PDA

Bekijk de volledige versie : Eerste projector Epson EH-TW6000(W) - Advies?



SCOR8
17-04-2012, 18:57
Hoi,

Ik ben op zoek naar advies, want een leek in dit onderwerp.
Ik wil mijn eerste projector kopen en ben na lang zoeken voorlopig uitgekomen op de Epson EH-TW6000 of EH-TW6000W.

Ik weet nog niet goed of wireless de meerprijs waard is. Ik heb namelijk al een HDMI kabel liggen boven het plafond.


Mijn situatie:
KamerBreedte (projectiemuur): 2.73m
Kamerhoogte: 2.75m
Kamerdiepte: 4m (HDMI kabel hangt ongeveer 25cm van de muur, dus projectieafstand +/-3.75m)

Toestellen
PS3
Decoder voor digitale TV
DVD player met soundsystem


Ik heb ook nog een HDTV, die in een andere kamer staat, waar helaas nog geen kabel naartoe loopt.

Een setup waar ik beide onafhankelijk van mekaar kan bedienen en verschillende programma’s tegelijkertijd kan bekijken geniet de voorkeur,
Maar ik weet niet of dat haalbaar/betaalbaar is.


Ik dacht aan:

Epson EH-TW6000
Of
Epson EH-TW6000W


Een of andere 4x2 HDMI switch die ook 3D aankan
Een wireless connectie met de HDTV ?

Hier ben ik echt een leek…



Een in hoogte verstelbare plafondsteun
Newstar C200 ?


Kan u me een advies geven of bovenstaande haalbaar/betaalbaar is ?
Wat ik precies nodig heb ?
En of dit de juiste projector is voor het kamertje en of die installeerbaar is aan het plafond zonder lensshift.

Andere benodigdheden die ik over het hoofd zie ?


Alle advies is welkom, nooit te jong om te leren...

Thanks,

SCOR

HTip
18-04-2012, 18:19
Welkom op het forum. Voor een leek heb je aardig je huiswerk gedaan en weet je al best goed waar je op moet letten (y)

Als je de HDMI-kabel al hebt liggen zou ik de WiFi niet kiezen. Scheelt je weer geld voor ander leuk speelgoed. Een groot probleem met de TW6000 is het ontbreken van lensshift, zowel verticaal als horizontaal, en daarmee het plaatsen. Voor een beetje redelijke kijkhoogte zal je ca. 75cm lange steun nodig hebben.

Er zijn een aantal hulpmiddelen die je kan raadplegen om te kijken wat je mogelijkheden zijn.
- Epson calculator (http://www.epson.com/alf_upload/landing/distance-calculator/). De Amerikaanse equivalent van jouw TW6000 is Powerlite 3010.
- Epson TW6000 op projectorcentral.com (http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW6000-projection-calculator-pro.htm)

Ik heb jouw gegevens in beide calculators ingevoerd en denk dat de TW6000 teveel licht geeft voor jouw ruimte. Als je toch voor deze wil gaan, dan zal je een scherm moeten kopen met een zgn. negatieve gain. Deze is grijs van kleur en absorbeert daardoor een deel van het licht.

Daarnaast zijn er nog een aantal zaken waar je op moet letten, zoals zitafstand, kijkhoogte, verduistering, kleuren in je ruimte, etc.

Veel plezier in ieder geval met je plannen en hier op het forum (y)

SCOR8
19-04-2012, 01:24
Ik heb nu ook gelezen dat de 5900 eigenlijk zo goed als hetzelfde resultaat geeft en enkel geen 3D bril er bij heeft. Die bril afzonderlijk kopen is echter minder duur als de meerprijs van de 6000.
Klopt dit ?


Ik kan de kamer zo donker of licht maken als ik wil.
Zitafstand is 4m
Kijkhoogte is normale sofa. en liefst met de ogen iets onder de helft van het scherm
Scherm zal een speciaal gekleurde muur zijn (grijs-bruin)

Andere aanraders indien de 6000/5900 echt niet geschikt zou zijn ?