PDA

Bekijk de volledige versie : Verschillende aanbieders Digitale Televisie



Elessar
15-03-2012, 15:28
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen. En daarbij wil ik een abonnement laten aansluiten van zowel internet als Digitale Televisie van dezelfde aanbieder.
Nu heb ik verschillende topics doorgelezen. Maar veel antwoorden stammen nog uit 2010, en zijn dus ('nuff said), niet helemaal meer up-to-date. Vandaar een nieuw topic.

De aanbieders die ik tot nu toe ontdekt heb zijn:
- UPC
- KPN
- CanalDigitaal
- Ziggo
- Tele 2

Over al deze aanbieders zijn zowel positieve als negatieve verhalen te lezen.
In mijn persoonlijke kring, ken ik veel mensen die veel worstelen met UPC. Regelmatig problemen met internet, mogelijkheden tot tv opnemen.
KPN bestempelen veel mensen als een vanuit de hoogte neerkijkend en arrogant bedrijf, waar je geen drol aan hebt als er zich problemen voordoen.
De andere aanbieders blijven voor mij wat onduidelijker. Wel heb ik een gigantische hekel aan dat zwarte schaap van Tele 2. Maar als de kwaliteit en service goed is, moet ik het misschien maar eens als een lief lammetje gaan zien.

Samenvattend.
- Wat wil ik nu precies: Internet + Digitale Televisie via dezelfde aanbieder.
- Wat voor eisen heb ik: Zekerheid van kwaliteit (beeld/geluid, maar ook dat je niet iedere maand aan de telefoon hoeft te hangen ivm problemen van welk ander soort dan ook.)
- Wat voor televisietoestel ga ik ervoor gebruiken: Die moet nog uitgekozen en gekocht worden. Maar reken maar op een groter toestel van rond de 80 cm diagonaal.
- Wil ik HD: Ja, zolang ik er maar niet extra voor hoef te betalen. Extra zenders etc heb ik geen behoefte aan. Uitzending gemist lijkt me best leuk, maar niet voor extra kosten.

Hopelijk komt het een beetje duidelijk over. Ik ben erg benieuwd naar jullie recente ervaringen en daaropvolgende adviezen (y)

johanhoitink
18-03-2012, 15:59
Mij is niet geheel duidelijk of je antword op de vraag wil wat het beste voor jouw is of iets algemeens wil opstarten?
Je hebt een aantal aanbieders gevonden en je gaat nog verhuizen.
Ik neem niet aan dat je alle aanbieders die je noemt ook kan kiezen waar je gaat wonen?

De beste tip die ik je kan geven is te gaan verhuizen naar een plek met Caiway.
Die is volgens velen hier wat aanbod qua inhoud en kwaliteit de beste keus door een heel mooi uitgebreid pakket.

Nu vraag je ook meer over combi pakketen met internet e.d. , daar ben ik geheel niet in thuis.
dus hopelijk is dit de eerste van veel betere reacties op je nogal heel brede vraag.

Rogier Burghout
19-03-2012, 08:29
Wil ik HD: Ja, zolang ik er maar niet extra voor hoef te betalen. ... Uitzending gemist lijkt me best leuk, maar niet voor extra kosten.



Dan kan je net zo goed gaan stoppen met uitzoeken en vergelijken, want geen enkele aanbieder biedt dit gratis aan. Misschien voor een actieperiode, maar daarna zal je hiervoor altijd moeten gaan betalen. En logisch, want voor niks komt alleen de zon op.... Dit soort zaken zit altijd in extra of combipakketten die altijd wat extra kosten per maand. Ik heb zelf Tele2 gehad en daar op zich prima ervaringen mee, alleen hun HD pakket is erg klein (slechts 3 zenders). Ik heb nu KPN alles-in-1 maar ben net verhuisd en daar toch wel wat aansluitproblemen mee gehad. En nog steeds want mn internetsignaal is te laag waardoor ik geen HD zenders ontvang. En das nu al ruim een week zo. En dit na monteurs die niet op komen dagen en een slechte (IMO) klantenservice. Dus KPN vind ik geen topper als het gaat om verhuizingen.

