PDA

Bekijk de volledige versie : The Avengers



Pagina's : [1] 2

DVD Watcher
01-08-2012, 12:30
The Avengers
Blu-Ray clip The Avengers onthult Thanos scene

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=26902

Bron : Filmtotaal.nl

Deze topic heb ik aangemaakt omdat er geen losse Blu ray topic was voor The Avengers.

Wel voor de box met alle films, maar niet apart voor deze film, dus bij deze.

jeroeni
01-08-2012, 14:10
De bluray komt hier 29 aug.uit

WaymannDirector
03-08-2012, 08:49
http://www.disneyinfo.nl/blu-raydetail.php?film=667

Er wordt ook een box gereleased met alle films van The Avengers...

rogue
03-08-2012, 09:18
http://www.disneyinfo.nl/blu-raydetail.php?film=667

Er wordt ook een box gereleased met alle films van The Avengers...
Dat geeft DVD Watcher ook aan (y), maar er was inderdaad geen toopic voor de losse uitgave.

UK versie:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51J3SUkynAL._SL500_AA300_.jpg
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51FuY8E1iLL._SL500_AA300_.jpg

US versie:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/610OqlIOBVL._SL500_AA300_.jpg
http://ecx.images-amazon.com/images/I/61qo8HMjByL._SL500_AA300_.jpg

Nederland:

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/5/6/1/1/1002004012261165.jpg

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/3/6/1/1/1002004012261163.jpg


Daarnaast zijn er exclusives, zoals de steelbook van hmv:

http://www3.hmv.co.uk/hmv/Large_Images/HMVVIDEO/BUY0183601.JPG

Pieter V
03-08-2012, 12:32
Vind de covers voor Nederland spuuglelijk. Ik ga wel voor de gouden US. Met een beetje geluk komt ie met een lenticular slipcover. ^^

jeroeni
03-08-2012, 12:48
Dit is dus de eerste marvel die door Disney uitgegeven wordt.
Mooie box.

WaymannDirector
03-08-2012, 12:51
Dit is dus de eerste marvel die door Disney uitgegeven wordt.
Mooie box.

Door Disney uitgegeven maar het Paramount logo staat op de zijkant...
http://www.disneyinfo.nl/blu-raydetail.php?film=674
Ga hem gewoon naast de andere paramount films zetten.

De cover zijn allemaal gewoon niet mooi...

Largo
03-08-2012, 21:47
Disney zal er wel weer zo'n lelijk dik doosje omheen doen. Volgens mij is dat nu de standaard.

Valt nogal uit de toon bij de rest van NL.

DVD Watcher
04-08-2012, 02:46
Ik ben trouwens benieuwd of die US Blu ray combi set regio vrij zal zijn.

Ik krijg dat helaas nergens gevonden.

Is wel de mooiste uitgave, want die steel vind ik echt vreselijk.

De_Hollander
04-08-2012, 08:41
Disney zal er wel weer zo'n lelijk dik doosje omheen doen. Volgens mij is dat nu de standaard.

Valt nogal uit de toon bij de rest van NL.
Dik doosje vind ik ook lelijk.

WaymannDirector
04-08-2012, 08:44
Dik doosje vind ik ook lelijk.

We krijgen hem natuurlijk wel eerder dan de VS dacht...

edwinvb
04-08-2012, 08:45
wat is belangrijker:

de film of het doosje...???

vreemd dat velen het doosje zo belangrijk vinden, dat de film uit het buitenland moet komen. :???:

jeroeni
04-08-2012, 08:58
We krijgen hem natuurlijk wel eerder dan de VS dacht...

Dat is best vreemd voor een grote blockbuster.

langejan
04-08-2012, 09:01
Het verbaasd mij ook iedere keer...dat de verpakking BELANGRIJKER is dan de film ZELF....!!!

Largo
04-08-2012, 10:01
Dat zeg ik niet. Dat maak jij ervan.

Ik heb de film nog niet gezien dus daar kan ik geen mening over geven.

Als verzamelaar bouw ik graag een mooie collectie op. Dan mag ik er toch wel een mening over hebben dat Disney steeds met andere verpakkingen aankomt?

langejan
04-08-2012, 10:06
IDD Disney is een irritante maatschappij, maar daar kun je gewoonweg toch niets aan doen.

Want onze ideeen gaan ze toch uit de weg, vooral omdat de afzetmarkt NEDERLAND te klein is.

Helaas, maar waar....!!!

jeroeni
04-08-2012, 10:15
Deze art op de box is wel mooi,maar die van captain america en Thor vond ik saai.
Een mooie box is belangrijk voor mensen van dit genre.
Ik hoop dat Disney ons in de toekomst mooi box-arts geeft.

Robintje
04-08-2012, 19:28
Als er een dikke hoes omheen zit baal ik toch heel erg.
Maar heb er een paar te koop liggen dus wissel ik het wel om.

Trouwens, dat mensen ( waaronder ik ) het doosje OOK belangrijk vinden is denk ik vrij normaal.
Er zijn toch ook genoeg mensen die steelcase helemaal geweldig vinden.. ik vind het geen gezicht: steelcase, amaray hoes, dikke boxen, speciale uitgaves allemaal door elkaar..

Ik wil gewoon allemaal normale 'dunne' hoesjes en allemaal normale losse uitgave.. staat veel mooier en beter, vind ik!

WaymannDirector
04-08-2012, 21:17
Hoesje is even belangrijk als de film zelf!!!

Elessar
04-08-2012, 22:36
Ik vind het niet vreemd dat men hoge eisen stelt aan de hoesjes. Veel leden betreffen hier de zogenaamde titel van 'verzamelaar'. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je verzamelobjecten in je kast hebt willen staan waar je 100% tevreden mee bent. Zowel qua looks als inhoud.

Voor mij gaat dit de eerste 3D Blu ray worden.
Ik heb een TV+speler die ervoor geboren schijnen te zijn, maar tot nu toe heb ik het altijd genegeerd. Toch maar eens proberen.

Die HMV exclusive is trouwens wel een pareltje zo op het eerste gezicht..

Juvefan
05-08-2012, 13:40
Hoesje is even belangrijk als de film zelf!!!

Sorry maar dat vind ik echt onzin, kijkend als filmliefhebber.

hstadman
05-08-2012, 13:46
+1.

Ik kijk 2 uur naar een film, niet 2 uur naar een hoesje. Kan mij totaal niet boeien.


Sorry maar dat vind ik echt onzin, kijkend als filmliefhebber.

StefaanD
05-08-2012, 13:48
Ditto, daarom draai 'k er ook mijn hand niet voor om om Franse en Duitse versies te kopen als deze daar goedkoper zijn.

Het zal me worst wezen dat er op de Duitse hoes van Monty Python and the Holy Grail er gewoon Monty Python Die Ritter der Kokosnuss staat :-)

RobinB
05-08-2012, 14:28
+1.

Ik kijk 2 uur naar een film, niet 2 uur naar een hoesje. Kan mij totaal niet boeien.

+2..uiteindelijk zit de film toch in de kast..(y)

theregiment
05-08-2012, 16:13
+2..uiteindelijk zit de film toch in de kast..(y)

+3 hoesjes dik, dun, groen, blauw, geel, duits, frans etc etc maakt echt niks uit, het gaat inderdaad uiteindelijk om de film en dat zeg ik ook als film liefhebber.

Dus om nu te zeggen dat een film liefhebber wel waarde hecht aan een doosje is onzin!

WaymannDirector
06-08-2012, 09:15
- 5... Ik vind dat de cover deel uitmaakt van de film zelf! Als de cover al niks voorstelt? Dan je even goed minder moeite doen om hem te bekijken net als diegene die de cover hebben gemaakt. ... Punt. En geen samenspannende mensen gaan iets aan mijn mening veranderen.

crocs
06-08-2012, 09:47
Als de cover al niks voorstelt? Dan je even goed minder moeite doen om hem te bekijken net als diegene die de cover hebben gemaakt.Ik respecteer je mening. Maar het is geen reden.
Het gaat altijd om de film. Don't judge a book by it's cover.

Indien ik naar covers zou gaan kijken zou ik The Avengers niet eens zien. Zonde toch. Wat een slechte cover art, maar oh zo geweldige film.

mark t
06-08-2012, 09:58
... Punt. En geen samenspannende mensen gaan iets aan mijn mening veranderen.Samenspannende mensen? Heb je wel meer last van paranoïa? Zo ongelooflijk is het toch niet dat mensen afzonderlijk van elkaar vinden dat de verpakking er niet toe doet? Of denk je werkelijk dat er achter je rug om intensief contact is om te zien hoe we jou op andere gedachten kunnen brengen?

Ik snap best dat er mensen zijn die een film incl. verpakking als een verzamelobject zien, maar ik heb dat gevoel nooit gehad. Het gaat me om de film en in mindere mate om de extra's. Ik heb nog nooit m'n verwachtingen m.b.t. een film aangepast omdat de hoes me niet aanstond. Dat zou wel een hele rare redenering zijn.
De verpakking is er wat mij betreft alleen om het schijfje te beschermen als-ie in de kast staat en om wat basisinformatie te geven over de inhoud van het schijfje (specificaties beeld en geluid, extra's, e.d.). Ik ga geen extra moeite doen om een tinnen doosje, kartonnen omhulsel of een andere hoes-afbeeldingen te pakken te krijgen. En ik ga er zeker geen cent extra voor uitgeven.

Werner
06-08-2012, 10:05
Dus om nu te zeggen dat een film liefhebber wel waarde hecht aan een doosje is onzin!

En ik hecht als filmliefhebber toch noodgedwongen ook wel waarde aan mijn portemonnee. Dus als ik een uitgave in het buitenland kan kopen die half zo duur is, zal het me worst wezen of de tekst op de hoes nu in het Frans, Duits, Chinees... is.

Back ontopic vind ik het wel vrij idioot om de film te hernoemen naar Avengers Assemble.

mark t
06-08-2012, 10:11
Back ontopic vind ik het wel vrij idioot om de film te hernoemen naar Avengers Assemble.Was dat niet al 'officieel' de titel die in grote delen van Europa werd gebruikt/had moeten zijn gebruikt om verwarring met dit meesterwerk (http://www.imdb.com/title/tt0118661/) te voorkomen? Ik vond het toen al zo logisch, omdat die andere Avengers weinig potten heeft kunnen breken en waarschijnlijk bij een groot deel van het doelpubliek niet eens (meer) bekend is.

WaymannDirector
06-08-2012, 11:55
Don't judge a book by it's cover.

Nee maar is het dan zoveel gevraagt om er een mooie cover eromheen te doen? Ik dacht het niet. Al die covers zijn gemaakt om mensen te laten kopen.

jeroeni
06-08-2012, 13:01
Nee maar is het dan zoveel gevraagt om er een mooie cover eromheen te doen? Ik dacht het niet. Al die covers zijn gemaakt om mensen te laten kopen.

Het hoesje van Transformers Dark of the moon is net als de film ook 3d.
Toch leuk als me dat 25 euro kost.

DVD Watcher
06-08-2012, 13:08
On-Topic vind ik dat het raar is dat er geen luxe set van The Avengers uitkomt.

Verdiend deze Bluray uitgave toch wel dacht ik zo.

Werner
06-08-2012, 13:43
Was dat niet al 'officieel' de titel die in grote delen van Europa werd gebruikt/had moeten zijn gebruikt om verwarring met dit meesterwerk (http://www.imdb.com/title/tt0118661/) te voorkomen?
Ah ja, dat zou wel eens kunnen zijn...

jan_tran
06-08-2012, 14:13
Ik vind dat de cover deel uitmaakt van de film zelf!
Meest onnozele bericht die ik in tijden gelezen heb...

Een gemiddelde film vergt twee jaar productie, van conceptie (script) tot eindproduct; en jij rekent dit op gelijke hoogte af met wat één of andere artwork designer binnen 2 uur in elkaar flanst. Verschrikkelijk...

crocs
06-08-2012, 14:24
Nee maar is het dan zoveel gevraagt om er een mooie cover eromheen te doen? Ik dacht het niet. Al die covers zijn gemaakt om mensen te laten kopen.Ik ben het wel met je eens dat men tegenwoordig wel erg laks is met vele covers. Zeker met vergelijking van vele mooie covers van vroeger. Het kan beter.

Dat gezegd te hebben, zijn covers nauwelijks belangrijk voor de aankoop van DVD's/Blu-ray's anders wel een bioscoop bezoek. Want naast covers (of andere artwork) worden ook lokkertjes gebruikt. Trailers, TV spots, Facebook, Twitter, bekende filmsterren, bekende regisseurs, bekende filmmakers ala Pixar e.d, film gebaseerd op een boek enz.

Laten we eerlijk wezen. De bioscoopposter van Marvel's The Avengers was al crap, maar dat had totaal geen impact op het bioscoop bezoek.

Franklin1975
06-08-2012, 14:28
Ditto, daarom draai 'k er ook mijn hand niet voor om om Franse en Duitse versies te kopen als deze daar goedkoper zijn.

Het zal me worst wezen dat er op de Duitse hoes van Monty Python and the Holy Grail er gewoon Monty Python Die Ritter der Kokosnuss staat :-)
+1 voor gewone amaray-uitgaves. Bij Steelbooks kies ik toch de mooiste én alleen met de orginele titel (dus geen 2-talig, bijv. klein in het Frans ernaast). Dan kijk ik niet naar de prijs.


