PDA

Bekijk de volledige versie : Legend [Blu-ray Disc]



Koen Koene
23-03-2012, 06:40
Legend

HD-versie van het visueel indrukwekkende sprookje van Ridley Scott uit 1985.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4664)

Marko Heins
23-03-2012, 08:05
Oh, 't is me toch niet helemaal duidelijk, dus toch even voor de zekerheid nog 's vragen: De Europese blu-ray van Legend bevat dus voor geen van beide versies de score van Tangerine Dream? En als ik 't goed heb begrepen, heeft de US versie wel dié score (onder de theatrale versie), dan wordt de keuze makkelijk, want heb de Tangerine Dream versie als eerste gezien ooit en was meteen verkocht...

Dank voor de leuke recensie! Blijft één van de leukste fantasy films voor me...

Misschien toch goed om de aan-/afwezigheid van de Tangerine Dream score bij de conclusie te vermelden, dan is 't wat helderder.

Albert Kostwinder
23-03-2012, 10:46
Wat mij betreft dik ondergewaardeerd, het is echt geen kinderfilm en 3 en halve ster is derhalve veel te weinig voor de film...foei! :)

De_Hollander
23-03-2012, 11:28
misschien wel leuk om dit te bekijken, het verschil tussen de US en de Euro versie

http://caps-a-holic.com/hd_vergleiche/comparison.php?art=part&cap1=736&cap2=6559&cID=821&lossless=&image=0#auswahl

Frenkel
23-03-2012, 15:23
misschien wel leuk om dit te bekijken, het verschil tussen de US en de Euro versie

http://caps-a-holic.com/hd_vergleiche/comparison.php?art=part&cap1=736&cap2=6559&cID=821&lossless=&image=0#auswahl

Dat is een vergelijk tussen de Europeese theatrical cut op de Franse BD en de Director's Cut op de US BD.
Op de zelfde site is ook een vergelijk te vinden tussen Directors Cut op de US BD en de US Theatrical Cut op de US BD, en een vergelijk tussen de Directors Cut op de US BD en de Directors Cut op de Franse BD.
Op die manier kun je enigszins alle versies van de film die op BD verkrijgbaar is vergelijken.

Er zijn dus 3 versies uitgebracht van Legend op BD:
-US theatrical cut (met de Tangerine Dream muziek)
-European theatrical cut (met muziek van Jerry Goldsmith)
-Directors cut (die afgeleid is van de European cut)

Op de US BD staan de US Theatrical Cut en de Directors Cut van de film.
Op de Europeese BD staan de European Theatrical Cut en de Directors Cut.

De versie met de Tangerine Dream muziek staat dus aleen op de US BD.

De_Hollander
23-03-2012, 15:29
Jammer dat de DC versie alleen maar ac3 448 geluidspoor heeft en de Euro DTS HD
Maar de US versie is wel beter in kwaliteit, de bitrate is ook hoger. De NL versie heeft soms macroblocking af en toe.

Marko Heins
23-03-2012, 17:14
Frenkel en De_Hollander, dank jullie wel voor de aanvullende info!

En Albert, ik vind de film persoonlijk ook meer waard hoor, op z'n minst vier, zo niet vier en 'n halve ster! Veel meer kan je van 'n fantasy film niet verwachten, prachtige fotografie, mooie score(s), leuke acteurs, bloedmooie vormgeving en alles tot in de puntjes verzorgd, zo heb je 'r niet veel van...

Voor mij dus de US blu-ray, da's duidelijk...

De_Hollander
23-03-2012, 19:57
bij de US heb ik geen enkele macroblocking en posterisatie gezien, bij de Euro wel.

hstadman
23-03-2012, 20:15
De hoofdrolspeelster heet toch echt Mia Sara! Niet Mia Saraf!

Leuke film van Scott, persoonlijk prefereer ik de goldsmith versie, dus de Directors Cut.
Zo worden ze inderdaad niet meer gemaakt met echte decors, nu is alles cgi.

Indien mogelijk geef dan ook even aan welke versie je prefereert. Ik ben echt benieuwd welke versie de meeste stemmen krijgt.

hstadman
23-03-2012, 20:17
Bravo, Albert!(y);)
Wat mij betreft dik ondergewaardeerd, het is echt geen kinderfilm en 3 en halve ster is derhalve veel te weinig voor de film...foei! :)

peptalk
23-03-2012, 23:00
Jammer dat de DC versie alleen maar ac3 448 geluidspoor heeft en de Euro DTS HD
Maar de US versie is wel beter in kwaliteit, de bitrate is ook hoger. De NL versie heeft soms macroblocking af en toe.
In één van de vergelijkingen vindt een gebruiker op capsaholic (http://caps-a-holic.com/hd_vergleiche/comparison.php?cID=822#auswahl) de EU versie beter van beeldkwaliteit...

