PDA

Bekijk de volledige versie : Welke muziek DVD vind je een referentie DVD?



Stitch
29-09-2002, 15:26
Welke muziek DVD vind je een DVD die helemaal 100% perfect is, audio /bitrate, video kwaliteit, de extra's. Gewoon dat je zegt, (technisch) beter dan dit kan gewoon niet!

Voor mij is dit nu the Eagles, hell freezes over. Dit noem ik referentiekwaliteit, hebben jullie nog vergelijkbare tips!

Het gaat dus niet om je persoonlijke muzieksmaak, dat is nu een maal - verrassing - persoonlijk!

pruiter
30-09-2002, 10:56
De perfecte muziek DVD ben ik nog niet tegen gekomen. De DTS soundtrack van de Eagles klinkt wel perfect alleen vind ik de "mix" nogal onnatuurlijk. De plaatsing van de instrumenten is IMHO nog al vreemd, ze zijn een beetje te veel over de speakers verdeeld.

Een voorbeeld van een goede concert-registratie vind ik "The Way We Walk" van Genesis. Leuke toevoeging vind ik daar de Multi-angle mogelijkheid. Alleen perfect kan ik de DVD niet noemen vanwege de heel slecht geplaatste laagwisselingen.

Peter Porrio
30-09-2002, 12:07
Hell Freezes Over van The Eagles is inderdaad een juweeltje!

Zelf ben ik ook zeeeer enthousiast over:

Mike Oldfield - Tubular Bells II & III (vooral III)
The Corrs - Unplugged
Madonna - Drowned World Tour 2001

Luther Hartog
30-09-2002, 12:18
Muse - Hullabaloo

Richard B.
30-09-2002, 12:24
Qua DTS-dvd's weet ik het niet, maar ik vind de audio/beeld van Unplugged van Corrs wel erg goed. Niet perse mijn meest favoriete muziek-dvd (dat is en blijft Bruce Springsteen live in NYC!!) maar wel eentje met een zeeer goeie beeld en geluidskwaliteit.

Mike Philippens
30-09-2002, 12:40
"Calle 54" is een juweeltje. Latin Jazz (lekker swingend) opgenomen in de beroemde Sony studio aan de West 54 street in New York. Sony heeft alle registers opengetrokken qua beeld en geluid. Een waar genot om naar te kijken. Laat zien dat een DTS track niet noodzakelijk is om schitterend geluid te laten klinken.

Ook uit deze studio's zijn de 'Sessions at the West 54'. Heerlijke muziek en een hele mooie audiomix in sublieme kwaliteit.

EVO
30-09-2002, 12:56
de "illumination" dvd van "the tea party", is van uitzonderlijk goede kwaliteit, en...DTS!:eek:

jeroen schortemeijer
30-09-2002, 13:13
Helaas zijn er maar weinig dvd's met én mooi beeld én mooi geluid. Ik heb die Muse-Hulllaballoo dvd eindelijk ook binnen, maar ik kan het enthousiasme van sommigen niet delen (en daarom weer verkocht)! Duidelijk zo'n regisseur die op elk nummer zijn stempel wil zetten met artistiek bedoelde camerabewegingen en 300 beeldwisselingen per minuut! Kijkt zeer vermoeiend! Dan zijn de concertregistraties van Pearl Jam, Roger Waters, Nine Inch Naills en Queensryche veel beter te verteren (geen hoofdpijn na 3 nummers). Ook het geluid van Muse valt me tegen. Gitaar had best wat harder in de mix gemogen.
Ik vraag me wel af waarom een concertregistratie van bijv. Pinkpop veel mooier is dan sommige (dure) dvd's? Waarschijnlijk omdat de NOS jarenlange ervaring heeft met het goed opnemen van een live-optreden en snapt dat een rustige registratie veel mooier is dan zo'n videoclip van 90 minuten. De dvd's van de Red Hot Chili Peppers-Off the map (vreemde kleuren, slordige regie) en Iron Maiden-Rock in Rio (zeer vermoeiende regie, de bassist speelt regisseur, matig geluid) hadden er ook al last van.
Ik hoop dat de Pink Floyd-Pulse dvd en Marilyn Manson-Guns, God and Government wel helemaal okee zijn qua beeld/ geluid.

