PDA

Bekijk de volledige versie : Wat vind je de slechtste DVD productie?



Alexander de Mol
25-09-2001, 11:39
Is het niet makkelijker om de slechtste DVD-productie te noemen? Volgens mij roept iedereen dan meteen 1 titel... :D Open Mind gaf de voorzet voor een nieuwe thread voor de slechtste DVD productie!

Mijn persoonlijke keuze: Highlander (R2 benelux editie VFE)
Tja wat is er wel goed aan deze DVD?

BrianB
25-09-2001, 14:07
South Park Volume 3

Het beeld ziet er niet uit, de opgenomen afleveringen op VHS zien er nog beter uit! En aangezien binnenkort Star Wars Episode 1 uitkomt kan ik deze verkopen en van het geld wat ik daarvoor krijg kan ik bij het geld voor Star Wars leggen

Marco
25-09-2001, 14:27
Op veler verzoek zal ik mijn mening geven over één slechte DVD produktie. American History X. Film is geweldig. Maar de DVD van H.O.M. Vision kan van mij regelrecht de prullenbak in :mad:

Waarom?
Beeld: 1.33:1 Pan & Scan (4:3)
Engels: Dolby Digital 2.0 Stereo
Ondertiteling: Nederlands (vast)
En geen extra's :(

Ik kan net zo goed een VHS versie van AHX gaan halen.
Jammer een gemiste kans voor H.O.M. Vision.

Alex van den Berg
25-09-2001, 14:36
'Outrage' met Antonio Banderas.

Produktie: Dutch Filmworks
EAN/UPC: 8-715664-002018

Het lijkt erop dat er een 4:3 VHS-'master' is gepakt, die zonder eerst de bandruis te filteren is gedigitaliseerd en gecomprimeerd...
De kwaliteit van deze DVD is werkelijk verschrikkelijk!!
Tot nu toe heb ik niet meer dan vijf minuten gekeken en de film een beetje doorgezapt... Het lijkt alsof het continue stortregent... Ook bij binnenopnames!!

Ik durf met een grote stelligheid te beweren dat de Video-CD's die ik van mijn oude VHS-jes maak, van hogere kwaliteit zijn!

Nathan Strik
25-09-2001, 19:33
American History X is me al voor de voeten weggemaaid door Marco, dus zal ik mijn op 1 na slechtste maar posten:

Austin Powers: International Man Of Mystery (NL regio 2)
4:3, geen extra´s

Enric Batista
26-09-2001, 21:01
De slechtste DVD die ik gezien heb is gelukkig niet een van mijn collectie, maar eentje die ik gehuurd had. CAST AWAY met Tom Hanks. Het verhaal is eigenlijk saai, maar dat vond ik niet het ergste...beeldkwaliteit was gewoon BAGGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu maar hopen dat het alleen de verhuur-versie betrof!

RobW
03-10-2001, 15:11
Uit mijn collectie is het Scary Movie. Saaie menu's en saaie extra's.
Maar dit is slechts uit mijn collectie van 10 film's.
De overige 6 dvd (totaal 16 dus) zijn Friends, en daaar hadden ze wel leukere extra's op kunnen zetten behalve alleen de muziekclip. bv. reclamespotjes.
RW

Alex van den Berg
03-10-2001, 17:17
CAST AWAY met Tom Hanks...
Nu maar hopen dat het alleen de verhuur-versie betrof!
Ik heb 'm vrijdag gekocht... Prachtige kwaliteit !!
Het verhaal? Een soort moderne Robinson Crusoe, maar dan serieuzer en veeeeel eenzamer...
Eerlijk gezegd vond ik het wel een pakkende film, gezien de huidige stressige maatschappij... :)
Een leerzame les wanneer je vergeten bent waar het leven WERKELIJK om draait... :D

Bob
03-10-2001, 18:50
Ff een reactie op Scary Movie.

Deze heb ik vorige week gehuurd. Ik heb errug gelachen. Ik moet toegeven dat het af en toe erg flauw is, maar over het algemeen heb ik me kostelijk vermaakt!

Enric Batista
03-10-2001, 20:34
Zeg Open Mind....
Gelukkig was de verkoop-DVD van CAST AWAY van goede kwaliteit. Ik heb eerder gezegd dat ik het verhaal saai vond, maar dit gevoel zal waarschijnlijk versterkt zijn geweest door mijn ergernis over de slechte kwaliteit van de HuurDVD.

Maar is het nou normaal dat ze de huur-versie met minder zorg maken?

Alex van den Berg
03-10-2001, 20:39
normaal dat ze de huur-versie met minder zorg maken?
Ik huur zelf NOOIT... maar ik lees wel regelmatig berichten op dit forum over het ontbreken van extra's e.d....
Misschien dat anderen (zoals jij :) ) wat meer over de kwaliteit weten?

Enric Batista
03-10-2001, 20:59
Ik huur dus regelmatig dvd's. Ik huur zelfs alleen dvd's!!! Ik realiseer me net dat het langer als een jaar geleden is dat ik een VHS band heb gehuurd, laat staan gekocht!

