PDA

Bekijk de volledige versie : Play kan wel problemen opleveren met de douane !



Matt D
28-09-2002, 18:24
gezien ik een beetje wanhopig word van het feit dat blijkbaar veel mensen nt doorhebben dat ze een risico lopen op douanegebied bij bestellingen met play en ze grote zever zitten te vertellen graag eens een verduidelijking mits dit topic :

2.1 De lidstaten en de verschillende fiscale gebieden

De Europese Unie (EU) bestaat uit drie pijlers. Een daarvan betreft de Europese Gemeenschap (EG). De EG onderscheidt voor de toepassing van de douanewetgeving drie verschillende fiscale gebieden : een douanegebied, een accijnsgebied en een BTW-gebied. Sommige gebieden echter maken geen deel uit van het fiscaal gebied van de EG, hoewel ze toch op het grondgebied van een EU-lidstaat liggen. Voorbeelden daarvan zijn de Faeröereilanden, Groenland, Ceuta en Melilla. Bijgevolg beperkt de Administratie de vrijstellingen bij invoer voor de reizigers uit die gebieden. In dat geval krijgt u een vrijstelling die de Administratie verleent aan reizigers die van buiten de EU komen. Hieronder geven we een overzicht van de lidstaten en de verschillende fiscale gebieden.

voor de rest van de uitleg : volg de link :

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/faq/vraag02.htm

Play levert trouwens nt meer aan België gezien de douane de regels volgt en meestal redelijk streng optreed

nog een interessante link :

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/faq/vraag06.htm

Johan van den D.
28-09-2002, 19:40
hmm
inderdaad interresant
alleen in de praktijk blijken er hierzo toch maar weinnig mensen te zijn die er al problemen mee hebben gehad
:cool:

utmachine
28-09-2002, 20:02
Het is jammer dat we niet vrij gesteld zijn van invoerrechten enzo, maar bestellen bij Play.com is nog altijd goedkoper dan hier in de winkel/web-shop kopen.

mike mannot
28-09-2002, 20:11
Ik heb ook nog nooit hoeven betalen voor douane bij play. En ik heb echt (veel) te veel besteld.

Bij amazon echter wel

utmachine
28-09-2002, 20:17
Zolang je onder die grens van 22 blijft, is er niet veel aan het handje ;) Dus box-sets zijn 'gevaarlijk'...

Oja, ik heb bij play.com al mogen dokke voor een box-set ;(

mike mannot
28-09-2002, 21:09
oké, thanks for the tip

R. Schaap
28-09-2002, 22:11
alleen erg jammer dat de regio1 van Band of Brothers niet te bestellen is bij amazon.co.uk

Dus ik ben bang dat ik vrolijk de douane ga betalen halverwege november....pech of mazzel!

utmachine
28-09-2002, 22:55
je kan het allicht proberen hé ;))
En 72 + invoerrechten is altijd goedkoper dan de 100 euro wat ze in de NL gaan vrage ;(

Mike Philippens
29-09-2002, 11:14
gezien ik een beetje wanhopig word van het feit dat blijkbaar veel mensen nt doorhebben dat ze een risico lopen op douanegebied bij bestellingen met play en ze grote zever zitten te vertellen graag eens een verduidelijking mits dit topic
Jersey is geen Engeland. Het volgende komt van The Official Jersey Website (http://www.gov.je)

Constitutionally, Jersey is a dependency of the Crown, owing allegiance to the Sovereign, but without incorporation into the United Kingdom. Jersey is self-governing in internal matters, but the UK Government is responsible for defence, overseas representation and international affairs generally.
Een andere quote van een Toeristische site:

Jersey residents pay annual income tax to the States – albeit at a lower rate than their counterparts on the British Mainland. Value Added Tax is not levied on the island. Jersey is not a member of the European Union.
Volgens mij is het een combinatie van geluk en onwetendheid (zouden ze het allemaal zó uit het hoofd weten?) bij de douane dat de Play pakketjes doorgaans zonder problemen doorkomen. BTW heb ik trouwens steeds één DVD tegelijk van ze ontvangen, dus blijf ik onder de magische grens.

Duncan _206
29-09-2002, 17:17
Je hebt hetzelfde als je bij DVDboxoffice zou bestellen. Je moet gewoon geluk hebben dat hij erdoor glipt.

utmachine
01-10-2002, 17:07
Okeeeee... De douane is net een vrouw ;) De ene keer wel, andere keer niet.... Eerste pakketje dus dokken en 2e pakketje (zelfde grootte enzo, is dezelfde box!) voor nop op het postkantoor...