PDA

Bekijk de volledige versie : de mijne, graag je comment



skull landgraaf
22-05-2012, 20:33
dit is het dan voorlopi

nu nog de juiste kabels en mooie stands

en waarschijnlijk nog een setje 602 als fronts

jamiev
22-05-2012, 23:06
tja,de mijne.
graag een verhaal erbij.
zulke foto s en zonder enige text of uitleg wat wil je dat ik hierop zeg:-)

DVDProfilersFilmgek
23-05-2012, 11:33
Mee eens Jamiev, graag een lijstje van de apparatuur, en waarom bijvoorbeeld gekozen, grootte van het scherm, is het 3.1 of 5.1 of 7.1(zie geen achteropstelling)

Ziet er netjes uit, maar dat doen die alles in 1x weggooisetjes ook:rolleyes:

skull landgraaf
23-05-2012, 17:18
oow sorry, ik had in mijn voorsteltopic aangegeven dat ik hier de foto's zou zetten.
Was inderdaad niet helemaal duidelijk

nou wat hebben we:
de tv is een samsung ue46D8000 een 3D smart tv, welke ik bedien met de samsung tab 10.1
de receiver yamaha RX V-37
Subwoofer Klipsch sub-10
fronts B&W 604 series 1
center B&W CC6
rears B&W DS3 THX (staan nu ff op de grond, rechter foto, in rust en pak ze op de bank bij movie, stands komen eraan)
de PS3 gebruik ik voor blu-ray
cisco actieve decoder via Ziggo
LG HDD maar die wordt steeds minder gebruikt door de actieve decoder.


de fronts worden binnenkort vervangen door B&W602.
dan ga ik de 604 weer gebruiken voor alleen muziek en via de onderste installatie in mijn meubel, Harman Kardon:
Amp HK6650R
cd speler HD7625
tuner TU9200
een oudere installatie, maar ik vind het een zeer goed geluid.

bekabeling moet ik nog uitwerken, heb alleen voor de sub ende optische aansluiting betere Monster kabels gekocht

vervolgens nog gaan afwerken. Betere spikes. Rears op mooie standaards. Rondom tv kabels wegwerken.

Ik denk wel dat ik met een zwaardere receiver meer eruit kan halen, maar is 1 week, dus.............

jamiev
23-05-2012, 20:51
petje af hoor,imposante instalatie.
las dat je achter thx speakers hebt,neem dan aan dat je dipool hebt.
met dipool ben je ook niet zo snel geneigd naar 7.1 tenminste dit is mijn ervaring wat ik er mee heb.
verder ziet er er allemaal keurig uit(y)

skull landgraaf
24-05-2012, 10:41
Dipool?

nou, heb er veel over gelezen en gezocht.

Maar vraag me af wat wijsheid is.

Ik begrijp dat dipool luidsprekers hoog achter me tegen de muur kan plaatsen, ondanks dat de bank tegen de muur staat?

Ik weet niet of het echt dipool luidsprekers zijn.
Ik dacht dat je dan een schakelaar op de luidspreker moest hebben om ze te schakelen tussen bi- en dipool?

ik heb speakerstands besteld (nou ja gekocht via marktplaats)
die komen dan links en rechts van de bank op oorhoogte, richting luisteraar.

ja, is het imposant?
ik heb echt geen idee, als ik sommige hier zie/lees

jamiev
25-05-2012, 18:47
tuurlijk is wel wel imposant,
je moet ook niet alles met een ander vergelijken:-)

Franklin1975
25-05-2012, 19:57
Als ik die foto's bekijk, krijg ik sterk het idee dat al die dikke, vette speakers juist afleiden van waar het eigenlijk om gaat: het beeldscherm. Beetje patserig (no offence).

Als je écht een bioscoopervaring in je huiskamer wilt, zullen je buren dat niet fijn vinden denk ik.
Bij mij thuis zullen de speakers je nieteens opvallen. En zou je een blu-ray bij ons thuis bekijken op een beetje volume, dan zul je je waarschijnlijk afvragen waar het geluid vandaan komt.

En dat allemaal uit een (volgens DVDProfilersFilmgek zeer oneerbiedig "wegwerpsetje" genoemd) zeer nette Home Theater Surround-set. En alleen beroepsmatig zul je het kwaliteitsverschil (mogelijk) kunnen horen.

jamiev
25-05-2012, 20:15
waarom zo negatief.
jij bent blij met het jouwe en hij met het zijne en ik met het mijne.
deze hobby is voor iedereen wat je ook hebt voor een set.:-)

peptalk
25-05-2012, 20:23
En alleen beroepsmatig zul je het kwaliteitsverschil (mogelijk) kunnen horen.
:lol::lol: :lol::lol: :lol::lol: Zo'n goeie hebben we nog nie gehad....