Was dat niet al 'officieel' de titel die in grote delen van Europa werd gebruikt/had moeten zijn gebruikt om verwarring met dit meesterwerk (http://www.imdb.com/title/tt0118661/) te voorkomen? Ik vond het toen al zo logisch, omdat die andere Avengers weinig potten heeft kunnen breken en waarschijnlijk bij een groot deel van het doelpubliek niet eens (meer) bekend is.
Dat 'meesterwerk' heb ik nog op dvd. Waarom weet ik niet. Zelfs mijn prullenbak spuugt hem uit...

mark t
06-08-2012, 15:11
Dat 'meesterwerk' heb ik nog op dvd. Waarom weet ik niet. Zelfs mijn prullenbak spuugt hem uit...In de aanloop naar de release leek de film een leuke, campy uitstraling... totdat ik de film daadwerkelijk zag. Daar kon ook Sean Connery, Uma Thurman en Ralph Fienes niets meer aan redden.

Des te merkwaardiger dat men bang is dat deze film met die van Marvel verward zou kunnen worden. In de bioscopen lijkt die verwarring niet aan de orde en volgens mij moet je wel erg nonchalant zijn als je per ongeluk die 1998-versie gaat kopen.

Robintje
06-08-2012, 18:28
Ieder zijn eigen mening.

Ik kijk zeker naar het hoesje, natuurlijk koop als de hoes van The Avengers oerlelijk zou worden alsnog de film. Maar als die ALLEEN maar in steelcase of in een andere vorm dan een normale amaray zou uitkomen dan zou ik de film absoluut niet kopen.

Wrath Of The Titans komt bijna uit, idem dito, top film maar als er alleen maar steelcase komt koop ik hem absoluut niet.

WaymannDirector
06-08-2012, 18:44
Meest onnozele bericht die ik in tijden gelezen heb...

Een gemiddelde film vergt twee jaar productie, van conceptie (script) tot eindproduct; en jij rekent dit op gelijke hoogte af met wat één of andere artwork designer binnen 2 uur in elkaar flanst. Verschrikkelijk...

Wel vind me maar stom, Ik zeg toch niet dat een film slecht is omdat de cover op niks lijkt. Ik wil gewoon zeggen dat de cover bij de film hoort. Het is ook belangrijk. Jesus ik heb het echt gehad met deze ruk-site. Altijd zagen over: ga weer on-topic, ego-doenerij van ik bestel in het buitenland want dan ben ik cool, ik heb een betere stereo installatie, ik heb de beste filmkennis ... blablabla

howitzer
06-08-2012, 18:47
Des te merkwaardiger dat men bang is dat deze film met die van Marvel verward zou kunnen worden. In de bioscopen lijkt die verwarring niet aan de orde en volgens mij moet je wel erg nonchalant zijn als je per ongeluk die 1998-versie gaat kopen.heeft niks te maken met 'verwarring' vermijden, ze vinden het bij Marvel/Disney zelf ook jammer dat ze met de titel 'Avengers Assemble' op de proppen moesten komen! Het is louter omdat in de UK de merknaam 'Avengers' per copyright is vastgelegd voor de originele tv serie/film.

RobinB
06-08-2012, 20:08
Ik ben het wel met je eens dat men tegenwoordig wel erg laks is met vele covers. Zeker met vergelijking van vele mooie covers van vroeger. Het kan beter.

Dat gezegd te hebben, zijn covers nauwelijks belangrijk voor de aankoop van DVD's/Blu-ray's anders wel een bioscoop bezoek. Want naast covers (of andere artwork) worden ook lokkertjes gebruikt. Trailers, TV spots, Facebook, Twitter, bekende filmsterren, bekende regisseurs, bekende filmmakers ala Pixar e.d, film gebaseerd op een boek enz.

Laten we eerlijk wezen. De bioscoopposter van Marvel's The Avengers was al crap, maar dat had totaal geen impact op het bioscoop bezoek.

Ik vind wel dat er weinig creatieve covers worden gemaakt. Vele zijn heel erg op elkaar lijkend. Ik heb meerdere titels dubbel (niet vanwege de cover) vanwege de uitgave..de laatste IJ fims met nieuwe interviews, 2 versies van Donnie Darko enz..


Wel vind me maar stom, Ik zeg toch niet dat een film slecht is omdat de cover op niks lijkt. Ik wil gewoon zeggen dat de cover bij de film hoort. Het is ook belangrijk. Jesus ik heb het echt gehad met deze ruk-site. Altijd zagen over: ga weer on-topic, ego-doenerij van ik bestel in het buitenland want dan ben ik cool, ik heb een betere stereo installatie, ik heb de beste filmkennis ... blablabla

Voel je niet te aangevallen, ik denk dat iedereen wel jou mening hier respecteer. Ik tenminste wel, als ik een voorkeur zou hebben voor een bepaalde art van een film die ik spaar, zou ik het meer tot een verzamelobject behoren..nu behoren al mijn films tot een film collectie..(y)

crocs
06-08-2012, 20:17
...ik heb een betere stereo installatie...Ik heb surround, dat is nog veel beter dan een stereo installatie ;) :mrgreen:

Even serieus. Ja algemeen gesproken hoort een cover hoort bij een film. Maar even belangrijk als de film nou dat vind ik persoonlijk niet eens aan de orde. Overgens is het geen ramp als er slechte officiële covers in de omloop zijn. Er zijn namelijk betere Photoshop wizards die enkele custom covers in elkaar flansen. Een alternatief is beter dan niks.

crocs
06-08-2012, 20:22
Nog heel even off-topic. ;)


Ik vind wel dat er weinig creatieve covers worden gemaakt. Vele zijn heel erg op elkaar lijkend.
Heb je helemaal gelijk in. Beste bewijs is deze blog om de verschillen te zien (of juist niet ;) ).
http://afficheschristophecourtois.blogspot.fr/

Elessar
06-08-2012, 22:03
On-Topic vind ik dat het raar is dat er geen luxe set van The Avengers uitkomt.

Verdiend deze Bluray uitgave toch wel dacht ik zo.
Idem (In NL dan).

BobdH84
06-08-2012, 23:16
Was dat niet al 'officieel' de titel die in grote delen van Europa werd gebruikt/had moeten zijn gebruikt om verwarring met dit meesterwerk (http://www.imdb.com/title/tt0118661/) te voorkomen? Ik vond het toen al zo logisch, omdat die andere Avengers weinig potten heeft kunnen breken en waarschijnlijk bij een groot deel van het doelpubliek niet eens (meer) bekend is.

AVENGERS ASSEMBLE wordt in principe alleen in Engeland gebruikt, omdat men daar inderdaad al The Avengers kent. Maar dan verwijst men in de eerste plaats zeker níet naar die verschrikkelijke verfilming met Thurman, Fiennes en Connery, maar de tv-serie uit de jaren '60 met Macnee en Diana Rigg. Deze was destijds zeer populair, vernieuwend, trendsettend, etc., en nog steeds in Engeland zeer bekend. Hier in Nederland heet deze nieuwe Avengers, gewoon The Avengers.

langejan
07-08-2012, 04:59
Jullie bedoelen de WREKERS met o.a. John Steed, e.d. , maar dat kun je toch niet met elkaar vergelijken....???

Frenkel
07-08-2012, 06:10
De rede die howitser opgeeft lijkt mij veruit de meest logische, gewoon een rechtenkwestie.

De rechten van de naam Avangers ligt in de UK bij de producenten van de originele serie uit de jaren 60 en film uit 1998 is op deze serie gebaseerd en heet dus ook gewoon Avangers.
het heeft Disney/Marvel alleen maar geld gekost om enkel voor de UK de naam te moeten veranderen.

BatMotor
07-08-2012, 12:26
Wil deze film wel gauw thuis zien weer.vind de actie vooral goed in deze.

Marcel Hoeve
07-08-2012, 18:20
Wil deze film wel gauw thuis zien weer.vind de actie vooral goed in deze.

Gatver, zit er actie in deze film? Geen diepzinnige dialogen, prachtige sfeerbeelden of onweerstaanbare humor? Nou, dan hoef ik hem niet... :lol:

BatMotor
07-08-2012, 18:38
Gatver, zit er actie in deze film? Geen diepzinnige dialogen, prachtige sfeerbeelden of onweerstaanbare humor? Nou, dan hoef ik hem niet... :lol:

jup dit is een verstand op nul film.
ff voor tussendoor.

Pieter V
21-08-2012, 21:25
Volgende week is het zo ver, eindelijk op Blu-ray. En in Rusland is hij al verschenen en de eerste screencaps zijn al uit. Beeld is gewoon 10/10. :D

Martin Z.
21-08-2012, 22:12
Volgende week is het zo ver, eindelijk op Blu-ray. En in Rusland is hij al verschenen en de eerste screencaps zijn al uit. Beeld is gewoon 10/10. :D

Komt die boxset dan ook uit? Met de 6 Marvelfilms?

Pieter V
21-08-2012, 22:16
Komt die boxset dan ook uit? Met de 6 Marvelfilms?
Ja dezelfde datum. Kijk maar op Bol.com. ;)

Martin Z.
21-08-2012, 22:24
Ja dezelfde datum. Kijk maar op Bol.com. ;)

Had ik moeten doen, lazy me.. Maar top, die komt er wel in natuurlijk!

Joslyn
24-08-2012, 08:49
Deze week berichten oa comicbookmovie.com en filmtotaal.nl dat er een featurette op de Avengers bluray komt genaamd: "Building a cinematic universe". Dit klinkt super interessant. Echter staat er in hetzelfde bericht dat deze op geselecteerde US en UK versies komt. Dat betekend dat het nog een maand wachten is als je die docu ook wil hebben.
Leuk verzonnen hoor, maar weer waardeloos uitgevoerd.

bron: http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=66056

mark t
24-08-2012, 10:35
Deze week berichten oa comicbookmovie.com en filmtotaal.nl dat er een featurette op de Avengers bluray komt genaamd: "Building a cinematic universe". Dit klinkt super interessant. Echter staat er in hetzelfde bericht dat deze op geselecteerde US en UK versies komt. Dat betekend dat het nog een maand wachten is als je die docu ook wil hebben.
Leuk verzonnen hoor, maar weer waardeloos uitgevoerd.

bron: http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=66056Die documentaire zal ook buiten Amerika en Engeland in diverse landen worden uitgebracht op een extra disc. Zie ook dit topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=86799).

Elessar
24-08-2012, 16:16
Die documentaire schijnt ONTZETTEND tegen te vallen.

Er wordt geen gebruik gemaakt van bijzondere beelden die je nergens anders te zien krijgt. Alle beelden van op de set, de interviews e.d., zijn allemaal al te zien in de reguliere extra's. Ze herbruiken dezelfde beelden als het ware.

Dit zeggen velen die de docu al gezien hebben. Laat je dus niet teleurstellen.

smooth Ron
24-08-2012, 17:58
Ik was daarstraks even in Fnac Wijnegem en vroeg aldaar of ze ook een special edtion gaan krijgen zoals bij Fnac Frankrijk.
Antwoord: een zucht en de melding enkel dvd en bluray.
Die klantonvriendelijkheid ik blijf er me enorm aan ergeren.

DVD Watcher
24-08-2012, 18:06
Ik was daarstraks even in Fnac Wijnegem en vroeg aldaar of ze ook een special edtion gaan krijgen zoals bij Fnac Frankrijk.
Antwoord: een zucht en de melding enkel dvd en bluray.
Die klantonvriendelijkheid ik blijf er me enorm aan ergeren.

Niet meer komen, simpele oplossing :lol:

KJ
25-08-2012, 09:46
Is het een must om alle Marvel films te hebben gezien. Ik heb alleen Iron Man gezien en the Incredible Hulk ligt nog op de planken.

Ik neem aan dat je de karakters beter begrijpt als je bijv. Captain America en Thor hebt gezien, maar worden er ook veel verwijzingen gemaakt die alleen te begrijpen zijn als je de vorige films hebt gezien??

magiccornflake
25-08-2012, 09:53
Iron Man 2 en Incredible Hulk kan je eventueel wel skippen, maar ik raad ze je toch aan. Thor (Loki !) en Captain America (Tesseract !) zijn essentieel.

jeroeni
25-08-2012, 09:54
Is het een must om alle Marvel films te hebben gezien. Ik heb alleen Iron Man gezien en the Incredible Hulk ligt nog op de planken.

Ik neem aan dat je de karakters beter begrijpt als je bijv. Captain America en Thor hebt gezien, maar worden er ook veel verwijzingen gemaakt die alleen te begrijpen zijn als je de vorige films hebt gezien??

Maarkt de ervaring wel een stuk leuker

KJ
25-08-2012, 10:09
Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik Thor en Captain America toch maar ga aanschaffen. Liggen voor een tientje bij FRS

Pieter R.
25-08-2012, 11:11
+3 hoesjes dik, dun, groen, blauw, geel, duits, frans etc etc maakt echt niks uit, het gaat inderdaad uiteindelijk om de film en dat zeg ik ook als film liefhebber.

Dus om nu te zeggen dat een film liefhebber wel waarde hecht aan een doosje is onzin!
Vaak wordt hier volgens mij de term filmliefhebber liefhebber verward met verzamelaar.

Ook ik kan me niet druk maken over de covers. Vindt alleen de bluraydoosjes zelf altijd erg lelijk.
Maar de covers maken mij niet zoveel uit. Tenzij je natuurlijk 2 opties hebt voor nagenoeg dezelfde prijs: dan kies ik natuurlijk voor de mooiste)

Pieter R.
25-08-2012, 11:18
Maarkt de ervaring wel een stuk leuker
maakt alles idd een stuk leuker. In Avengers wordt bijna geen tijd gestoken in achtergrondverhalen van de karakters. Das ook logisch: want die introducties zijn al in de aparte films geweest.
Die films zitten vol kleine verwijzingen naar de andere films en zijn echt bedoeld als leadup naar the Avengers.
Avengers kun je wel apart bekijken, maar ik denk dat alles beter uit de verf komt als je de rest ook gezien hebt. Wat overigens geen straf is als je van het genre houdt.

