PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: Dogma/Kevin Smith



Lars_JJ
02-10-2002, 00:29
Nou heb ik alle Kevin Smiths op DVD... EINDELIJK!
Wat vind iedereen van de Kevin Smith films, en weet er al iemand wat over Jersey Girl?

Zelf vind ik Dogma nog de beste.

Niels Simons
02-10-2002, 00:37
kevin smith is altijd prachtig,ik wil ze nu ook allemaal gaan kopen,maar zit met een probleem.

clerks en chasing amy,lijkt wel of ze alleen maar in 4:3 te krijgen zijn ?

en ik had bijna jay&silent bob strike back gehaald,zie ik ineens op ezydvd een special edition,en dan nog voor 4 euro goedkoper als bij de frs ook !!

is er iets bekend over breedbeeldversies van al zijn films ?
(DD5.1 zou ook welkom zijn,alleen al om van 5 kanten fuck te horen komen):D

als iemand dan nog een interessant adresje heeft om die dingen te bestellen,dan zou ik helemaal happy zijn.

mazzel,

niels

Lars_JJ
02-10-2002, 00:51
en ik had bijna jay&silent bob strike back gehaald,zie ik ineens op ezydvd een special edition,en dan nog voor 4 euro goedkoper als bij de frs ook !!

http://forums.ravensoft.com/iB_html/non-cgi/emoticons/wall.gif

WitteGijt?
02-10-2002, 01:48
Heb zelf ook alle K.S. films op dvd allemaal Special Edition's behalve "Dogma" en heb ook de "Clerks Uncensored" dvd.
Heb persoonlijk niet 1 favouriet, ik vind de 5 films tot nu to, vooral leuk vanwege hun samenhang, "Jay & Silent Bob Strike Back" is bijv. lang niet zo leuk als je de andere films niet hebt gezien. alhoewel "Dogma" eigenlijk 'n lostaande film is van de jersey trilogy, vind ik deze toch goed in het rijtje thuis horen vooral als je de fantastische comic "Chasing Dogma" hebt gelezen. Waarin het verhaal wordt verteld tussen je raadt 't al "Chasing Amy" en "Dogma".

Wat ik van "Jersey Girl" weet is dat K.S. hiermee 'n nieuwe weg mee wil inslaan, Jay & Silent bob zullen daarom ook in deze film niet meer voorkomen. En 't schijnt dat hij 'm maakt vanwege zijn dochtertje Harley Quinn.

FrenkieB
02-10-2002, 08:52
Dogma vond ik echt superslecht...dit soort films zijn echt niet aan mij besteed. Chris Rock is echt zooo irritant. Maar Clerks vond ik dus wel weer leuk....Mallrats vonk ook niet zo je van het...

Rogier Burghout
02-10-2002, 09:27
Clerks, Mallrats en nu ook jay&silent bob strike back zijn door RCV errug karig uitgebracht. Vooral als je gaat kijken naar de R1 tegenhanger die allemaal minstens een (hilarisch) audiocomentaar van K. Smith bevatten. De 4:3 en DD 2.0 transfer is natuurlijk ook niet over om naar huis te schrijven natuurlijk...:nono:
Vwb Chasing Amy: voor deze is eigenlijk maar 1 uitgave goed en dat is de Criterion uitgave.

Louis Bouduin
02-10-2002, 10:54
Het minste wat je van Chasing Amy kan zeggen is dat het gebaseerd is op een prachtige premisse: Kun je met iemand een platonische relatie hebben als je van hem/haar houdt. Vanzelfsprekend leidt dit tot verwarring, vooroordelen, jaloezie onbegrip en veel emotionele pijn.
M.a.w., de liefde op vandaag is geen makkelijke zaak. Maar het is blijkbaar wel het ideale gegeven voor een leuke, hedendaagse komedie met behoorlijk wat rake observaties, dito humor en dialogen die gaan (zoals we stilaan gewoon worden bij deze regisseur) van banaal, grof, vulgair en cynisch, tot romantisch, gevoelig en heel melodieus.
Na het al even clevere Clerks, met als lamentabel tussendoortje Mallrats, heeft Kevin Smiths nu met Chasing Amy een mooie parabel over de zotheid der liefde.
Het maakt je alleen maar des te nieuwsgieriger naar Jersey Girl.

Rogier Burghout
02-10-2002, 11:36
Het minste wat je van Chasing Amy kan zeggen is dat het gebaseerd is op een prachtige premisse: [KNIP].