De_Hollander
24-03-2012, 13:19
ik heb ze allebij, de US is gewoon echt beter. Ook met de kleuren enz

hstadman
24-03-2012, 14:23
Dank u, weet ik ook weer welke ik moet hebben.;)(y)
ik heb ze allebij, de US is gewoon echt beter. Ook met de kleuren enz

Peter van santbrink
24-03-2012, 17:39
ik heb ze allebij, de US is gewoon echt beter. Ook met de kleuren enz

je hebt de werkelijke BR's of gedownload ? US versie is VC1, NL versie AVC MPEG-4, meende me te herinneren dat in principe de laatste codec beter is ?

heb je je vb van de macroblocking (tijdspunten)

toch weer vreemd dat de EU versie geen HD audiospoor heeft voor de DC.....

De_Hollander
24-03-2012, 18:35
jammer er zitten fouten in het beeld van de us versie

rond de 1 uur 18
hiervan screenshots http://img813.imageshack.us/img813/129/ci30495696030214634.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/3117/ci69866425630214635.jpg

maar met vlc en mp clasic krijg ik dit niet zo te zien allen maar met powerdvd en arcsoft totallmedia theater

jurgen42u
24-03-2012, 18:38
jammer er zitten fouten in het beeld van de us versie

rond de 1 uur 18
hiervan screenshots http://img813.imageshack.us/img813/129/ci30495696030214634.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/3117/ci69866425630214635.jpg


Ik heb dit toch niet opgemerkt. Misschien heb je een slecht kopie.

Frenkel
24-03-2012, 18:57
Ik heb dit toch niet opgemerkt. Misschien heb je een slecht kopie.

Als het om een enkele frame gaat kan het zijn dat je speler de betreffende frame overslaat, bij één van de Matrix films zit ook een fout en mijn PS3 slaat die frames dan over zodat het nauwelijks opvalt (als je het niet weet valt het al helemaal niet op), mi n Panasonic Speler liet de foute frames wel zien maar mijn huidige Oppo slaat net als de PS3 de frames weer over.
Dan is er ook nog de vraag bij welke versie die fout voorkomt, de DC of de Theatrical Cut.

Als ik op de vergelijking van Caps-A-Holic moet afgaan is de US theatrical cut het beste qua beeld en de Director Cuts het minst, Volgens mij wordt dat ook bij de intro van Ridley Scott op de US BD ook aangegeven. De European Theatrical Cut zit daar tussen in.

Vanwege de prijs heb ik voor de UK versie gekozen omdat de DC mijn voorkeur heeft en die is nu maar 6 Pond bij Amazon.co.uk

jurgen42u
24-03-2012, 20:16
Als het om een enkele frame gaat kan het zijn dat je speler de betreffende frame overslaat, bij één van de Matrix films zit ook een fout en mijn PS3 slaat die frames dan over zodat het nauwelijks opvalt (als je het niet weet valt het al helemaal niet op), mi n Panasonic Speler liet de foute frames wel zien maar mijn huidige Oppo slaat net als de PS3 de frames weer over.
Dan is er ook nog de vraag bij welke versie die fout voorkomt, de DC of de Theatrical Cut.

Als ik op de vergelijking van Caps-A-Holic moet afgaan is de US theatrical cut het beste qua beeld en de Director Cuts het minst, Volgens mij wordt dat ook bij de intro van Ridley Scott op de US BD ook aangegeven. De European Theatrical Cut zit daar tussen in.



Dus dat probleem met die frames kunnen te wijten zijn aan de slechte master die ze hebben gebruikt en zijn dus geen digitale storingen (compressiestoringen)?

Frenkel
24-03-2012, 20:31
Dus dat probleem met die frames kunnen te wijten zijn aan de slechte master die ze hebben gebruikt en zijn dus geen digitale storingen (compressiestoringen)?

het is duidelijk een digitale storing en dat zal in de BD zitten en niet een fout in de master.

hstadman
24-03-2012, 21:05
Het kan ook een persfout zijn, waardoor er enkel een frame of een paar frames er last van hebben. Kan ook zijn dat het dynamisch bereik te groot is, dus teveel verschillen in kleuren tussen wit en zwart en er door compressie macroblocking optreedt.


het is duidelijk een digitale storing en dat zal in de BD zitten en niet een fout in de master.