DVD Watcher
25-08-2012, 12:19
Vanmorgen een paar winkels gebeld (FRS, Bart Smit, Blokker Den Bosch) en gevraagd of ze Avengers al op BD verkopen.

Hebben hem wel in huis, maar mogen hem niet verkopen :-(.

Alleen wel lekker verwarrend, de ene zegt dat ie maandag uitkomt, en de andere zegt Woensdag?.

Jammer dat ze hem nu al niet verkopen, en jammer dat andere filialen hem dus al wel blijkbaar verkopen.

Niels Simons
25-08-2012, 12:23
hier tzelfde probleem.

bij de frs zeggen ze em al te hebben liggen,maar idd pas woensdag.
saturn ook zo.

3d versie gaat bij frs 23 euro kosten,wel een redelijke prijs...

He77razor
25-08-2012, 12:23
Ik heb net van een vriend gehoord die bij de FRS werkt dat ze hem vandaag al moeten/mogen verkopen

DVD Watcher
25-08-2012, 12:24
Ik heb net van een vriend gehoord die bij de FRS werkt dat ze hem vandaag al moeten/mogen verkopen

FRS Den Bosch zegt anders dat ze hem pas vanaf woensdag mogen verkopen.

jeroeni
25-08-2012, 12:27
Vanmorgen een paar winkels gebeld (FRS, Bart Smit, Blokker Den Bosch) en gevraagd of ze Avengers al op BD verkopen.

Hebben hem wel in huis, maar mogen hem niet verkopen :-(.

Alleen wel lekker verwarrend, de ene zegt dat ie maandag uitkomt, en de andere zegt Woensdag?.

Jammer dat ze hem nu al niet verkopen, en jammer dat andere filialen hem dus al wel blijkbaar verkopen.

Toevallig,ik belde ook naar Bart smit[maandag] MM[woensdag]
eindhoven.

DVD Watcher
25-08-2012, 12:32
net FRS station Eindhoven hebeld, en die vertelden dat ze 10 minuten geleden een memo hebben gehad, dat ze hem mogen verkopen.

FRS Eindhoven station heeft alleen de gewone versie trouwens.

Niels Simons
25-08-2012, 12:34
ik wordt net gebeld door frs,dat ze em nu idd mogen verkopen!

ga em straks ff halen,23 euro voor de 3d versie!

WaymannDirector
25-08-2012, 12:37
Grr waarom hebben ze hem al over in Nederland en weer niet in België... Iemand die em al in België heeft zien liggen ?

Pieter V
25-08-2012, 12:45
Voor iedereen die hem al heeft of straks gaat halen. Laat even weten, of er een kartonnen slipcover bij zit? En of die een lenticular effect heeft. :)

DVD Watcher
25-08-2012, 12:48
Grr waarom hebben ze hem al over in Nederland en weer niet in België... Iemand die em al in België heeft zien liggen ?

Weet niet of het voor je mogelijk is, waarom kom je dan niet ff naar ons landje, en ga je hem hier halen ?.

Dan kan je hem nu al mooi gaan bekijken.

WaymannDirector
25-08-2012, 13:06
Weet niet of het voor je mogelijk is, waarom kom je dan niet ff naar ons landje, en ga je hem hier halen ?.

Dan kan je hem nu al mooi gaan bekijken.

Ik denk nu niet dat ze hem al in elke winkel hebben in Nederland...

DVD Watcher
25-08-2012, 13:11
Ik denk nu niet dat ze hem al in elke winkel hebben in Nederland...

Wel bij een Free Record Shop waarschijnlijk.

Dan bel je toch een filiaal op wat dicht bij je in de buurt is.

Dan hoor je wel of ze hem daar hebben.

WaymannDirector
25-08-2012, 13:17
Wel bij een Free Record Shop waarschijnlijk.

Dan bel je toch een filiaal op wat dicht bij je in de buurt is.

Dan hoor je wel of ze hem daar hebben.

Ja maar het is nu niet dat het zo dringend. Als hij hier al in de winkels ligt, mooi meegenomen dan maar... eigenlijk kijk ik deze week meer uit naar de release van We Bought a Zoo dan van The Avengers.

peptalk
25-08-2012, 13:23
Voor iedereen die hem al heeft of straks gaat halen. Laat even weten, of er een kartonnen slipcover bij zit? En of die een lenticular effect heeft. :)
Zowel bij de BD als de 3D BD zit die er niet bij. Er zitten niet eens movieminutes op.

WaymannDirector
25-08-2012, 13:33
Zowel bij de BD als de 3D BD zit die er niet bij. Er zitten niet eens movieminutes op.

Hoe ziet de disc art eruit ?

jeroeni
25-08-2012, 13:39
Hoe ziet de disc art eruit ?

Blauw,net bij Free gehaald

WaymannDirector
25-08-2012, 13:40
Blauw,net bij Free gehaald

Blauw ? Zoals de linker blauwe kant op elke disney blu-ray ?

Pieter V
25-08-2012, 13:41
Zowel bij de BD als de 3D BD zit die er niet bij. Er zitten niet eens movieminutes op.
Bedankt, dacht ik al.

jeroeni
25-08-2012, 13:46
Blauw ? Zoals de linker blauwe kant op elke disney blu-ray ?

ongeveer wel ja

videlleke
25-08-2012, 14:07
Blauw,net bij Free gehaald


welke free als ik vragen mag?

jeroeni
25-08-2012, 14:20
welke free als ik vragen mag?

Fee record shop-veldhoven

Heb net even het beeld bekeken en is zoals hoort prima [1.78.1]
3D disc heb nog geen blik op geworpen,kijk de film morgen.

videlleke
25-08-2012, 14:23
Fee record shop-veldhoven

Heb net even het beeld bekeken en is zoals hoort prima [1.78.1]
3D disc heb nog geen blik op geworpen,kijk de film morgen.

free hier in dordt gebeld en tot mn stomme verbazing hebben ze hem idd al in de schappen , wordt dus genieten vanavond met the avengers in 3D :-)
thnx voor de tip jongens!! helemaal heppie nu.
van de week the walking dead seizoen 2 nog in de bus!! heerlijk gewoon!
en dan te denken dat ik iedere blokker en bart smit in de wijde omtrek heb opgebeld vannochtend........(y)

jeroeni
25-08-2012, 14:26
Veel plezier met The avengers mensen.

De_Hollander
25-08-2012, 14:39
Ik denk nu niet dat ze hem al in elke winkel hebben in Nederland...
bij veel FRS staan ze wel in de schappen.

zetmoon
25-08-2012, 16:16
Vreemd dat de beeldverhouding 1.78:1 is terwijl de meeste comic films 2.35:1 zijn....

(Behalve even uit mijn hoofd: Spider-man en Hulk)

RobinB
25-08-2012, 16:19
Ook gehaald bij de FREE..in seal!! Waren jullie versies ook in seal?

DVD Watcher
25-08-2012, 16:43
Ook gehaald bij de FREE..in seal!! Waren jullie versies ook in seal?

Ik had gebeld dat ik er 1 in seal wilde hebben, en ze hadden er nog gelukkig 1 geseald liggen.

Ik heb de 3D/2D disc, baal er alleen van dat het zo'n dik engels doosje is :evil:.

Jammer van de movieminutes, van de week maar eens bellen naar movieminutes ;)

DVD Watcher
25-08-2012, 16:44
Voor iedereen die hem al heeft of straks gaat halen. Laat even weten, of er een kartonnen slipcover bij zit? En of die een lenticular effect heeft. :)

Zit er niet op, ik heb de 3D/2D disc, is zo'n dik doosje net zoals ze in Engeland gebruiken, zonder slipcover en zonder lenticular effect :-(

RobinB
25-08-2012, 16:47
Bij de Free hier hadden ze een groot aantal in seal/bluray/3d en dvd. Verbaasde me echter dat deze in seal is, normaal is dit nooit het geval. Schappelijke prijs (goedkoper als op de website)..en ja het is jammer van de Movie Minutes..ben benieuwd of je er wat mee bereikt met het bellen.

Geen enkele versie heeft een slipcover..

DVD Watcher
25-08-2012, 16:51
..en ja het is jammer van de Movie Minutes..ben benieuwd of je er wat mee bereikt met het bellen.

Dat weet ik ook niet, maar je kan het proberen, meestal zitten er toch wel codes op bij die maatschappij.

Heb van die maatschappij wel eens een paar keer een BD gekocht waar geen code op zat, ff gebeld en de afbeeldingen van de hoes gemaild, en netjes een code gehad, dus we zullen zien.

Vanavond lekker genieten van The Avengers.

videlleke
25-08-2012, 17:56
Ook gehaald bij de FREE..in seal!! Waren jullie versies ook in seal?

ja ook in seal , had een 3d en een 2d versie beide in seal!(y)

tommy1982
25-08-2012, 18:58
Wel frustrerend dat op amazon de releasedatum op 13 september blijft staan terwijl ze al released is :cry: Maar ja, ff doorbijten dan zeker :lol:

Frank
25-08-2012, 19:01
Wel frustrerend dat op amazon de releasedatum op 13 september blijft staan terwijl ze al released is :cry: Maar ja, ff doorbijten dan zeker :lol:
Dus de Duitse versie is ook al verkrijgbaar?

Niels Simons
25-08-2012, 20:08
bij mij werkt de 3d-disc niet!

kom in t menu,maar hij begint niet met spelen en de speler slaat zelfs af.

de scene selection werkt,en talenkeus.

de disc zelf doet helaas helemaal niets...

kan iemand anders dit ook eens checken?

ik had ook een geseald exemplaar...

nu gvd maar 2d kijken.

mazzel niels

Niels Simons
25-08-2012, 20:09
oh ja,zojuist thor in 3d gekeken,dus t kan niet aan de speler,tv of apparatuur liggen lijkt me...

jeroeni
25-08-2012, 20:30
oh ja,zojuist thor in 3d gekeken,dus t kan niet aan de speler,tv of apparatuur liggen lijkt me...

Heb even gekeken, hier doet hij het gewoon de 3D versie.

De_Hollander
25-08-2012, 20:34
bij mij werkt de 3d-disc niet!

kom in t menu,maar hij begint niet met spelen en de speler slaat zelfs af.

de scene selection werkt,en talenkeus.

de disc zelf doet helaas helemaal niets...

kan iemand anders dit ook eens checken?

ik had ook een geseald exemplaar...

nu gvd maar 2d kijken.

mazzel nielsHeb je de firmware voor je speler uptodate ?

RobinB
25-08-2012, 20:42
Hoe bevalt de 3d? Ik wacht nog tot morgen!

Joda
25-08-2012, 20:49
Heeft iemand de box met alle 6 films ook al ergens zien liggen? En zo ja, zag deze er een beetje degelijk uit?

jeroeni
25-08-2012, 20:50
Hoe bevalt de 3d? Ik wacht nog tot morgen!

IK ben verbaast zo goed. [shit kan morgen pas kijken moet weg]

Niels Simons
25-08-2012, 21:02
Heb je de firmware voor je speler uptodate ?

er is idd nieuwe software!

hartelijk dank voor je hulp,internetkabel van t ding was afgekoppeld en daardoor geen update!

t is toch niet zo,dat met iedere nieuwe 3drelease je weer een update moet hebben mag ik hopen???

mazzel,niels

Niels Simons
25-08-2012, 21:04
Heb je de firmware voor je speler uptodate ?


Heeft iemand de box met alle 6 films ook al ergens zien liggen? En zo ja, zag deze er een beetje degelijk uit?

box is aardig,ziet er goed uit,maar heeft volgens mij alleen maar 1disc versies....

de versies die ik heb van thor,captain america zijn bv 3disc.
deze avengers is(ivm 3d ook weer)2disc...

mazzel,niels

RobinB
25-08-2012, 21:10
Heeft iemand de box met alle 6 films ook al ergens zien liggen? En zo ja, zag deze er een beetje degelijk uit?

Je kan beter in deze topic kijken omtrent je vraag Joda, daar heeft iemand fotos geplaatst:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=86409


IK ben verbaast zo goed. [shit kan morgen pas kijken moet weg]

Beter als in de Bios dus?:)

Pieter V
25-08-2012, 22:11
Dus de Duitse versie is ook al verkrijgbaar?
Nee.

jeroeni
25-08-2012, 22:41
Je kan beter in deze topic kijken omtrent je vraag Joda, daar heeft iemand fotos geplaatst:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=86409



Beter als in de Bios dus?:)

Ja,in de bios vond ik het niet zo.

Joda
25-08-2012, 23:15
Je kan beter in deze topic kijken omtrent je vraag Joda, daar heeft iemand fotos geplaatst:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=86409



Oke, thanks!

Lorre
26-08-2012, 17:29
Is de The Avengers 3D Blu-Ray hier eigenlijk voorzien van een slipcase?

rogue
26-08-2012, 17:32
Is de The Avengers 3D Blu-Ray hier eigenlijk voorzien van een slipcase?
Degene die ik bij de FRS zag staan niet.

DVD Watcher
26-08-2012, 19:47
Is de The Avengers 3D Blu-Ray hier eigenlijk voorzien van een slipcase?

Zit nergens (in nederland) geen slipcover omheen, en zit in zo'n lelijk dik doosje, welke vaak voorkomt in Engeland.

DJR
26-08-2012, 20:08
Degene die ik bij de FRS zag staan niet.

Snap dat niet want hier zeggen ze dat ze ze nog niet mogen verkopen, boete dit en dat bla bla.