Mooiste muziek dvd's:
Nine Inch Nails - And all that could have been (regio 1 DTS-versie), geluid een 10, beeld een 7,5
Tea Party - Illuminations (mooie DTS-mix!)
Alice in Chains - Music Bank, ook hele mooie nieuwe 5.1 mix
Queensryche - Live Evolution
Roger Waters - In the flesh

groet, Jeroen

Mike Philippens
30-09-2002, 19:46
Waarschijnlijk omdat de NOS jarenlange ervaring heeft met het goed opnemen van een live-optreden en snapt dat een rustige registratie veel mooier is dan zo'n videoclip van 90 minuten.
Het NOB verzorgt vaker het geluid bij concertregistraties dan je denkt. Ook op DVD's. Die van de Rammsteintjes bijvoorbeeld is door het NOB geregistreerd. Voeg daarbij een kei van een regisseur (Hamish Hamilton die ook Madonna deed) en je bent in business...

martin
30-09-2002, 20:49
Tea Party - Illuminations (mooie DTS-mix!)

Wat is dat voor soort muziek ???

Mike Philippens
30-09-2002, 21:04
Tea Party - Illuminations (mooie DTS-mix!)
Wat is dat voor soort muziek ???
Ik ben ook nieuwsgierig geworden na deze (http://www.digitallyobsessed.com/showreview.php3?ID=3727) review. Klinkt leuk, ben maar meteen met Kazaa wat aan het downloaden. Als het zo leuk is als in de review, bestel ik er meteen een.

[edit]
Ik heb genoeg gehoord! Tea Party komt op de wish list. De reviewer heeft gelijk. Hele mooie muziek - voor de liefhebbers van Led Zeppelin bijvoorbeeld.

Patrick vdB
30-09-2002, 23:02
Tot op heden eigenlijk nog geen muziek-dvd (in surroundsound) gehoort waarbij het geluid 100% was. Dit heeft voor mij te maken met twee zaken.

Ten eerste de wansmaak waarmee het geluid in surround gemixt wordt. Bij een concert-dvd hoor je vaak een vreemde plaatsing van instrumenten. Over de voorste kanalen valt daarmee nog te leven maar wanneer muziek ook over de surrounds wordt gemixt gaat het mij te ver (irritant voorbeeld bv de keybrd's over de surrounds bij Rammstein). Ook vind ik het publiek over de surrounds vaak eerder storend dan dat het mij het gevoel geeft aanwezig te zijn. Te weinig breedte en diepte waardoor het publiek behoorlijk plat klinkt. Over de surrounds wens ik eigenlijk alleen maar het publiek te horen (in volle breedte en diepte) en de akoestiek van de ruimte waar het concert gegeven wordt.

Ten tweede draagt de compressie van zowel DD als DTS niet bij aan de kwaliteit van de muziek. Tov de cd wordt er teveel gecomprimeert (bv DTS met een volle bitrate van 1536 Kbps verdeelt over 6 kanalen tov de cd met een dezelfde bitrate van 1536 Kbps verdeelt over slechts 2 kanalen) waardoor alweer breedte, diepte maar ook lucht tussen de instrumenten (het klinkt allemaal net wat meer op elkaar geplakt wanneer er te weinig lucht tussen zit) en detail verloren gaan.

Dit wil echter niet zeggen dat er niet goed te genieten valt van een muziek-dvd. Dvd's als The Eagles of Dream Theater bv (en hierop staat gelukkig een ongecomprimeerde stereo-track zoals ook op The Eagles) zijn zeker goed te doen maar echt genieten van puur de muziek doe ik nog altijd met de vertrouwde cd (ondanks zijn tekortkomingen:D ).

