PDA

Bekijk de volledige versie : Oblivion (Joseph Kosinksi, 2013)



mark t
28-06-2012, 20:42
Oblivion (http://www.imdb.com/title/tt1483013/) is de nieuwe film van Joseph Kosinski, die tot dusverre als regisseur alleen Tron: Legacy op z'n c.v. heeft.

http://collider.com/wp-content/uploads/oblivion-comic-book-cover-392x600.jpg

De film is ook door hem geschreven, samen met William Monahan (o.a. van The Departed, Kingdom of Heaven en het aanstaande tweede deel van Sin City) en comic-schrijver Arvid Nelson.

De hoofdrollen in Oblivion zijn voor Tom Cruise, Olga Kurylenko, Morgan Freeman, Melissa Leo en Nikolaj Coster-Waldau.
De officiële synopsis (http://collider.com/oblivion-movie-synopsis/176320/#more-176320):

Tom Cruise stars in Oblivion, an original and groundbreaking cinematic event from the director of TRON: Legacy and the producer of Rise of the Planet of the Apes. On a spectacular future Earth that has evolved beyond recognition, one man’s confrontation with the past will lead him on a journey of redemption and discovery as he battles to save mankind.

http://collider.com/wp-content/uploads/tom-cruise-olga-kurylenko-oblivion-set-photo-slice.jpg

Jack Harper (Cruise) is one of the last few drone repairmen stationed on Earth. Part of a massive operation to extract vital resources after decades of war with a terrifying threat known as the Scavs, Jack’s mission is nearly complete. Living and patrolling the breathtaking skies from thousands of feet above, his soaring existence is brought crashing down when he rescues a beautiful stranger from a downed spacecraft. Her arrival triggers a chain of events that forces him to question everything he knows and puts the fate of humanity in his hands.

Oblivion is vanaf 18 april volgend jaar in onze bioscopen te zien (ruim een week voordat-ie in Amerika gaat draaien en bijna twee weken voordat de Belgen hem in de zalen krijgen).

skank
30-06-2012, 13:55
Poster ziet er lekker uit, acteurs zijn prima, en tron was super, so bring it on!
Is er al een trailer?

socko
30-06-2012, 16:27
Wat foto's van de set. Niks spannends.
http://www.comingsoon.net/imageGallery/Oblivion_Set

Brlggs
05-12-2012, 21:55
Ik kwam bij deze film uit toen ik hoorde dat M83 de soundtrack voor een dark epic sci-fi 'Oblivion' ging verzorgen. linky (http://blogs.indiewire.com/theplaylist/exclusive-m83-scoring-joseph-kosinskis-oblivion-starring-tom-cruise-20120628). Na het lezen van de synopsis werd ik alleen nog meer nieuwsgierig naar deze prent. Alleen vind ik het een beetje spijtig dat Tom cruise de hoofdrol speelt.

Toch, als grote M83-fan weet ik nu al dat deze film epische proporties gaat aannemen. Mss enkele voorbeelden van hoe zijn nummers iets naar hogere sferen kan brengen:
Trailer cloud atlas (http://www.youtube.com/watch?v=BFeRC1qJS_w)
Trailer the art of flight (http://www.youtube.com/watch?v=kh29_SERH0Y)

jeroeni
06-12-2012, 08:21
Deze staat nog niet lang op mijn radar maar dit kan zomaar eens een topper gaan worden.
Van de week de artwork gezien.:grin:

Jeroen D
06-12-2012, 08:56
Deze houd ik ook al een tijdje in de gaten.

Word het niet eens tijd voor een teaser/trailer ? De film komt al volgend jaar april uit.........

mark t
07-12-2012, 19:17
Nieuwe poster (http://www.ign.com/articles/2012/12/07/ign-debuts-the-new-poster-for-oblivion?abthid=50c22eeb4ad334f46f00002b) (grotere versie via de link):


http://collider.com/wp-content/uploads/oblivion-poster-408x600.jpg


In het weekeinde krijgen we kennelijk de eerste trailer.

Brlggs
08-12-2012, 17:59
Trailer is ondertussen al gepost geweest, maar wordt geblokt omwille van deze reden:

"Deze video bevat inhoud van NBC Universal, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd." :(

Tyler_Durden
08-12-2012, 20:15
Hier is trailer: http://www.filmofilia.com/oblivion-trailer-debuts-127468/#more-127468

Ziet er vet uit! Film is in 4K opgenomen, wordt mooi in bios.

Hoop dat deze beter en pakkender is dan Tron 3D

Jeroen D
08-12-2012, 20:34
De trailer is morgen te zien op de apple trailer site...........wacht ik even op.

jeroeni
08-12-2012, 20:34
Ziet er goed uit,deze houd ik op mijn radar.