Bij MM E'hoven was ie er ook nog niet.

WaymannDirector
26-08-2012, 20:29
Zit nergens (in nederland) geen slipcover omheen, en zit in zo'n lelijk dik doosje, welke vaak voorkomt in Engeland.

Zit de 2D versie ook in zo'n dik doosje ?

jeroeni
26-08-2012, 20:37
Wel raar in de bios vond ik de 3D weergave niet goed en op Bluray wel.

Hebben hier meer mensen die ervaring ???

Lorre
26-08-2012, 21:22
Degene die ik bij de FRS zag staan niet.

Bedankt. Weer eens belachelijk dat deze geen leuke slipcase krijgt... :roll:

Perrush
26-08-2012, 21:54
Avengers kun je wel apart bekijken, maar


ik raad het niet aan. Tjonge, wat een baggerfilm for the brainless. Gaat echt 1h30 nergens over. Slotscenes zijn iets beter (blijft brainless, maar soit). Enige lichtpunt waren die grote vliegende 'battleships', konden zo weggevlogen zijn uit Starship Troopers oid.

Deed me een beetje denken aan shoot 'em up, alleen was die dan nog beter ... ...

sorry, maar niks voor mij :???:

jeroeni
26-08-2012, 22:11
TIP:Kijk eerst Thor als je deze film wil zien,dat is toch wel de beste ervaring.

jeroeni
26-08-2012, 22:16
ik raad het niet aan. Tjonge, wat een baggerfilm for the brainless. Gaat echt 1h30 nergens over. Slotscenes zijn iets beter (blijft brainless, maar soit). Enige lichtpunt waren die grote vliegende 'battleships', konden zo weggevlogen zijn uit Starship Troopers oid.

Deed me een beetje denken aan shoot 'em up, alleen was die dan nog beter ... ...

sorry, maar niks voor mij :???:

Perrush,heb je Thor,Captain america en Iron man,gezien.
Er zitten toch leuke verwijzingen in.

Pieter R.
26-08-2012, 22:36
ik raad het niet aan. Tjonge, wat een baggerfilm for the brainless. Gaat echt 1h30 nergens over. Slotscenes zijn iets beter (blijft brainless, maar soit). Enige lichtpunt waren die grote vliegende 'battleships', konden zo weggevlogen zijn uit Starship Troopers oid.

Deed me een beetje denken aan shoot 'em up, alleen was die dan nog beter ... ...

sorry, maar niks voor mij :???:
Wat heeft dat te maken met of je die film wel of niet afzonderlijk van de rest kunt zien?

Ben trouwens ook een beetje verbaasd dat je hiervan een film verwachtte die je zou bevallen. Je moet van het genre houden en je weet dan dat de verhalen wat simpel zijn. Ik had ook graag wat meer voer voor de grijze massa gehad, maar het zijn en blijven comicverfilmingen en comics zijn nu niet vaak brainteasers. Desondanks blijven de marvelfilms een soort guilty pleasure voor mij.

jeroeni
27-08-2012, 07:32
jammer dat de bonus bij deze uitgave zo mager is,the making of duurde maar
een paar minuten.

Perrush
27-08-2012, 08:56
Ben trouwens ook een beetje verbaasd dat je hiervan een film verwachtte die je zou bevallen. Je moet van het genre houden en je weet dan dat de verhalen wat simpel zijn.

tja, je hebt brainless en Brainless. Iron man vond ik niet zo slecht. In dezelfde categorie zou ik bvb Starship Troopers willen laten vallen. Maar deze vond ik erover. Kan natuurlijk ook aan mij liggen hoor ... geen paniek 8-)

Jeroen D
27-08-2012, 09:01
tja, je hebt brainless en Brainless. Iron man vond ik niet zo slecht. In dezelfde categorie zou ik bvb Starship Troopers willen laten vallen. Maar deze vond ik erover. Kan natuurlijk ook aan mij liggen hoor ... geen paniek 8-)

Smaken verschillen. Geen probleem ;)

Deze film moet je eigenlijk alleen kopen voor de actie........verder is het een erg lege film.

WaymannDirector
27-08-2012, 09:27
Bij bol.com kom kun je hem al bestellen... Voor 22:30u morgen in huis :P

Iemand in België hem al gekocht of gespot ?

baltar
27-08-2012, 11:30
Ik zag vanochtend bij FRS in Eindhoven (Station) de 2d versie (al) in de schappen staan.

rogue
27-08-2012, 11:57
Lege film, flinterdun verhaal, brainless....

Ik haal zoveel meer uit de film. Wat ik eerder heb gepost in dit topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=78769&page=113):



.... Het verhaal is juist belangrijk bij The Avengers, maar misschien sommigen dat door alle actie en spektakel vergeten.

De totstandkoming van het team, de rol van de manipulatieve Fury, de onderlinge relaties en frustraties tussen teamleden, de persoonlijke ontwikkeling van de teamleden.
Dat is de basis. En daar hebben ze dan inderdaad een spectaculaire film van gemaakt....



De karakters, en wat hen beweegt, zijn al in de eerdere films geintroduceerd, dus de focus ligt meer op deze elementen.
Loki zelf is alleen als katalysator gebruikt voor het (overduidelijke) belangrijkste doel van de film: hoe al deze verschillende, zeer uiteenlopende individuen elkaars persoonlijkheid en (mindere) kwaliteiten gaan accepteren, en een team gaan vormen voor het "groter goed".
I.p.v. Loki had ook een ander willekeurig "gevaar voor de aarde" gebruikt kunnen worden; Loki zelf is het verhaal dan ook niet. Wel belangrijk is zijn superieure houding en de onderdrukking van de lagere wezens, voor bijvoorbeeld de scene in Duitsland, en de link naar het facisme en daarmee natuurlijk Captain America.
En wat te denken van de rol van Fury? Naast de duidelijke manipulaties, heeft hij blijkbaar (te)veel macht, niet geheel onbekend in onze eigen wereld.

Dit alles na de eerste kijkbeurt in de bioscoop ;), ik ben benieuwd wat de tweede op blu-ray mij op gaat opleveren.

Lege film? Flinterdun verhaal? Brainless? Wat mij betreft zeer zeker niet. Maar misschien moet je eerst alle prequels gezien hebben om de film meer te waarderen....

gompier
27-08-2012, 12:09
Vond de film zelf aardig. Zeker niet brainless, maar niet alles wordt goed uitgewerkt en een aantal delen zijn nogal clichematig. Voor mij zeker niet de beste film van het jaar, zoals ik wel heb gelezen, maar een leuk tussendoortje. Bijvoorbeeld "Iron Man" vind ik veel beter uitgewerkt.

Jeroen D
27-08-2012, 12:18
Vond de film zelf aardig. Zeker niet brainless, maar niet alles wordt goed uitgewerkt en een aantal delen zijn nogal clichematig. Voor mij zeker niet de beste film van het jaar, zoals ik wel heb gelezen, maar een leuk tussendoortje. Bijvoorbeeld "Iron Man" vind ik veel beter uitgewerkt.

Al die ophef over deze film snap ik ook niet........hele leuke film maar herkijkwaarde is niet aanwezig.

rogue
27-08-2012, 12:34
Al die ophef over deze film snap ik ook niet........hele leuke film maar herkijkwaarde is niet aanwezig.
Kun je uitleggen waarom niet?
Je hebt nu al zo'n 6, 7 keer gepost dat het een flinterdun verhaal, qua inhoud niets, een lege film is. Blijkbaar houdt die lege film je dan toch nog steeds bezig ;).
Maar ik heb nog steeds niet duidelijk gelezen waarom dat zo is. Wat is er zo flinterdun aan het verhaal? Wat is er zo 'leeg' aan de film?

Ik heb je al eerder gezegd: je hoeft het niet met mij eens te zijn, alleen zit ik even te zoeken hoe je er tegenaan kijkt.

Jeroen D
27-08-2012, 13:21
- team vorming
- onderdrukking van lagere wezens
- Fury heeft (te)veel macht

Dit noem jij een verhaal ? Dit zijn gewoon cliche dingen die in elke superheldenfilm weerkomen.

Toen ik de film gekeken had bleef niets hangen behalve de geweldige actie.
Het is geen film die indruk maakt met het verhaal maar met vette actie. Niets mis mee trouwens.

Dit alles heeft ook met smaak te maken.

WaymannDirector
27-08-2012, 13:24
Zit er eigenlijk een verhaal in The Avengers ...??

Loki komt naar de aarde. Superhelden komen samen, kibbelen wat in een vliegtuig. Men vecht in het vliegtuig en Loki gaat naar de stad en daar vechten ze het uit... Nogal weinig voor film van 140 minuten.

mark t
27-08-2012, 13:26
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er zo gehamerd wordt op het gebrek aan verhaal in een genre waarin dat gemeengoed is. Je kunt alle superheldenfilms zo kort door de bocht in een paar zinnen samenvatten.

Jeroen D
27-08-2012, 13:28
Zit er eigenlijk een verhaal in The Avengers ...??

Loki komt naar de aarde. Superhelden komen samen, kibbelen wat in een vliegtuig. Men vecht in het vliegtuig en Loki gaat naar de stad en daar vechten ze het uit... Nogal weinig voor film van 140 minuten.

Tja........zo zie ik het ook. Het is min of meer een videoclip van 140 min.

batmaster
27-08-2012, 13:49
Omg, ik ben echt een hele grote filmliefhebber, maar dit vind ik ook niet bepaald leuk. Zo kan je inderdaad alle films even samenvatten.

Jaws: Er is een haai die eet mensen op, en mensen op een boot gaan de haai stoppen.
Back to the future: Doc heeft een tijdmachine, marty komt perongeluk daarmee in het verleden en zoekt daar een manier om thuis te komen en komt dan thuis.
Clockwork Orange: Groepje jongens vechten, eentje wordt gepakt door de politie en die moet naar de gevangenis, krijgt een therapie om beter te worden. Uiteindelijk is hij niet meer gewelddadig en een aantal mensen pakken hem terug.

Zo kan je elke film bekijken.

zetmoon
27-08-2012, 13:52
Omg, ik ben echt een hele grote filmliefhebber, maar dit vind ik ook niet bepaald leuk. Zo kan je inderdaad alle films even samenvatten.

Jaws: Er is een haai die eet mensen op, en mensen op een boot gaan de haai stoppen.
Back to the future: Doc heeft een tijdmachine, marty komt perongeluk daarmee in het verleden en zoekt daar een manier om thuis te komen en komt dan thuis.
Clockwork Orange: Groepje jongens vechten, eentje wordt gepakt door de politie en die moet naar de gevangenis, krijgt een therapie om beter te worden. Uiteindelijk is hij niet meer gewelddadig en een aantal mensen pakken hem terug.

Zo kan je elke film bekijken.

Precies, het gaat bij een film niet (alleen) om het verhaal of het gegeven
maar veel meer om de uitwerking.

Jaws: basisgegeven simpel en inderdaad kort samen te vatten, uitwerking
ronduit geniaal!

theregiment
27-08-2012, 13:53
Omg, ik ben echt een hele grote filmliefhebber, maar dit vind ik ook niet bepaald leuk. Zo kan je inderdaad alle films even samenvatten.

Jaws: Er is een haai die eet mensen op, en mensen op een boot gaan de haai stoppen.
Back to the future: Doc heeft een tijdmachine, marty komt perongeluk daarmee in het verleden en zoekt daar een manier om thuis te komen en komt dan thuis.
Clockwork Orange: Groepje jongens vechten, eentje wordt gepakt door de politie en die moet naar de gevangenis, krijgt een therapie om beter te worden. Uiteindelijk is hij niet meer gewelddadig en een aantal mensen pakken hem terug.

Zo kan je elke film bekijken.

Hiermee verdienen mensen geld he ;) Als je een idee hebt voor een film mag de omschrijving ook niet meer dan 2 regels zijn en dan moet het idee achter de film duidelijk zijn :)

Jeroen D
27-08-2012, 13:58
Precies, het gaat bij een film niet (alleen) om het verhaal of het gegeven
maar veel meer om de uitwerking.

Jaws: basisgegeven simpel en inderdaad kort samen te vatten, uitwerking
ronduit geniaal!

Helemaal mee eens.

Zie The Shawshank Redemption ; simpel verhaal maar geniale uitwerking.

rogue
27-08-2012, 14:12
- team vorming
- onderdrukking van lagere wezens
- Fury heeft (te)veel macht

Dit noem jij een verhaal ? Dit zijn gewoon cliche dingen die in elke superheldenfilm weerkomen.

Toen ik de film gekeken had bleef niets hangen behalve de geweldige actie.
Het is geen film die indruk maakt met het verhaal maar met vette actie. Niets mis mee trouwens.

Dit alles heeft ook met smaak te maken.
Zucht....jij versimplificeert dingen wel heel erg, dat het bijna een misquote is. Er zit toch veel meer achter dat ene woord van jou, teamvorming (wat ik al aangaf => hoe al deze verschillende, zeer uiteenlopende individuen elkaars persoonlijkheid en (mindere) kwaliteiten gaan accepteren, en een team gaan vormen voor het "groter goed".)?

En 'cliche dingen, die in elke superheldenfilm voorkomen'? Ten eerste is het gebruik van clichés nooit een indicatie van een slecht verhaal of een slechte film, ten tweede zijn deze punten zeker niet in 'elke superheldenfilm te zien. Bijvoorbeeld Spider-man? The Incredible Hulk? Daredevil? Om er maar 3 te noemen....

Ik zie o.a. acceptatie van elkaar in een samenleving, onderdrukking door dictatoriale regimes en een verregaande 'Big Brother' door de voortschrijdende technologie. En jij ziet geweldige actie.
We kijken er duidelijk anders tegenaan.