Is inderaad het minste ja. wat een prachtige dialogen zeg! Hij heeft hiermee echt de juiste toon en daarmee de juiste draad geraakt! Ook Joey Lauren Adams is echt topgecast voor deze rol!

Matt D
02-10-2002, 12:08
heb erg genoten van clerks, gewoon genoten van chasing amy, mallrats vond ik nt zo cool

dogma heb ik liggen op dvd maar nog geen tijd gehad om te bekijken

ik hoop binnenkort een review exemplaar te hebben van jay and silent bob, de trailer vond ik wel grappig

moet ook nog eens een goede dvd versie kopen van clercks

Marcel den Haan
02-10-2002, 13:13
Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is: Kevin Smith is God, dus geen vrouw hehe.
Alle Kevin Smith films zijn super met natuurlijker uitschieters naar boven en naar beneden afhankelijk van je smaak, dat maakt ze zo leuk ook, voor elk wat wils.
Ik zelf vind Mallrats 1 van de beste, gewoon lekkere nutteloze humor en gewoon lekker lachen zonder al te veel na te denken, die Brodie is 1 van de grappigste figuren uit alle films.
Clerks is ook gewoon een heeeeeeeele grappige film en dan vooral die Randall, Chasing Amy is de wat meer serieuze van het stel maar ook hierin vinden ze we heel wat humor terug alleen van een wat andere orde dan in de eerste 2, vooral het einde vind ik supercool met Banky die wel in is voor een trio hahaha.
Dogma vind ik eigenlijk de minste van het stel, wel een hele leuke film maar veels te weinig Jason Lee en Jay and Silent Bob strike Back is een hele goeie en leuke afsluiting van de serie met een terugkomst van ieders zijn favoriete figuur zo'n beetje.
Over de DVD's kan ik kort zijn, de nederlandse uitgaves ZUIGEN big time en de regio 1 versies zijn super.
Kijk maar naar de SE van Dogma, 100 minuten aan deleted scenes :eek: , zo moet het altijd zijn.

WitteGijt?
02-10-2002, 13:33
Iemand trouwens al Kevin Smith's korte film "The Flying Car" gezien. Deze korte film volgt 'n dialoog tussen Randall Graves (Jeff Anderson) en Dante Hicks (Brian O'Halloran). Natuurlijk 'n dialoog zoals je die uit clerks gewend bent. Geweldig (y).

http://www.viewaskew.com/tv/leno/flyingcar.html

Marcel den Haan
02-10-2002, 14:04
Iemand trouwens al Kevin Smith's korte film "The Flying Car" gezien. Deze korte film volgt 'n dialoog tussen Randall Graves (Jeff Anderson) en Dante Hicks (Brian O'Halloran). Natuurlijk 'n dialoog zoals je die uit clerks gewend bent. Geweldig (y).

http://www.viewaskew.com/tv/leno/flyingcar.html

Jaaaaaaaaaa die had ik gezien, die is echt supergaaf man, allemaal zeker ff kijken toppertje

Lars_JJ
02-10-2002, 19:04
Weet iemand al wat over Jersey Girl?

Richard B.
02-10-2002, 23:02
Is inderaad het minste ja. wat een prachtige dialogen zeg! Hij heeft hiermee echt de juiste toon en daarmee de juiste draad geraakt! Ook Joey Lauren Adams is echt topgecast voor deze rol!

Chasing Amy is verreweg mijn favoriete Kevin Smith-film, misschien wel een van mijn meest favoriete films van de jaren 90 en mijn absoluut meest favoriete romantische komedie OOIT (als je hem in dat genre mag scharen). Echt een film die tot op het bot gaat wat betreft (onmogelijke) liefde, vriendschap, pijn, loyaliteit, leugens en (uiteindelijk) gedoemde relaties. Ik ken weinig films waarin de karakters zo drie-dimensionaal en herkenbaar zijn als deze en weinig films die me zo raken als deze. Echt een moderne klassieker vindt ik.

Btw: ik heb van CA de nieuwe Engelse release die STUUUUKEN beter is als dat ding dat nu hier in Nederland in de schappen ligt. Simpele reden: het is gewoon een kopie van de Criterion-editie (maar dan met PAL-beeld). :D

Rochan
02-10-2002, 23:23
Weet iemand al wat over Jersey Girl?