Tron vond ik in 3D echt geweldig.

RobinB
08-12-2012, 22:08
Hmm ik weet het niet, ben niet onder de indruk...

Esteban
08-12-2012, 22:16
Hetzelfde gevoel hier. Het is ook een heel zwak opgebouwde trailer, misschien ligt het daaraan. In de helft overviel me het gevoel dat deze een eeuwigheid duurde en viel me op dat het niet kon boeien. Valt wat tussen twee stoelen, hij teased niet maar heeft anderzijds ook niet veel te vertellen voor z'n lengte. Benieuwd of daar nog verandering in komt.

TRON Legacy oversteeg overigens al mijn verwachtingen, dat terzijde.

Jeroen D
08-12-2012, 22:44
Hmm ik weet het niet, ben niet onder de indruk...

Heb ém toch maar bekeken (;)) maar hier hetzelfde gevoel.

Paul H.
09-12-2012, 08:29
Moet zeggen dat ik de trailer wel sterk vond, komt op het lijstje om te gaan kijken in de bios.

rogue
12-12-2012, 20:03
Poeh, na het zien van de trailer heb ik wel veel zin in deze film....wordt denk ik weer een bioscoopje pakken voor mij!

Rogier Burghout
12-12-2012, 20:14
Trailer ziet er goed uit! Heb hier wel zin in eigenlijk....

DJR
15-12-2012, 18:43
Weet niet zo goed wat ik er van moet denken en het lijkt er op dat de trailer al teveel van het verhaal heeft weg gegeven....

RobinB
15-02-2013, 20:08
Nieuwe trailer: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5qt963nn_Ng

Jeroen D
11-04-2013, 07:50
Een review ;

http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=30586

De andere recensies die ik gelezen heb zijn ook niet zo positief.

homernt
11-04-2013, 08:04
Ik ga hem sowieso zien in de bios. Ik denk dat deze wel eens bij mij in goede aarde kan/zal vallen.

jeroeni
11-04-2013, 08:21
Een review ;

http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=30586

De andere recensies die ik gelezen heb zijn ook niet zo positief.

Toch denk ik dat ik het tof ga vinden.

De soundtrack is top [staat in bestelling]

Ik wil de eerste reacties van bezoekers wel eens horen/lezen.

Tron Legacy had ook niet echt goede reviews,maar stelde mij niet teleur.

baltar
11-04-2013, 09:29
na 28 reviews een 71% score op Rotten Tomatoes. Dat is best goed te noemen:

http://www.rottentomatoes.com/m/oblivion_2013/

jeroeni
11-04-2013, 09:49
na 28 reviews een 71% score op Rotten Tomatoes. Dat is best goed te noemen:

http://www.rottentomatoes.com/m/oblivion_2013/

Over een paar dagen zullen alle reviews wel binnen zijn.
Reactie van een bios bezoeker zegt mij tegenwoordig iets meer.

Ik vind dat ze sommige reviewers in de film maar ook in de game wereld,maar eens een andere baan moeten aanbieden.Sommige slaan de plank helemaal mis.En ik kijk niet alleen naar mijn eigen straatje.

De reviews hier vind ik over het algemeen goed,wal zou het dijn zijn als de reviews sneller komen.

Jeroen D
11-04-2013, 10:15
Over een paar dagen zullen alle reviews wel binnen zijn.
Reactie van een bios bezoeker zegt mij tegenwoordig iets meer.

Ik vind dat ze sommige reviewers in de film maar ook in de game wereld,maar eens een andere baan moeten aanbieden.Sommige slaan de plank helemaal mis.En ik kijk niet alleen naar mijn eigen straatje.

De reviews hier vind ik over het algemeen goed,wal zou het dijn zijn als de reviews sneller komen.

Op welke manier slaan ze de plank mis dan ?

BatMotor
11-04-2013, 10:22
op IMDB krijgt ie een 7,4.Da's niet slecht.
Visueel vind ik de film er wel mooi uitzien,afgaande van de trailer.
Verhalen over werelden waar nauwlijks iemand woont zul je altijd houden.
Vind ik meestal ook wel toffe films.Zelfs i'am Legend vond ik wel een aardig goeie film,en daar doet dit me ook wel erg aan denken.

Tyler_Durden
11-04-2013, 11:06
Ik wil deze ook in de bioscoop kijken, met name omdat de film in 4K is opgenomen, en dit prachtig uitziet.

jeroeni
11-04-2013, 13:52
Op welke manier slaan ze de plank mis dan ?

Deze film heb ik nog niet gezien dus hier kan ik dat dan natuurlijk dan niet van zeggen,Maar er zijn genoeg films waarvan de reviews gewoon niet duidelijk genoeg zijn of gewoon te kort.