Pieter Kleine
24-03-2012, 23:01
Het kan ook een persfout zijn, waardoor er enkel een frame of een paar frames er last van hebben. Kan ook zijn dat het dynamisch bereik te groot is, dus teveel verschillen in kleuren tussen wit en zwart en er door compressie macroblocking optreedt.

Maar De_Hollander heeft nog niet geschreven of het nu om de blu-ray gaat of om een rip van de blu-ray. Hij hanteert wel eens vaker de term blu-ray voor een rip, omdat deze een 1 op 1 rip zou zijn van een blu-ray.

De_Hollander
25-03-2012, 12:02
Ik zei al dat als ik het met VLC of mediaplayer clasic afspeel dat ik er geen probleem met het beeld heb.
Alleen problemen met powerdvd en arcsoft totallmedia theater. ook de DC op dezelfde punten.
Met de NL versie Bioscoop en Dc geen problemen.

Marcel Hoeve
25-03-2012, 12:59
Ik zei al dat als ik het met VLC of mediaplayer clasic afspeel dat ik er geen probleem met het beeld heb.
Alleen problemen met powerdvd en arcsoft totallmedia theater. ook de DC op dezelfde punten.
Met de NL versie geen problemen.

En als je de Blu-ray nu eens op een echte Blu-ray speler afspeelt (zo'n zwart langwerpig doosje met een lade die verbonden is met je AV-receiver of direct met de televisie)? Mijn ervaring is dat een losstaande Blu-ray speler vaak kwalitatief een stuk beter is dan die welke in je PC ingebouwd is. Om nog maar te zwijgen van de software die voor het afspelen wordt gebruikt. Want hoe zit dat bijv. met de foutcorrectie? Ik heb zowel een Panasonic als een Oppo stand-alone Blu-ray speler en daarmee heb ik nooit afspeelproblemen in de zin van haperingen of stukken overslaan of stoppen bij een laagwisseling. Met de Blu-ray speler van het onbekende merk in mijn PC gaat dat lang niet altijd goed.

jurgen42u
25-03-2012, 13:06
ik geef het jullie op een briefje mee: er zijn geen artefacts op die Blu-ray.
Hadden die er geweest hadden we daar al lang iets van gehoord op het US forum. Heb gisteren de disc nog getest mets VSO Inspector en die is 100% in orde, heb daarna de films nog eens gechecked op tv en heb niets gezien.
Lijkt me eerder gewoon een bug in het software programma waarmee De_Hollander zijn BD's mee bekijkt en lijkt me een aloud bekend probleem.

De_Hollander
25-03-2012, 13:18
En als je de Blu-ray nu eens op een echte Blu-ray speler afspeelt (zo'n zwart langwerpig doosje met een lade die verbonden is met je AV-receiver of direct met de televisie)? Mijn ervaring is dat een losstaande Blu-ray speler vaak kwalitatief een stuk beter is dan die welke in je PC ingebouwd is. Om nog maar te zwijgen van de software die voor het afspelen wordt gebruikt. Want hoe zit dat bijv. met de foutcorrectie? Ik heb zowel een Panasonic als een Oppo stand-alone Blu-ray speler en daarmee heb ik nooit afspeelproblemen in de zin van haperingen of stukken overslaan of stoppen bij een laagwisseling. Met de Blu-ray speler van het onbekende merk in mijn PC gaat dat lang niet altijd goed.staat op hardeschijf, heeft niks met blu-ray speler te maken. Maar heeft met mediaspeler te maken zoals Arcsoft en powerdvd. Want met vlc en mpc geen probleem.
Daarom zeg ik dat dit best wel raar is, heb dit nooit eerder meegemaakt.

hstadman
25-03-2012, 13:23
Probeer eens Potplayer? Tot nu toe de beste allround mediaplayer!(y) En het is geheel gratis!
Fantastisch beeld en geluid, veel opties.

http://www.dvbsupport.net/download/index.php?act=view&id=236

Als je anydvd hebt, kun je er ook blu-ray's mee afspelen via je pc blu-ray player.

