PDA

Bekijk de volledige versie : zwarte gordijnen voor hometheater



Ad van Wijk_
28-09-2002, 12:45
Hai fooks,
Ik ben op zoek naar een adresje waar ze niet te duur, zwarte
gordijnstof verkopen. Ik heb in mijn filmruimte een afscheiding
nodig van ongeveer 3 x 5 meter, een gordijn leek me wel handig.
iemand suggesties ?
Greetings, ad van wijk, tel 06-21887713,
Ik woon in tiel.

Donovan
28-09-2002, 13:01
De markt?

Johan van den D.
28-09-2002, 16:39
inderdaad de markt al denk ik wel dat zwart gordijnstof niet echt zal meevallen
ziet je bijna nooit:rolleyes:

Louis Bouduin
28-09-2002, 17:07
inderdaad de markt al denk ik wel dat zwart gordijnstof niet echt zal meevallen
ziet je bijna nooit:rolleyes:

Mocht je het moeilijk vinden, dan kan je altijd even naar Parijs. :) In de omgeving van de Sacre Coeur liggen er wel 100 winkels die de magnifiekste stoffen verkopen.
Zwart in fluweel tot katoen, linnen, zijde. Te koop per rol, per lap of zelfs per vierkante centimeter.
Tis maar dat je het weet... :)

Johan van den D.
28-09-2002, 19:36
Mocht je het moeilijk vinden, dan kan je altijd even naar Parijs. :) In de omgeving van de Sacre Coeur liggen er wel 100 winkels die de magnifiekste stoffen verkopen.
Zwart in fluweel tot katoen, linnen, zijde. Te koop per rol, per lap of zelfs per vierkante centimeter.
Tis maar dat je het weet... :)
en is nog een mooie omgeving ook daarzo
maar inderdaad,het is een hele aparte plaats daar die sacre coeur met hele aparte winkeltjes:rolleyes:

Gerben van der Leun
28-09-2002, 19:51
Even off topic, weet iemand of de Eric van Ballegooije zijn home-theatersite al heeft aangepast ik wil graag weten hoe het is afgelopen... wat is het adres eigelijk?

Rood verlour is ook mooi qua gordijn... laat ook geen licht door. En het geeft een mooie bioscoopsfeer. Je moet dan natuurlijk geen Leen Bakkerzooi kopen. Maar een degelijke rol.

Johan van den D.
28-09-2002, 19:54
volgens mij is zijn kamer wel klaar maar zijn site niet

menace
28-09-2002, 20:48
je kunt je vrouw/vriendin de stof ook zwart laten verven

Gerben van der Leun
29-09-2002, 00:25
je kunt je vrouw/vriendin de stof ook zwart laten verven :( :confused: waarom kan meneer dat zelf niet? En wat voor stof, spijkerstof, canvas, fluweerl? Meneer wil een goede oplossing voor zijn cimera. En als ik de tread een beetje bestudeer een proffesionele, zo moet mijn verlour-opmerking ook worden opgevat. Maar ik weet niet of meneer enthausiast wordt van het idee om een lap te gaan verven.

Patrick vdB
29-09-2002, 08:11
Ad

Een mooie dikke verloure gordijn zal best in de meeste gorijnwinkels te verkrijgen zijn in zowel zwart alsook andere kleuren.

Wat ik mij echter afvraag is wat het precieze doel van het gordijn gaat worden. Zoals ik het lees dient het gordijn er voonamelijk toe om een ruimte te scheiden van de andere ruimte. Maar gebeurt dit symmetrisch maw ook de tegenoverliggende muur wordt met deze stof behandelt? Of is de plaats van het gordijn tevens de front van je HT? Reden voor deze vragen is dat een zwaar gordijn de akoestiek behoorlijk kan beinvloeden en dat je er voorzichtig mee moet omgaan.

Mvrgr

Patrick

Ad van Wijk_
29-09-2002, 08:33
Not junior, but senior !