En bij de reviews van games komen gasten vaak net van de kleuterschool.

En ik lees alle reviews die op het web staan.

jeroeni
11-04-2013, 14:11
Ik wil deze ook in de bioscoop kijken, met name omdat de film in 4K is opgenomen, en dit prachtig uitziet.

ja dat snap ik,dat zal de reden wel zijn dat hij niet in 3D geschoten is.
Als ik de trailers bekijk leent de film zich wel voor 3D want die voertuig stukken zullen in 3D goed werken.

Universal heeft nu wel mooi een 4K Paradepaardje.;)

De_Hollander
11-04-2013, 15:15
Ik denk dat je tegenwoordig niet te veel van de nieuwe film moet verwachten. Dan valt het al iets minder tegen. Tegenwoordig is het al niet veel soeps. Heb je te hoge verwachtingen valt het meestal tegen.
Mijn gevoel zegt, dat deze film traag zal zijn. Maar ik kan het ook mis hebben.
(Hoop ik) Want ik ben nu wel weer aan toe voor een goede film.

jeroeni
11-04-2013, 15:29
Ik denk dat je tegenwoordig niet te veel van de nieuwe film moet verwachten. Dan valt het al iets minder tegen. Tegenwoordig is het al niet veel soeps. Heb je te hoge verwachtingen valt het meestal tegen.
Mijn gevoel zegt, dat deze film traag zal zijn. Maar ik kan het ook mis hebben.
(Hoop ik) Want ik ben nu wel weer aan toe voor een goede film.

Nou,traag past denk wel een beetje bij de film,maar verwachtingen kunnen wel te hoog zijn ja.

Van wat ik tot nu toe van de reviews op pik,is mij verwachtingspatroon goed.
Deze film wordt niet met een hoop bombarie gebracht.

Jeroen D
11-04-2013, 15:44
Ik mis gewoon SF films als Minority Report waar het verhaal even belangrijk is als de beelden.

Dit lijkt me weer zo'n typische 'style over substance' film als ik alle reviews zo lees. Niets mis mee maar wel jammer.

Deze zie ik straks wel op mijn LCD scherm ;)

De_Hollander
12-04-2013, 11:49
Ik heb hier en daar al wat opgevangen van de film. Van mensen die in belgie naar de bioscoop zijn gegaan.
Oblivion is een film die het vooral moet hebben van de mooie beelden en de effecten. Het verhaal/script schijnt niet veel soeps te zijn. En naar het einde nogal langdradig. Dat was ook wat ik zo'n beetje verwacht had. Goede scripts zijn bijna niet minder te vinden tegenwoordig. Dus nee deze sla ik ook over.

Jeroen D
12-04-2013, 11:54
Ik heb hier en daar al wat opgevangen van de film. Van mensen die in belgie naar de bioscoop zijn gegaan.
Oblivion is een film die het vooral moet hebben van de mooie beelden en de effecten. Het verhaal schijnt niet veel soeps te zijn. En naar het einde nogal langdradig. Dat was ook wat ik zo'n beetje verwacht had. Goede scripts zijn bijna niet minder te vinden tegenwoordig. Dus nee deze sla ik ook over.

Andere mensen zeggen dat. Ik zou zelf gaan kijken en je eigen mening vormen ;)

De_Hollander
12-04-2013, 11:58
Andere mensen zeggen dat. Ik zou zelf gaan kijken en je eigen mening vormen ;)
De laatste tijd zijn er al te veel tegenvallers, dus dan ga ik er zeker geen risco voor nemen om naar de bioscoop te gaan. Kan zijn dat het voor mij wel zal meevallen. Maar dan kijk ik hem wel thuis. Voor mij is een goed script een pre.

Jeroen D
12-04-2013, 12:01
Hoeft ook niet in de bioscoop...........ik ga deze ook thuis kijken ;)

De_Hollander
12-04-2013, 12:02
Hoeft ook niet in de bioscoop...........ik ga deze ook thuis kijken ;)
A zo ja, ik zal hem wel bekijken. Maar dan ook thuis. Dan kan ik de film nog pauzeren als ik naar de plee moet. :metal:

jeroeni
12-04-2013, 12:04
Ik heb hier en daar al wat opgevangen van de film. Van mensen die in belgie naar de bioscoop zijn gegaan.
Oblivion is een film die het vooral moet hebben van de mooie beelden en de effecten. Het verhaal/script schijnt niet veel soeps te zijn. En naar het einde nogal langdradig. Dat was ook wat ik zo'n beetje verwacht had. Goede scripts zijn bijna niet minder te vinden tegenwoordig. Dus nee deze sla ik ook over.