Tot nu toe was de kwaliteit van huurdvd's goed te noemen. Wel ontbraak dus aan de nodige Xtras. Ook krijg je dan ook de vreemdste versies mee (b.v audio spoor in Engels, Pools en Deens!)

Overigens, er zitten ook films bij die alle Xtras bevatten!

Bob
03-10-2001, 21:04
Sinds ik DVD heb, ben ik ook regelmatig in de MovieMax te vinden.
Tot op heden geen klagen eigenlijk over beeld, geluid en/of extra's. Een uitzondering: The Perfect storm bleef 1x hangen.

Martin van Tuijl
06-10-2001, 17:49
Een uitzondering: The Perfect storm bleef 1x hangen.

Layer break? ;)

Tom Rood
06-10-2001, 19:29
Tot nog toe heb ik weinig verschil gemerkt tussen huur een koop dvd's

Wel viel me op dat ik bij videoland nou al 3 x een dvd mee kreeg die op meerdere stukken bleef haperen en bij de ster videotheek heb ik tot nog toe geen probemen gehad...

Slechtste dvd? Art of war met wesly snipes

Wat vinden jullie van titan a.e. ?

Marco
07-10-2001, 00:23
Tot nog toe heb ik weinig verschil gemerkt tussen huur een koop dvd's
Behalve dat sommige huurDVD's (o.a. van Fox) geen extra's bevat.

Slechtste dvd? Art of war met wesly snipes
Volgens mij bedoel je de huurDVD die dus geen extra's bevat.
Maar ach heeft deze (nogal absurde) film wel extra's nodig?

Wat vinden jullie van titan a.e. ?
Film of DVD? aangezien het over DVD produkties gaat. De R2 heeft maar 1 misser t.o.v. de R1 versie. Namelijk (daar gaan we weer) de DTS track. Voor de rest geen probleem. Aspect ratio is goed, DD 5.1 Engels is nog wel aanwezig en er zijn extra's.
Kan ik b.v. bij Austin Powers International Man Of Mystery of American History X niet zeggen.

Nathan Strik
07-10-2001, 16:40
Laatst voor het eerst dat een huur-DVD echt heel erg raar deed. Was Platoon S.E. en als je de DVD ook bekeek.... allejezus, het leek wel of iemand de reet van zijn stekelvarken ermee af had geveegd!!! Gelukkig deed hij het redelijk verder... alleen af en toe wat verdwaalde compressieblokjes enzo...

Cenobite
10-10-2001, 20:17
De Regio 1 versie van The Navigator - A Medeval Odysee schijnt erg slecht te zijn en een regio 2 versie is er niet.

Aspect 4:3 ( moet 1.85:1 zijn )
versleten "dodgy" VHS master tape gebruikt voor de DVD
veel ruis , veel artifacten ..... echt bagger :mad:

Gelukkig wist ik dit van te voren en heb hem dus NIET gekocht.

ik koester mijn eigen VHS teepje nog :D

Hoe kan "Hen's Tooth Productions" zo'n geweldige film zo verpesten :mad:

Jason Bourne
10-10-2001, 22:23
Sinds een paar dagen volg ik het forum eens een beetje en ik zie hier steeds vragen van top 10 beste films en acteurs en dergelijke. Nou leek het mij wel geinig om eens te kijken wat iedereen de slechtste dvd's vindt. Ofwel: welke dvd's gebruik je liever als onderzetter dan in je dvd-speler te duwen.

Voor mij zijn dit bv. Godzilla, Scary Movie en Scream (alle drie de films).

Maar hee, het is maar een mening

Groetjes

de Maker
10-10-2001, 23:08
Hoort NIET thuis in de kast van een Die-Hard DVD-er:
de K-OTIC DVD. Ik heb ehm gekregen, "of ik er een keer naar kon kijken."
D'r is werkelijk NIKS goeds aan...

Nathan Strik
10-10-2001, 23:36
1. Wedlock (okee, hij was gratis, maar hij is niet eens in breedbeeld.)
2. American History X (NL versie)
3. Austin Powers 1 (NL versie)
4. Cube (NL Versie)
5. Mask (oude versie)

aetjansen
10-10-2001, 23:59
Oef, nou ik weet niet of ik de 5 haal, maar here goes nothing:

In willekeurige volgorde:

Mask
Crying Freeman (kreeg ik bij de speler, niet eens afgezien)
Scary Movie
Enemy of the State (niet helemaal waar, maar zoooo jammer dat er geen extra;s bij zitten)


okee, ik hou het bij 4 en die laatste vind ik niet eens slecht alleen jammer van het gemis van extra;s...

Arno

Cenobite
11-10-2001, 10:02
He Nathan,

Cube R1 is wel 1.85:1 Widescreen , en is een mooi verzorgde DVD. :D

Ik vind de film zelf erg goed en innovatief ... kippenvel gegarandeerd :D

Marty vanluit
11-10-2001, 10:12
De slechtste film ooit gemaakt is zonder twijfel:
Judge Dredd... "I am the law" .... Bibber en ril.