Mvrgr

Patrick

Tossie
30-09-2002, 23:05
Tot op heden eigenlijk nog geen muziek-dvd (in surroundsound) gehoort waarbij het geluid 100% was. Dit heeft voor mij te maken met twee zaken.

Ten eerste de wansmaak waarmee het geluid in surround gemixt wordt. Bij een concert-dvd hoor je vaak een vreemde plaatsing van instrumenten. Over de voorste kanalen valt daarmee nog te leven maar wanneer muziek ook over de surrounds wordt gemixt gaat het mij te ver (irritant voorbeeld bv de keybrd's over de surrounds bij Rammstein). Ook vind ik het publiek over de surrounds vaak eerder storend dan dat het mij het gevoel geeft aanwezig te zijn. Te weinig breedte en diepte waardoor het publiek behoorlijk plat klinkt. Over de surrounds wens ik eigenlijk alleen maar het publiek te horen (in volle breedte en diepte) en de akoestiek van de ruimte waar het concert gegeven wordt.

Ten tweede draagt de compressie van zowel DD als DTS niet bij aan de kwaliteit van de muziek. Tov de cd wordt er teveel gecomprimeert (bv DTS met een volle bitrate van 1536 Kbps verdeelt over 6 kanalen tov de cd met een dezelfde bitrate van 1536 Kbps verdeelt over slechts 2 kanalen) waardoor alweer breedte, diepte maar ook lucht tussen de instrumenten (het klinkt allemaal net wat meer op elkaar geplakt wanneer er te weinig lucht tussen zit) en detail verloren gaan.

Dit wil echter niet zeggen dat er niet goed te genieten valt van een muziek-dvd. Dvd's als The Eagles of Dream Theater bv (en hierop staat gelukkig een ongecomprimeerde stereo-track zoals ook op The Eagles) zijn zeker goed te doen maar echt genieten van puur de muziek doe ik nog altijd met de vertrouwde cd (ondanks zijn tekortkomingen:D ).

Mvrgr

Patrick

Gelukkig dat de meeste mensen niet zo'n gehoor hebben dat ze die verschillen kunnen horen.

Ik zelf vind The Corrs unplugged erg goed, geluidstechnisch. Ook de soundtrack van Drowned World van Madonna klinkt goed!

Patrick vdB
30-09-2002, 23:17
Gelukkig dat de meeste mensen niet zo'n gehoor hebben dat ze die verschillen kunnen horen.

:D

Elk mens (op doven en hardhorende na) heeft zo'n gehoor. Het is slechts een kwestie van vaak, goed en kritisch luisteren en het komt dan helaas vanzelf;)

Minder kritisch luisteren en minder vergelijken is wat dat betreft een goede preventieve werking:D

Mvrgr

Patrick

jeroen schortemeijer
01-10-2002, 08:09
Tea Party - Illuminations (mooie DTS-mix!)

Wat is dat voor soort muziek ???

TEA PARTY? Dat is ongeveer het best bewaarde geheim van Canada. Daar heel groot, hier alleen bekend bij de happy few (hoewel ze een Nighttown wel uitverkopen). Tea Party klinkt een beetje zoals Led Zeppelin nu zou klinken, moderne rock met veel afrikaanse en indiase invloeden. Hun mooiste nummers staan op die dvd, dus dat is een prima uitgangspunt, hoewel hun laatste cd (Interzone Mantras) misschien wel hun beste is.
Maar je moet natuurlijk wel van gitaarrock houden...

mzzlz

Jaap22
01-10-2002, 08:17
Ik vind die muziek dvd van Muse heel erg goed.. mooi opgenomen en goed geluid

Eric Post
01-10-2002, 08:22
The eagles - hell freezes over super dts track in mijn ogen. The corrs is inderdaad ook erg goed. Alleen spreken de nummers van de eagles mij wat meer aan. Weet iemand verder iemand echt nog een aanrader die je moet hebben in je collectie? Het liefste met dts natuurlijk :D

Groeten,

Eric

EdBikkel
01-10-2002, 08:38
Kylie Minogue Live in Sydney DTS

Wat een top DVD. Dit was één van mijn eerste concertDVDs en nog steeds vind ik het geluid magisch klinken.

