PDA

Bekijk de volledige versie : Playstation 2 regio vrij



System 3rror
24-09-2001, 21:05
Hallo...

Ik heb een Playstation 2 als DVD-speler, maar deze speelt helaas alleen maar regio 2 dvd's af! Nu heb ik op het internet al een beetje gezocht, maar ik vind vaak de bekende mod-chips.. Het probleem hiervan is dat hierdoor de garantie vervalt.. en das toch best trickie met een apparaat van 1000 piek!

Nu las ik het artikel over een memory card die hem regio vrij maakt, hier (http://www.modchip.com/ps2/dvdregionx.htm) staat een foto en een beetje info over die memory card.. Nu heb ik een vraag, heeft iemand al ervaring hiermee, of misschien wel met een andere manier?!?! Deze zogenaamde DVD Region X card is te bestellen bij
PSXcity (http://www.psxcity.nl/mod_ps2.htm) . Onderaan de pagina staat ie!

Mocht iemand wat weten... dan hoor ik het graag... Bvd,

Tim

Nathan Strik
25-09-2001, 00:02
Ik heb hem een tijd geleden gekocht via www.play247.com en hij werkt perfect!!! Hij speelt zelfs RCE beveiligde DVD´s af, en hij heft zelfs de RGB beveiliging op van de PS-2 zodat je nu ook met een RGB scart DVD´s kan kijken.
Zorg even dat je zeker weet dat je TV een NTSC signaal aan kan en zo ja, meteen kopen!!!! Werelduitvinding!!!

System 3rror
25-09-2001, 11:33
Ok dank je Nathan... had al zon vermoeden dat je dit had! :)

Nog een klein vraagje erbij.. gebruik jij ook een NTSC scartkabel, of is die niet nodig, mn tv ondersteunt wel NTSC signalen!

Nathan Strik
25-09-2001, 18:42
Nee, ik gebruik gewoon de standaard bekabeling die erbij zit. Ben wel van plan om een RGB Scart te kopen vanwege de betere beeldkwaliteit, maar het is niet nodig... ik heb een aardig nieuwe Sony breedbeeld TV en die kan het signaal ook via de standaard kabels prima verwerken. Sommige TV´s hebben hem WEL nodig, dus kijk goed uit welke kabel je moet hebben. Succes!!!



Nog een klein vraagje erbij.. gebruik jij ook een NTSC scartkabel, of is die niet nodig, mn tv ondersteunt wel NTSC signalen!

Tristan
25-09-2001, 21:29
Beste Forumisten,

Ook ik kan beamen dat die memorycard zeer goed werkt en tevens nieteens zo prijzig is. (Er zijn al velen verkocht bij Games 'r Us Amstelveen en nooit meer teruggebracht) Het zou belachelijk zijn als je de ps2 ombouwt gezien de garantieverval.

En wat betreft ps2 bekabeling: ik zou toch s-video aanraden, prima beeld en ook wat goedkoper dan RGB. Tot op zeker hoogte merk je toch geen verschil meer in kwaliteit. (ps2-beeldkwaliteits verschil tussen s-video en RGB is vrijwel nihil.) Tevens is RGB bijna alleen nuttig indien je een projector zou hebben (kwaliteitsverschil beter merkbaar). Bovendien is een echte RGB kabel voor ps2 moeilijk te vinden. Die van Monstercable (DUUR!!) schijnen zeer goed te zijn, voor de rest schijnen de overige scart kabels 'gewone' Euro-AV kabels te zijn......

S-video rules!

System 3rror
03-10-2001, 09:10
Yeah... gister ontvangen die memorycard... en hij werkt idd super...

Moest alleen wel ff een code invoeren, omdat ik er ook een afstandsbediening bij heb!! Heb idd ook geen andere kabel nodig, ga wel ff opzoek naar die S-video kabel!

Nathan Strik
03-10-2001, 18:47
Ik heb zo´n leuk kastje met drie tulpaansluitingen (stereo L/R en video) en SVHS in 1. Werkt perfect...


Heb idd ook geen andere kabel nodig, ga wel ff opzoek naar die S-video kabel!

marcel
11-10-2001, 20:59
Vraagje
Die memory card die bij Region X zit is dit een normale card of alleen voor Region X bestemd?

Nathan Strik
11-10-2001, 21:32
Alleen region X. Zal wel speciale software op staan. Je kunt er dus geen spelgegevens op saven ofzo. Ik doe hem meestal in port 2 en in port 1 een gewone memorycard. Hij wordt ook niet aangegeven in de PS-2 Browser.

marcel
11-10-2001, 21:38
Moet je nou elke keer die cd erin douwen als je een DVD kijkt of blijft de data erop staan?
op die kaart bedoel ik dus

System 3rror
12-10-2001, 07:34
Ik heb hem nu standaard in port 2 zitten..

Het is wel zo dat je elke keer als je een dvd wil kijken buiten regio 2 om, dat je eerst die cd erin moet doen, hier kan je dan de regio aangeven en "Sesam open U" het laadje gaat open!