Man man man, hoe slecht kan een film zijn? Dit is absoluut de referentiefilm voor "laagste ijkpunt"... :p

Nog ff een reactie:
Degene die American History X slecht vindt heeft volgens mij niet goed naar de film gekeken. Het ontbreken van extra's doen bij dit soort films absoluut geen afbraak aan de kwaliteit van de DVD. (kortom: het ontbreken van extra's maken de film nog niet slecht)

Marty :cool:

aetjansen
11-10-2001, 10:35
Oh Marty, goed dat je me even herinnerd hieraan... inderdaad:

*BRAAK* film... heb em niet op DVD (gelukkig), wel gratis gekregen op VHS en discs (cd of dvd) kun je als onderzetter gebruiken, maar banden moeilijker, dus ik heb em gekeken... zonde..

Marty vanluit
11-10-2001, 10:40
Bij de videotheek gaven ze de video gratis weg, zo slecht vonden ze hem. Maar niemand wilde hem hebben, zelfs de vuilnisbak spoog hem weer uit, net zoals de videospeler *braak!*: die speel je zelfmaar af!

Toen hebben ze hem maar verbrand

:D

Emperor
11-10-2001, 10:48
American History X was wel een bar slechte dvd
ondertiteling zit bv gewoon in de mpeg stream
dat valt bij mij niet echt onder kwaliteit
beeldkwaliteit is ook slecht


maar in random order (dit zegt niets over de films maar over de kwaliteit van de DVD)

[list=a]
American History X
Driving Miss Daisy
Wedlock
Robin Hood prince of thieves
Amsterdamned
[/list=a]

aetjansen
11-10-2001, 10:50
Zo Emperor, je vindt Wedlock wel echt heel slecht he? Twee keer in je top vijf! :D

Emperor
11-10-2001, 10:56
Hoe bedoel je???

Nee geintje

heb het even aangepast;)

Remco de Swart
11-10-2001, 12:17
De Friends DVD's de beeldkwaliteit is om te huilen. De oudere uitgaven van Disney. Slechte beeldkwaliteit en geen extra's

Cenobite
11-10-2001, 13:25
De slechtste film ooit gemaakt is zonder twijfel:
Judge Dredd... "I am the law" .... Bibber en ril.

Man man man, hoe slecht kan een film zijn? Dit is absoluut de referentiefilm voor "laagste ijkpunt"... :p

Nog ff een reactie:
Degene die American History X slecht vindt heeft volgens mij niet goed naar de film gekeken. Het ontbreken van extra's doen bij dit soort films absoluut geen afbraak aan de kwaliteit van de DVD. (kortom: het ontbreken van extra's maken de film nog niet slecht)

Marty :cool:


Jongens..jongens deze film kan niet tippen aan die absolute puinhoop scientoligy crap genaamd Battlefield Earth :mad:

Dit is echt met afstand de meest beroerde slechte kotszakjes Film ooit. John Travolta heeft zich onsterfelijk belachelijk gemaakt en verdiend het om (weer) in de vergetelheid te raken :D :D

Ik ben gelijk mijn eetlust verloren vandaag.... :mad:

martin
11-10-2001, 14:32
wat ik een aanfluiting vind/vond is zeker The Deerhunter.
niet de film zelf maar gewoon hoe ze deze film op de DVD hebben gekwakt echt zonden.

Rogier v Loenen
11-10-2001, 14:53
Ik nomineer Kiss of death.

Regio 2, geen Regio 1 beschikbaar

- 4:3 is uitgesneden en opgerekt naar 1,85:1
- veel ruis
- contrast is hopeloos
- veel, heel veel compressie fouten
- edge enhencement: 3 cm dikke lijnen
- VHS versie is dolby surround, dvd is gewoon stereo. (hij stuurt 5.1 aan, maar ze hebben gewoon het geluid met een lichte vertraging zachtjes op de achterspeakers gemixt)

Kortom, het ziet er echt niet uit. Ze hebben een VHS tape uit het kanaal gevist en die lomp op dvd gezet.

Wederom een blamage en bewijs dat R2 nog steeds amateuristische prutsers zijn, die alleen snel wat geld aan ons proberen te verdienen.

Groetjes, Rogier

Marty vanluit
11-10-2001, 15:02
Battje field earth is zelf zo slecht gerecesseerd dat ik hen niet gekeken heb. Het zou dus heel goed kunnen dat je gelijk hebt...

marty :cool:

Rogier v Loenen
11-10-2001, 15:18
Ik heb wel een top 1, met stip op 1:

Kiss of death. (Nicolas Cage, Samuel L Jackson, Ving Rhames e.a.)

Regio 2, geen Regio 1 beschikbaar

- 4:3 is uitgesneden en opgerekt naar 1,85:1
- veel ruis
- contrast is hopeloos
- veel, heel veel compressie fouten
- edge enhencement: 3 cm dikke lijnen
- VHS versie is dolby surround, dvd is gewoon stereo. (hij stuurt 5.1 aan, maar ze hebben gewoon het geluid met een lichte vertraging zachtjes op de achterspeakers gemixt)

Kortom, het ziet er echt niet uit. Ze hebben een VHS tape uit het kanaal gevist en die lomp op dvd gezet.