Heb een link waar veel over over Jersey Girl wordt gepraat/geschreven en er staan ook links op van andere sites , met o.a stills van de film. Ik weet dat ben Affleck en JLO erin spelen. Zie de link Jersey Girl (http://www.newsaskew.com/) :D

Gabriel B.
09-03-2003, 11:07
Ik ben steeds onder de indruk geweest van Smith sinds Clercks.
Mallrats was iets minder maar Dogma vind ik persoonlijk een van de beter en leuke films van de laatste jaren. Ik heb een zwak voor verhalen die voortborduren op religie. (Ben dus aan het uitkijken naar "Preacher").

Smith is een geboren verhalenverteller. Bewijs daarvan zijn de Spiderman, Green Arrow en Daredevil verhalen die hij schrijft voor Marvel.

Joost v.d. Ham
09-03-2003, 12:08
Nou heb ik alle Kevin Smiths op DVD... EINDELIJK!
Wat vind iedereen van de Kevin Smith films, en weet er al iemand wat over Jersey Girl?

Zelf vind ik Dogma nog de beste.

als Dogma de beste is dan koop ik de rest dus zeker niet, wat een slechte film (mijn mening). Normaal vind ik Chris Rock wel heel goed. :cry:

WitteGijt?
09-03-2003, 13:41
Nou heb ik alle Kevin Smiths op DVD... EINDELIJK!
Wat vind iedereen van de Kevin Smith films, en weet er al iemand wat over Jersey Girl?

Zelf vind ik Dogma nog de beste.

als Dogma de beste is dan koop ik de rest dus zeker niet, wat een slechte film (mijn mening). Normaal vind ik Chris Rock wel heel goed. :cry:

Ik zou toch zeker de moeite nemen om wat meer films van Smith te bekijken, ik kan je wel aanraden, zoals ik al eerder zei, om Jay & Silent Bob Strike Back als laatste te kijke, omdat hij dan gewoon leuker is.

Gabriel B.
09-03-2003, 17:51
ik kan je wel aanraden, zoals ik al eerder zei, om Jay & Silent Bob Strike Back als laatste te kijke, omdat hij dan gewoon leuker is.
Inderdaad aan te raden wegens de tonnen aan inside jokes.

pavko
12-03-2003, 02:14
Clerks, Mallrats en nu ook jay&silent bob strike back zijn door RCV errug karig uitgebracht. Vooral als je gaat kijken naar de R1 tegenhanger die allemaal minstens een (hilarisch) audiocomentaar van K. Smith bevatten. De 4:3 en DD 2.0 transfer is natuurlijk ook niet over om naar huis te schrijven natuurlijk...:nono:
Vwb Chasing Amy: voor deze is eigenlijk maar 1 uitgave goed en dat is de Criterion uitgave.

Yep, de R2's zuigen weer eens...

Ik heb dan ook de Criterion van Chasing Amy en de SE van Dogma (beiden R1). Ook Clerks zal wel heel snel in een uncensored version bij mij in het rekje staan en dan heb ik zijn beste 3 films compleet

(J&SB was wel aardig maar niet kopenswaardig en Mallrats vind ik de minst goede uit zijn oevre)

WitteGijt?
12-03-2003, 12:01
Clerks, Mallrats en nu ook jay&silent bob strike back zijn door RCV errug karig uitgebracht. Vooral als je gaat kijken naar de R1 tegenhanger die allemaal minstens een (hilarisch) audiocomentaar van K. Smith bevatten. De 4:3 en DD 2.0 transfer is natuurlijk ook niet over om naar huis te schrijven natuurlijk...:nono:
Vwb Chasing Amy: voor deze is eigenlijk maar 1 uitgave goed en dat is de Criterion uitgave.

Yep, de R2's zuigen weer eens...

Ik heb dan ook de Criterion van Chasing Amy en de SE van Dogma (beiden R1). Ook Clerks zal wel heel snel in een uncensored version bij mij in het rekje staan en dan heb ik zijn beste 3 films compleet

(J&SB was wel aardig maar niet kopenswaardig en Mallrats vind ik de minst goede uit zijn oevre)

Met Clerks zou ik dan wachten als je 't nog kunt, want 't schijnt dat er volgende jaar van deze film 'n nieuwe 2-disc dvd versie komt om het 10 jarig bestaan van Clerks te vieren.
Dit heb ik ooit op de viewaskew website gelezen, dit is 't enige "bewijs" wat ik er zo van kan vinden:

You'll notice the absence of the Documentary that Jen and Malcolm were shooting. That's being held for the "Clerks" Special Edition, as it'll give us plenty of time to sift through the 80 plus hours of footage and interviews and come up with something great.

