vlaanderen zegt men dat wel eens...

DVDProfilersFilmgek
03-05-2012, 01:15
hehe. Met deftig bedoel ik "geschikt" "goed" "netjes gedaan". In West-Vlaanderen zegt men dat wel eens...

Oke;)

Maar toch, zie ook hier:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460

Kun je hele wanden met kasten van Ikea bouwen die heel erg geschikt zijn om DVD's, BR's etc etc in te plaatsen, sommigen gebruiken de kasten om zelfs 2 rijen achter elkaar te plaatsen, zodat de kast optimaal gebruikt wordt, heb dat zelf ook al op enkele plekken in de kastwand moeten doen ivm met ruimtegebrek al denk ik erover om nog ergens weer wat kasten te plaatsen.;)

De kasten zijn er niet enkel in wit en je kan er losse legplanken bij bestellen en hem zodoende naar eigen smaak indelen, zo gebruiken de liefhebbers deze kasten ook om er behalve hun filmcollectie ook hun beeldjes en andere snuisterijen in te plaatsen(y)

WaymannDirector
08-05-2012, 08:07
Oke;)

Maar toch, zie ook hier:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460

Kun je hele wanden met kasten van Ikea bouwen die heel erg geschikt zijn om DVD's, BR's etc etc in te plaatsen, sommigen gebruiken de kasten om zelfs 2 rijen achter elkaar te plaatsen, zodat de kast optimaal gebruikt wordt, heb dat zelf ook al op enkele plekken in de kastwand moeten doen ivm met ruimtegebrek al denk ik erover om nog ergens weer wat kasten te plaatsen.;)

De kasten zijn er niet enkel in wit en je kan er losse legplanken bij bestellen en hem zodoende naar eigen smaak indelen, zo gebruiken de liefhebbers deze kasten ook om er behalve hun filmcollectie ook hun beeldjes en andere snuisterijen in te plaatsen(y)

Die kasten heb ik ook gehad maar ik vond ze nogal diep.

StefaanD
08-05-2012, 09:08
Tja als Ikea wil zal het haast niet meer anders kunnen.

De Besta kasten van 60 cm breed en 20 cm diep worden immers niet meer gemaakt. Alleen de smalle van 30 cm worden nog geproduceerd :?

Stond 'k net op het punt nog van die 60 cm brede te gaan halen wegens plaatsgebrek en dan mag 'k naar iets anders uitkijken. Balen.

Cspr
09-05-2012, 14:17
Ik werk zelf bij de IKEA en ben het er wel mee eens dat er weinig keus is, hoor het ook vaker van klanten... Ikzelf heb in het midden van mijn kamer een Expedit staan, met aan een kant mijn DVD's en aan de andere kant staan weer fotolijstjes ed. rommel.
We hebben 1 Besta kast die ik vaak aanraad aan klanten, die is namelijk 20 cm diep; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00102145/ Enige nadeel is dat je maar 2 rijen DVD's boven elkaar kan plaatsen, onderaan is vervolgens te weinig ruimte over. Voordeel is wel dat je hier glazen vitrinedeurtjes op kan plaatsen (BESTA TOMBO), tegen het stof.

StefaanD
09-05-2012, 16:55
cspr, zijn er vitrinedeurtjes beschikbaar voor dit model, want heb die nog gezocht
maar helaas niet gevonden.

Er hangen er wel aan mijn hoge kasten en staan ook op pootjes, maakt het wat
gemakkelijker om eronder te kuisen :-)

Cspr
09-05-2012, 22:14
Welk model precies? Weet niet of je het nu over de besta of iets anders hebt ;). De besta hebben we in ieder geval vitrine deurtjes van in de maten 60x38, 60x64 en 30x192. Voor de Billy hebben we ook vitrinedeurtjes, in de maten 40x96 en 40x194. Benno hebben we geen vitrinedeurtjes voor, wat je wel zou kunnen doen is 2 Benno's naast mekaar zetten met 1 billy vitrinedeur ervoor. Theoretisch gezien zou dit moeten passen, heb het nog niet gezien in de praktijk.

StefaanD
10-05-2012, 16:09
Haha zie het nu ook, er is een popupmenu voor de deurtjes om een andere maat
te selecteren, daar keek 'k de vorige keer gewoon over.

Met BD's kan je in deze uit je link wel drie rijen vullen. Dus eventueel 2 van dergelijke
kasten op elkaar en 'k kan terug een tijdje voort (y)

tommy1982
10-05-2012, 16:49
Als je glazen deurtjes in je kast wil kan je daarna nog altijd voor zorgen he, bij de glazenmaker kunt ge altij terecht :-P

Thomas Gabriel
12-05-2012, 11:11
Tja als Ikea wil zal het haast niet meer anders kunnen.

De Besta kasten van 60 cm breed en 20 cm diep worden immers niet meer gemaakt. Alleen de smalle van 30 cm worden nog geproduceerd :?