Wederom een blamage en bewijs dat R2 nog steeds amateuristische prutsers zijn, die alleen snel wat geld aan ons proberen te verdienen.

Groetjes, Rogier

Cenobite
11-10-2001, 16:02
Battje field earth is zelf zo slecht gerecesseerd dat ik hen niet gekeken heb. Het zou dus heel goed kunnen dat je gelijk hebt...

marty :cool:


Ik heb hem helaas ( gruwelijk spijt van ) wel gezien , omdat een vriend hem gehuurd had. Hij is echt om te kotsen zo slecht.


Nog meer ongelofelijke bagger :

Gattaca : meest boring film ooit ... halverwege uitgezet zo erg.

Existenz : Hoe verzint iemand dit soort crap , het acteer werk is het zelfde trieste niveau als "Goede Tijden...... "

The English Patient : Baaaarffff.....sorry :D

The Piano : opstoken die hap... :D

Costa & Ik ook van Jouw : instant gordelroos & jeuk en pukkels.

Nathan Strik
11-10-2001, 18:54
Weet ik. Ik heb de regio 4 versie gehaald, maar regio 1 is inderdaad ook goed. Deze film is inderdaad erg goed.

Heb ik al gezegd hoe goed ik deze film vond?!? :D :D :D Goed hè?


He Nathan,

Cube R1 is wel 1.85:1 Widescreen , en is een mooi verzorgde DVD. :D

Ik vind de film zelf erg goed en innovatief ... kippenvel gegarandeerd :D

aetjansen
11-10-2001, 20:41
Ok, die Cube R1 komt steeds wel weer ergens terug. Waarom is die film zo goed? Wat voor genre is het?

Cenobite
11-10-2001, 21:50
Twilight Zone achtige SF / Horror van Speelfilm kwaliteit :D


Bedenk een reusachtige Rubiks Cube die stil in de ruimte hangt , niemand weet wat of waarom. Een groepje mensen zit in een kamer met diverse deuren naar een oneindig aantal identieke kamers. In sommige kamers bevinden zich de meest gruwelijke dodelijke vallen. Zonder eten en water zullen ze het niet lang redden...... :D

De meest orginele film in jaren , creepy en claustrophobisch... :D

Nathan Strik
11-10-2001, 22:28
Helemaal mee eens. Zeer knap gedaan. Dit is pure cinema op z´n best.
En dan te bedenken dat alles gefilmd is met maar één set!!! Echt gaaf...


De meest orginele film in jaren , creepy en claustrophobisch... :D

Niels
19-10-2001, 18:06
Cenobite, je bent blijkbaar niet al te positief over Gattaca; wat dacht je er dan van om die aan mij te verkopen voor een zacht prijsje of eventueel te ruilen voor één van de volgende titels;

Apt Pupil (regio 1)
Bringing Out The Dead (regio 1)
Deterrence (regio 2)
The Cell (regio 1)
The Ninth Gate (regio 1)

Laat me maar weten wat je van dit aanbod vindt.

p.s. wil voor een heel zacht prijsje ook wel American History X overkopen (what can I say, ik moet gewoon alle Edward Norton films hebben) Hij is alleen voor een paar tientjes al te koop, dus de prijs moet wel erg zacht zijn.

Cenobite
19-10-2001, 20:11
Cenobite, je bent blijkbaar niet al te positief over Gattaca; wat dacht je er dan van om die aan mij te verkopen voor een zacht prijsje of eventueel te ruilen voor één van de volgende titels;

Apt Pupil (regio 1)
Bringing Out The Dead (regio 1)
Deterrence (regio 2)
The Cell (regio 1)
The Ninth Gate (regio 1)

Laat me maar weten wat je van dit aanbod vindt.

p.s. wil voor een heel zacht prijsje ook wel American History X overkopen (what can I say, ik moet gewoon alle Edward Norton films hebben) Hij is alleen voor een paar tientjes al te koop, dus de prijs moet wel erg zacht zijn.

Sorry Niels als ik de indruk heb gewekt dat ik Gattaca bezat , ik had hem als DVD gehuurd om 's avonds te kijken. Ik ben blij dat ik hem niet gekocht had want ik viel er bijna bij in slaap .... :D

Helaas..... ;)

Niels
19-10-2001, 20:36
Helaas indeed.......;)

Oh well, dan maar verder zoeken. Jammer dat je de film niet leuk vond trouwens.

mjlfadriaans
24-10-2001, 18:13
De slechtste film ooit gezien (door mij) is 'The Chase' .... ik denk dat een Judge Dredd er goed bij aansluit, samen met Demolition Man (op de grap met het schelden bij de automaat na, die vond ik erg goed).

Greetz,

Marco

Isis
25-10-2001, 01:01
Ha Niels!
Voor fl. 20,- heb je deze film al!!
MediaMarkt in Rijswijk, nog hele stapels...