Als ik zo af ga op reacties van bezoekers dan haalt het mindere script de film niet onderuit,een beetje net als bij Tron Legacy .

Ik kan helaas pas over 2 weken.

Pastichio Rocker
15-04-2013, 23:13
De trailer doet me om de één of andere reden aan de eerste Storm comics (van wijlen Don Lawrence) denken.

Marc T.
16-04-2013, 19:11
Ik denk dat je tegenwoordig niet te veel van de nieuwe film moet verwachten. Dan valt het al iets minder tegen. Tegenwoordig is het al niet veel soeps. Heb je te hoge verwachtingen valt het meestal tegen.
Mijn gevoel zegt, dat deze film traag zal zijn. Maar ik kan het ook mis hebben.
(Hoop ik) Want ik ben nu wel weer aan toe voor een goede film.

Denk dat dit vooral leuk is om juist in de bioscoop te zien. Het verhaal zal echt niet denderend zijn, maar daar gaat ook niemand voor naar de bios waarschijnlijk.

batmaster
22-04-2013, 23:46
Ik vond hem echt super. Heb van begin tot eind genoten. Soms zitten er wat minder boeiende momenten in, maar dat wordt goedgemaakt met de rest van de film! Soundtrack weer super, en hij is het zeker waard om in imax te kijken.

homernt
27-04-2013, 17:19
Vanmiddag geweest en eigenlijk helemaal mijn ding. Sci-fi met mooie beelden, prima score en dito verhaal. Ja, er is wel op aan te merken daarom geef ik verlopig een 8 maar dat kan toekomst nog hoger uitvallen bij een tweede kijk beurt.

rogue
29-04-2013, 23:41
Wat een ge-wel-di-ge film! En wat een belevenis in de bioscoop....

Ik heb Tron Legacy nog niet gezien (staat nog ongezien in de kast, maar niet lang meer ;) ), dus voor mij was het de eerste kennismaking met regisseur Joseph Kosinski (die ook de schrijver en producer is).
Het allerbeste van de film is de werkelijk prachtige sfeer die neergezet wordt, mede door de fenomenale score. Het is dat ik wist dat het M83 was, anders zou je zweren dat het Vangelis was in zijn hoogtijdagen.

Voor degene die een actiefilm verwacht, kan ik wel zeggen: dat is het niet. Er zit wel de nodige actie is, maar het is hoofdzakelijk een soort 'sci-fi mysterie'.
Voor degene die een flitsend spektakel verwacht: dat is het ook niet. Er zijn wel schitterende beelden, er wordt veel geinvesteerd in de sfeer, en de eenduidige wijze om het mysterie langzaamaan te ontrafelen.

Ik hoor dan ook nu al de klachten over een trage film opkomen.....zelf heb ik daar geen moeite mee gehad. Ik werd echt helemaal in het verhaal en de getoonde wereld gezogen, en was meer dan 2 uur 'weg' van de realiteit. Dan weet je dat je een goede film hebt gezien ;).

Ik heb ook her en der gelezen dat het script zo zwak is, maar dat valt ook reuze mee. Alles staat in dienst van de eerder genoemde sfeer van de film, en het script sluit daar goed bij aan. Sfeer is iets wat erg lastig is om uit te leggen, maar als je 'in de film' zit, dan begrijp je misschien wat ik bedoel. De film heeft een bepaalde mood, die ook in oudere sci-fi boeken en films zit. Iets wat een film als Moon bijvoorbeeld ook heeft.

Qua acteerprestaties heeft niemand wat te klagen denk ik, zeker Cruise is erg op dreef als dragende kracht van de film.

Ik ben zeer benieuwd naar de blu-ray, die een verplichte aanschaf is.

Voor imdb rond ik het cijfer af,en dan zit de film dichter bij de 9 dan de 8.

Jordy van Buel
01-05-2013, 11:05
Afgelopen week gezien, visueel een prachtige film, qua verhaal degelijk en naar het einde op zich wel verassend. Topfilm? Nee, niet echt.

Kefke96
12-05-2013, 17:37
Gisteren gezien, vond hem interessant van begin tot eind, misschien wel de beste film van 2013, volgens mij echt een film die je in de cinema moet beleven!

Esteban
12-05-2013, 19:39
Ik was in ieder geval aangenaam verrast. Kort : Verbluffende beelden op vrij frisse tonen van M83, het werkt. Ook het trage tempo en het feit dat er effectief (te) veel tijd genomen werd om je de omgeving te laten ontdekken vond ik best een verademing. Misschien speelt Tom wat op Cruise control, anderzijds vraagt z'n rol ook niet meer dan dat en kwijt hij zich uitstekend van die taak. Kosinski is wat mij betreft een naam om in 't oog te houden, zodoende staat TR3N alvast op het lijstje.