Ik had de eerste keer de neiging om zelf mee te klappen na ieder liedje.

Ed

Tossie
01-10-2002, 09:05
:D

Elk mens (op doven en hardhorende na) heeft zo'n gehoor. Het is slechts een kwestie van vaak, goed en kritisch luisteren en het komt dan helaas vanzelf;)

Minder kritisch luisteren en minder vergelijken is wat dat betreft een goede preventieve werking:D

Mvrgr

Patrick

ff off topic:

Ik heb mijn DVD speler eens op mijn versterker aangesloten via een optische kabel en via 'gewone', goede cd kabels (waar je je cd speler mee aanluit). IK heb echt geprobeerd verschil te horen (want die zou er toch moeten zijn), maar ik hoor het niet. Zeg me waar ik op moet letten en ik zal het nog eens proberen.

Tossie
01-10-2002, 09:06
The eagles - hell freezes over super dts track in mijn ogen. The corrs is inderdaad ook erg goed. Alleen spreken de nummers van de eagles mij wat meer aan. Weet iemand verder iemand echt nog een aanrader die je moet hebben in je collectie? Het liefste met dts natuurlijk :D

Groeten,

Eric

Je moet er van houden maar Black and White van Roy Orbison is ook heel erg goed!

Oakey
01-10-2002, 09:39
...
Madonna - Drowned World Tour 2001

Zeker een leuke dvd, maar het is beeld is te onscherp om als referentiekwaliteit door te gaan.

EVO
01-10-2002, 09:40
Tea Party - Illuminations (mooie DTS-mix!)

Wat is dat voor soort muziek ???

niet alleen met led zeppelin te vergelijken, maar ook zien als een moderne versie van the Doors.

Patrick vdB
01-10-2002, 12:00
Zeg me waar ik op moet letten en ik zal het nog eens proberen.

Verschillen hangen van veel factoren af en ook of het verschil uiteindelijk hoorbaar is/wordt hangt in grote mate af van het systeem en het luistervermogen of ervaring van de luisteraar. Lees de tekst op onderste link maar eens, dit is een leuke beschrijving over geluid, verschillen en hoe te horen

http://home.wanadoo.nl/thingman/luisteraar.htm

mvrgr

Patrick

Mike Philippens
01-10-2002, 12:35
Tot op heden eigenlijk nog geen muziek-dvd (in surroundsound) gehoort waarbij het geluid 100% was
Dan ben ik benieuwd hoe jij de kwaliteit van 'Calle 54' beoordeelt. Ik vind mezelf ook best kritisch en ik vind zelf deze DVD toch met kop en schouders boven de rest uitsteken. In principe zijn live registraties altijd een beetje lastig te beoordelen. Madonna's Drowned World tour is een grandioos concert en dat speelt natuurlijk mee in de beoordeling van de DVD. Hoe goed ie ook is, is het geen echte referentiekwaliteit. Wél een hele goede DVD die ik graag opzet.
Voor studio opnames zoals die van Calle 54 heeft men alle registers opengetrokken en dat hoor je ook terug in het resultaat. Ook beeld is heel erg mooi en kleurrijk.

Martin van Tuijl
01-10-2002, 12:50
Tot op heden eigenlijk nog geen muziek-dvd (in surroundsound) gehoort waarbij het geluid 100% was. Dit heeft voor mij te maken met twee zaken.