T. van Keeken
10-11-2002, 14:10
Welke film is onrecht aangedaan door hem op die wijze op DVD te zetten als dat ze nu hebben gedaan? Neem bijvoorbeeld de Nederlandse release van American History X. Bijna iedereen heeft 'm, of omdat ie goedkoop was, of omdat ie gewoon briljant is. Feit is wel dat de DVD natuurlijk een regelrechte ramp is. Om het nog wat algemenere te maken geef meteen even aan aan welke maatschappij je nou echt een hekel aan hebt? Hierbij denk ik dan weer aan Indies, Bridge en zelfs RCV (waar slaat het op dat Rat Race over 2 discs verspreid is?!?)

Dus kom op: gooi de frustraties eruit!

Harry B.
10-11-2002, 14:16
De release van 'Dune'. Geen extra's en de beeldkwaliteit is ronduit slecht en dat terwijl er genoeg liefhebbers van de film zijn. De enige reden om tot aanschaf over te gaan is - net als bij American history X - de prijs (rond de 9 Euro).

Lex v/d Moolen
10-11-2002, 14:20
Wildschut, gewoon een regelrechte transfer van VHS. Bedroevende beeldkwaliteit, jammer toch een van de betere Nederlands/Belgische gangsterfilms.

Hans De Bisschop
10-11-2002, 14:26
Geen enkele maatschappij die ik haat eigenlijk (zeker Bridge niet, want die brengen lekker al die Hallmark Miniseries uit), qua slechtste DVD zou ik zo in mijn collectie op het moment zeggen Conan The Barbarian / Conan The Destroyer. Indertijd gekocht omdat de prijs vrij laag was en omdat het de enige DVD release was ... moeten in de toekomst dringend vervangen worden ...

Als ik voor maatschappij dan toch 1 moet zeggen die ik minder graag heb dan de rest dan is het WB, want die snappers waarin de DVD's zitten zijn gewoonweg oerlelijk (niet de cover-art) en ze zijn ook snel beschadigd !!

Tommy Brok
10-11-2002, 14:30
dan is het WB, want die snappers waarin de DVD's zitten zijn gewoonweg oerlelijk (niet de cover-art) en ze zijn ook snel beschadigd !! Daar zijn de meningen over verdeeld, maar als je er normaal mee omgaat gaan ze niet kapot hoor!

Tommy!

Jelger
10-11-2002, 14:31
Ik heb een keer een dvd gekocht van de serie around the world in 80 days met pierce brosnan. Op zich een hartstikke leuke serie, maar ze hadden wel zes uur film op een dvd geperst. Het resultaat was dat de film steeds versprong, bv van minuut vijf naar minuut twintig. Ik had de film twee keer geruild, in de hoop dat het aan die ene dvd lag, maar de andere versies bleken hetzelfde probleem te hebben.:(

Hans De Bisschop
10-11-2002, 14:35
Daar zijn de meningen over verdeeld, maar als je er normaal mee omgaat gaan ze niet kapot hoor!

Tommy!

soms zijn ze al beschadigd als ik ze koop !!!!

Tommy Brok
10-11-2002, 14:36
soms zijn ze al bescadigd als ik ze koop !!!! Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon dom! Je gaat toch geen dingen kopen die beschadigd zijn, kwestie van een beetje opletten!

Tommy!

Hans De Bisschop
10-11-2002, 14:39
Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon dom! Je gaat toch geen dingen kopen die beschadigd zijn, kwestie van een beetje opletten!

Tommy!

Ik heb de keus, ofwel al DVD schijven met vingers en krassen bij FRS, ofwel kapotte snappers bij Makro omdat de DVD's daar in de verpakking worden gelaten en er een lint wordt aangedaan dat machinaal wordt aangetrokken en dus de snapper beschadigd !!

Tis dus niet dat ik een keus heb hé, precies of ik ga moedswillig kapotte dingen kopen als ik ze goed kan krijgen ook !!!! Gebruik ook eens je verstand want dat was een domme opmerking !!

Tommy Brok
10-11-2002, 14:41
Ik heb de keus, ofwel al DVD schijven met vingers en krassen bij FRS, ofwel kapotte snappers bij Makro omdat de DVD's daar in de verpakking worden gelaten en er een lint wordt aangedaan dat machinaal wordt aangetrokken en dus de snapper beschadigd !!Je kunt via internet bij Free Record Shop bestellen, dan worden ze in het plastic in de winkel afgeleverd waar je maar wil en word er niet met vuile handen ofzo aan gezeten, zijn ze gewoon gesealed!

Tommy!

T. van Keeken
10-11-2002, 14:41
Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon dom! Je gaat toch geen dingen kopen die beschadigd zijn, kwestie van een beetje opletten!


Daar sluit ik me bij aan, iedere DVD-freak heeft het recht en de plicht naar zijn verzameling toe, om 100% zeker te zijn van een puntgave versie van de aangeschafte DVD op het moment dat ie de winkel verlaat. Ik heb gelukkig een connectie bij de FRS die alles voor me appart legt, maar zelfs zonder dat zou ik altijd nog ogen in mijn hoofd hebben. En kom nou niet aan met het internetbestellen, want als je zeker wilt weten dat iets er perfect uitziet moet je dat gewoon niet doen...