Enzo
12-03-2003, 22:34
ohhhhhhh DOGMA vindt ik dus ook superslecht wie heeft dat ooit bedacht..

Gabriel B.
12-03-2003, 22:39
ohhhhhhh DOGMA vindt ik dus ook superslecht wie heeft dat ooit bedacht..
Euh... Kevin Smith dus ! :wink:

pavko
13-03-2003, 14:28
Met Clerks zou ik dan wachten als je 't nog kunt, want 't schijnt dat er volgende jaar van deze film 'n nieuwe 2-disc dvd versie komt om het 10 jarig bestaan van Clerks te vieren.
Dit heb ik ooit op de viewaskew website gelezen, dit is 't enige "bewijs" wat ik er zo van kan vinden:

You'll notice the absence of the Documentary that Jen and Malcolm were shooting. That's being held for the "Clerks" Special Edition, as it'll give us plenty of time to sift through the 80 plus hours of footage and interviews and come up with something great.

Hmmm, dat klinkt interessant. Ik weet inderdad alleen niet of ik me zo lang zal kunnen beheersen. www.dvdcompare.co.uk zegt over Clerks:


OVERALL : R4 - The new R4 CE has the same features as the R1 plus it boasts an anamorphic transfer!
However, an R1 10th Annaversary set is due for release in 2004.


Toch maar wachten he....

GrMnrGr
13-03-2003, 15:41
Misschien is hier gaan kijken : http://www.viewaskew.com/ en van daaruit (links beneden) of http://viewaskew.com/jsbstash/ ...

Gabriel B.
13-03-2003, 21:04
Heb net "The Flying Car" gezien. :lol: :lol: :lol: :lol:
Bedankt voor de tip !!!!

Maguffin
14-03-2003, 00:00
Ik weet niet of deze link al gepost was, maar hierin staat Kevin Smith's Jersey Girl diary. Vooral zuigwerk van de man over de grote sterren, maar het blijft leuk.
Als ik het mij goed herinner heldert hij ook wat op over zijn betrokkenheid tot Scream 3 >>
http://www.moviepoopshoot.com/jerseygirl/index.html

Ik heb mijn twijfels over Jersey Girl, maar Smith zal me wel weer verassen.

Richard B.
30-06-2003, 11:54
Ik zag Dogma gisteren voor het eerste en vond hem erg leuk! Hij leek helaas niet echt op Chasing Amy, maar de film bevat genoeg goeie humor om hem heel amusant te maken: stukken leuker dan bijv. Mallrats en (da's mijn mening dan) Clerks.

Btw: als (voormalig) katholiek snap ik de rel rondom deze film niet helemaal. De film is inhoudelijk eigenlijk goed genoeg om als uitgangspunt voor een leuke discussie over de christelijke moraal te dienen zonder dat daarbij beledigende dingen gebruikt worden. Ik heb er destijds toen de film uitkwam wel wat dingen over gelezen maar nu ik de film gezien heb vind ik dat wel erg overdreven: er zit (naast de humor) toch wel degelijk een goeie spirituele boodschap in deze film.

John
30-06-2003, 12:09
Voor wie de DVD's in een zeer mooie box wil opbergen:

http://store2.yimg.com/I/jsbstash_1727_4978954
"The box is constructed from anodized aluminum and the artwork is laser engraved".


Slurp slurp ....


(via de viewaskew site)

John
30-06-2003, 12:17
Nou heb ik alle Kevin Smiths op DVD... EINDELIJK!
Wat vind iedereen van de Kevin Smith films, en weet er al iemand wat over Jersey Girl?

Zelf vind ik Dogma nog de beste.

als Dogma de beste is dan koop ik de rest dus zeker niet, wat een slechte film (mijn mening). Normaal vind ik Chris Rock wel heel goed. :cry:

Dogma is i.m.h.o. niet de beste. Het was de 1e die ik kocht, en meteen ook weer verkocht.
Daarna heb ik de rest gezien, en toch maar weer Dogma aangeschaft, maar nu de R1 SE (ik ergerde me vnl. aan de spraak/subs op de R2 die niet gelijk liepen).