Ik heb overigens nog steeds geen punt van jezelf gelezen over het flinterdun en leeg verhaal.


Zit er eigenlijk een verhaal in The Avengers ...??

Loki komt naar de aarde. Superhelden komen samen, kibbelen wat in een vliegtuig. Men vecht in het vliegtuig en Loki gaat naar de stad en daar vechten ze het uit... Nogal weinig voor film van 140 minuten.

Zoals ik in het eerder topic aangaf: bijna elke film is in één of meerdere zinnen samen te vatten.
Nogmaals het voorbeeld van The Shawshank Redemption (de nummer 1 van IMDB): man gaat onterecht naar de gevangenis, en ontsnapt. Dat is het eigenlijk, volgens deze redenering. Dat er in de tussentijd van alles gebeurt, het opbouwen van de relatie met Red, het geweld van cipiers, het voorbereiden van zijn plan, het helpen van zijn medegevangenen e.d., dat zou je op deze wijze opzij schuiven.
Toch heb ik nooit iemand gehoord dat TSS een leeg, flinterdun verhaal had.

Wat Loki betreft: zie hier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1888411&postcount=129).

WaymannDirector
27-08-2012, 14:20
Zoals ik in het eerder topic aangaf: bijna elke film is in één of meerdere zinnen samen te vatten.
Nogmaals het voorbeeld van The Shawshank Redemption (de nummer 1 van IMDB): man gaat onterecht naar de gevangenis, en ontsnapt. Dat is het eigenlijk, volgens deze redenering. Dat er in de tussentijd van alles gebeurt, het opbouwen van de relatie met Red, het geweld van cipiers, het voorbereiden van zijn plan, het helpen van zijn medegevangenen e.d., dat zou je op deze wijze opzij schuiven.
Toch heb ik nooit iemand gehoord dat TSS een leeg, flinterdun verhaal had.

Wat Loki betreft: zie hier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1888411&postcount=129).

Ja maar je kan ook niks anders meer toevoegen... Het verhaal van Jaws uitleggen daar heb je meer zinnen voor nodig bij The Avengers gebeurt er niks anders meer. Dat zijn de plot wendingen.

Jeroen D
27-08-2012, 14:22
Ik zie o.a. acceptatie van elkaar in een samenleving, onderdrukking door dictatoriale regimes en een verregaande 'Big Brother' door de voortschrijdende technologie.

-----------------------------------------------

Vind je dit niet wat vergezocht ?

rogue
27-08-2012, 14:25
Ja maar je kan ook niks anders meer toevoegen... Het verhaal van Jaws uitleggen daar heb je meer zinnen voor nodig bij The Avengers gebeurt er niks anders meer. Dat zijn de plot wendingen.
Hoe bedoel je niets meer toevoegen?
Het verhaal van Jaws is net uitgelegd in 1 zin door batamaster: Er is een haai die eet mensen op, en mensen op een boot gaan de haai stoppen.

En zo kun je dat met elke film doen. Jij had trouwens meer zinnen nodig voor het verhaal van The Avengers ;).

Jeroen D
27-08-2012, 14:25
Zoals ik in het eerder topic aangaf: bijna elke film is in één of meerdere zinnen samen te vatten.
Nogmaals het voorbeeld van The Shawshank Redemption (de nummer 1 van IMDB): man gaat onterecht naar de gevangenis, en ontsnapt. Dat is het eigenlijk, volgens deze redenering. Dat er in de tussentijd van alles gebeurt, het opbouwen van de relatie met Red, het geweld van cipiers, het voorbereiden van zijn plan, het helpen van zijn medegevangenen e.d., dat zou je op deze wijze opzij schuiven.
Toch heb ik nooit iemand gehoord dat TSS een leeg, flinterdun verhaal had.
-----------------------------------------------------------------------------

Dat bedoel ik dus. The Shawshank Redemption is een gelaagd verhaal met veel emotie.

The Avengers bevay niets van dit alles.........dus leeg.

rogue
27-08-2012, 14:28
Ik zie o.a. acceptatie van elkaar in een samenleving, onderdrukking door dictatoriale regimes en een verregaande 'Big Brother' door de voortschrijdende technologie.

-----------------------------------------------

Vind je dit niet wat vergezocht ?
Nee, anders had ik het niet gepost. Waarom zouden dit soort thema's niet in een superheldenfilm zitten? In de comics zitten ze ook, dus vergezocht is het niet.

Mooi trouwens, alleen de dingen uit een post pakken die je uitkomen...en op het andere wordt niet (wijselijk?) ingegaan ;).

rogue
27-08-2012, 14:30
Zoals ik in het eerder topic aangaf: bijna elke film is in één of meerdere zinnen samen te vatten.
Nogmaals het voorbeeld van The Shawshank Redemption (de nummer 1 van IMDB): man gaat onterecht naar de gevangenis, en ontsnapt. Dat is het eigenlijk, volgens deze redenering. Dat er in de tussentijd van alles gebeurt, het opbouwen van de relatie met Red, het geweld van cipiers, het voorbereiden van zijn plan, het helpen van zijn medegevangenen e.d., dat zou je op deze wijze opzij schuiven.
Toch heb ik nooit iemand gehoord dat TSS een leeg, flinterdun verhaal had.
-----------------------------------------------------------------------------

Dat bedoel ik dus. The Shawshank Redemption is een gelaagd verhaal met veel emotie.

The Avengers bevay niets van dit alles.........dus leeg.
Je parasiteert nog steeds op mijn posts, maar kan blijkbaar niets zelf verzinnen?
En dan nog staat dit haaks op je eerdere post:


Zie The Shawshank Redemption ; simpel verhaal maar geniale uitwerking.

Jeroen D
27-08-2012, 14:31
Nee, anders had ik het niet gepost. Waarom zouden dit soort thema's niet in een superheldenfilm zitten? In de comics zitten ze ook, dus vergezocht is het niet.

Mooi trouwens, alleen de dingen uit een post pakken die je uitkomen...en op het andere wordt niet (wijselijk?) ingegaan ;).

Andere ? Ik weet echt niet wat je bedoelt.

Ik vind gewoon dat je allemaal dingen ziet in The Avengers die echt vergezocht zijn. Zo kun je van elke film wel een meesterwerk maken.

Jeroen D
27-08-2012, 14:35
Een simpel verhaal (basis) kan toch ook gelaagd zijn ? Een simpel verhaal kan toch ook emotie bevatten ?

mark t
27-08-2012, 14:45
Dat bedoel ik dus. The Shawshank Redemption is een gelaagd verhaal met veel emotie.

The Avengers bevay niets van dit alles.........dus leeg.Niet dat ik wil beweren dat The Shawshank Redemption en The Avengers vergelijkbaar zijn, maar om nou te beweren dat er helemaal niets in The Avengers zit op het gebied van emotie is ook weer wat overdreven. Allereerst is er sprake van spanning tussen karakters vanwege verschillende opvattingen over het aanpakken van problemen. Er is sprake van een slechterik die dat uitbuit door de protagonisten te manipuleren. Die worden vervolgens ook door iemand uit hun eigen midden gemanipuleerd. Daarnaast wordt een van de bijfiguren waarvoor ook in de voorgaande film gedood. En lichte hints over de price of freedom; Hoe ver durf je te gaan en hoe ver mag je gaan (kernbom) om deze te beschermen?

Niet uitzonderlijk diepgravend, maar ook niet bepaald leeg. The Avengers doet het wat verhaal betreft niet slechter dan andere superheldenfilms of zomerblockbusters. Bovendien vind ik de personages charismatischer dan gemiddeld in dit soort films, de humor (vooral de oneliners) beter en de special effects heel goed.

Het blijft me verbazen dat mensen de behoefte voelen om te benadrukken dat het verhaal niets voorstelt, terwijl dat gewoon inherent is aan dit soort films. Is het misplaatst snobisme? Angst om niet serieus genomen te worden als je dit soort films leuk vindt? Afgunst op het succes van de film?

rogue
27-08-2012, 14:49
Andere ? Ik weet echt niet wat je bedoelt.

Ik vind gewoon dat je allemaal dingen ziet in The Avengers die echt vergezocht zijn. Zo kun je van elke film wel een meesterwerk maken.
Bijvoorbeeld:
Ik heb overigens nog steeds geen punt van jezelf gelezen over het flinterdun en leeg verhaal."


Een simpel verhaal (basis) kan toch ook gelaagd zijn ? Een simpel verhaal kan toch ook emotie bevatten ?
Gelaagd wil volgens mij juist zeggen dat het niet een simpel verhaal is......

Jeroen D
27-08-2012, 14:52
Niet dat ik wil beweren dat The Shawshank Redemption en The Avengers vergelijkbaar zijn, maar om nou te beweren dat er helemaal niets in The Avengers zit op het gebied van emotie is ook weer wat overdreven. Allereerst is er sprake van spanning tussen karakters vanwege verschillende opvattingen over het aanpakken van problemen. Er is sprake van een slechterik die dat uitbuit door de protagonisten te manipuleren. Die worden vervolgens ook door iemand uit hun eigen midden gemanipuleerd. Daarnaast wordt een van de bijfiguren waarvoor ook in de voorgaande film gedood. En lichte hints over de price of freedom; Hoe ver durf je te gaan en hoe ver mag je gaan (kernbom) om deze te beschermen?

Niet uitzonderlijk diepgravend, maar ook niet bepaald leeg. The Avengers doet het wat verhaal betreft niet slechter dan andere superheldenfilms of zomerblockbusters. Bovendien vind ik de personages charismatischer dan gemiddeld in dit soort films, de humor (vooral de oneliners) beter en de special effects heel goed.

Het blijft me verbazen dat mensen de behoefte voelen om te benadrukken dat het verhaal niets voorstelt, terwijl dat gewoon inherent is aan dit soort films. Is het misplaatst snobisme? Angst om niet serieus genomen te worden als je dit soort films leuk vindt? Afgunst op het succes van de film?

Nogmaals, ik heb de film een 8 gegeven. Geweldig spektakel.
Ik heb vermeld dat het verhaal zeer dun was en dat dat GEEN probleem was.
What's the problem ?

Ik snap het niet :???:

rogue
27-08-2012, 14:57
Nogmaals, ik heb de film een 8 gegeven. Geweldig spektakel.
Ik heb vermeld dat het verhaal zeer dun was en dat dat GEEN probleem was.
What's the problem ?

Ik snap het niet :???:
Dat het verhaal niet zeer dun is :grin:.

Jeroen D
27-08-2012, 14:59
Dat het verhaal niet zeer dun is :grin:.

Dat vind jij dus, ik niet.

rogue
27-08-2012, 15:10
Dat vind jij dus, ik niet.

En dat kan natuurlijk.

Alleen (ik heb het al een paar keer gevraagd):
Ik heb overigens nog steeds geen punt van jezelf gelezen over het flinterdun en leeg verhaal.

Je moet dit dan toch makkelijk kunnen onderbouwen, i.p.v. van punten die anderen aangeven ter verdediging van het verhaal, te zeggen 'niet waar'?

mark t
27-08-2012, 15:12
Nogmaals, ik heb de film een 8 gegeven. Geweldig spektakel.
Ik heb vermeld dat het verhaal zeer dun was en dat dat GEEN probleem was.
What's the problem ?

Ik snap het niet :???:'t Is niet tegen jou persoonlijk gericht (ik had het in die laatste alinea over 'mensen', niet specifiek over jou), maar je voelt je blijkbaar wel aangesproken. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je blijft herhalen en verdedigen dat je het verhaal 'dun' vindt.

Jeroen D
27-08-2012, 15:22
En dat kan natuurlijk.

Alleen (ik heb het al een paar keer gevraagd):
Ik heb overigens nog steeds geen punt van jezelf gelezen over het flinterdun en leeg verhaal.

Je moet dit dan toch makkelijk kunnen onderbouwen, i.p.v. van punten die anderen aangeven ter verdediging van het verhaal, te zeggen 'niet waar'?

Hoe moet ik dit nu uitleggen ?

De gesprekken die de hoofdpersonen voeren gaan nergens over, is gewoon bijzaak en dan begint het spektakel weer. Je word nergens geraakt door het verhaal en je krijgt geen binding met de superhelden.

Zo goed ?

jeroeni
27-08-2012, 15:22
Heb een vraag ??????????????

Heb van the avengers alleen The hulk niet ,welke is beter die uit 2003 of 2008 ???

gompier
27-08-2012, 15:26
Heb een vraag ??????????????

Heb van the avengers alleen The hulk niet ,welke is beter die uit 2003 of 2008 ???
2008. Een van mijn favoriete popcornfilms.

Mr. Humphries
27-08-2012, 16:07
beide niet onaardig, maar 2008 wel stukken beter/stoerder

jeroeni
27-08-2012, 16:20
beide niet onaardig, maar 2008 wel stukken beter/stoerder

Pfffff,heb de trailers en reviews gelezen kom er niet uit.
Is het niet zo dat die uit 2003 het meest comic is.

+ E Banna als Bruce
- E Norton als Bruce

socko
27-08-2012, 16:25
Mijn favoriet is Hulk
Acteer prestaties zijn daar van hoger caliber en de sfeer vind ik beter.
De film is een drama wat velen niks vinden.
Hulk 2008 is een leuke popcorn film, maar ik kan nou niet zeggen dat ie beter is.

Over The Avengers en het verhaal. Ik vond juist alles goed verdeeld. Humor, Actie, effecten en verhaal.. alles was een goede mix en daarom werkte de film goed.
Het verhaal werd eigenlijk al opgebouwd met de voorgaande films, dus die moet je toch wel gezien hebben. Zeker Thor hoort bij dit verhaal.
Wat ik minder vond was de 3D, maar dat heb je vaker met die post-productie 3D in films.

