PDA

Bekijk de volledige versie : Duel C.E. (1971)



Ronald Stiebolt
28-09-2002, 10:20
Vanavond (zaterdag) op BBC1 om 00.25u.: Duel.

Dit is de allereerste (tv)-film van Steven Spielberg met Dennis Weaver (van de tv-serie McCloud) in de hoofdrol.

Grandioze psychologische thriller met McCloud die het als vertegenwoordiger op de snelweg aan de stok krijgt met een vrachtwagenchauffeur. Weinig dialoog dus ook zonder ondertitels prima te volgen! Absolute aanrader!!!

NB: als ik het goed begrepen heb komt Duel op 11 november dit jaar uit op DVD Regio 2.

martin
28-09-2002, 12:46
YEP!!

De regio 1 krijgt er een DTS track bij.

De film zelf is beregoed.

Sander Meijer
28-09-2002, 22:23
Echt ... hoe je met weinig gegeven een ****** spannende film kan maken.

Ik zit al tijden te wachten op de DVD.

Frank
29-09-2002, 11:08
Ik zit er ook op de wachten, heb 'm op video. Mooie film!

Ernest Hamstra
18-08-2004, 11:37
http://images.amazon.com/images/P/B000063UR5.01.LZZZZZZZ.jpg

Inmiddels binnen, deze. Nette uitgave met mooi geluid (DTS, DD 5.1 en de originele mono-track). Verder een aantal interviews met Spielberg.

Het blijft een fantastische film met een lekker beklemmend sfeertje.

Rob Technoid
18-08-2004, 12:22
Inmiddels binnen, deze. Nette uitgave met mooi geluid (DTS, DD 5.1 en de originele mono-track). Verder een aantal interviews met Spielberg.

Het blijft een fantastische film met een lekker beklemmend sfeertje.

Zou je hiervan een (mini-)review kunnen schrijven, ben wel benieuwd naar de beeld en geluidskwaliteit :)

Ernest Hamstra
18-08-2004, 14:53
Inmiddels binnen, deze. Nette uitgave met mooi geluid (DTS, DD 5.1 en de originele mono-track). Verder een aantal interviews met Spielberg.

Het blijft een fantastische film met een lekker beklemmend sfeertje.

Zou je hiervan een (mini-)review kunnen schrijven, ben wel benieuwd naar de beeld en geluidskwaliteit :)

Ik sluit mij graag bij de recensenten van DVDBeaver (http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews5/duel.htm) aan :wink: .

Rob Technoid
18-08-2004, 16:07
Inmiddels binnen, deze. Nette uitgave met mooi geluid (DTS, DD 5.1 en de originele mono-track). Verder een aantal interviews met Spielberg.

Het blijft een fantastische film met een lekker beklemmend sfeertje.

Zou je hiervan een (mini-)review kunnen schrijven, ben wel benieuwd naar de beeld en geluidskwaliteit :)

Ik sluit mij graag bij de recensenten van DVDBeaver (http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews5/duel.htm) aan :wink: .

Ziet er idd netjes uit :)

Frank
18-08-2004, 16:18
Ziet er idd netjes uit :)

Nu maar hopen dat de Nederlandse versie er net zo netjes uit komt te zien.

francojager
18-08-2004, 16:34
En hopelijk komt deze film nu ook eens gauw op DVD (Regio 2 én Nederlands ondertiteld!) :roll:

http://images.amazon.com/images/P/6305511861.01.LZZZZZZZ.jpg

Sonic
18-08-2004, 16:39
En hopelijk komt deze film nu ook eens gauw op DVD (Regio 2 én Nederlands ondertiteld!) :roll:




Jaaaaaa die is geweldig... was ik al helemaal vergeten. Wat een cult-classic weg! 8)

francojager
18-08-2004, 17:37
En hopelijk komt deze film nu ook eens gauw op DVD (Regio 2 én Nederlands ondertiteld!) :roll:



Jaaaaaa die is geweldig... was ik al helemaal vergeten. Wat een cult-classic weg! 8)

en




En hopelijk komt deze film nu ook eens gauw op DVD (Regio 2 én Nederlands ondertiteld!) :roll:




Jaaaaaa die is geweldig... was ik al helemaal vergeten. Wat een cult-classic weg! 8)

Dit is zeker een film die ik wel wil hebben. Vond ik destijd geweldig, weet alleen niet of hij tand des tijds heeft doorstaan, maar wat ik herinner vond ik geweldig. Vooral die opening met die twee fietsers op de brug en dat grote feest. Een van de weinige thrillers die ik al op jonge leeftijd zag.

Misschien dat Universal deze ook wel uitbrengt op DVD (Regio 2; Ned. ondertiteld), aangezien Duel ook van Universal is en deze binnenkort ook uitgebracht wordt op DVD!

martin
22-08-2004, 10:29
The Car is op regio 1 al een jaartje of 4 a 5 uit. Waarom dit zolang moet duren voordat hij op regio 2 moet uitkomen is mij een raadsel.
beeld en geluid is behoorlijk goed van de regio 1.

francojager
22-08-2004, 11:01
The Car is op regio 1 al een jaartje of 4 a 5 uit. Waarom dit zolang moet duren voordat hij op regio 2 moet uitkomen is mij een raadsel.
beeld en geluid is behoorlijk goed van de regio 1.


THE CAR is OOK nog nooit in Nederland uitgebracht op VHS (koopvideo).

Ik begrijp Universal niet. Dit lijkt me toch wel een titel waarop heel veel mensen zitten te wachten!

Misschien dat RCV deze film wel uitbrengt op DVD in Nederland. (Kijk maar naar de klassieker THE FOG. De rechten waren van MGM, maar RCV bracht deze titel uit op DVD! En de eerste Nightmare on Elmstreet had FOX de rechten en RCV bracht deze ook uit op DVD!).