Hoi Pat,
De situatie is deze, de ruimte is ongeveer 10 x 6 meter ,in het midden daarvan wordt op de muur geprojecteerd, links en
rechts daarvan wilde ik dus een gordijn hangen, ook om een
mooier en strakker geheel te krijgen. De ruimte is dan ongeveer
rechthoekig, ong. 6 x 5 meter.
Het is nl. een werkruimte waar ook een auto e.d in kan staan,
met gordijnen werk ik ook wat ,, rommel ,, weg.
Qua geluid denk ik dat alles er wel goed uit zal komen, hooguit
de vloer (glad beton) zou niet goed mee kunnen werken, maar
een oprolbaar tapijtje zou dan uitkomst kunnen bieden.

mvrgr. Ad.

Dennis van Turnhout
29-09-2002, 09:11
Even off topic, weet iemand of de Eric van Ballegooije zijn home-theatersite al heeft aangepast ik wil graag weten hoe het is afgelopen... wat is het adres eigelijk?


Duurde even tot de exacte link mij weer te binnen schoot, maar hier is ie dan:

http://www.dvdzone.nl/kijkruimte

Johan van den D.
29-09-2002, 09:27
precies dat bedoel ik dus
niet echt meer up to date:rolleyes:
of kijk ik gewoon iets over het hoofd?

Dennis van Turnhout
29-09-2002, 09:42
Niet echt afgemaakt lijkt me?

Donovan
29-09-2002, 09:56
Misschien niet helemaal meer up to dete (retenieuwsgierig hoe het uiteindelijk is geworden) maar wel heel leuk om te lezen.

Tipje misschien voor Eric: draai de volgorde van de pagina om, ik heb hem nu van achteren naar voren (want chronologisch) zitten lezen.

Eric van Ballegoie
29-09-2002, 10:43
De pagina is inderdaad al een tijd niet geupdate, maar er is ook niet echt veel gebeurd sindsdien.. De kamer is 99,9% klaar en zoals ie nu is gebruik ik hem dus al driekwart jaar.. Ik zal vanavond een kleine update plaatsen als ik er aan toekom.

Ik heb overigens geen gordijnen in mijn bioscoop, maar ik denk dat je het beste op de markt kan kijken, vaak zijn daar kraampjes te vinden die veel verschillende stoffen verkopen.

Robbo
29-09-2002, 11:16
Ad,

Bij de Hema kun je velours gordijnen in bijna elke kleur krijgen (ook zwart). Kost dacht ik 15 euro per meter, incl. maken.

Voor mij (2.90 x 2.55 m) kwam dat op 220 euro uit. Vond dat toch iets teveel voor zo'n stukje stof, dus ik ben ook nog op zoek. Ik heb net een tip gekregen dat het bij De Greef in Stiphout het 8 euro de meter kost. Maar da's iets dichter bij voor mij dan voor jou. Ze schijnen trouwens meerder filialen te hebben dus wellicht toch even verstandig om na te vragen.


Rob

Johan van den D.
29-09-2002, 12:34
Ik zal vanavond een kleine update plaatsen als ik er aan toekom.


zal heel leuk zijn een paar foto,s van de huidige situatie
ben benieuwd:cool:

PM
30-09-2002, 09:33
ik zou ook op de markt gaan kijken.. ik heb zelf zwarte stof gehaald bij een stoffen handel... was ook niet duur, maar weet niet meer precies wat hij kostte..

Verder moet je er wel op letten dat deze stof een beetje licht-dicht is..

Eric van Ballegoie
30-09-2002, 09:37
goedekope-meubel-gigant Leen Bakker heeft ook Velours in het assortiment, ik weet alleen niet of ze ook zwart hebben. Kosten 13 Euro per meter.

Eric van Ballegoie
03-10-2002, 14:48
Hej Ad, heb je al gordijnen gevonden die naar je zin zijn?

Robbo
03-10-2002, 17:10
Ben ook al bij Leen Bakker geweest. Ze hebben de velourse gordijnen niet in het zwart :(

Ad van Wijk_
05-10-2002, 12:20
Hai, boys,
Bedankt voor jullie laatste info's, momenteel even geen belang
meer in gordijnen, moeder overleden.
Nogmaals bedankt, neem later weer kontakt op.
mvrgr. Ad.

PM
06-10-2002, 14:27
Zo... da's niet zo mooi Ad... tja.. veel sterkte en we zien je over een tijdje wel weer terug...