Skull ik vind ze prachtig die B&W speakers, vooral dat kenmerkende gele in de bovenste tweeter en ze klinken vast super. Ik vind dat je een hele mooie set-up hebt.

jamiev
25-05-2012, 23:02
inderdaad,
zo n een goeie hebben we inderdaad nog niet gehad.
denk dat er wel degelijk verschil zit in losse componenten dan een compleet systeem,en dan maakt het niet uit of het in een woonkamer staat of een dedicated ht.
maar ja bij hem zie je ze niet,maar je hoort ze ook niet.:-)

peptalk
26-05-2012, 01:25
Ach zo'n alles in 1 set kan best leuk klinken(afkraken vind ik te makkelijk) en ook daar zul je verschillen in hebben, maar boxen zonder volume kunnen nooit hetzelfde klinken als boxen met volume in dezelfde prijsklasse. Kleine boxen zijn toch vaak een compromis wat je moet maken als je samen woont, want als je de grotere jongens gehoord hebt dan weet je weer dat je jezelf eigenlijk bedriegt met melkpakjes;-)
Wat ook een groot voordeel is dat grotere speakers meestal al erg goed klinken bij een laag volume, dus eigenlijk zullen buren er minder last van hebben dan met kleinere speakers...

Gerco Stuivenberg
27-05-2012, 20:37
Als dikke vette speakers afleiden van waar het eigenlijk om gaat, kun je het geluid beter laten weergeven via de luidsprekers van de TV of een soundbar. :lol:

In ieder geval heeft skull landgraaf wel zelf een set samengesteld, waar hij zelf veel plezier van zal hebben en dat is ook belangrijk voor een optmale beleving. ;)

jamiev
27-05-2012, 23:37
helemaal mee eens.(y)

DVDProfilersFilmgek
28-05-2012, 10:31
Als ik die foto's bekijk, krijg ik sterk het idee dat al die dikke, vette speakers juist afleiden van waar het eigenlijk om gaat: het beeldscherm. Beetje patserig (no offence).

Als je écht een bioscoopervaring in je huiskamer wilt, zullen je buren dat niet fijn vinden denk ik.
Bij mij thuis zullen de speakers je nieteens opvallen. En zou je een blu-ray bij ons thuis bekijken op een beetje volume, dan zul je je waarschijnlijk afvragen waar het geluid vandaan komt.

En dat allemaal uit een (volgens DVDProfilersFilmgek zeer oneerbiedig "wegwerpsetje" genoemd) zeer nette Home Theater Surround-set. En alleen beroepsmatig zul je het kwaliteitsverschil (mogelijk) kunnen horen.

Mmmm, noem het meer alles in 1x weggooizooi.:rolleyes:

De echte liefhebber stelt zijn spullen zelf samen en als je een iets grotere TV hebt dan het plee-formaat van 32inch, dan vallen een paar knappe speakers ook niet meer op8-)

Als je je moet afvragen waar het geluid vandaan komt, dan vermoed ik het ergste........., mensen die alle speakers het liefst achter de gordijnen verstoppen:???: (het ergste soort, houd in weze helemaal niet van goed geluid, alles moet wijken voor de looks:-( )

Dan maar een patser, liever dat dan bekrompen8-)

skull landgraaf
29-05-2012, 08:28
hahaha......................BAM!!!!! die zit(ten)

thanx voor de comments, heb ik om gevraagd.

Ik heb natuurlijk voor de foto de kappen eraf gehaald, zodat op de foto meer te zien is.
Ben een beginner, maar durf de test met elk melkpakkensetje aan hoor. OOk die dure!
En ik geloof dat ik ook niet mag klagen over het beeld.

Heb de 604 vervangen door de 602.
is een rustiger geluidsbeeld.
De 604 gebruik ik nu voor muziek

Morgen komen de stands binnen, dan zal ik eens nieuwe fotootjes schieten.

En of je de luidsprekers wilt zien is een andere discussie denk ik.
Zoals bij enkelen het geval is en ook al aangegeven: er wonen meer mensen in het huis. Bij mij niet (allen in het weekend dan ;)).
Dus ik ben de baas thuis, hahaha
En ik vind grote speakers mooi, zeker wetende dat kwaliteit volume moet hebben. Maak zo'n B&W maar eens open, dan zie je het.

Mijn vriendin heeft zo'n 2.1 setje. tja..................

ieder zijn smaak en ieder zijn hobby.

dit is ook niet grootste hobby, dat is mijn HD
Hee leuk HT, HD, what's next..............

skull landgraaf
02-06-2012, 16:23
ik heb zoals gezegd de 604 vervangen door 602, met nieuwe stands:

dit is de kamer:

skull landgraaf
02-06-2012, 16:24
de frontjes eraf gehaald voor de foto

skull landgraaf
02-06-2012, 16:25
de rears's ook op stands:

skull landgraaf
02-06-2012, 16:26
de 604 op mijn oude componenten

Franklin1975
02-06-2012, 17:20
inderdaad,
zo n een goeie hebben we inderdaad nog niet gehad.
denk dat er wel degelijk verschil zit in losse componenten dan een compleet systeem,en dan maakt het niet uit of het in een woonkamer staat of een dedicated ht.
maar ja bij hem zie je ze niet,maar je hoort ze ook niet.:-)
Ik nodig je graag uit ;-) Mijn oren zijn immers nog prima :p


de frontjes eraf gehaald voor de foto
Kijk, met deze speakers vind ik het er een stuk mooier (en vooral rustiger) uitzien. Op de foto in je eerste post vond ik echt die grote speakers teveel opvallen t.o.v. de tv.