Ten eerste de wansmaak waarmee het geluid in surround gemixt wordt. Bij een concert-dvd hoor je vaak een vreemde plaatsing van instrumenten. Dan raad ik je aan om Roger Waters - In the flesh live aan te schaffen. Dit concert is wat mij (en ik sta niet alleen) betreft referentie materiaal als het om live-opnames gaat. Ik raad je aan om de recensie van Paul Ranft even te lezen want beter kan ik het zelf toch niet ;)

Roger Waters – In The Flesh – Live (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=501)

hamakerse
01-10-2002, 13:12
Persoonlijk vind ik dus ook Hell freezes over van de Eagles tot de referentieDVD's horen.

Maar Metalica's Cunning Stunts is ook errug goed.

Guus Josee
01-10-2002, 13:43
Persoonlijk vind ik Cunning Stunts van Metallica een super dvd.
Een goed geluid, een behoorlijk beeld en veel interessante extra`s zoals interviews, behind stage, camera angle en bijna duizend foto`s van hun concerten.

Patrick vdB
01-10-2002, 14:35
Dan ben ik benieuwd hoe jij de kwaliteit van 'Calle 54' beoordeelt. Ik vind mezelf ook best kritisch en ik vind zelf deze DVD toch met kop en schouders boven de rest uitsteken. resultaat.


Dan raad ik je aan om Roger Waters - In the flesh live aan te schaffen. Dit concert is wat mij (en ik sta niet alleen) betreft referentie materiaal als het om live-opnames gaat

Beide muziek-dvd's heb ik nog niet gezien en kan er dus ook geen oordeel over vellen. Ik geloof best dat beide dvd's een goede kwaliteit hebben (beter als de meeste welke verkrijgbaar zijn) en dat ook de surroundmix goed gedaan is (voor de geintresseerde neem eens een kijkje op www.chesky.com Deze man is een van de pioneers wat betreft multi-channel muziek). Zal zeker eens een van beiden gaan aanschaffen (die van Roger Waters stond zowiezo al in de planning). Ik vind het alleen jammer dat zoveel andere muziek-dvd's eerder getuigen van wansmaak in de surroundmix dan van goede smaak.

Verder (en jullie hebben dit ook niet gequote dus waarschijnlijk ook geen opmerking over) vind ik zowel DD als DTS geen serieuze audio-formaten en luister ik (wanneer ik puur van muziek wil genieten) liever naar een ongecomprimeerde stereo-track zoals die op cd staat.

Wil ik echter genieten van beeld en geluid (in muziekvorm) dan verschijnen er ook bij mij gerust muziek-dvd's in de player (het gaat dan meer om de kwaliteit van de muziek als van de opname)

Mvrgr

Patrick

Martin van Tuijl
01-10-2002, 15:04
Verder (en jullie hebben dit ook niet gequote dus waarschijnlijk ook geen opmerking over) vind ik zowel DD als DTS geen serieuze audio-formaten en luister ik (wanneer ik puur van muziek wil genieten) liever naar een ongecomprimeerde stereo-track zoals die op cd staat.
Dan zal ik zeker die Roger Waters aanschaffen want daar staat ook een geweldige ongecomprimeerde PCM stereo track met een bitrate van 1920 op! :)

Patrick vdB
01-10-2002, 15:11
Dan zal ik zeker die Roger Waters aanschaffen want daar staat ook een geweldige ongecomprimeerde PCM stereo track met een bitrate van 1920 op! :)

Dat stond inderdaad ook vermeldt in die review. Heb ik dus nog altijd de keuze tussen het meerkanaals en de gewone stereo-versie op volle bitrate:D

Bedankt in ieder geval voor de tip.

mvrgr

Patrick

Pieter
01-10-2002, 15:41
De beste muziek DVD is Eagles heel freezes over, maar verdere referenti kwaliteit is bijvoorbeeld Queen We will rock you, deze is zoals eagles full rate DTS en is THX gecertificeerd, het geluid bij deze live concert registratie is (vind ik) perfect gemixt, hoewel de muziek zelf (veel) minder is als die van de eagles is hij geluids/ beeld technisch even goed of zelfs beter, wat mij opvalt is dat weinig mensen deze DVD kennen.