En over verhalen gesproken:
Schurk bezet stad en Batman redt de mensen. Einde
Zo kun je elk verhaal wegsnijden tot iets wat geen verhaal meer is.

tommy1982
27-08-2012, 16:43
Vindt het ook wat ver gezocht, deze redeneringen allemaal .... Je bent VOOR de Avengers of je bent er niet voor, zo simpel is het ;)


P.s. Nog iets leuk uit deze topic voort gekomen ... had nog nooit van The Shawshank Redemption gehoord, direct trailer opgezocht en op play de steelbook besteld :lol: Ziet er idd geen slechte film uit en ben een fan van Morgan Freeman 8-)

De_Hollander
27-08-2012, 17:02
Heb een vraag ??????????????

Heb van the avengers alleen The hulk niet ,welke is beter die uit 2003 of 2008 ???Hulk is saai, The Incredible Hulk is gaaf, en veel actie.

mark t
27-08-2012, 17:17
Pfffff,heb de trailers en reviews gelezen kom er niet uit.
Is het niet zo dat die uit 2003 het meest comic is.

+ E Banna als Bruce
- E Norton als BruceDe 'Bana-Hulk' is meer opgezet als een tragedie, waarbij de regisseur in visueel opzicht iets meer 'comic-elementen' inbouwt door het beeld af en toe in vakjes onder te verdelen alsof het een pagina uit een comic-boek is.

De 'Norton-Hulk' is daarentegen ietwat meer recht-toe-recht-aan comic; Het is wat actie-gerichter. En als plusplunt moet ik de makers meegeven dat ze in ieder geval niet weer een flink stuk van de film opofferen aan een origin-verhaallijn.

Ik heb een voorkeur voor de eerste Hulk-film, door de aanpak en de acteurs (ook de bijrollen, m.n. good old Nick Nolte). Die film komt iets 'volwassener' over. Ik had hier liever een vervolg op gezien dan de reboot met Norton.

Overigens vind ik de 'Ruffalo-Hulk' nog de aardigste interpretatie. Als er dan nog een stand-alone film moet komen, dan liever met hem in de hoofdrol. Het zal er voorlopig wel niet van komen. Wellicht in de 'derde fase' van het Avengers-project, na de tweede Avengers-film. Ik heb het gevoel dat ze het wat de stand alone-films betreft bij trilogieën willen houden, dus na de tweede Avengers-film zou Iron Man wegvallen (voor wat afzonderlijke Iron Man-films betreft), waarmee de weg open ligt voor een Hulk-film -naast een derde film met Thor in de hoofdrol en een derde film met Captain America in de hoofdrol.

WaymannDirector
27-08-2012, 17:18
The Avengers ligt ook al bij Media Markt Roeselare...

17,89 EUR DVD
18,89 EUR BLU-RAY
21,99 EUR 3D BLU-RAY

jeroeni
27-08-2012, 19:21
Yep,Het wordt The Hulk [2003] over 5-10 wekdagen binnen van Bol.com.
De reden is
-meer comic
-E Banner
-Danny Elfman
Hoe kan het dat de Hulk als enige van Universal is en niet van Paramount [the avengers]

Jeroen D
27-08-2012, 19:24
Vindt het ook wat ver gezocht, deze redeneringen allemaal .... Je bent VOOR de Avengers of je bent er niet voor, zo simpel is het ;)


P.s. Nog iets leuk uit deze topic voort gekomen ... had nog nooit van The Shawshank Redemption gehoord, direct trailer opgezocht en op play de steelbook besteld :lol: Ziet er idd geen slechte film uit en ben een fan van Morgan Freeman 8-)

The Shawshank Redemption vind ik een meesterwerk. Beste film ooit gemaakt.

rogue
27-08-2012, 20:08
Yep,Het wordt The Hulk [2003] over 5-10 wekdagen binnen van Bol.com.
De reden is
-meer comic
-E Banner
-Danny Elfman
Hoe kan het dat de Hulk als enige van Universal is en niet van Paramount [the avengers]
Let op dat deze geen 'aansluiting' heeft bij The Avengers: Phase 1.

Joslyn
27-08-2012, 20:26
Net deze bluray gekocht en toch maar niet de UK exclusive gekocht. Maar ik vind de extra's op deze bluray wel erg karig, zeker vergeleken met de Iron Man blurays. Wie hier heeft wel de Sainsbury exclusive in de pre-order staan?

jeroeni
27-08-2012, 20:31
Let op dat deze geen 'aansluiting' heeft bij The Avengers: Phase 1.

pffff,Pak ze alle 2.

mark t
27-08-2012, 20:39
Let op dat deze geen 'aansluiting' heeft bij The Avengers: Phase 1.Dat geldt eigenlijk ook voor de tweede. Afgezien van een bepaalde cameo die verder weinig aan de film toevoegt, is er niet echt een directe link tussen die Hulk-reboot en de Avengers-film.

wolverine
27-08-2012, 20:48
Jawel hoor. In The Avngers noemt Banner nog dat hij eerder in New York was en een bepaalde wijk in puinpoeiers sloeg. Twee linken dus ;)

jeroeni
27-08-2012, 21:00
Is er geen toekomst plan met de Hulk omdat die rechten bij universal liggen
ofzo ???????

Elessar
27-08-2012, 21:03
Gisteren was The Avengers nog niet verkrijgbaar bij de MM in Rotterdam. Bij navraag bleek dat dit pas woensdag zou worden..

Zeer balen.

wolverine
27-08-2012, 21:06
Is er geen toekomst plan met de Hulk omdat die rechten bij universal liggen
ofzo ???????

Er word gesproken over een serie die ze willen uitbrengen....voor tv. Maar aan de andere kant heeft Mark Ruffalo een deal gesloten om de rol 4 of 5 keer te vertolken in films.

jeroeni
27-08-2012, 21:21
Er word gesproken over een serie die ze willen uitbrengen....voor tv. Maar aan de andere kant heeft Mark Ruffalo een deal gesloten om de rol 4 of 5 keer te vertolken in films.

Het viel me nu pas op dat de Hulk 2003 en die uit 2008 onder de vlag van
universal vallen,de rest van de kliek vallen onder Paramount/Disney.
Wist niet beter dan dat de Hulk daar ook bij zat.

mark t
27-08-2012, 21:29
Jawel hoor. In The Avngers noemt Banner nog dat hij eerder in New York was en een bepaalde wijk in puinpoeiers sloeg. Twee linken dus ;)Da's niet meer dan een knipoog(je). Er zitten een paar heel oppervlakkige verwijzingen tussen Incredible Hulk en de andere Marvel-films, maar het heeft weinig meerwaarde. Bij de Iron Man-films, Thor en Captain America is er sprake van wat duidelijke links op een manier zoals je die bij Incredible Hulk niet ziet. (Bij)figuren die in meerdere films een rol spelen, MacGuffins die in meerdere films opduiken, een actieve rol van Shield, (post credit-)scènes die de volgende films min of meer inleiden, enz. Ga maar na:

In de Iron Man-films wordt Stark actief gepolst om te kijken of hij geïnteresseerd is in en geschikt is voor Shield. Fury duikt in beide films op, Romanoff speelt als Shield-agente een actieve rol in de tweede film en Coulson mag niet alleen even op Stark passen, hij vertrekt ook in verband met een gebeurtenis die de film linkt aan Thor; Hij gaat Thor's hamertje opzoeken -hetgeen aan in een post-credits scène zelfs te zien is, die als een set upje voor Thor zou kunnen worden gezien. Starks pa speelt bovendien een rol in Captain America (wiens schild ook even te zien is in de tweede Iron Man-film). Verder duikt Potts ook op in The Avengers.

De post credits-scène in Iron Man 2 sluit aan op de gebeurtenissen in Thor. Coulson duikt op nadat-ie z'n 'missie' bij Stark heeft afgebroken. Hij noemt Stark ook even als de Shield-agenten zich afvragen of de Destroyer een staatlje wapentechnologie van Stark Industries is. Shield speelt een actieve rol in de film. Barton duikt even op in z'n hoedanigheid als Shield-agent. Selvig keert in The Avengers terug. Evenals de Tesseract en Loki, die in The Avengers net als in deze film de tegenstander speelt. De Tesseract duikt overigens ook in Captain America op. In The Avengers wordt nadrukkelijk de afwezigheid van Porter verklaard, iets wat relevant is voor Thor.

In Captain America speelt Shield wederom een rol, als ze zich aan het einde van de film over Captain America ontfermen. Coulsen en Fury duiken allebei op. De post credits-scène is een duidelijke inleiding voor The Avengers. Starks vader speelt in een rol in de film, de Tesseract duikt op. Rogers heeft in The Avengers flashbacks naar de gebeurtenissen in deze film. Daarmee wordt voortborduurt op het gevoel 'ontheemd' te zijn wat aan het einde van deze film speelt.

Voor dergelijke zaken heeft het zin om die films te hebben gezien voordat je The Avengers kijkt. Voor Incredible Hulk geldt dat eigenlijk niet.

GalO
27-08-2012, 21:34
Jawel, in the incredible hulk zijn de meeste wapens van het leger van Star Industries.. Tony stark komt op het einde voor in de film. En dat serum waar Tim Roth van abomination van word, is hetzelfde serum wat Stark Industries gebruike om van steve rogers captain america te maken

mark t
27-08-2012, 21:52
Jawel, in the incredible hulk zijn de meeste wapens van het leger van Star Industries.. Tony stark komt op het einde voor in de film. En dat serum waar Tim Roth van abomination van word, is hetzelfde serum wat Stark Industries gebruike om van steve rogers captain america te makenDie cameo heb ik eerder ook al genoemd. Het voegt niets toe aan deze film en eigenlijk ook niet echt aan The Avengers. Zeker niet als je het vergelijkt met de veel actievere rol van Shield in de andere films. Die cameo is eigenlijk een beetje out of character, omdat Stark op dat moment niet voor Shield werkt. En die namen van Stark Industries op het wapentuig is ook 'slechts' een knipoog, want er wordt verder niets mee gedaan in deze film of in The Avengers. Idem voor het serum. Dat is wat ik bedoel met oppervlakkige verwijzingen die verder weinig meerwaarde hebben voor het verhaal in The Avengers. Je mist eigenlijk niets in The Avengers als je de Incredible Hulk niet hebt gezien. Dat kun je voor die andere films niet zeggen. Daarin zit overlap in de vorm van diverse ondersteunende personages, slechterikken, plot devices en gebeurtenissen in de ene film die de gebeurtenissen in de andere film beïnvloeden.

The Avengers heeft voor wat de Hulk betreft eigenlijk de functie van een semi-reboot. De hele ontknoping aan het einde van Incredible Hulk, waarin een duidelijke opzet werd gemaakt om in een volgende film The Leader als tegenstander te introduceren, is van tafel geveegd. Er zit verder ook geen scène in de film die iets inleidt wat we in The Avengers terugzien, dus ook in dat opzicht mis je niets. Ook al zal de promotie-afdeling van Marvel je proberen van het tegendeel te overtuigen. Die boxen moeten toch verkocht worden.

mark t
27-08-2012, 21:59
Is er geen toekomst plan met de Hulk omdat die rechten bij universal liggen
ofzo ???????Marvel heeft gewoon de rechten op het karakter. Paramount en Universal hadden distributie-deals voor Marvel-films, maar die lijken nu bij Disney te liggen.
Marvel heeft een strakke strategie ontwikkeld voor de films rondom de karakters die in de Avengers opduiken: 2 grote films per jaar. En voor de komende jaren hebben ze hun agenda al volgepland; De derde Iron Man-film en de tweede Thor-film in 2013, de tweede Captain America-film en Guardians of the Galaxy in 2014 en de tweede Avengers-film en vermoedelijk Ant Man in 2015.

Dat zou betekenen dat er pas in 2016 ruimte is voor een volgende Hulk-film.

Als het klopt dat Ruffalo voor meer films heeft getekend, dan hoeft dat nog niet per sé te betekenen dat er op korte termijn een stand alone-film komt. Het kan een contract zijn voor films na de tweede Avengers-film, maar z'n rol in The Avengers en eventuele gastoptredens in de films rondom de andere karakters tellen ook mee. Sam Jackson schijnt bijvoorbeeld een contract voor 9 films te hebben, maar het is nog lang niet zeker dat er een aparte Nick Fury-film komt. Hij intussen al in 5 films gespeeld. Als hij in de volgende films tot en met de tweede Avengers-films ook opduikt, heeft hij z'n 9 films er al opzitten.

DVD Watcher
27-08-2012, 22:04
Marvel heeft gewoon de rechten op het karakter. Paramount en Universal hadden distributie-deals voor Marvel-films, maar die lijken nu bij Disney te liggen.
Marvel heeft een strakke strategie ontwikkeld voor de films rondom de karakters die in de Avengers opduiken: 2 grote films per jaar. En voor de komende jaren hebben ze hun agenda al volgepland; De derde Iron Man-film en de tweede Thor-film in 2013, de tweede Captain America-film en Guardians of the Galaxy in 2014 en de tweede Avengers-film en vermoedelijk Ant Man in 2015.

Dat zou betekenen dat er pas in 2016 ruimte is voor een volgende Hulk-film.

Maar er zou natuurlijk een uitzondering gemaakt kunnen worden Mark, we moeten gewoon afwachten.

Maar de Hulk in deze Avengers vind ik met afstand de beste en leukste Hulk.