DVDProfilersFilmgek
02-06-2012, 22:42
MMmmm, vind het er in alle gevallen toch wel netjes uitzien, alleen oogt het wel een heel stuk rustiger als de frontjes geplaatst zijn. Foto's zonder frontjes horen er natuurlijk wel even bij voor de liefhebbers die graag zien wat er achter zo'n doek is verstopt;)

Het belangrijkste blijft natuurlijk de klank en als de eigenaar tevreden is..... dan is het OKE(y)

Keurig hoor:grin:

jamiev
02-06-2012, 23:39
frankling 1975,
volgens mij was jij begonnen met een negatieve reactie over zijn luidsprekers en tv.
nou kun je de boel wel omdraaien en mij gaan uitnodigen maar ten eerste zou niet weten wat ik bij je moet doen en ten tweede heb ik een andermans setup niet afgekraakt zoals jij het deed.
ik ben een liefhebber van deze hobby in pur sang en laat altijd iemand in hun waarde wat ze ook hebben van setup.
wat jij in het begin schreef in deze topic vind ik onbeschoft en gaf daarom mijn reactie terug naar jouw toe.
voor jou setup heb ik ook respect heb dat dan ook voor een ander:-)

skull landgraaf
03-06-2012, 12:44
bedankt voor de reacties.
en jamie, ik nodig hem uit om eens bij mij te komen.

mijn prioriteit is geluid.
en ik ben een beginner, dus dit is mijn startset zeg maar

en dat is niet slecht denk ik

als ik geen nieuwe tv had gekocht zat ik nog altijd met de oude opstelling.
dus deze verandering is niet gepland

maar wat ik hier bij sommige zie spoort me wel aan om verder te gaan.

o.a. jouw bioscoopje jamie

peter smits
03-06-2012, 13:29
Mmmm, noem het meer alles in 1x weggooizooi.:rolleyes:

De echte liefhebber stelt zijn spullen zelf samen en als je een iets grotere TV hebt dan het plee-formaat van 32inch, dan vallen een paar knappe speakers ook niet meer op8-)

Als je je moet afvragen waar het geluid vandaan komt, dan vermoed ik het ergste........., mensen die alle speakers het liefst achter de gordijnen verstoppen:???: (het ergste soort, houd in weze helemaal niet van goed geluid, alles moet wijken voor de looks:-( )

Dan maar een patser, liever dat dan bekrompen8-)

Ben het helemaal met je eens,wij hebben ook van die vrienden die het niet mooi vinden als de speakers te groot zijn en voor de kleine setjes zijn gegaan....:cry:
Op zich niets verkeerds mee,immers:ieder zijn voorkeur echter.....
Als je het optimale qua geluid wilt,dan ga je niet het design boven het geluid plaatsen!
Het klinkt allemaal wel redelijk maar als ik ze dan uitnodig om een film te komen kijken bij ons dan zeggen ze:Nee,ik ben bang dat mijn setje dan niet meer goed genoeg klinkt........
Snap deze theorie niet:Ze weten dat ze qua geluid een comprimi sluiten maar blijven stug volhouden dat ze een super geluid hebben.
Het zal mij worst wezen hoe groot (en volgens sommige patserig) mijn speakers zijn,het moet gewoon goed klinken....punt!

skull landgraaf
03-06-2012, 16:33
dit is pas patserig, mijn harley en mijn juke


je ziet ik hou gewoon van kwaliteit en bling hahaha

peter smits
03-06-2012, 16:49
Ik vind de speakers in de auto veel te groot t.o.v. de auto zelf.....beetje patserig als je het mij vraagt....:)
Zonder gekheid:wauw!

DVDProfilersFilmgek
05-06-2012, 00:23
Leuk spul hoor(y)

Een motor is niets voor mij, zit geen dak op, de airco sucks en de verwarming in de winter is ook shit;) ( alle gekheid op een stokkie, maar dit jaar is het nog maar een paar dagen echt heel mooi geweest voor op de motor:-( )

Houd ook van mooi en gepaste bling bling bling bling;)

Veel plezier ermee(y)

skull landgraaf
05-06-2012, 19:13
thnx

motor rij ik ook alleen bij droogweergarantie ;)
en ik heb de juke nog he

dus genoeg dingen om te customizen

en dan ook nog de motor van de vriendin, ook een harley, pas nieuw dus daar moet nog het één en ander aan gebeuren