Stitch
06-10-2002, 21:33
Bedankt allemaal!

Ik heb weer een heleboel goede ideeen opgedaan hiermee.
Nu alleen flink nog wat extra eurocentjes sparen.
Calle 54 en The Corrs unplugged hebben mij namelijk heel nieuwsgierig gemaakt.

Goede muziek dvd vindt ik mijn laatst gekochte trouwens ook: Ricky Martin - la Historia Een onverwacht puike dvd van Sony, zowel beeld als geluid zijn haarscherp / hoogste bitrate. Een heel stuk beter dan the European tour dvd. Je wordt helemaal vrolijk van deze latin swingende dvd!



Nog een algemene oproep: mijn wens is dat er veel meer dvd recencies van muziek dvd's op deze site komen. Het aanbod is wel heel erg veel speelfilms!

Deal ?!

DeeVeeDee
09-02-2003, 20:59
hmmm...deze draad was mij nog niet opgevallen.
Technisch gezien is wellicht de muziek DVD van David Gilmour het best hoewel die van Roger Waters ook zeker niet verkeerd is (hehe)

:p

MrSissor
10-02-2003, 07:51
goedemorgen

mijn keuze is.

1:roger waters in the flesh
2:david gilmour in concert
3:roy orbisson one black night(dts)
4:the eagels hell freezes over(dts)
5:marco borsato in de kuip (dts)
6:within temptaion live(dts)


met vriendelijk groet

Herjan
10-02-2003, 10:26
Mijn keuze zou vallen op Roger Waters' In The Flesh. Zowel de surround als de stereotrack is subliem! Daarnaast is de muziek indrukwekkend goed. Sfeer is goed. Perfecte DVD.

Ronald Stiebolt
10-02-2003, 10:39
Queen: greatest hits, vol. 1

Geen idee of Freddie het zo bedoeld heeft maar het klinkt waanzinnig. Alle kanalen worden benut in deze 'remix-extravaganza'....

Rob Eric Blank
02-03-2006, 10:38
Ik ben vooral enthousiast over Stereo Tracks op DVD. Ik beluister de laatste maanden steeds meer op stereo en laat het surround een beetje voor wat deze is.

Elessar
02-03-2006, 18:13
Motörhead - Stage Fright.



Geschoten in HD. Mooi geluid, band heeft er zin in. En een indrukwekkend licht, speciaal voor de dvd.
Ik ben trouwens benieuwd of deze dvd hier nog gereviewed zal worden?

Michael Hamers
10-03-2006, 15:56
Kane - February

Queen - Greatest Video Hits 2 (vanwege de DTS 96/24 track)

martinring
14-03-2006, 08:25
Phil Collins: Final Farewell Tour DTS vind ik heel goed klinken.
Maar ook Robbie Williams Live at the Albert vind ik superklinken ondanks dat er geen DTStrack op te vinden is.

Mijn favoriet is echter nog steeds Bryan Adams Live in Lisbon DTS.
Vrij agressieve muziek maar klinkt werkelijk als een klok.
Het feit dat die ouwe rotten een staaltje muziek maken zoals je het tegen woordig zelden meer hoort helpt ook zeker mee!

rkrijger
15-03-2006, 20:46
Al vaak genoemd hier, maar ik kan het niet genoeg benadrukken: Roger Waters - In the Flesh... Super. Kippe(n)vel!

Dennis Kuijper
15-03-2006, 20:57
Ik moet zeggen dat ik de DTS track op Live 8 box ook erg goed vind.
Verder:

Scorpions - Acoustica
Marco Borsato - Onderweg
Bon Jovi - This left feels right
Rene Froger - Live in the ArenA
Tom Jones - Live at Cardiff Castle
Roy Orbison - Black and White night
Billy Idol - Storytellers
Frank Boeijen - Live at Antwerpen

rkrijger
16-03-2006, 07:02
Die van Borsato is idd ook kicken. De rest uit jouw lijstje ken ik niet zo...