Dus deze mag een eigen film krijgen, en wat mij betreft meer dan 1.

jeroeni
27-08-2012, 22:12
Het kan niet ander dan dat de komende films naar guardians of the galaxy toe werken,want hoe ga je
die commercieel bij het publiek verkopen.

vindt het zelf wel te gek alleen al die art bij de gamescom

Elessar
27-08-2012, 22:16
Het zou wellicht ook nog iets met Edward Norton te maken kunnen hebben..

Vast niet, maar who knows.

rvvnr1
28-08-2012, 14:23
Vandaag van Bol ontvangen en ook die was zonder sleeve.
Onbegrijpelijk dat een maatschappij een van hun grootste films van 't jaar zo goedkoop mogelijk op de markt brengt.

Jeroen D
28-08-2012, 14:33
Vandaag van Bol ontvangen en ook die was zonder sleeve.
Onbegrijpelijk dat een maatschappij een van hun grootste films van 't jaar zo goedkoop mogelijk op de markt brengt.

Is toch zeer begrijpelijk. Mensen kopen zo'n blockbuster toch wel.....waarom de moeite nemen om er een sleeve omheen te doen ? Is weer minder winst.

mark t
28-08-2012, 14:42
Het kan niet ander dan dat de komende films naar guardians of the galaxy toe werken,want hoe ga je
die commercieel bij het publiek verkopen.

vindt het zelf wel te gek alleen al die art bij de gamescomMen werkt naar The Avengers 2 toe. Net als bij de vorige Avengers-film de opmaat bestond uit Iron Man 1 en 2, Thor en Captain America, vormt Guardians of the Galaxy samen met Iron Man 3, Thor 2 en Captain America 2 de aanloop naar de volgende Avengers-film. Marvel heeft hun strategie op dat punt al lang uitgestippeld en gepubliceerd.

mark t
28-08-2012, 14:43
Is toch zeer begrijpelijk. Mensen kopen zo'n blockbuster toch wel.....waarom de moeite nemen om er een sleeve omheen te doen ? Is weer minder winst.Het is niet allemaal minachting van de klant. Niet iedereen vindt een sleeve vanzelfsprekend. Ik hou er helemaal niet van.

Ash
28-08-2012, 16:11
Zojuist binnengekregen van Bol.
Toch jammer om te zien, dat we weer de onderspit delven qua extra's.
We missen namelijk het volgende:


Audio Commentary by Director Joss Whedon
Disney's Second Screen
Assembling the Ultimate Team
Soundgarden's Live to Rise Music Video

Nu weet ik niet wat die Second Screen inhoud, en hoe lang eventueel die Assembling The Ultimate Team is.
Maar vind het gemis van de audio commentaar wel erg jammer.

socko
28-08-2012, 16:15
Zojuist binnengekregen van Bol.
Toch jammer om te zien, dat we weer de onderspit delven qua extra's.
We missen namelijk het volgende:


Audio Commentary by Director Joss Whedon
Disney's Second Screen
Assembling the Ultimate Team
Soundgarden's Live to Rise Music Video

Nu weet ik niet wat die Second Screen inhoud, en hoe lang eventueel die Assembling The Ultimate Team is.
Maar vind het gemis van de audio commentaar wel erg jammer.

Maar toch bedankt voor jouw informatie. Dit kan mensen helpen in hun keuze.
Ik heb de Duitse Steelbook besteld en weet nu al dat daar geen commentaar bij zit en waarschijnlijk nog meer niet... vergeleken met de amerikaanse versie

crocs
28-08-2012, 16:31
en hoe lang eventueel die Assembling The Ultimate Team is.
90 minuten.

Ash
28-08-2012, 16:53
90 minuten.

Is dat niet deze

Building A Cinematic Universe
of is dat dezelfde docu als Assembling The Ultimate Team?

rvvnr1
28-08-2012, 18:03
Het is niet allemaal minachting van de klant. Niet iedereen vindt een sleeve vanzelfsprekend. Ik hou er helemaal niet van.
Het is wel degelijk minachting van de klant, dat laat t achterwege laten van de hierboven genoemde extra's ook maar weer eens mooi zien.

En nee ik snap dat niet iedereen waarde hecht een de verpakking maar met juist een film als dit had daar toch wel wat meer moeite in gestoken mogen worden.

mark t
28-08-2012, 18:54
Het is wel degelijk minachting van de klant, dat laat t achterwege laten van de hierboven genoemde extra's ook maar weer eens mooi zien.

En nee ik snap dat niet iedereen waarde hecht een de verpakking maar met juist een film als dit had daar toch wel wat meer moeite in gestoken mogen worden.Het weglaten van extra's is iets heel anders dan de verpakkingswijze waarvoor de producent kiest. Die verpakking is een kwestie van smaak. De een heeft een voorkeur voor een sleeve, de ander wil z'n schijfje in een blik en weer anderen willen een functionele verpakking zonder extra poespas. Het is dus onzin om te beweren dat de verpakking minderwaardig is omdat er geen extra stukje karton omheen zit.

Pieter R.
28-08-2012, 19:23
Het is wel degelijk minachting van de klant, dat laat t achterwege laten van de hierboven genoemde extra's ook maar weer eens mooi zien.

En nee ik snap dat niet iedereen waarde hecht een de verpakking maar met juist een film als dit had daar toch wel wat meer moeite in gestoken mogen worden.
Tsja, een ander zegt dan weer dat ie niet om extras geeft en dat de film zelf zo veel mogelijk kwaliteit qua audio en video moet hebben, dus alle GB's op de disc moeten zoveel mogelijk voor de film zelf zijn.
Zo is het nooit goed. (ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat je gepikeerd bent oid omdat er geen kartonnetje om een br zit: het is nota bene vaak hetzelfde plaatje als op de hoes, totaal geen toegevoegde waarde... voor mij dan.)

Persoonlijk vindt ik de meeste extra's bij de meeste films helemaal niets toevoegen. Ik zit niet te wachten op de zoveelste gagreel met zgn. "grappige" versprekingen enzo. Of op de zoveelste serie interviews waarin men aangeeft dat het o zo leuk werken was met die en die. Storyboards etc geef ik niet om want wat moet ik ermee...
Wat extra's betreft houdt ik wel van een GOEDE making -0ff , docu's etc. De Alienanthology staat pretty much model voor wat ik wil qua extra's.

olbap
28-08-2012, 20:36
Missen mischien wel wat exstra's maar ben wel blij met de 7.1 audio:lol:

ToastedQB
28-08-2012, 22:44
Zojuist binnengekregen van Bol.
Toch jammer om te zien, dat we weer de onderspit delven qua extra's.
We missen namelijk het volgende:


Audio Commentary by Director Joss Whedon
Disney's Second Screen
Assembling the Ultimate Team
Soundgarden's Live to Rise Music Video

Nu weet ik niet wat die Second Screen inhoud, en hoe lang eventueel die Assembling The Ultimate Team is.
Maar vind het gemis van de audio commentaar wel erg jammer.

Thanks voor deze info!

Bestaat de kans dat de Amerikaanse Disney/Buena Vista uitgave van volgende maand regiovrij is? Wil het audiocommentaar van Whedon eigenlijk wel een keer horen.

Erwin de Koning
28-08-2012, 23:04
Missen mischien wel wat exstra's maar ben wel blij met de 7.1 audio:lol:

Dat zal de VS editie ook wel hebben

gompier
28-08-2012, 23:08
Is dit een Universal uitgave in Nederland? Voor zover ik weet worden ALLE Universal uitgaves wereldwijd (m.u.v. Canada en USA) vanuit Nederland gecoordineerd. Zou dus mooi zijn als er een verschil tussen bijv. Rusland, Australie, Brazilie en Nederland is (muv ondertiteling).

Hombre
29-08-2012, 06:46
Is dit een Universal uitgave in Nederland? Voor zover ik weet worden ALLE Universal uitgaves wereldwijd (m.u.v. Canada en USA) vanuit Nederland gecoordineerd. Zou dus mooi zijn als er een verschil tussen bijv. Rusland, Australie, Brazilie en Nederland is (muv ondertiteling).

Dit is geheel fout. Dit is nooit het geval geweest. :lol:

Nederland/Benelux valt onder Frankrijk, maar was tot 2 jaar geleden zelfstandig. Nu is er in Nederland alleen nog een soort dependance en alle beslissingen e.d. worden in Frankrijk genomen. :-( :-(

En deze uitgave is van The Walt Disney Company, en ja ook voor Nederland worden de beslissingen in Frankrijk genomen... :-(

rogue
29-08-2012, 11:58
Gisteren eindelijk de blu-ray binnen, en meteen alles gekeken.
Alles? Ja, dat kon makkelijk. Ook ik ben zeer teleurgesteld in de extra's.

Vooropgesteld: wat erop staat, is zeer interessant. Zeker het Item 47 filmpje, en de alternate opening en ending bij de deleted scenes zijn een must-see.

Maar het weglaten van de 'Audio Commentary by Director Joss Whedon' is echt onbegrijpelijk en een gemis.
En dan weet ik niet wat de 'Disney's Second Screen' inhoudt.

Ik wacht diverse reviews af als hij in het buitenland uitkomt, maar het zou zomaar kunnen dat ik een andere ook haal...

jeroeni
29-08-2012, 12:14
Wat voor mij veel goed maakt is de 3D weergave in de bios maakte die totaal
geen indruk en bij deze bluray wel.

Wie heeft die ervaring ook ???

olbap
29-08-2012, 16:10
Dat zal de VS editie ook wel hebben

Dat bedoel ik dus.
vaak heeft de US versie 7.1 audio en de Nederlandse dan ineens 5.1

Elessar
29-08-2012, 21:58
Wat voor mij veel goed maakt is de 3D weergave in de bios maakte die totaal
geen indruk en bij deze bluray wel.

Wie heeft die ervaring ook ???
Ik heb nog geen 3D-brillen, maar ik hoor er inderdaad meer positieve verhalen over.

Ondertussen heb ik ook alles gezien (gisteren gekocht).
Hoewel de extra's mager waren, ben ik wel erg blij dat we ook in NL het prachtige geluid hebben gekregen. Dat is helaas niet altijd automatisch logisch.

Die helicarriër is bijvoorbeeld ontzettend imposant op m'n 55 inch LED-tv. En dan dat geluid erbij... Geweldig!

Ben echt zo gelukkig dat deze film überhaupt gemaakt is.
Ik kan me nog discussies herinneren van 10 jaar geleden, waarin men hoopte dat films als deze ooit gemaakt zouden worden.

EricO
29-08-2012, 23:25
...
Die helicarriër is bijvoorbeeld ontzettend imposant op m'n 55 inch LED-tv. En dan dat geluid erbij... Geweldig!
...

+1 (y)

Elessar
31-08-2012, 18:35
+1 (y)
De buren waren alleen wat minder blij :lol:

De_Hollander
01-09-2012, 13:22
Is dit een Universal uitgave in Nederland? Voor zover ik weet worden ALLE Universal uitgaves wereldwijd (m.u.v. Canada en USA) vanuit Nederland gecoordineerd. Zou dus mooi zijn als er een verschil tussen bijv. Rusland, Australie, Brazilie en Nederland is (muv ondertiteling).
Nee disney heeft deze uitgave gebracht.

socko
01-09-2012, 13:50
Iemand heeft in Dubai een versie gezien met alle extras van de amerikaanse (alleen geen commentaar en geen videoclip) en nederlandse ondertitels.
Heel vreemd!

http://img689.imageshack.us/img689/1013/dubaiavengers.jpg

Kev
01-09-2012, 14:36
Iemand heeft in Dubai een versie gezien met alle extras van de amerikaanse (alleen geen commentaar en geen videoclip) en nederlandse ondertitels.
Heel vreemd!

http://img689.imageshack.us/img689/1013/dubaiavengers.jpg

Het Midden-Oosten heeft wel meer zo'n releases. Zijn meestal dezelfde discs als de UK. Ik heb The Fox & The Hound gekocht daar toen deze daar veel eerder uitkwam & deze heeft ook NL subs.

mark t
01-09-2012, 14:38
Iemand heeft in Dubai een versie gezien met alle extras van de amerikaanse (alleen geen commentaar en geen videoclip) en nederlandse ondertitels.
Heel vreemd!Dit zijn dezelfde extra's als in Nederland, maar dan met die extra bonus-disc/documentaire. Die is in Engeland, Frankrijk en waarschijnlijk nog wel wat andere Europese landen ook te krijgen (alleen wellicht niet met Nederlandse ondertiteling, voor zover die ook geldt voor die bonus-disc). Wellicht dat er in Nederland zelfs ook een of andere obscure outlet de versie met bonus-disc aanbiedt.

Wat de extra's betreft heeft deze dus ook niet de specifieke Amerikaanse uitvoering, want net dat audiocommentaar en die videoclip typisch voor die Amerikaanse versie.

socko
01-09-2012, 14:58
Dit zijn dezelfde extra's als in Nederland, maar dan met die extra bonus-disc/documentaire. Die is in Engeland, Frankrijk en waarschijnlijk nog wel wat andere Europese landen ook te krijgen (alleen wellicht niet met Nederlandse ondertiteling, voor zover die ook geldt voor die bonus-disc). Wellicht dat er in Nederland zelfs ook een of andere obscure outlet de versie met bonus-disc aanbiedt.

Wat de extra's betreft heeft deze dus ook niet de specifieke Amerikaanse uitvoering, want net dat audiocommentaar en die videoclip typisch voor die Amerikaanse versie.

Assembling the Ultimate Team ontbreekt toch ook van de Nederlandse versie?
Dat is niet de documentaire Avengers Assemble van 98 minuten.

mark t
01-09-2012, 15:05
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Ik dacht dat het om die extra disc ging, maar twijfel ik.