Jeroen D
30-07-2013, 12:17
Ik had er veel moeite mee om deze film af te kijken. Wat een saaie film zeg............het gaat werkelijk helemaal nergens over.

Rogier Burghout
30-07-2013, 16:22
Ook gekeken en best ok, visueel een plaatje en ook de 7.1 track is geweldig. Tron Legacy 3D moet ik dan ook maar eens snel gaan bekijken...

Pieter R.
30-07-2013, 16:33
Ik heb m nog niet gezien. Vorige week de ltd steelbook gepreordered. Ben een scifi liefhebber, Tom Cruise kan bij mij ook veel goed doen en ik vind de soundtrack van M83 werkelijk super. Genoeg redenen om een gokje te wagen.

The Scratcher
31-07-2013, 12:52
Gisteren dan ook eindelijk gezien. Wat een super mooie en boeiende SF film zeg! Snap niet dat veel mensen het niks vinden en dat hij het zo slecht deed aan de box office, verdient hij zeker niet.
Wilde hem graag in de bios zien maar toen ik wilde gaan was ie alweer verdwenen zo snel ging het, jammer.
Vind het persoonlijk één van de betere SF van de laatste jaren. Traag? Nee, dat vind ik juist niet. Werd er helemaal ingezogen en had steeds het gevoel hier klopt iets niet en wilde er achter komen wat dat was.
Alleen jammer dat er niet uitgelegd wordt waar die buitenaardse pyramide (ben de naam van het ding effe kwijt) nou vandaan kwam en door wie of wat hij bestuurd wordt. En zijn er nog meer overlevenden of alleen het groepje waar Morgan Freeman toebehoorde?

Super mee vermaakt dus en zeker een aanrader voor de ware SF liefhebbers! :bier:

Esteban
31-07-2013, 15:18
Snap niet dat veel mensen het niks vinden en dat hij het zo slecht deed aan de box office, verdient hij zeker niet.
Wilde hem graag in de bios zien maar toen ik wilde gaan was ie alweer verdwenen zo snel ging het, jammer.

Zo slecht heeft Oblivion het nochtans niet gedaan hoor.

Production Budget : 120 M $
Promotiekosten : 70 M $ (zeer ruw geschat)
Box Office Worldwide : 286 M $

Franklin1975
01-08-2013, 15:07
Vond het ook een verrassend goede film, al had ik het eerste gedeelte ook geen idee waar hij over ging eigenlijk. Kijken zonder ondertitels wil wel eens een nadeel zijn. Maar de beelden (de vormgeving deed mij aan Wall*E denken) en vooral de soundtrack zijn verbluffend! En dan het tweede gedeelte van de film: een slim geschreven verhaal. Soort van independant film in een blockbuster jasje. Of een beetje Inception meets Shutter Island. Blu-ray gaat er zeker komen.

Rogier Burghout
01-08-2013, 15:11
En dan het tweede gedeelte van de film: een slim geschreven verhaal. Soort van independant film in een blockbuster jasje. Of een beetje Inception meets Shutter Island. Blu-ray gaat er zeker komen.

Het is een aardige film maar hier geef je het script wel iets teveel krediet vind ik. Het zit mij te vol met losse eindjes en ideeën die niet verder uitgediept worden om IMO de vergelijking met Inception en Shutter Island te kunnen doorstaan. Kosinksi heeft veel potentie, maar moet IMO nog wel zijn films wat meer sturing te geven en niet vol te proppen met verschillende ideeën.

Elessar
03-08-2013, 22:46
Visueel (en ook auditief) vond ik het een prachtige film. Het geheel werd grandioos in beeld gebracht. Het team erachter verdient mijns inziens echt alle lof.

Qua verhaal was Oblivion ontzettend voorspelbaar. Enkele plotwendingen zag ik al ver van tevoren aankomen en erg verrassend was het allemaal niet.
Acteerwerk was prima, Tom Cruise was goed in z'n element. Sowieso vind ik Cruise gekoppeld aan sci-fi een uitstekende combinatie, en ook hier stelt hij weer niet teleur.

De BD sla ik denk ik over. Leuke film voor een keer maar niet veel meer dan dat.

hstadman
17-08-2013, 08:53
Ik vond het een prima film. Geen actie omwille van actie, dus niet elke 2 minuten ontploffingen e.d. maar meer ingetogen actie waar het nodig was en zeer goede fx.
Alle hoofdrolspelers zijn top.

Het verhaal van de meeste films is dun, het ligt er ook aan hoe je het verhaal verpakt en ik vind het voor wat betreft Oblivion prima gelukt.
Ook ik zag een heleboel dingen al aankomen maar dat neemt niet weg dat het een goede film is.