ChickenSpikey
16-03-2006, 13:35
Ik gaat voor Phil Collins - Final Farewell Tour (Live in Paris). Klinkt supergoed op de Harman Kardon set (stond marketing technisch erg goed opgesteld, dus heb de set erbij genomen........ :-S) haha

Daniel van Zandvliet
16-03-2006, 13:50
Die van Phil Collins is inderdaad erg goed, maar als je alleen voor geluid zou gaan, zou ik Jean Michel Jarre met "Aero" kiezen, er zit wel mooi scherp beeld bij, tis alleen wat saai :roll:

ChickenSpikey
16-03-2006, 13:56
Die van Phil Collins is inderdaad erg goed, maar als je alleen voor geluid zou gaan, zou ik Jean Michel Jarre met "Aero" kiezen, er zit wel mooi scherp beeld bij, tis alleen wat saai :roll:

Jarre is inderdaad goed, maar je moet er wel voor in de mood zijn.

rkrijger
16-03-2006, 13:57
Die van Phil Collins is inderdaad erg goed, maar als je alleen voor geluid zou gaan, zou ik Jean Michel Jarre met "Aero" kiezen, er zit wel mooi scherp beeld bij, tis alleen wat saai :roll:

Die heb ik (toevallig) op mijn PC staan... Maar voor het beeld moet je het niet doen hoor... Deze DVD aanschaffen...

Rob Eric Blank
20-03-2006, 18:08
Aleen wat geluid betreft.
Queen - A Night At The Opera (beeld natuurlijk niet).

Ettepet
20-03-2006, 20:08
Je moet er van houden maar Black and White van Roy Orbison is ook heel erg goed!

Ben geen Orbison fan, maar dit is echt een toppertje! 8)

Rob Eric Blank
28-03-2006, 17:57
Kraftwerk - Minimum Maximum

De beeld kwaliteit is erggoed, dit concert van ruim 2 uur is dan ook over 2 DVD's gespreid om een hoge bitrate van zowel geluid als beeld mogelijk te maken. Een erg goeie DTS en PCm soundtrack.
De DTS gebruikt alle kanalen ook actief voor de muziek en geen standaard publiek track. Vaak ben ik hier geen grote voorstander van (vooral bij rock muziek e.d.), maar bij deze electronische muziek komt dit erg goed tot zijn recht.

Henk Heideveld
30-03-2006, 14:13
Zie The Eagles veelvuldig genoemd worden. Dan moet je absoluut ook Peter Gabriel's Grown Up bekijken en beluisteren (DTS). Qua beeld en geluid evenaart ie Hell Freezes Over. (y)

Henk Heideveld
30-03-2006, 14:15
Aleen wat geluid betreft.
Queen - A Night At The Opera (beeld natuurlijk niet).
Hiervan raad ik eenieder de AUDIO-DVD aan (y) Wauw :P

Rob Eric Blank
30-03-2006, 16:47
Aleen wat geluid betreft.
Queen - A Night At The Opera (beeld natuurlijk niet).
Hiervan raad ik eenieder de AUDIO-DVD aan (y) Wauw :PSlikt mijn speler (helaas) niet.

manasse van de velde
26-05-2006, 23:41
Muse - Hullabaloo

Inderdaad, wat een topconcert!! Het geluid is heel erg goed. Heerlijke muziek!