Pieter R.
19-03-2012, 11:15
Dan kan je net zo goed gaan stoppen met uitzoeken en vergelijken, want geen enkele aanbieder biedt dit gratis aan. Misschien voor een actieperiode, maar daarna zal je hiervoor altijd moeten gaan betalen. En logisch, want voor niks komt alleen de zon op.... Dit soort zaken zit altijd in extra of combipakketten die altijd wat extra kosten per maand. Ik heb zelf Tele2 gehad en daar op zich prima ervaringen mee, alleen hun HD pakket is erg klein (slechts 3 zenders). Ik heb nu KPN alles-in-1 maar ben net verhuisd en daar toch wel wat aansluitproblemen mee gehad. En nog steeds want mn internetsignaal is te laag waardoor ik geen HD zenders ontvang. En das nu al ruim een week zo. En dit na monteurs die niet op komen dagen en een slechte (IMO) klantenservice. Dus KPN vind ik geen topper als het gaat om verhuizingen.
Is niet helemaal waar. Ik heb kpn met interactieve tv. Leuk pakketje, met uitzendinggemist voor 3 dagen voor Ned 1,2,3 (geen RTL etc dus). En dan betaal ik 45 pmnd. Dan krijg je 2 tvontvangers. Geef je aan dat je aan 1 genoeg hebt betaal je een paar euro minder.
HD erbij kost 7,50 pmnd. Heb ik het over een startpakket met een internetsnelheid van 8 mb/sec download, 1mb upload.
Nette goede hulp qua aansluiten (men houdt de vinger aan de pols of alles goed gaat). Nu een half jaar in bezit: weinig problemen. In het begin wel tig keer de ontvanger moeten resetten omdat ik geen internet kreeg, maar dat was kennelijk een softwarefout van de modem want dat heb ik aangekaart en na een tijdje kwam het nooit meer voor. Dus goed opgelost. Verder: kwaliteit tv prima, internet goed, telefoon geen klagen. En het contact is maar voor een jaar. Maar ik denk dat ik wel ga verlengen.

Rogier Burghout
19-03-2012, 19:38
Pieter, ik hoop dat je toch niet zo naief bent dat je denkt er niet voor te betalen. Zelfs in die 45 euro zitten de kosten verwerkt. Overigens zou ik vwb HD zenders goed informeren bij KPN of je deze kan ontvangen, want ik ben verhuisd en zit zo'n 30m van de dichts bijzijnde centrale kast en HD is ineens niet meer beschikbaar.

Elessar
20-03-2012, 19:53
Bedankt voor jullie reacties.

Het is inderdaad een brede vraagstelling. Het verhuizen zal plaatsvinden binnen Rotterdam. KPN en UPC zijn in dat gebied sowieso een aanbieder. Van de rest weet ik het niet zeker.

Waar het me vooral om gaat, is de kwaliteit/kosten verhouding. En wat jullie eigen ervaringen zijn op dit gebied. UPC kan bijvoorbeeld wel wat goedkoper zijn dan de rest, maar daar tegenover staat weer dat er zich regelmatig storingen voordoen. Hebben jullie problemen gehad met bepaalde providers? En hoe heeft zich dat opgelost?


Mij is niet geheel duidelijk of je antword op de vraag wil wat het beste voor jouw is of iets algemeens wil opstarten?
Je hebt een aantal aanbieders gevonden en je gaat nog verhuizen.
Ik neem niet aan dat je alle aanbieders die je noemt ook kan kiezen waar je gaat wonen?

De beste tip die ik je kan geven is te gaan verhuizen naar een plek met Caiway.
Die is volgens velen hier wat aanbod qua inhoud en kwaliteit de beste keus door een heel mooi uitgebreid pakket.

Nu vraag je ook meer over combi pakketen met internet e.d. , daar ben ik geheel niet in thuis.
dus hopelijk is dit de eerste van veel betere reacties op je nogal heel brede vraag.
Na research op het internet schijnt Caiway qua televisie inderdaad een mooi pakket aan te bieden. Maar qua internet-aanbieder lijkt het wel haast rampzalig te zijn.

Als je zoekt naar ervaringen met de verschillende aanbieders, vind je haast enkel de negatieve ervaringen. Dat maakt een keuze maken niet makkelijker.