PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe Lecter-film onverwacht in première



Martin van Tuijl
02-10-2002, 13:07
GRONINGEN - Met veel gejuich werd dinsdagavond in Groningen de eerste Nederlandse voorstelling van 'Red Dragon' ontvangen, de derde film rond de kannibaal Hannibal Lecter. Distributeur U.I.P. had de Pathé-bioscoop de première cadeau gedaan voor zijn 7-jarig bestaan.

De film, die volgende week pas in Amerika in première gaat, werd vertoond als 'sneakpreview', een verrassingvoorstelling. "De Groningse vertoning is echter geen wereldpremière", beklemtoont een woordvoerster van distributeur U.I.P. "In Amerika zijn ook al een flink aantal sneakpreviews gehouden, om te kijken hoe het publiek op de film reageert. Maar in Nederland had Groningen de absolute primeur."

'Red Dragon' is een prequel op de succesfilms 'The Silence of the Lambs' (1991) en 'Hannibal' (2001). De film toont hoe dr. Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) begin jaren tachtig gevangen wordt genomen door FBI-agent Will Graham (Edward Norton). Omdat Lecter echter de enige is die de identiteit kent van de schizofrene moordenaar Dolarhyde (Ralph Fiennes), wordt Graham gedwongen in de gevangenis weer contact te zoeken met de man die hem zo intens haat.

Het is de derde keer dat acteur Anthony Hopkins de rol van de populaire dr. Lecter vertolkt. Voor zijn vertolking in 'The Silence of the Lambs' ontving Hopkins een Oscar. De 64-jarige Hopkins viel naar verluidt 20 kilo af om in 'Red Dragon' geloofwaardig een jonge Lecter neer te kunnen zetten.

'Red Dragon' is vanaf 7 november in meer dan honderd Nederlandse bioscopen te zien.
Bron: De Telegraaf


Welke gelukkige was hier bij en wat vond hij/zij er van?

Tossie
02-10-2002, 13:19
IK!!

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10302&highlight=red+dragon

Marty vanluit
02-10-2002, 13:19
Ze hebben dit wel heel erg goed stil weten te houden zeg....

een grote verassing!

Even voor de duidelijkheid, ik heb hem dus niet gezien :(

Maar ik ga hem zeker zien :D

Marty :cool:

Martin van Tuijl
02-10-2002, 13:24
IK!!

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10302&highlight=red+dragon Ah, ik dacht al, waarom is er hier nog niemand die dit nieuws bekend heeft gemaakt? :D Mazzelpik! :o

Tossie
02-10-2002, 13:27
Ah, ik dacht al, waarom is er hier nog niemand die dit nieuws bekend heeft gemaakt? :D Mazzelpik! :o

Hoezo?!? 02-10-2002 02:02 heb ik het al gepost ;)

Het was zeker een grote verrassing! Een vriend van me voorspelde het al, maar ik durfde het niet te geloven. Het publiek was er ook wel content mee. haha.

Hannibal was weer ouwerwets op dreef, alhoewel hij niet zo'n prominente rol had als in de film Hannibal. Logisch overigens.

Toch blijft voor mij SOTL no. 1.

FrenkieB
02-10-2002, 14:56
damn..gemist!!!...dan maar wachten tot 7 November...

ruub
03-10-2002, 06:35
I WAS THERE

Het gerucht dat in de Groningse sneak Red Dragon zou draaien (en daarmee de Amerikaanse premiere ver voor bleef), bleek weldegelijk waar. Dat was maar goed ook, want het kostte me bij elkaar zo'n 450 km snelweg en de bijbehorende diesel. Gelukkig deed Red Dragon de abominabele Hannibal snel vergeten. Hannibal Lecter is geen clown meer!
zie de recensie
op de Nederlandse HOrrorsite: www.horrorcypher.nl

rkrijger
12-12-2004, 08:14
Vond dit ook een erg goede film!

chimera01
12-12-2004, 13:40
Ze zijn alle drie erg goed in hun eigen wijze.

Net als de Alien serie hebben ze alle drie een eigen identiteit en sfeer.

Ron kars
14-12-2004, 09:31
Ze zijn alle drie erg goed in hun eigen wijze.

Net als de Alien serie hebben ze alle drie een eigen identiteit en sfeer.

Klopt, ook al vind ik Alien niet veel aan.

Roadster
14-12-2004, 09:42
vond deze beter als de andere twee, als ik zou moeten kiezen

Steve Muller
14-12-2004, 09:58
Silence of the Lambs blijft ultiem 8)