Powerdvd vind ik niet zo geweldig...


staat op hardeschijf, heeft niks met blu-ray speler te maken. Maar heeft met mediaspeler te maken zoals Arcsoft en powerdvd. Want met vlc en mpc geen probleem.
Daarom zeg ik dat dit best wel raar is, heb dit nooit eerder meegemaakt.

De_Hollander
25-03-2012, 14:11
wat een verschil van kleuren

US bioscoop versie http://img29.imageshack.us/img29/4451/ci93548756830214792.jpg

EU bioscoopversie http://img560.imageshack.us/img560/1441/ci101279243230214791.jpg

De NL versie mist ook verschillend scenes zoals de hoorn wordt gemonteerd aan het paard.

http://img854.imageshack.us/img854/583/ci208102838430214796.jpg

http://img714.imageshack.us/img714/8382/ci136356027230214793.jpg

jurgen42u
25-03-2012, 14:36
Ik vind de US er beter uitzien. De rode kleuren passen beter in de sfeer van de film en de locatie van the Dark Lord. De EU versie ziet er te gelig uit.

peptalk
25-03-2012, 14:47
Ga nou niet met jpg's vergelijken, maar gebruik de png's op cinemasquid.

De_Hollander
25-03-2012, 14:59
A man begin nu niet over jpg enz, dat maakt niks uit.
Ik kan ook png maken en heb het vergeleken je ziet geen verschil met de jpg.
Maar de NL versies missen toch bepaalde mooie scenes zoals ik boven opnoemde.
Maar de NL versie is ook nogal erg flets met de kleuren, de US is voller van kleur.
Het zijn echt 2 totaal verschillende bioscoop versies met beelden.

peptalk
25-03-2012, 15:13
Ongelofelijk dat een zgn. purist als jij dat zegt en ook nog een rip gebruiken i.p.v. de originele BD, wie weet wat er mee gebeurd is. En je bent ook lekker duidelijk wat je vergelijkt met elkaar. Is het nou de TC met DC of DC met DC? En heb je het bij de NL versie over de TC of DC of beiden?

De_Hollander
25-03-2012, 15:40
Nee ik heb 2 origineel blu-ray en op mijn hardeschijf gezet, ik vergelijk Bioscoop versie US met bioscoop versie NL
Maar dat heb ik hierboven in mijn bericht eerder vermeld, dat het om een bioscoopversie US en bioscoopversie NL ging.
(met screenshots voorbeelden)

peptalk
25-03-2012, 15:53
Nee ik heb 2 origineel blu-ray en op mijn hardeschijf gezet, ik vergelijk Bioscoop versie US met bioscoop versie NL
Maar dat heb ik hierboven in mijn bericht eerder vermeld, dat het om een bioscoopversie US en bioscoopversie NL ging.
(met screenshots voorbeelden)
Dus je hebt zelf de discs in bezit en ze zelf naar je harde schijf geript, maar waarom gebruik je niet gewoon de discs dan daar kun je toch ook gewoon screenshots van maken?
Klopt, bij je laatste bericht staat het er bij.

jurgen42u
25-03-2012, 16:13
Een rip is voor mij nog altijd niet hetzelfde als de originele disc (voor sommigen blijkbaar wel).
Er kan altijd wat misgaan bij de rip, codec die niet goed is, verkeerde instellingen, het programma die eens blijft hangen en waardoor fouten kunnen insluipen die op de originele totaal niet aanwezig zijn.
Normaal zouden er geen problemen moeten zijn met de US disc, anders had de VSO Inspector dat wel aangewezen.

hstadman
25-03-2012, 16:32
Een remux van het origineel is 100% gelijk aan het origineel op de schijf! Geen compressie helemaal niets, alleen de film geript naar je hdd.

Je ziet derhalve ook geen verschil tussen de originele disk en de remux!




Een rip is voor mij nog altijd niet hetzelfde als de originele disc (voor sommigen blijkbaar wel).
Er kan altijd wat misgaan bij de rip, codec die niet goed is, verkeerde instellingen, het programma die eens blijft hangen en waardoor fouten kunnen insluipen die op de originele totaal niet aanwezig zijn.
Normaal zouden er geen problemen moeten zijn met de US disc, anders had de VSO Inspector dat wel aangewezen.

hstadman
25-03-2012, 16:36
Voor een mediaplayer bijv. Nu hoef je niet meer een disc op te zoeken en in de player te stoppen, 1 druk op de knop en je speelt de film af.

