PDA

Bekijk de volledige versie : Ruud van Hemert



DVD Watcher
12-04-2012, 11:55
Ruud van Hemert

Ruud van Hemert vecht tegen ernstige ziekte

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00986/91045752_jpg_986949d.jpg

Hoewel de eerste twee chemokuren niet zijn aangeslagen, blijft hij strijdlustig. „Ik verdom het om dood te gaan.”Van Hemert, vooral bekend van films als Schatjes, Mama is Boos en Ik ook van jou, zit in het zonnetje voor zijn Spaanse woning, dat tevens als Bed & Breakfast dient. „Ik kijk nu uit op zee en mijn ecologische moestuin. Ik geniet van de kippen die hier rondlopen en natuurlijk van mijn lieve vrouw Bianca. Dit leven wil ik niet loslaten. Nu nog niet.”

Krap een jaar geleden ging de regisseur, die vier jaar geleden al van prostaatkanker genas, voor het eerst naar de dokter omdat hij een bult voelde onder zij kin. „Ze dachten eerst dat het om een ontsteking ging. Maar na de biopsie bleek het mis. Goed mis. De artsen vertelden mij dat ik zonder behandeling hooguit vier weken te leven had.”

Afscheid

Niet alleen zijn gezondheid liet het de afgelopen jaren afweten, maar ook zijn carrière als regisseur liep niet op rolletjes. Hij benaderde producent na producent, maar hij raakte zijn scripts aan de straatstenen niet kwijt. „De filmwereld is zo veranderd. Ik was er klaar mee. Al viel de beslissing om te stoppen mij zwaar. Ik besloot een boek te schrijven over mijn afscheid, dat is De Bruut geworden.”

Met zijn boek hoopte Ruud een nare periode van zijn leven af te sluiten en haalt hij stevig uit naar de filmindustrie. Daarna wilde hij vooral veel genieten van zijn romantische Spaanse optrekje, de natuur en een lekker glas witte wijn op het terras samen met zijn vrouw.

Bron : Telegraaf.nl

Roy Langeveld
13-04-2012, 14:06
Erg sneu voor de man die ons in de jaren 80 toch een paar typisch Hollandse films gaf, die bij menigeen nog in het collectief geheugen staan, zoals Schatjes. Laten we hopen dat hij nog wat tijd krijgt om te genieten.

DVD Watcher
01-07-2012, 00:45
Zieke Ruud van Hemert begint aan laatste reis

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00986/91045752_jpg_986949d.jpg

Het einde nadert voor de aan keelkanker lijdende Ruud van Hemert (73). De regisseur van Schatjes!, Mama is boos!, Honneponnetje, Ik ook van jou en Feestje! is met alle medicijnen gestopt.

„Mijn vrouw en ik vertrekken eerder per auto naar Nederland om euthanasie te plegen. Ik ben bang dat ik het anders niet haal. Dus dit is mijn laatste interview.” In het Spaanse plaatsje Benagalbon, op ongeveer twintig kilometer van Malaga, loopt Ruud voor de laatste keer samen met zijn vrouw over het bloemenpleintje.

De plek waar zij vier jaar geleden zijn getrouwd. Om vervolgens naar de apotheek te gaan voor een laatste doosje morfine en om gedag te zeggen. Wanneer de medewerkers huilend de straat op lopen om Bianca te omhelzen, wordt het Ruud te veel. „Zie je nu, dit gelazer wil ik niet. Ik wíl helemaal geen afscheid nemen.”

Lees hier het hele interview. (http://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegraaf/_main_/2012/06/30/015/index.html)

Bron : Telegraaf.nl