Werkt perfect!!

Kwam er trouwes wel achter dat sommige van mn regio 4 dvd's het gewoon deden op de PS 2 zonder die Region X card!

Nathan Strik
12-10-2001, 12:02
Zijn dat toevallig DVD´s van Dreamworks?!? Die heeft er namelijk een handje van om de regio 2 en 4 DVD´s gelijk te schakelen. Bijv. bij Road Trip, daar staat het zelfs achterop: regio 2/4.


Kwam er trouwes wel achter dat sommige van mn regio 4 dvd's het gewoon deden op de PS 2 zonder die Region X card!

System 3rror
12-10-2001, 13:59
Zijn dat toevallig DVD´s van Dreamworks?!? Die heeft er namelijk een handje van om de regio 2 en 4 DVD´s gelijk te schakelen. Bijv. bij Road Trip, daar staat het zelfs achterop: regio 2/4.


Road Trip heb ik "gewoon" regio 2 (staat overigens wel regio 2/4 op ja!)... maar Gladiator heeft dit oa, en dat is idd Dreamworks!! Deze heb ik als regio 4 zijnde gekocht!

Jeroen Driessen
07-11-2001, 12:18
Ik heb hem een tijd geleden gekocht via www.play247.com en hij werkt perfect!!! Hij speelt zelfs RCE beveiligde DVD´s af, en hij heft zelfs de RGB beveiliging op van de PS-2 zodat je nu ook met een RGB scart DVD´s kan kijken.
Zorg even dat je zeker weet dat je TV een NTSC signaal aan kan en zo ja, meteen kopen!!!! Werelduitvinding!!!

Zag hem staan bij play.com. Staat allen het volgende bij:

"PAL: Will play on UK Playstation2 only"

Ik neem aan dat dit met je TV of zo te maken heeft. Ik heb mijn PS2 namelijk in Nederland gekocht en hoop dat de regionX daarop dan ook gewoon werkt. Weet je dit toevallig?

(region X is wel weer wat goedkoper bij play.com, dus dan zeker de overweging waard...)

Nathan Strik
07-11-2001, 17:18
Ik heb hem ook bij Play 247 vandaan en ik heb ook een NL Playstation 2. Hij doet het perfect hoor. Die mededeling slaat alleen op het feit dat deze Region X kit alleen werkt op Europese (PAL) Playstation 2´s.
Deze mededeling staat ook bij alle regio 2 DVD´s op Play247, het is gewoon een beetje verwarrend voor mensen die niet uit Engeland komen. Het zou beter zijn als er stond "will only play on European Playstation 2´s". Maar Engelsen zijn hier een beetje raar in en denken nog steeds niet dat ze echt bij Europa horen.
Maar hij doet het perfect dus en vooral vanwege de prijs is er dus geen reden om hem niet te bestellen bij Play 247. Dit is de beste aankoop die ik in gedaan heb het afgelopen jaar en ik heb er nog steeds geen spijt van.


Zag hem staan bij play.com. Staat allen het volgende bij:

"PAL: Will play on UK Playstation2 only"

Ik neem aan dat dit met je TV of zo te maken heeft. Ik heb mijn PS2 namelijk in Nederland gekocht en hoop dat de regionX daarop dan ook gewoon werkt. Weet je dit toevallig?

Sander Dubbeldam
14-11-2001, 22:06
Deze zogenaamde DVD Region X card is te bestellen bij
PSXcity (http://www.psxcity.nl/mod_ps2.htm) . Onderaan de pagina staat ie! bij de media markt ook te koop :D

Mocht iemand wat weten... dan hoor ik het graag... Bvd,

Tim [/B][/QUOTE]

Dennis Veldhuizen
14-11-2001, 22:13
voor zover ik heb gezien en ervaren werken alle R4 cd's gewoon op R2 systemen :)

Nathan Strik
14-11-2001, 23:58
Nee, wel veel werken er zo, maar duidelijk niet allemaal. Mijn Regio 4 DVD van Cube bijvoorbeeld doet het alleen in regiovrije spelers.
Oppassen dus voor je koopt en er niet van uitgaan dat alle R4 DVD´s het doen op R2.


voor zover ik heb gezien en ervaren werken alle R4 cd's gewoon op R2 systemen :)

music_maniac1965
15-11-2001, 19:06
ik koop alleen maar regio 2 dvd's. want als ik alleen maar engelstalige films zou willen, dan hield ik het wel bij divx. op de pc. maar ik vind juist dat je met ondertiteling sommige dingetjes leest die je niet hoort (omdat er bijvoorbeeld meerdere mensen tegelijk praten, zoals bij miss congeniallity dat ze vroegen waar de kroon eigenlijk was)

of zitten bij andere regio dvd films ook nederlandse ondertiteling bij ?

System 3rror
15-11-2001, 20:30
Nij een groot aantal regio 4 DVD's zit Nederlandse ondertiteling bij! Zie de andere threads die hier over gaan!!

Staan links naar sites waar het wordt bijgehouden of er wel of geen Ned ondertiteling bij zit!