Blu-ray heeft ook prima beeld en geluid een aanrader voor sci-fi fans.

hstadman
17-08-2013, 08:56
Vond het ook een verrassend goede film, al had ik het eerste gedeelte ook geen idee waar hij over ging eigenlijk. Kijken zonder ondertitels wil wel eens een nadeel zijn. Maar de beelden (de vormgeving deed mij aan Wall*E denken) en vooral de soundtrack zijn verbluffend! En dan het tweede gedeelte van de film: een slim geschreven verhaal. Soort van independant film in een blockbuster jasje. Of een beetje Inception meets Shutter Island. Blu-ray gaat er zeker komen.

Ik vond het ook beter dan verwacht.

Pieter R.
17-08-2013, 09:34
Gisteren dan ook eindelijk gezien. Wat een super mooie en boeiende SF film zeg! Snap niet dat veel mensen het niks vinden en dat hij het zo slecht deed aan de box office, verdient hij zeker niet.
Wilde hem graag in de bios zien maar toen ik wilde gaan was ie alweer verdwenen zo snel ging het, jammer.
Vind het persoonlijk één van de betere SF van de laatste jaren. Traag? Nee, dat vind ik juist niet. Werd er helemaal ingezogen en had steeds het gevoel hier klopt iets niet en wilde er achter komen wat dat was.
Alleen jammer dat er niet uitgelegd wordt waar die buitenaardse pyramide (ben de naam van het ding effe kwijt) nou vandaan kwam en door wie of wat hij bestuurd wordt. En zijn er nog meer overlevenden of alleen het groepje waar Morgan Freeman toebehoorde?

Super mee vermaakt dus en zeker een aanrader voor de ware SF liefhebbers! :bier:

Het valt mij op dat die korte tijd in de bios tegenwoordig wel meer is. Films krijgen zo steeds minder een kans omdat de volgende blockbuster alweer de bios ingeslingerd wordt. Als het aantal aangeboden films toch eens gehalveerd zou worden oid... Dan bleef er tenminste geld over voor films met een goed verhaal etc. Want het meest van de tijd draait er toch een hoop troep. En als er dan eens een film met potentie draait is ie binnen een paar weken weer uit de bios. Het moet tegenwoordig een instant-succes zijn. Zoveel respect voor maatschappijen die dan toch met iets origineels durven komen..

Esteban
17-08-2013, 18:49
Daa heb je een solide punt, Pieter. Er is zo'n overvloed aan blockbusters dat de ene nog maar net verschenen is of hij moet reeds plaats maken voor de andere. Zelfs de toegankelijke en grotere titels draaien minder lang dan voorheen door dit fenomeen. Ook al lopen de cijfers nog te goed om ze te schrappen, de volgende titels staan te dringen. En de kleinere titels vallen er steeds sneller vantussen of komen zelfs helemaal niet aan bod. Daar had ik het onlangs nog over met een bevriende bioscoopuitbater uit de buurt, hij had het over een duwend overaanbod en harde keuzes.

hstadman
17-08-2013, 21:16
Gelukkig zijn er dan nog de dvd en blu-ray verkopen zodat er toch nog wat verdient kan worden aan een film en kan er zelfs voor zorgen dat er eventueel een tweede deel kan komen.
Het is NIET gezegd dat als een film een tegenvallende recette kent dat het dan meteen gedaan is! Veel films halen het meeste geld op door de dvd en blu-ray verkopen!

Vandaar ook dat ze steeds sneller op dvd en blu-ray uitkomen.

jeroeni
18-08-2013, 13:53
Ik mis gewoon SF films als Minority Report waar het verhaal even belangrijk is als de beelden.

Dit lijkt me weer zo'n typische 'style over substance' film als ik alle reviews zo lees. Niets mis mee maar wel jammer.

Deze zie ik straks wel op mijn LCD scherm ;)

TIP:Misschien is een ander genre iets voor je,je vind vaak iets niet ok in dit genre.;)

Jeroen D
18-08-2013, 14:05
TIP:Misschien is een ander genre iets voor je,je vind vaak iets niet ok in dit genre.;)

Heeft niets met het genre te maken. Een goede film is een goede film........welk genre het is maakt niet uit. Ik vind Oblivion gewoon geen goede film. Visueel heel erg mooi, verhaaltechnisch zeer zwak.
Daar komt ook nog bij dat Olga Kurylenko een zeer matig actrice is. Tom Cruise doet het prima.

