PDA

Bekijk de volledige versie : Geluid set-top-box via dvd-recorder is weg



Kinsella55
01-04-2012, 22:37
Ik heb al dik anderhalf jaar een opstelling met een interactieve Samsung decoder en een Philips DVD recorder. De decoder is via een scart-kabel aangesloten op de DVD-recorder en met een HDMI-kabel op de TV. De DVD-recorder lust weer met een scart-kabel door naar de tv. Dat is altijd prima gegaan. De DVD-recorder kon ik altijd prima gebruiken bij live uitzendingen vanaf de decoder. Even pauzeren en weer verder.
Sinds deze week werkt het echter niet meer wanneer ik decoder-uitzendingen bekijk via de DVD-recorder. Het geluid is namelijk weg. Wanneer ik oudere uitzendingen vanaf de harde schijf bekijk is het geluid wel prima, maar nog gekker is dat wanneer ik naar de tv kijk via de DVD-recorder met de gewone antenne-aansluiting er wel geluid is. Maar daarop kan ik natuurlijk niet al die prachtige zenders van mijn Ziggo-pakket bekijken. Trouwens, ook wanneer ik via de antenne-aansluiting kijk loopt het geluid via de scart, die dus geen geluid geeft wanneer de set-top-box gebruikt wordt.
Het geluid van de set-top box doet het wel prima wanneer ik via de HDMI aansluiting kijk. De decoder is dus niet kapot. De scart kabel ook niet. En de DVD recorder ook niet. Onafhankelijk van elkaar werkt het allemaal prima, maar in combinatie met elkaar werkt het niet. Ineens trouwens, zonder dat er iets is gebeurd.
Ik heb alle instellingen gecontroleerd maar kan nergens ontdekken wat er loos kan zijn. Alles lijkt goed. Op de slaapkamer heb ik exact dezelfde opstelling. Daar doet hij het wel.
Ben nu een beetje radeloos. Wie herkent dit probleem?

Gerco Stuivenberg
02-04-2012, 14:53
Dat klinkt als een los-zittende scart-kabel tussen de decoder en de recorder.

Heb je die verbinding al gecontroleerd?