Ik heb ook alles origineel, maar ik rip de films wel naar mijn hdd omdat ik ze dan ook op andere media kan bekijken dan een tv.;)(y)



Dus je hebt zelf de discs in bezit en ze zelf naar je harde schijf geript, maar waarom gebruik je niet gewoon de discs dan daar kun je toch ook gewoon screenshots van maken?
Klopt, bij je laatste bericht staat het er bij.

De_Hollander
25-03-2012, 17:24
Dus je hebt zelf de discs in bezit en ze zelf naar je harde schijf geript, maar waarom gebruik je niet gewoon de discs dan daar kun je toch ook gewoon screenshots van maken?
Klopt, bij je laatste bericht staat het er bij.

Nee als je de blu-ray disc gewoon in je player hebt zitten van je pc kan er geen screenhsots van worden gemaakt.


Een rip is voor mij nog altijd niet hetzelfde als de originele disc (voor sommigen blijkbaar wel).
Er kan altijd wat misgaan bij de rip, codec die niet goed is, verkeerde instellingen, het programma die eens blijft hangen en waardoor fouten kunnen insluipen die op de originele totaal niet aanwezig zijn.
Normaal zouden er geen problemen moeten zijn met de US disc, anders had de VSO Inspector dat wel aangewezen.aan de codec veranderd er niks als je de blu-ray naar de hd ript.Programma blijft niet hangen bij mij, maar zoals ik zei is er niks aan de hand met de US disc, alleen met bekijken op de pc met arcsoft totallmedia player en powerdvd, maar met het afspelen van mediaplayer classic en vlc krijg ik geen blokjes met de us versie.

hstadman
25-03-2012, 17:35
Check Potplayer eens uit.(y)
staat op hardeschijf, heeft niks met blu-ray speler te maken. Maar heeft met mediaspeler te maken zoals Arcsoft en powerdvd. Want met vlc en mpc geen probleem.
Daarom zeg ik dat dit best wel raar is, heb dit nooit eerder meegemaakt.

De_Hollander
25-03-2012, 17:55
Check Potplayer eens uit.(y)
Heeft dezelfde problemen dan met arcsoft totallmedia en powerdvd

peptalk
25-03-2012, 17:57
Nee als je de blu-ray disc gewoon in je player hebt zitten van je pc kan er geen screenhsots van worden gemaakt.

Ik had begrepen dat dat met vlc gewoon moet kunnen.

De_Hollander
25-03-2012, 19:17
Ja dat klopt, daarmee kan je het wel goed mee afspelen en met mediaplayer clasic

RobinB
25-03-2012, 19:50
Dit is een prima versie om de kwaliteit van Bluray te ervaren..prachtig, een film die echt fenomenaal is en blijft en zeer ondergewardeerd is.

hstadman
25-03-2012, 22:59
Dat ben ik niet helemaal met je eens.;)

Beeld en geluid zijn beter. Ondersteund ook veel meer.

Het kan zijn dat het alleen deze rip betreft.




Heeft dezelfde problemen dan met arcsoft totallmedia en powerdvd

De_Hollander
26-03-2012, 13:57
Dat ben ik niet helemaal met je eens.;)

Beeld en geluid zijn beter. Ondersteund ook veel meer.

Het kan zijn dat het alleen deze rip betreft.
Ik bedoel Potplayer heeft hetzelfde probleem dat blokjes veroorzaakt net zoals Arcsoft totall.... en Powerdvd 11

hstadman
26-03-2012, 18:43
Oké, duidelijk.;)
Ik heb er zelf geen last van als ik iets afspeel.


Ik bedoel Potplayer heeft hetzelfde probleem dat blokjes veroorzaakt net zoals Arcsoft totall.... en Powerdvd 11

De_Hollander
27-03-2012, 11:35
Oké, duidelijk.;)
Ik heb er zelf geen last van als ik iets afspeel.Ik normaal ook niet, alleen met deze us versie wel.
En de NL geen probleem

De_Hollander
28-03-2012, 17:01
Ik ben eruit hoe de blokjes vorming ontstaat in de us versie, doordat in arcsoft en powerdvd de hardware acceleration aan stond. Blijkbaar door de driver van mijn grafische kaart geeft dat probleem. met vc1

De_Hollander
28-03-2012, 18:30
Ik heb net ondervonden dat de NL bioscoop versie censored is, ik heb verschillende scenes gevonden wat censored is, zoals martelen, een enge verschijnling van Darkness enz, ik zal bij het topic Cencored blu-rays deze ook vermelden