BatMotor
01-09-2012, 19:39
Zojuist de Blu-Ray bekeken 2D

Beeld:5 Sterren
Geluid:5 Sterren
Extra's:4 Sterren

jeroeni
01-09-2012, 20:20
Zojuist de Blu-Ray bekeken 2D

Beeld:5 Sterren
Geluid:5 Sterren
Extra's:4 Sterren

Ik neem aan 5 uit of 5 of 5 uit 10 ;)

Pieter R.
01-09-2012, 20:28
De buren waren alleen wat minder blij :lol:
Nodig je die toch uit om mee te kijken...:-)

RobinB
01-09-2012, 20:31
Het geluid is echt geweldig..

BatMotor
02-09-2012, 06:40
Ik neem aan 5 uit of 5 of 5 uit 10 ;)

neem maar aan wat ik geschreven heb (y)

jeroeni
02-09-2012, 08:47
neem maar aan wat ik geschreven heb (y)

Ok,je geeft nu een score zoals DVD.nl [score max 5] maar je geeft soms ook
een 7 of 8.;)

Exra's 4 ?

Robintje
02-09-2012, 09:37
Ik was afgelopen vrijdag bij de MM Roermond en zag daar The Avengers voor € 12,00 liggen !!

Afgelopen week nog bij MM Eindhoven geweest en voor € 19,99 gekocht.. ga ik dus wel terug brengen met een of andere smoes om hem vervolgens als ik weer in Roermond kom hem daar te halen, scheelt toch € 8,-. Ik bedoel ermee te zeggen wat een prijs verschil voor dezelfde film.. zeker niet verwacht.

Iemand die hetzelfde zou doen ?

spiff
02-09-2012, 09:51
Zojuist de Blu-Ray bekeken 2D

Extra's:4 Sterren

Ik vind dat men hier toch wat kritischer mag wezen met betrekking tot die extra's :roll:

BatMotor
02-09-2012, 09:54
Ok,je geeft nu een score zoals DVD.nl [score max 5] maar je geeft soms ook
een 7 of 8.;)

Exra's 4 ?

d'r is niks mis met de extra's.

BatMotor
02-09-2012, 09:54
Ok,je geeft nu een score zoals DVD.nl

precies ja.dat vind ik een goeie manier die ik dus overgenomen heb.

spiff
02-09-2012, 09:55
d'r is niks mis met de extra's.

Gemakkelijk, als er bijna niks opstaat :lol:

jeroeni
02-09-2012, 11:57
d'r is niks mis met de extra's.

Die zijn voor een top relese toch te mager,achja;)

Eric B.
02-09-2012, 12:47
Die zijn voor een top relese toch te mager,achja;)



Ach joh, over een tijdje komt er wel een special collectors edition met een 2e disc vol extra's..... :mrgreen:

jeroeni
02-09-2012, 12:58
Ach joh, over een tijdje komt er wel een special collectors edition met een 2e disc vol extra's..... :mrgreen:

Ik ben dik tevreden met deze relese een re-relese voor extra's ga ik niet doen.
Mijn punt is dat hier iemand een 4uit5 geeft voor extra's die er nauwlelijks zijn.

Beeld/geluid/3D zijn gewoon top(y)

Marcel Hoeve
02-09-2012, 13:09
Ik was afgelopen vrijdag bij de MM Roermond en zag daar The Avengers voor € 12,00 liggen !!

Afgelopen week nog bij MM Eindhoven geweest en voor € 19,99 gekocht.. ga ik dus wel terug brengen met een of andere smoes om hem vervolgens als ik weer in Roermond kom hem daar te halen, scheelt toch € 8,-. Ik bedoel ermee te zeggen wat een prijs verschil voor dezelfde film.. zeker niet verwacht.

Iemand die hetzelfde zou doen ?

Nee. MM-aanbiedingen zijn meestal maar 1 week geldig en je reis- en parkeerkosten komen daar ook nog eens bij.
Je had beter een half jaar of een jaar kunnen wachten. Volgend jaar ligt deze voor minder dan 10 euro in de schappen, of soms al na enkele maanden.

Marcel Hoeve
02-09-2012, 13:11
Mijn punt is dat hier iemand een 4uit5 geeft voor extra's die er nauwlelijks zijn.


Als je tevreden bent met de hoeveelheid extra's en de kwaliteit ervan, dan kan dat. Meer is niet altijd beter, namelijk.

Pieter R.
02-09-2012, 13:51
Ik was afgelopen vrijdag bij de MM Roermond en zag daar The Avengers voor € 12,00 liggen !!

Afgelopen week nog bij MM Eindhoven geweest en voor € 19,99 gekocht.. ga ik dus wel terug brengen met een of andere smoes om hem vervolgens als ik weer in Roermond kom hem daar te halen, scheelt toch € 8,-. Ik bedoel ermee te zeggen wat een prijs verschil voor dezelfde film.. zeker niet verwacht.

Iemand die hetzelfde zou doen ?
Tsja, als je voor die paar euro al gaat liegen en bedriegen.... Nee, het zou niet eens in me opkomen om een winkel te gaan bedonderen omdat jezelf iets met volle verstand hebt gekocht wat ergens anders goedkoper is. Dan had je beter om je heen moeten kijken of moeten wachten tot e.e.a. goedkoper wordt.
Ik vind zulk gedrag gewoonweg asociaal.

DVD Watcher
02-09-2012, 13:58
Tsja, als je voor die paar euro al gaat liegen en bedriegen.... Nee, het zou niet eens in me opkomen om een winkel te gaan bedonderen omdat jezelf iets met volle verstand hebt gekocht wat ergens anders goedkoper is. Dan had je beter om je heen moeten kijken of moeten wachten tot e.e.a. goedkoper wordt.
Ik vind zulk gedrag gewoonweg asociaal.

+1

Al kan ik het me wel indenken van Robintje, want het blijft erg belachelijk dat die release zoveel scheelt in filialen van de zelfde firma.

Vind 8 euro een behoorlijk prijsverschil voor hetzelfde product.

Het zou niet moeten kunnen zo'n groot verschil, al is het natuurlijk niet bepaald netjes om te doen, wat ie zou doen.

Pieter R.
02-09-2012, 15:29
+1

Al kan ik het me wel indenken van Robintje, want het blijft erg belachelijk dat die release zoveel scheelt in filialen van de zelfde firma.

Vind 8 euro een behoorlijk prijsverschil voor hetzelfde product.

Het zou niet moeten kunnen zo'n groot verschil, al is het natuurlijk niet bepaald netjes om te doen, wat ie zou doen.
Eens. Die prijzen moeten niet zoveel kunnen schelen. Maar das nu eenmaal de marktwerking. MM investeert gewoon door met minder genoegen te nemen wat eigen provisie betreft. Maar ze weten ook wel dat de meeste mensen in de winkel zijn toch wel ook nog andere dingen kopen. Het is gewoon een vorm van indirecte reclame.

Elessar
02-09-2012, 16:10
Volgens mij is de 30 kilometer-regeling van MM nog wel in werking.

Dat betekent dat als je in MM Rotterdam een blu-ray koopt voor €25,- en je weet dat dezelfde blu-ray in MM Den Haag €20,- kost, dan heb je recht op de goedkoopste prijs.

Is wel een heel gedoe hoor, omdat de verkoper dit dan na moet gaan bellen, een factuur moet aanmaken etc. Maar het kan wel.

BatMotor
02-09-2012, 17:49
Gemakkelijk, als er bijna niks opstaat :lol:

De extra's vind ik wel goed.

Eric B.
03-09-2012, 00:34
Ik ben dik tevreden met deze relese een re-relese voor extra's ga ik niet doen.
Mijn punt is dat hier iemand een 4uit5 geeft voor extra's die er nauwlelijks zijn.

Beeld/geluid/3D zijn gewoon top(y)


Extra's boeien mij niet zo eigenlijk, ik heb hem vanavond gekeken en wat een spektakel! Ik kan niet wachten op phase 2 :grin:

Beeld/geluid/3D zijn inderdaad geweldig (y)

RobinB
04-09-2012, 16:48
Heeft iemand al movieminutes kunnen bemachtigen?

Peter van santbrink
05-09-2012, 11:37
er wordt in een andere thread hier gemeld dat een in een "belangrijke scene licht geknipt is" en dat bij de USA TARGET versie dit niet is gedaan ? iemand een idee wat er precies bedoeld wordt

Frenkel
05-09-2012, 11:55
de Duitse BD is gecut,... de Italiaanse BD dan weer niet:

http://www.movie-censorship.com/news_en.php?ID=4135

Het verschilt dus per land en de Duitse moet je dus vermijden. Gelukkig heeft de Duitse uitgave geen NL subs , het is dus goed mogelijk dat de NL uitgave gewoon uncut is.
Er is vast wel iemand op dit forum die kan nagaan of de NL en/of UK uitgaves uncut zijn.

KeizerKuzco
05-09-2012, 12:57
de Duitse BD is gecut,... de Italiaanse BD dan weer niet:

http://www.movie-censorship.com/news_en.php?ID=4135

Het verschilt dus per land en de Duitse moet je dus vermijden. Gelukkig heeft de Duitse uitgave geen NL subs , het is dus goed mogelijk dat de NL uitgave gewoon uncut is.
Er is vast wel iemand op dit forum die kan nagaan of de NL en/of UK uitgaves uncut zijn.

Meteen gecontroleerd: de NL release is uncut! Wij zien wel het bloederige uiteinde van het mes uit Agent Coulson komen. We hebben dus niet dezelfde uitgave als Duitsland.

Onze uitgave heeft naast Engels ook een Franse en Tsjechische audio-track en een Engelse, Engelse voor doven en slechthorenden, Franse, Nederlandse, Tsjechische, 2 Sloveense, Hindi (geloof ik), Russische en Kroatische ondertitelingsspoor. We delen dus de uitgave vooral met Oost-Europa in plaats van Duitsland/Italië/Spanje/Portugal/Scandinavië.

Peter van santbrink
05-09-2012, 19:09
de Duitse BD is gecut,... de Italiaanse BD dan weer niet:

http://www.movie-censorship.com/news_en.php?ID=4135

Het verschilt dus per land en de Duitse moet je dus vermijden. Gelukkig heeft de Duitse uitgave geen NL subs , het is dus goed mogelijk dat de NL uitgave gewoon uncut is.
Er is vast wel iemand op dit forum die kan nagaan of de NL en/of UK uitgaves uncut zijn.

Thanks, heb zelf de UK versie in preorder staan, die zal wel gecut zijn...

homernt
06-09-2012, 05:05
Thanks, heb zelf de UK versie in preorder staan, die zal wel gecut zijn...

http://www.bbfc.co.uk/AVF285236/

Het lijkt van niet.

jamiev
08-09-2012, 21:15
vanavond gezien.
dat niemand hier er zich niet aan heeft gestoord is dat de ondertiteling steeds weer anders is.
dan onder dan weer rechts en weer links,
echt irritant.
was overigens de 3d versie.

Marcel Hoeve
08-09-2012, 21:16
vanavond gezien.
dat niemand hier er zich niet aan heeft gestoord is dat de ondertiteling steeds weer anders is.
dan onder dan weer rechts en weer links,
echt irritant.
was overigens de 3d versie.

De NL-versie of de US-versie? Op US Blu-rays komt dat vaker voor.

jamiev
08-09-2012, 21:25
de nl versie.
vond het echt storend verder was er niets mis mee.

langejan
08-09-2012, 22:15
Ook bij de NL Blu rays komt dat vaker voor, vooral bij 3D films.

jamiev
08-09-2012, 22:30
ze kunnen hier altijd wel zeuren over dfw of e one,
maar ik vind dit erger dan af en toe een foutje van hun releases wat ik overigens op mijn plasma toch bijna niet kan waarnemen.
ondertiteling wat constant verschillend is dat is pas irritant.

Joslyn
08-09-2012, 23:29
Er zit wel domme vertaalfouten in de ondertiteling. Met name de scene waar Thor op/in de Helicarrier wordt verteld dat Erik Selvig voor Loki werkt.

De_Hollander
10-09-2012, 15:05
ze kunnen hier altijd wel zeuren over dfw of e one,
maar ik vind dit erger dan af en toe een foutje van hun releases wat ik overigens op mijn plasma toch bijna niet kan waarnemen.
ondertiteling wat constant verschillend is dat is pas irritant.in welke opzicht constant verschillend ?

jamiev
10-09-2012, 16:39
vooral in het begin steeds weer.
dan onder dan in de linkerbovenhoek dan weer rechts.
dit betreft dus de 3d versie,
de normale bluray heeft hier geen last van.
dit vind ik dus irritant en vraag mij af waarom ze zoiets doen.

WaymannDirector
10-09-2012, 17:02
vooral in het begin steeds weer.
dan onder dan in de linkerbovenhoek dan weer rechts.
dit betreft dus de 3d versie,
de normale bluray heeft hier geen last van.
dit vind ik dus irritant en vraag mij af waarom ze zoiets doen.

Heb je het over dat de ondertiteling zich verplaatst over het beeld ?

Men doet dit ook in de bioscoop bij 3D films... Vaak wordt de ondertiteling geplaatst op plaatsen in het beeld waar het scherp is... Dit om de ogen, of hersenen niet teveel te belasten... Op een tv-scherm vind ik dit nu niet bepaald nodig maar wanneer je een 3D film op een groot scherm bekijkt kan dit aangenamer zijn... Al is het nog steeds niet echt nodig.

De_Hollander
10-09-2012, 19:42
Klopt ja, dat is meestal altijd zo met 3D.