Ik ben absoluut een SF liefhebber alleen komen er bijna geen goede SF films meer uit.

jeroeni
18-08-2013, 14:37
Heeft niets met het genre te maken. Een goede film is een goede film........welk genre het is maakt niet uit. Ik vind Oblivion gewoon geen goede film. Visueel heel erg mooi, verhaaltechnisch zeer zwak.
Daar komt ook nog bij dat Olga Kurylenko een zeer matig actrice is. Tom Cruise doet het prima.

Ik ben absoluut een SF liefhebber alleen komen er bijna geen goede SF films meer uit.

Tuurlijk weet ik dat jij SF tof vind,ik lees elke dag dit forum.;)

Wel heb je gelijk dat het verhaal niet het sterkste punt is van Oblivion,maar toch kan er net als bij Tron Legacy[Kosinski] erg van genieten.

Waar ik wel van baal is dat Elysium kwa verhaal ook niet echt top is,had van Blompkamp beter verwacht[moet het even met geruchten doen want ik wacht op de Bluray]

hstadman
18-08-2013, 16:47
Tuurlijk weet ik dat jij SF tof vind,ik lees elke dag dit forum.;)

Wel heb je gelijk dat het verhaal niet het sterkste punt is van Oblivion,maar toch kan er net als bij Tron Legacy[Kosinski] erg van genieten.

Waar ik wel van baal is dat Elysium kwa verhaal ook niet echt top is,had van Blompkamp beter verwacht[moet het even met geruchten doen want ik wacht op de Bluray]

Je bent niet de enige.
Ook ik had hoge verwachtingen van Elysium maar die blijken niet helemaal waargemaakt te worden.
Daarentegen vond ik Oblivion beter dan verwacht.

Je kunt op verschillende manieren naar een film kijken en het eerste doel is toch meestal om te entertainen. Dit doet Oblivion zeer zeker. Of de film wat met je doet of je tot denken aanzet is vers 2.
Dat hoeft niet altijd de bedoeling te zijn van een film! Gezien de blockbusters die tot dusverre de revu passeren; breinloos vermaak. Niets mis mee, dat kan soms ook lekker zijn.

Voor wat betreft Elysium:
er schijnt wel een rode draad te zijn met District 9, namelijk rassenhaat/rassenscheiding/appartheit.

Wat vond je van Star Trek 2?!

Nog te komen sf/fantasie/actie dit jaar:



The Mortal Instruments: City of Bones (2013) (http://www.imdb.com/title/tt1538403/)

The Chronicles of Riddick: Dead Man Stalking (2013) (http://www.imdb.com/title/tt1411250/) Hier verwacht ik ook wel wat van. Lijkt erg op deel 1 te zien aan de trailers.

Gravity (2013) (http://www.imdb.com/title/tt1454468/)

Ender's Game (2013) (http://www.imdb.com/title/tt1731141/) zou goed kunnen worden.

Thor: The Dark World (2013) (http://www.imdb.com/title/tt1981115/) eerste deel was ook goed.

The Hunger Games: Catching Fire (2013) (http://www.imdb.com/title/tt1951264/)

De Hobbit: de Woestenij van Smaug (2013) (http://www.imdb.com/title/tt1170358/) Hier verwacht iedereen natuurlijk ook erg veel van.


Zoals je ziet komt er nog wel wat potentieel dit jaar.

hstadman
18-08-2013, 16:51
Heeft niets met het genre te maken. Een goede film is een goede film........welk genre het is maakt niet uit. Ik vind Oblivion gewoon geen goede film. Visueel heel erg mooi, verhaaltechnisch zeer zwak.
Daar komt ook nog bij dat Olga Kurylenko een zeer matig actrice is. Tom Cruise doet het prima.

Ik ben absoluut een SF liefhebber alleen komen er bijna geen goede SF films meer uit.

Olga Kurylenko maakt met haar voorkomen al weer veel goed...Tom Cruise is zoals gewoonlijk erg goed.

Marc T.
27-08-2013, 16:52
Vond het een zeer matige film. Matige acteerprestaties en een gammel plot werden verdoezeld met mooie cgi beelden. Het werd voor mij nergens een keer spannend omdat het vrij voorspelbaar was wat er zou gaan gebeuren. Ik was blij dat de film afgelopen was.

jeroeni
28-08-2013, 14:46
Vond het een zeer matige film. Matige acteerprestaties en een gammel plot werden verdoezeld met mooie cgi beelden. Het werd voor mij nergens een keer spannend omdat het vrij voorspelbaar was wat er zou gaan gebeuren. Ik was blij dat de film afgelopen was.