Tommy Brok
10-11-2002, 14:43
En kom nou niet aan met het internetbestellen, want als je zeker wilt weten dat iets er perfect uitziet moet je dat gewoon niet doen... Behalve als je het bij FRS doet, want dan kun je nog in de winkel zeggen als het niet goed is! Als je het thuis laat bezorgen is het een ander verhaal!

Tommy!

Hans De Bisschop
10-11-2002, 14:43
Daar sluit ik me bij aan, iedere DVD-freak heeft het recht en de plicht naar zijn verzameling toe, om 100% zeker te zijn van een puntgave versie van de aangeschafte DVD op het moment dat ie de winkel verlaat. Ik heb gelukkig een connectie bij de FRS die alles voor me appart legt, maar zelfs zonder dat zou ik altijd nog ogen in mijn hoofd hebben. En kom nou niet aan met het internetbestellen, want als je zeker wilt weten dat iets er perfect uitziet moet je dat gewoon niet doen...

Wat ik gewoon bedoelde is dat ik de manier van WB de minst praktische vind !!

En trouwens in ben zeker en vast geen DVD-freak, ik wil in niks freak zijn , want gezond is dat zeker niet !!!

T. van Keeken
10-11-2002, 14:43
helemaal waar Tommy!

En trouwens: er is nix mis met freaks! They have a right to live too, you know!!!

Hans De Bisschop
10-11-2002, 14:46
Daar sluit ik me bij aan, iedere DVD-freak heeft het recht en de plicht naar zijn verzameling toe, om 100% zeker te zijn van een puntgave versie van de aangeschafte DVD op het moment dat ie de winkel verlaat. Ik heb gelukkig een connectie bij de FRS die alles voor me appart legt, maar zelfs zonder dat zou ik altijd nog ogen in mijn hoofd hebben. En kom nou niet aan met het internetbestellen, want als je zeker wilt weten dat iets er perfect uitziet moet je dat gewoon niet doen...

In praktijk heb ik ervaren dat DVD's die ik via internet besteld heb veel minder risico heben om beschadigd te zijn als degenen die je in de gewone winkel koopt !! Veel minder tussenpersonen !! Ze zitten dan meestal ook erg goed beschermd verpakt.

Hans De Bisschop
10-11-2002, 14:46
helemaal waar Tommy!

En trouwens: er is nix mis met freaks! They have a right to live too, you know!!!

Ja ze mogen er gerust zijn freaks, maar ik zou er nooit 1 willen zijn !!

T. van Keeken
10-11-2002, 14:48
A man! admit it! Als je dit:

El Canciller Supremo Scaramanga de la Republica Galactica

" I can protect you .... but I cannot fight a war for you .... "

onder je dit onder je berichten zet ben je best een beetje een movie/DVDfreak..............! 't is niet erg hoor. Be proud of it!

Hans De Bisschop
10-11-2002, 14:49
A man! admit it! Als je dit:

El Canciller Supremo Scaramanga de la Republica Galactica

" I can protect you .... but I cannot fight a war for you .... "

onder je dit onder je berichten zet ben je best een beetje een movie/DVDfreak..............! 't is niet erg hoor. Be proud of it!

Die is bedacht door iemand nders, en trouwens, wat bewijst nu 2 zinnetjes over freak zijn !!

Harry B.
10-11-2002, 15:00
Willen jullie het een beetje on-topic houden :D :D :D :D :D

T. van Keeken
10-11-2002, 15:03
Hierbij mijn diepste spijtbetuigingen aan het adres van de heer Dirty Harry. Het is allezins nooit mijn intentie geweest van het door mij zelf aangedragen topic af te wijken... Daarvoor dan ook mijn excuses. Ik werd even meegesleept in het vuur van de discussie en realiseerde mij niet dat dit daar niet de aangewezen plaats voor was... Nogmaals: sorry!

Danielle Gerards
10-11-2002, 19:59
Geen enkele maatschappij die ik haat eigenlijk (zeker Bridge niet, want die brengen lekker al die Hallmark Miniseries uit), qua slechtste DVD zou ik zo in mijn collectie op het moment zeggen Conan The Barbarian / Conan The Destroyer. Indertijd gekocht omdat de prijs vrij laag was en omdat het de enige DVD release was ... moeten in de toekomst dringend vervangen worden ...

Als ik voor maatschappij dan toch 1 moet zeggen die ik minder graag heb dan de rest dan is het WB, want die snappers waarin de DVD's zitten zijn gewoonweg oerlelijk (niet de cover-art) en ze zijn ook snel beschadigd !!

Die snappers van WB zijn inderdaad vreselijk. Maareh welke Conan dvd's bedoel je eigenlijk???

Hans De Bisschop
10-11-2002, 20:14
Die snappers van WB zijn inderdaad vreselijk. Maareh welke Conan dvd's bedoel je eigenlijk???

Deze :

Conan Le Barbare (http://www.devildead.com/conandvd/conanbaruck.htm)

Zoals deze is er ook een Conan Le Destructeur, waren een hele tijd geleden de enige beschikbare releases van Conan op DVD, nu zijn er de S.E. 's maar die zijn zo duur .....