Stond 'k net op het punt nog van die 60 cm brede te gaan halen wegens plaatsgebrek en dan mag 'k naar iets anders uitkijken. Balen.
:evil:

Ik was van plan dit weekend er ook nog 1 te halen. Buiten het feit dat je vanonder nog een spatie van 15cm hebt, waren dit perfecte blu-raykasten! Echt balen...

Cspr
12-05-2012, 19:49
Ik moet morgen werken bij de IKEA, zal eens in het intranet kijken of er tussen de nieuwe producten van augustus nog wat moois zit. Besta wordt namelijk wel vernieuwd, met de UPPLEVA tv's op komst..

StefaanD
12-05-2012, 21:10
Bedankt dat je dit wilt doen (y)

Cspr
13-05-2012, 12:55
Het wordt voorlopig nog niks.. Wel krijgen we Besta frontjes van 60x16 waar je ab doorheen werkt, met klapscharnieren uiteraard. Maargoed, wie wil al dat moois nu verbergen in een kast ;)

WaymannDirector
25-05-2016, 11:14
Vorig jaar ben ik verhuisd, mezelf gaan wonen in een nieuwe redelijk grote woning. Ik ga hier niet m'n "gezinssituatie" uit te doeken doen, heeft niemand zaken mee en daar gaat het hier ook niet over. Komt er dus op neer dat ik redelijk wat plaats heb in de woning. M'n blikken thuisbioscoop kon ik moeilijk verhuizen maar nadat velen me aanspoorden om terug m'n thuisbioscoop in gang te steken zag ik wel een mogelijkheid om in de nieuwe woning het bioscoop zaaltje een nieuw onderdak te geven. Toen bleek dat de geschikte kamer quasi even groot bleek als het gebouwtje dat we bij m'n ouderlijk huis gebouwd hadden was de beslissing snel gemaakt.

Uiteindelijk heeft het volledig installeren van m'n nieuwe thuisbioscoop maar 6 dagen in beslag genomen! In vergelijking met de 3 maanden opbouw vroeger (natuurlijk moest er toen een constructie gebouwd worden, hier moest enkel een kamer worden ingericht.)
Plafond werd lichtgrijs geschilderd, spotjes werden overgenomen uit de oude bioscoop, 3 muren werden behangen met donker papier met subtiel motief, projectiemuur is gewoon wit geschilderd, zo kan ik de volledige oppervlakte beprojecteren. :-P Ik zie veel thuisbioscopen met een projectiescherm maar dat beeld ziet er altijd zo klein uit. Ik verkies toch liever gewoon mooie vlak gemaakt muur die een grotere beeldoppervlak oplevert. (Zeker voor 3D geeft dit een Imax gevoel).

In vergelijking met de vorige thuisbioscoop is bovenaan het scherm redelijk wat ruimte over (dit door de muur die lichtje naar binnen toe krult).

Grootste werk waren de bioscoopzetel. Deze pasten netjes in de kamer en zo staan er opnieuw 9 stoelen. De stoelen waren vroeger vastgemaakt in de vloer maar hier was dit niet mogelijk dus werd er onder de eerste rij stoelen een klein verhoogje voorzien om deze vast te maken. Het podium erachter werd na de verhuis weer in elkaar gepuzzeld zoals het voordien was.

Een ander verschil is de open ruimte achter de zetels, Door de scheef lopende muur achteraan geeft dit een leuk effect (zeker met de sfeerverlichting), dus de ruimte achter de zetels afschermen zou de kamer kleiner hebben gemaakt. Ook handig dat je je apparatuur kan bedienen en tegelijk het scherm ziet, iets wat ik vroeger niet kon door de afscheidingswand. Verder nog zwarte lamellen aan de ruit en een tapijt en de ruimte was klaar.

Ook wat nieuwe apparatuur voorzien:

Voor de beamer verkies ik nog steeds mijn vaste merk, de Epson EH-TW6600. Is een vergelijkbaar model met mijn vorige beamer EH-TW3200. Grootste upgrade is de 3D die ik nu kan afspelen op een groot scherm. Ik gebruik de 3D brillen van Epson en de goedkope RF brillen van samsung.
Ik ben niet zo'n audiogeek maar de speakerset Onkyo HT-S3705 doet wat hij moet doen. (Ook het budget was niet meer zo heel groot) Wel heel tevreden over deze set, zeker z'n vele hdmi ingangen zijn een must.
Als speler gebruik ik nog altijd het liefst een PS4, ook omdat je eender waar in de ruimte kan zitten en de ps4 bedienen. Dit kan niet met een gewone afstandbediening.

Hieronder wat foto's. (zijn genomen vlak toen we klaar waren, kabels nog niet weggewerkt, speaker nog niet bevestigd.) Er zit ook een"voor" foto bij. (De witte deur zal ook nog zwart behangen worden.) Er komen geen posters aan de muur.
Afmetingen zal ik later wel eens posten. Ken ik niet vanbuiten.