RogerWaters
14-02-2007, 22:40
De beste DVD's qua geluid/beeld zijn imo:

1. Roger Waters - Flesh
2. David Gilmour - In Concert
3. Peter Gabriel - Growing Up
4. Lindsey Buckingham - Soundstage
5. Eagles - Farewell
6. U2 - Boston
7. Fleetwood Mac - Boston
8. Roxy Music - Apollo
9. Red Hot Peppers - Slane
10. U2 - Milan

Kingpin112
27-02-2007, 12:55
Iedereen heeft natuurlijk andere apparatuur en zal daarom anders klinken.
In mijn setup als referentie gebruik ik:

The Eagles - Hell Freezes Over (DTS)
Phil Collins - Final Farewell Tour (Live in Paris) (DTS)
Blof - Live 2004 (DTS)
Porcupine Tree - In Absentia (DVD-Audio/DTS, subliem uitgemixed 5.1)

pocor
03-03-2007, 11:07
Tip: Diana Krall - live in Paris

DanielC
04-03-2007, 12:31
Dido - Live at Brixton Academy
Jamiroquai - Live in Verona

ik heb niet zo'n supergeweldige geluidsinstallatie, maar deze 2 concerten zijn gewoon geweldig gefilmd en ook erg leuk om naar te kijken.

U2 - Boston komt daar ook nog bij, maar als enige minpunt is 4:3. Where the Streets have no Name is gewoon kippevelmateriaal!

Aloys
04-03-2007, 14:36
U2 - Boston komt daar ook nog bij, maar als enige minpunt is 4:3. Where the Streets have no Name is gewoon kippevelmateriaal!

ik vind U2 - Go Home: Live From Slane Castle nog altijd de mooiste.

Hugo R
04-03-2007, 16:13
Ik vind de dvd van Queen – Live At Wembley Stadium altijd wel erg lekker klinken als ik hem goed hard heb staan.

Janssenrik
08-03-2007, 18:03
Ik vind de dvd van Queen – Live At Wembley Stadium altijd wel erg lekker klinken als ik hem goed hard heb staan.

Enigzins mee eens... De nummers klinken best lekker... Het zijn ook topnummers.. Maar DTS wordt naar mijn mening niet volledig gebruikt.

Daniel1974
18-10-2007, 14:26
The Eagles, beide DVD, maar Melbourne is inderdaad ongelofelijk mooi. Zo mooi dat ik finaal achteroversloeg. Verder wil ik pleiten voor Peter Gabriel's, Growing Up, Still Growing up en Play The Video's. Porcupine Trees, Arriving Somewhere. Allen zijn van uitzonderlijk gave kwaliteit. Verder ben ik erg onder de indruk van Springsteen, Live in New York, Waters, In The Flesh, Pink Floyd, PULSE, The Cure, Trilogy, Metallica, S&M en de Led Zeppelin DVD.

En dan nog wat DVD audiowerk. Luister een baar BLOF Umoja or of Omarm, Prachtig geluid. Ik was ook erg geporteerd van Dream Theaters, Systematic Chaos, een hele mooi mix. Maar het meest indrukwekkende zijn de NW DVD audio's van Genesis. Daarbij verduisterd echt alles. Wat een ongelofelijk gaaf geluid, wat een detail, wat een dynamiek en wat een power. Zoveel dingen die ik nog nooit eerder heb gehoord, of nog nooit eerder zijn opgevallen. Ik wacht echt, met smart op de laatsre box, want daar staan natuurlijk de echte gave nummers op. Als je het hebt over referentie kwaliteit, dan is dit met recht referentiekwaliteit.

ferry1977
14-11-2008, 12:53
De dvd van Pink floyd - pulse die (moet ik zeggen) klinkt wel heel erg mooi, ondanks dat er geen dts in zit.
Het leuke van deze dvd is dat je kan kiezen tussen 2 DD 5.1 bitrates , de standaard 448kbps maar ook de 640kbps, en die laatste klinkt echt ongelooflijk mooi.
Ik vind het ook vreemd dat deze dvd maar 1 keer genoemd word hier, mijn lijstje is als volgt:
Pink Floyd - pulse
Eagles- hell freezes over, en Farewell tour
Roy Orbinson - Black en White
Bee gees - One night only
Phill Collins - Farewell tour
Golden Earing - Naked 3

ferry1977
14-11-2008, 12:59
Oja, en.........
Tribute to the cats band(dts)
E.L.O - Zoom tour live