Richard B.
11-11-2002, 00:15
De Bridge-release van Blue Velvet: hondsberoerde beeldkwaliteit! Niets anders dan terrecht dat ze daar nu een hele mooie SE van uitgebracht hebben met (neem ik aan) een stuk betere beeldkwaliteit.

Werner
11-11-2002, 10:32
Ik stem voor Daens - heeft niet eens een chapter-indeling...

Martijn Beunk
21-11-2002, 14:58
Ik ben benieuwd of jullie ook dvd's hebben, waarvan jullie eigenlijk spijt hebben dat jullie deze hebben gekocht.
Denk hierbij aan de slechte kwaliteit of geen extra's op de dvd.

Ik vindt bijvoorbeeld Embrace Of The Vampire een drama van een dvd, ok de prijs is ernaar, maar toch raar dat deze zo is uitgebracht.
Tevens heb ik een matige uitvoering van de Neverending Story deel 1( ja, inderdaad de goedkope van FRS)
Is hier een betere uitgaven van?

Pietje
21-11-2002, 15:06
American History X. Gekocht bij frs. Thuis bleek hij niet widescreen te zijn en geen dd5.1 te hebben. Heb hem dan ook teruggebracht en kon hem ruilen.

Edwin vd Zwaard
21-11-2002, 15:19
had ik wel... maar de meeste heb ik inmiddels geruild of verkocht...

Gr.
Edwin

Bahamut
21-11-2002, 15:59
tja...ahum....:o

DragonballZ Movie 4, Super Rivals....

mark t
21-11-2002, 18:37
Die arme zoekfunctie voelt zich miskend en ondergewaardeerd. Er lopen al diverse van dit soort threads, waaronder deze drie:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?threadid=1020
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?threadid=1273
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?threadid=13475
Het zou wel zo overzichtelijk zijn om in één van deze threads verder te gaan i.p.v. weer een nieuwe over hetzelfde onderwerp te openen.

Waarmee deze eigenlijk wel op slot mag.

Sander Dubbeldam
21-11-2002, 18:47
American History X. Gekocht bij frs. Thuis bleek hij niet widescreen te zijn en geen dd5.1 te hebben. Heb hem dan ook teruggebracht en kon hem ruilen.

maar dat had je toch kunnen weten, aangezien dit gewoon op de achterkant van de dvd staat :confused: :confused:

Philippe
21-11-2002, 20:18
Kickboxer blinkt ook niet echt uit qua kwaliteit van beeld en geluid, maar desondanks is dit gewoon een titel die ik in mijn collectie wou hebben.

Richard B.
21-11-2002, 23:02
- The good, The bad and the Ugly
- The English Patient
- Parenthood

De eerste twee omdat ze 'incompatibel' bleken te zijn met mijn speler (alleen de tweede keek ik op tijd genoeg om hem weer te kunnen ruilen) en de derde omdat het gewoon een waardeloze film en een waardeloze dvd bleek te zijn.

jawa
21-11-2002, 23:05
mission impossible 2 wat een slechte film zeg

Nathan Strik
21-11-2002, 23:19
Er lopen al diverse van dit soort threads, waaronder deze drie. Waar nog bij komt dat er hier in het filmdiscussie gedeelte alleen over films gediscussieërd moet worden.

Reden genoeg voor een mooi slotje lijkt me. ;)

Alex van den Berg
06-01-2003, 16:29
Zojuist weer een paar threads over hetzelfde onderwerp samengevoegd.

Henk Heideveld
06-01-2003, 16:37
Zojuist weer een paar threads over hetzelfde onderwerp samengevoegd.
Werkezel!!!!!!(6) (6) :p

Glenn Smits
07-01-2003, 00:04
tsja, voor mij zijn dat films waar geen scene selectieboekje bij zit en waarbij de cd kaal en lelijk is en de hoes er ook niet uit ziet en als je het menu afspeelt dat het dan ook een lelijk stilstaand geheel is. By The Way, ik heb gister Spiderman gekeken voor het eerst en ik vond de film en productie echt top. Het menu vond ik echt te mooi om waar te zijn.

Erwin_W
07-01-2003, 00:17
Twee woorden: Double Take.. jezus wat een teleurstelling... ***film en geen extra's... verder interesseren beeldformaten e.d. me niet zo veel... maar deze vond ik bagger.. (en ja hij zit in me verzameling - de enige ex-rental die ik heb- geintresseerden??) I didn't think so... ;)

Edwin V
07-01-2003, 07:29
Sandokan
Octopus

Beide series zijn heel leuk maar waardeloos op DVD gezet. Net alsof je naar een oude videoband kijkt. Omscherp en fletse kleuren. Dat het veel beter kan blijkt uit Roots.

Marc Raps
07-01-2003, 12:33
De extra's op de oorspronkelijke release van The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring vind ik schandalig! Er is niks mis met de film, hoor. Dit is mijn favoriete film aller tijden! Dat is puur persoonlijk, okee, maar als je de extra's bekijkt: promotie voor de boeken over de film, een making of van Fox, slappe docu's...
De trailers en de previews zijn wel het bekijken waard, maar de rest... Maar goed dat er de SE is!