Het grote voordeel aan m'n nieuwe thuisbioscoop is dat deze zich binnenshuis bevind. Qua verwarming in de winter is dit een luxe + Internet (voor netflix en films aangekocht via itunes)

74997500750175027503

peptalk
25-05-2016, 11:40
Mooi hoor WaymannDirector en lekker snel klaar ook(y)

WaymannDirector
25-05-2016, 11:43
Mooi hoor WaymannDirector en lekker snel klaar ook(y)

Idd en veel geld (apparatuur niet meegerekend) heeft dit eigenlijk niet gekost. Zetels hadden we al en veel dingen werden gewoon verhuisd. Enige wat moest worden aangekocht was de verf, tapijt, kastje van ikea en behangpapier. Had al een lange tijd eventjes niet meer gebruik gemaakt van m'n thuisbioscoop maar nu is echt weer geweldig, zoals vroeger. Maar dan nog beter met 3D, Internet en meer comfort.
Om het nieuwe zaaltje in te wijden zeg maar hebben we een House of Cards seizoen 4 marathon gehouden. :-P

jeroeni
25-05-2016, 12:03
Ziet er leuk uit.

DVDProfilersFilmgek
25-05-2016, 13:14
Complimenten(y)

Ben benieuwd naar je schermafmetingen.

Het ziet er keurig uit.


Ik ga hier niet m'n "gezinssituatie" uit te doeken doen, heeft niemand zaken mee en daar gaat het hier ook niet over.

Grootste werk waren de bioscoopzetel. Deze pasten netjes in de kamer en zo staan er opnieuw 9 stoelen.

Pa, ma, 7 koters en misschien nog wel 1 onderweg:mrgreen:

WaymannDirector
25-05-2016, 13:28
Complimenten(y)

Ben benieuwd naar je schermafmetingen.

Het ziet er keurig uit.

Pa, ma, 7 koters en misschien nog wel 1 onderweg:mrgreen:

Haha, geen kinderen voor mij, dankje.
En met gezinssituatie bedoelde ik eigenlijk dat ik geen zin heb om uit te leggen hoe komt dat ik zo groot alleen woon op jonge leeftijd en in de mogelijkheid ben zo'n bioscoopzaaltje te installeren.
Ik heb hier al wel eens op het forum reacties gelezen van hoe betaal je dit allemaal enzo tegenover andere forum leden, dus ik dacht ik vermijd meteen die vragen en discussies want dat is naast de kwestie.
Ik ben fier op deze ruimte en wil deze hier graag delen en een update geven.

DVDProfilersFilmgek
25-05-2016, 18:38
Haha, geen kinderen voor mij, dankje.
En met gezinssituatie bedoelde ik eigenlijk dat ik geen zin heb om uit te leggen hoe komt dat ik zo groot alleen woon op jonge leeftijd en in de mogelijkheid ben zo'n bioscoopzaaltje te installeren.
Ik heb hier al wel eens op het forum reacties gelezen van hoe betaal je dit allemaal enzo tegenover andere forum leden, dus ik dacht ik vermijd meteen die vragen en discussies want dat is naast de kwestie.
Ik ben fier op deze ruimte en wil deze hier graag delen en een update geven.

Ja.... dat zijn onbeschaamde vragen die niemand wat aangaan.

Zou er ook nooit op antwoorden of flauwekul verkopen als
drugsdealer die in zijn vrije tijd bij banken de geldautomaat
opblaast en van ouwe dametjes hun tasje rooft8-)

Maakt toch niet uit hoe jantje splinter door de winter komt?

De mooiste HT ervaringen zijn die van mensen die er met
enige moeite en tijd steeds iets mooiers van hebben gemaakt.

Als je iemand een ton geeft dan is het geen wonder als je
daar iets knaps van neer kan zetten.

Maar met weinig heel veel weten te bereiken is natuurlijk
het mooist, ook een inspiratie voor velen om het dan ook
te gaan proberen en als ze dan eenmaal door het virus zijn
aangetast wordt het "vanzelf" steeds mooier en uitgebreider.

Ben zelf ook begonnen met stereo en nu al vele vele vele
jaren verder...

Vind het prachtig dat je je ervaringen met ons deelt en vind
het mooi als de HT's hier hun updates melden, is toch echt
wel een aardig bezocht onderdeeltje van ons forum.:grin:

Ga zo door(y)

Claudio Santulli
25-05-2016, 23:13
Zeker een mooie ruimte geworden. Groot scherm, maar ik vind het ook een mooie moderne, maar toch warme ruimte. Goede kleurcombinaties wel. Maar het is vooral het scherm wat imponeert qua omvang. Dat blijft toch de beste manier om een echt bioscoopeffect te creëren. (y)

2cvman
11-08-2016, 09:51
Mooie ruimte!!!
Zoiets zou ik ooit ook nog wel willen maken.... wie weet....

pascal.
11-08-2016, 16:25
Heel mooi,
Altijd fijn een aparte ruimte, geeft zoveel meerwaarde.
Geniet ervan.

WaymannDirector
11-08-2016, 17:01
Zal vanaf dit weekend een dilema worden. Hier films kijken, of in de woonkamer met mijn nieuwe lg OLED e6. Hopelijk zit het 3D mee op die tv.

Gerjan1994
03-03-2018, 12:52
Ziet er tof uit !