PDA

Bekijk de volledige versie : Op zoek naar nieuwe reciever



ramonbrocx
29-02-2012, 15:21
Hoi allemaal,

Heb me net aangemeld op dit forum om een vraag aan jullie te stellen. Leuk forum trouwens!
Heb een week geleden leuke occasion luidsprekers gekocht, namelijk de B&W 684 frontspeakers. Had goedkope Jamo's staan en was wel eens toe aan wat betere speakers. Verder heb ik nog 2 goedkope sony achterspeakers, maar gebruik ik alleen bij films. Heb de B&W's gekocht om de stereoweergave te verbeteren.
Het geluid is al heel wat verbeterd maar ben nog niet helemaal tevreden. Met films (surround) klinkt het geweldig maar stereo valt nog wat tegen. Heb een oude sony reciever str-1080 (geen hdmi en nog niet de nieuwe surround formaten) en zou wel graag wat warmer geluid willen.

Als ik op zoek ben naar een warm geluid, welke merken raden jullie dan aan om te gaan luisteren in de winkel? Ik dacht zelf aan denon en marantz.
Hoor graag jullie mening.

Groetjes Ramon

Gerco Stuivenberg
01-03-2012, 11:47
Welkom op dit forum Ramon.

Om een receiver te passen die kwa klankeigenschappen en specs het beste bij de 684's past, kun je beste zelf gaan luisteren.

Hebben de luidsprekers de mogelijkheid voor 'bi-wiring', dan kun je -vanwege de dubbele woofers- het beste kiezen voor een model als de SR5006 van Marantz of de 1912 van Denon met 'bi-amping'. Dit soort modellen kunnen 2 eindtrappen gebruiken voor het aansturen van 1 luidspreker zodat deze makkelijker onder controle gehouden kan worden. ;)

ramonbrocx
04-03-2012, 20:32
Bedankt voor de reactie!

Ga de versterkers die je aangaf in het bericht maar eens beluisteren :)

Groetjes!

LouisXIV
05-03-2012, 09:57
Hoi allemaal,

Heb me net aangemeld op dit forum om een vraag aan jullie te stellen. Leuk forum trouwens!
Heb een week geleden leuke occasion luidsprekers gekocht, namelijk de B&W 684 frontspeakers. Had goedkope Jamo's staan en was wel eens toe aan wat betere speakers. Verder heb ik nog 2 goedkope sony achterspeakers, maar gebruik ik alleen bij films. Heb de B&W's gekocht om de stereoweergave te verbeteren.
Het geluid is al heel wat verbeterd maar ben nog niet helemaal tevreden. Met films (surround) klinkt het geweldig maar stereo valt nog wat tegen. Heb een oude sony reciever str-1080 (geen hdmi en nog niet de nieuwe surround formaten) en zou wel graag wat warmer geluid willen.

Als ik op zoek ben naar een warm geluid, welke merken raden jullie dan aan om te gaan luisteren in de winkel? Ik dacht zelf aan denon en marantz.
Hoor graag jullie mening.

Groetjes Ramon

Zelf heb ik de voorloper van jouw speaker gecombineerd met een Denon AVR-3805. Inmiddels denk ik na over vervanging en het gaat als ik het geld heb de Denon AVR-3312 worden. Ik ben zeer tevreden over Denon en heb dit merk al jaren. Onlangs heb ik mijn cd speler (lade open/dicht) en beamer (oa nieuwe lamp) laten schoonmaken en repareren bij http://www.dvs-almere.nl/ Echt toppie!!

Ik zou even gaan luisteren en voor de prijs (momenteel slechts €745) hoef je het al helemaal niet te laten. Als je bedenkt dat ik voor mijn 3805 in 2004 €1200,- moest neertellen.