En ik vond hem de 2e keer echt een stuk beter! Maar Chasing Amy vind ik de meest geslaagde (vandaar misschien dat Criterion hem ook heeft uitgebracht, en niet Dogma? :) )

Richard B.
03-09-2005, 00:42
Nu op RTL5: An Evening with Kevin Smith. Gruwelijk grappig! :)

SKMbeat
03-09-2005, 02:21
Nu op RTL5: An Evening with Kevin Smith. Gruwelijk grappig! :)

Maar wat een abrupt einde zeg. Heb als Kevin Smith-liefhebber ook erg genoten van zijn "college"maar wat weet RTL5 er weer een achterlijke einde aan te breien.
Gewoon pardoes eruit nadat een organisator meedeelde dat de discussie buiten de zaal zou worden voortgezet.Had graag willen zien hoe Kevin erop reageerde en hoe het verder verliep.

Maick Werner
03-09-2005, 05:19
Wellicht was dit het daadwerkelijke einde was, waarbij misschien de aftiteling van de dvd zijn intrede doet.

Ik ga 'm in ieder geval bij CDWOW bestellen voor 8.99, want het was onwijs tof :D

BrownB
03-09-2005, 09:33
Ik denk niet dat dat het daadwerkelijke einde was aangezien de dvd een runtime van 4 uur heeft. Misschien is er verder nog geknipt maar er onbreekt zeker een groot deel van het einde.

Richard B.
03-09-2005, 11:41
Ik denk niet dat dat het daadwerkelijke einde was aangezien de dvd een runtime van 4 uur heeft. Misschien is er verder nog geknipt maar er onbreekt zeker een groot deel van het einde.
Klopt. Ik las het ook al op IMDB. Die 4 uur was ook nog maar eens een deel van het echte evenement omdat ie in totaal iets van 5,5 uur heeft staan ouwehoeren. :)

Het schijnt trouwens dat er binnenkort een vervolg gaat uitkomen. Eentje van zo'n zelfde soort college in Engeland.

John
03-09-2005, 11:54
Volgende week komt de 2e helft, heb ik begrepen. Wat een unieke man is het, met even unieke reacties op ludieke vragen en voorstellen (Can I blow you for 5 dollar?)

Bravestarr
03-09-2005, 12:00
Ik denk niet dat dat het daadwerkelijke einde was aangezien de dvd een runtime van 4 uur heeft. Misschien is er verder nog geknipt maar er onbreekt zeker een groot deel van het einde.
In de Veronica gids stond ook; an evening with Kevin Smith (1). Dus deel 2 zal ook nog wel een keer uitgezonden worden.
Neemt niet weg dat het einde uit de lucht kwam vallen. Geen aftitleing of iets van "volgende week deel 2". Toen na de reclame een of andere 06-dating begon wist ik pas dat het afgelopen was :)

miT
03-09-2005, 12:58
Als het goed is komt eht tweede deel vanavond, helaas dacht ik dat vandaag het eerste deel kwam :x

Bij tvgids.nl kwam hij voor vandaag wel naar boven als ik zocht op films, gisteren niet (bij het hele programma stond ie er wel bij)...dat is best *** sinds ik een groot Smith fan ben...maja, moet ik het maar met deel 2 doen...

MiguelTegen
03-09-2005, 18:09
Ik las ooit in een star wars-magazine een verhaal over een beginnend regisseur die met als onderpand zijn comics-collectie een hilarische film had gemaakt over 2 winkelbedienden. Vanwege die Death Star-dialoog maakte het SW-magazine hier melding van. ik las 't en dacht 'dit moet ik in de gaten houden.' Dat was denk ik begin '95? Misschien iets eerder zelfs, maar dat is verder niet zo belangrijk...
Iets van een jaar later zag ik toevallig dat de Duitse WDR deze film, Clerks, ging uitzenden. Voor de verandering eens ondertiteld ipv. nagesynchroniseerd... Video ingesteld en opgenomen. Na 1x kijken verkocht... Een film die drijft op grappige situaties en ditto dialogen. In die tijd was er nog geen dvd, dus kochten we bij Virgin en Fame in Amsterdam de import-videos. Ook van z'n andere films natuurlijk... Toen ik 'n dvd-speler kocht, heb ik 't meeste meteen aangeschaft voor een prikkie; helaas waren dat dus de kale RCV-versies. Via internet wel de fatsoenlijke import-versies op de kop getikt. Afgeladen met extra's en niet te duur...