Aha,ik verwachte het al.;)

mark t
28-08-2013, 15:25
Vond het een zeer matige film. Matige acteerprestaties en een gammel plot werden verdoezeld met mooie cgi beelden. Het werd voor mij nergens een keer spannend omdat het vrij voorspelbaar was wat er zou gaan gebeuren.Ik ben het wel grotendeels met m'n bijna-naamgenoot eens. De vormgeving was best aardig, maar het verhaal is een niet al te fantasievol samenraapsel van elementen uit eerdere (en veelal betere) SF-films. Als zodanig was het dan inderdaad nogal voorspelbaar. Ik vond de twist nogal krampachtig. Het was geen schokkende onthulling die het verhaal ineens een flinke boost gaf of die zorgde voor extra diepgang. Voor de doorgewinterde SF-kijker/-lezer weinig nieuws onder de zon.
En dat zou nog niet zo erg zijn als er tenminste wat meer pit in de film zou zitten. Het schiet te kort als persoonlijk, kleinschalig drama en het is te flets als grootschalige, epische SF-thriller. Het acteerwerk en vooral de ongeïnspireerde casting (Freeman in de zoveelste variant op de wijze oude man/leider/mentor) helpt ook niet echt. Cruise doet wat-ie altijd doet en in goede films pakt dat best aardig uit, maar hier is het weinig opzienbarend.

jeroeni
28-08-2013, 15:38
Mark T,Marc T,wat een mindfuck.

Ik gok dat mijn post voor Mark T is.;)

mark t
28-08-2013, 15:45
Mark T,Marc T,wat een mindfuck.

Ik gok dat mijn post voor Mark T is.;)Dat lijkt me stug. Jouw post is van voor die van mij.

jeroeni
28-08-2013, 16:13
Dat lijkt me stug. Jouw post is van voor die van mij.

Ja,maar jou bedoel ik ook,ik wist niet dat er een andere mark was.
Jij zat vorig jaar toch ook in die Prometheus discussie.

mark t
28-08-2013, 16:41
Ja,maar jou bedoel ik ook,ik wist niet dat er een andere mark was.
Jij zat vorig jaar toch ook in die Prometheus discussie.Ik heb vrij veel over Prometheus gediscussieerd. En was jij degene die bij herhaling ietwat onzinnige conclusies trekt over mensen omdat ze een genuanceerde/onderbouwde mening over films hebben die afwijkt van die van jou? Ik zie je in dit topic ook al iemand 'aanraden' naar films in andere genres te kijken omdat ze deze specifieke film niet zo goed vinden. Dat heb je bij mij ook als een geprobeerd. Een beetje meer openstaan voor afwijkende mening zou niet slecht zijn. Misschien is jouw mening over een bepaald genre of een bepaald type film niet zo maatgevend (behalve voor jezelf). Er zijn vaak legitieme redenen om iets op een film aan te merken zonder dat je een film volledig de grond inboort, er zijn niet zo legitieme redenen om een film de grond in te boren, er zijn legitieme redenen om een film goed te vinden en er zijn minder legitieme redenen om een film boven alle kritiek uit te verheffen. Daar tussenin zijn nog wel wat smaken die het allemaal nog genuanceerder maken en die het volstrekt mogelijk maken dat iemand èn liefhebber is van een bepaald genre èn tòch niet hetzelfde enthousiasme voor een film kan opbrengen dan jij. Mijn mening over Oblivion heeft niets te maken met vooringenomenheid ten opzichte van het genre. Laten we ons die discussie in dit topic dus maar besparen.

jeroeni
28-08-2013, 19:18
Ik heb vrij veel over Prometheus gediscussieerd. En was jij degene die bij herhaling ietwat onzinnige conclusies trekt over mensen omdat ze een genuanceerde/onderbouwde mening over films hebben die afwijkt van die van jou? Ik zie je in dit topic ook al iemand 'aanraden' naar films in andere genres te kijken omdat ze deze specifieke film niet zo goed vinden. Dat heb je bij mij ook als een geprobeerd. Een beetje meer openstaan voor afwijkende mening zou niet slecht zijn. Misschien is jouw mening over een bepaald genre of een bepaald type film niet zo maatgevend (behalve voor jezelf). Er zijn vaak legitieme redenen om iets op een film aan te merken zonder dat je een film volledig de grond inboort, er zijn niet zo legitieme redenen om een film de grond in te boren, er zijn legitieme redenen om een film goed te vinden en er zijn minder legitieme redenen om een film boven alle kritiek uit te verheffen. Daar tussenin zijn nog wel wat smaken die het allemaal nog genuanceerder maken en die het volstrekt mogelijk maken dat iemand èn liefhebber is van een bepaald genre èn tòch niet hetzelfde enthousiasme voor een film kan opbrengen dan jij. Mijn mening over Oblivion heeft niets te maken met vooringenomenheid ten opzichte van het genre. Laten we ons die discussie in dit topic dus maar besparen.

Het was weer prettig te lezen,en ik zal verder niet in discussie gaan.