Ook vind ik dat Titanic een niet-waardige release heeft gekregen. Ik heb 'm toch maar gekocht, omdat hij redelijk goedkoop was, en ik dit toch ook wel een hele goede film vind, die ik in mijn collectie wil hebben, maar kom op zeg! Een van de grootste producties in de recente geschiedenis, en wat krijgen we dan? Geen anamorfic transfer, alleen een trailer... Op zich is er niet veel mis met de DVD, maar deze film moet gewoon veel meer docu's en extra's krijgen! :mad:

-Marc

Glenn Smits
07-01-2003, 14:20
Ook vind ik dat Titanic een niet-waardige release heeft gekregen. Ik heb 'm toch maar gekocht, omdat hij redelijk goedkoop was, en ik dit toch ook wel een hele goede film vind, die ik in mijn collectie wil hebben, maar kom op zeg! Een van de grootste producties in de recente geschiedenis, en wat krijgen we dan? Geen anamorfic transfer, alleen een trailer... Op zich is er niet veel mis met de DVD, maar deze film moet gewoon veel meer docu's en extra's krijgen! :mad:

-Marc

Inderdaad Marc, voor mensen die een enorme interesse in de Titanic hebben zoals ik is de productie waardeloos. Ik ben dan ook dol blij dat er dit jaar een nieuwe versie komt. 1 stomme trailer, waardeloos zeg.

Kasper P.
07-01-2003, 21:57
Inderdaad Marc, voor mensen die een enorme interesse in de Titanic hebben zoals ik is de productie waardeloos. Ik ben dan ook dol blij dat er dit jaar een nieuwe versie komt. 1 stomme trailer, waardeloos zeg. En het gerucht gaat dat de "nieuwe" versie als extra een soundtrach-cd heeft en blij dat we daar mee zijn en niets meer! That's the shit!:D

Richard B.
07-01-2003, 23:47
De extra's op de oorspronkelijke release van The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring vind ik schandalig! Er is niks mis met de film, hoor. Dit is mijn favoriete film aller tijden! Dat is puur persoonlijk, okee, maar als je de extra's bekijkt: promotie voor de boeken over de film, een making of van Fox, slappe docu's...
De trailers en de previews zijn wel het bekijken waard, maar de rest... Maar goed dat er de SE is!

Mwoah, ik vond de docu's wel aardig hoor. Het was een beetje kort allemaal, maar in vergeleken met gelijkwaardige releases is ie de (lage) prijs zeker waard. Ok, vergeleken met de 4-disc blijft er natuurlijk geen spaan van heel maar dan heb je het natuurlijk ook over de beste set die er momenteel op de markt is.

Btw: feitelijk is de 2-disc natuurlijk ook een SE..

Richard B.
07-01-2003, 23:52
Afgelopen kerst-vakantie gekocht: de UK-editie van 'Don't Look Now', een hele coole oudere psychologische horror-film a la The Exorcist. Heel mooi gefilmd met goeie acteerprestaties van Donald Sutherland en Julie Christie als getergt echtpaar die na het verongelukken van hun dochtertje proberen te herstellen in Venetie. DVD is top met een prima beeldkwaliteit en een paar leuke extra's maar met EEN klein probleem: DE GELUIDSKWALITEIT IS ZO WALGELIJK SLECHT DAT JE BIJNA NIET KUNT VERSTAAN WAT DE HOOFDPERSONEN ZEGGEN!! :(

bambino
08-01-2003, 08:53
ik heb zwaar gebaald van Meet the parents, voor 30 euro had ik hem gekocht, maar de dvd is zwaaaar slecht, en bij de V&D willen ze hem niet meer innemen :( dus das balen....

Ernest Hamstra
08-01-2003, 17:55
ik heb zwaar gebaald van Meet the parents (...) de dvd is zwaaaar slecht

Mag ik vragen wat je er zo slecht aan vond?

Ik vond het namelijk een prima film, ook het beeld, geluid en extra's zijn dik in orde :confused:

Overigens heb ik er € 9,99 voor betaald, misschien is de prijs voor jou wel de bepalende factor?

Martin de Goeij
09-01-2003, 11:12
Ik vind "The Convent" zeker in aanmerking komen voor deze titel..Wat een baggerfilm http://www.kurts-smilies.de/girl.gif

Ettepet
09-01-2003, 11:33
Slechtste DVD's?

* Een heel stel (oudere) muziek-dvd's van Warner, vooral die 2 met videoclips van Maddona ('The Immaculate Collection' & 'Maddona > The Video Collection 93:99').

Geen extra's, in vrijwel alle opzichten slecht verzorgt. Vooral de geluidskwaliteit is echt bagger! PCM-stereo, alsof het van de mono-track van een VHS-band is gekopieerd. :(

* 10CC Alive, The Classic Hits Tour, van Wienerworld. Warner-kwaliteit, maar dan nog in 2001! Hoe durven ze...

R. Schaap
10-01-2003, 16:32
ik vind het nog steeds erg jammer dat The Game zo'n flutrelease kent en er geen mooie SE van komt zoals Fincher wel met Se7en en Fight Club heeft gedaan.