Ondanks dat Clerks misschien de beste is, heb ik op 't persoonlijke vlak toch het meeste met Chasing Amy.
Mallrats is bijzonder grappig, Dogma is erg goed, Jay & Silent Bob is niet al te best en Jersey Girl is écht een ongelofelijk verkrampte film. Die Clerks-cartoon blinkt ook uit in saaiheid, de comics zijn over 't algemeen wél leuk.

Mijn persoonlijke lijstje:

1. Chasing Amy
2. Clerks
3. Dogma
4. Mallrats
5. Jay & Silent Bob Strike Back
en onderaan bungelt Jersey Girl...

Heb overigens de speciale editie van mallrats in de pre-order staan... ben benieuwd wat 't gaat worden...

Maick Werner
03-09-2005, 21:44
Ik denk niet dat dat het daadwerkelijke einde was aangezien de dvd een runtime van 4 uur heeft. Misschien is er verder nog geknipt maar er onbreekt zeker een groot deel van het einde.
Klopt. Ik las het ook al op IMDB. Die 4 uur was ook nog maar eens een deel van het echte evenement omdat ie in totaal iets van 5,5 uur heeft staan ouwehoeren. :)

Het schijnt trouwens dat er binnenkort een vervolg gaat uitkomen. Eentje van zo'n zelfde soort college in Engeland.

4 uur Kevin Smith :shock:

Heilige hockeystick! Ik vraag mij af of hij wel 4 uur interessant kan blijven...

ECHT WEL!!! :D

Gisteren kón ik gewoon niet zappen, zo boeiend. De man is groter dan Peter Jackson!

Figuurlijk...wellicht ook letterlijk...

Willempie
03-09-2005, 22:06
Vanavond komt het tweede deel van 00:10 tot 02:25

miT
04-09-2005, 11:54
Jezus, wat was dat grappig zeg. Het was echt praktisch stand-up, goede stand-up met een hoge grapdichtheid. Ik heb echt twee uur lang in een deuk gelegen gisteren, ik moet maar even kijken of ik hem ergens kan downloaden, want ik moet het eerste deel nu ook heel snel eens zien.

Richard B.
04-09-2005, 12:09
Ik heb gisteren enkel de tweede helft gezien maar ook dat was ontzettend grappig. Het verhaal over het Prince-project was onnavolgbaar!

Bravestarr
04-09-2005, 12:27
Ik heb gisteren enkel de tweede helft gezien maar ook dat was ontzettend grappig. Het verhaal over het Prince-project was onnavolgbaar!
Chaka Mad! :D

Heb net meteen de DVD besteld bij play. 10 euro voor 5 uur en 44 minuten. geen geld :D

RobbertG
04-09-2005, 12:47
Het was geweldig! :D Jammer dat ik het eerste deel niet gezien heb :(

Jolling
04-09-2005, 17:23
Heb net meteen de DVD besteld bij play. 10 euro voor 5 uur en 44 minuten. geen geld :D
Die informatie van play klopt niet, de speelduur is 3 uur en 44 minuten.
Weet iemand of er een tweede dvd uitkomt, ik zag laatsts een soort trailer van Smith met publiek in Londen.

BrownB
04-09-2005, 18:07
Hier is de trailer: http://www.viewaskew.com/tv/evening/evening.mov

Dus blijkbaar is het wel in productie...

Erwin vd H
05-11-2005, 11:57
Heeft hier iemand de animated version van Clerks? Om mijn Kevin Smith collectie compleet te houden heb ik 'em besteld.

miT
05-11-2005, 16:09
Die heb ik. Het is als je de film in gedachten hebt even wennen. De humor is vaak van een ander soort, bizar en tekenfilmig zeg maar :) de personages zijn iets anders, vooral Randall en er wordt niet gevloekt en gescholden etc (en Jay & Silent Bob verkopen vuurwerk ffs, fucking Amerkiaanse tv) Maar uiteindelijk komt het erop neer dat het heel grappig is en erg jammer dat er maar 6 afleveringen van zijn gemaakt. Het audiocommentaar is trouwens ook wel leuk.

Richard B.
03-02-2006, 23:08
Ik heb eindelijk de dvd van An Evening with Kevin Smith gekocht. Echt genieten dit. Ondanks dat ik Chasing Amy heel goed vindt ben ik eigenlijk niet echt een fan, maar dat geouwehoer van hem is gewoon geweldig. :)