PDA

Bekijk de volledige versie : Insomnia



Britte
02-10-2002, 17:33
Deze film, met oa Pacino en Williams, moet hier nog in de bioscoop komen maar is al te koop (nu ja, op 15 oktober toch) hier (http://www.dvdsoon.com/showtitledetails.xml?uid=38887)

Iemand een idee? Ik denk dat ik hem misschien maar blind ga aanschaffen...

Verwey
02-10-2002, 19:19
In Empire schrijven ze het volgende over Insomnia:

"Insomnia is one of the best American films of the year, and a rare Hollywood movie that does justice to an excellent European original."

Heb de DVD reeds bij PLAY in Pre-order staan (Regio 1, 15/10/2002)


Riemer

Luther Hartog
02-10-2002, 19:34
Iemand een idee? Ik denk dat ik hem misschien maar blind ga aanschaffen... Hij komt van de regisseur van Memento...dat zegt al veel denk ik zo...en dan ook nog eens met topacteurs(y) kopen die hap

MAD
02-10-2002, 19:37
Robin Williams als seriemoordenaar. :cool: Alleen dat al is het aanschaffen zeker waard...

Will hem zeker in de bios nog gaan zien!!

Mark_vdH
02-10-2002, 21:45
Het Noorse origineel (http://us.imdb.com/Title?0119375) is trouwens ook een toppertje, en bovendien al op DVD (http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=R1&title=101115) (R0) verkrijgbaar....

Rogier Burghout
04-10-2002, 23:51
Robin Williams als seriemoordenaar. :

Gooi er in de toekomst aub even een spioler tag tussen...niet veel mensen weten dit of willen dit weten alvorens de film te gaan zien....

Ghast
04-10-2002, 23:52
heb die film gezien, echt een topper

MAD
05-10-2002, 18:15
Gooi er in de toekomst aub even een spioler tag tussen...niet veel mensen weten dit of willen dit weten alvorens de film te gaan zien....

:confused: :confused: :confused:

Dacht niet echt dat dit een spoiler was. Heb de film namelijk zelf nog eens niet gezien, maar deze interessante info baseer ik op de trailer...

R. Schaap
05-10-2002, 18:17
de regio1 komt mijn richting uit zodra hij released is, zoooo gaaf!

ik heb hem besteld bij play.
Dit is een blinde aanschaf die ik 100% vertrouw, ik weet zeker dat ik dit een topfilm vind

Rogier Burghout
05-10-2002, 22:12
:confused: :confused: :confused:

Dacht niet echt dat dit een spoiler was. Heb de film namelijk zelf nog eens niet gezien, maar deze interessante info baseer ik op de trailer...

hmm, wist ik niet...maar ik heb de trailer niet eens gezien. Wil gewoon de film zien omdat ie van C. Nolan is. Maar goed, dan is het idd niet echt een spoiler dus heb ik niks gezegd....

Tossie
06-10-2002, 02:50
de regio1 komt mijn richting uit zodra hij released is, zoooo gaaf!

ik heb hem besteld bij play.
Dit is een blinde aanschaf die ik 100% vertrouw, ik weet zeker dat ik dit een topfilm vind

Waarom ga je dan niet eerst ff deze film in de bioscoop kijken?
Een bioscoop (op vrijdagmiddag, als het niet zo druk is) is best leuk:D

Ghast
06-10-2002, 07:58
Wil gewoon de film zien omdat ie van C. Nolan is.

Memento klopt anders voor geen ruk maar gelukkig is Insomnia wel een topper

C. Nolan is zeg maar het omgekeerde van M. Night Shyamalan die dus steeds slechtere films maakt

R. Schaap
06-10-2002, 09:38
Waarom ga je dan niet eerst ff deze film in de bioscoop kijken?
Een bioscoop (op vrijdagmiddag, als het niet zo druk is) is best leuk:D

ik heb geen tijd voor de bios, hoogstens een keer op zaterdagavond. Maar ik vind het helemaal niet erg om deze titel blind aan te schaffen. Insomnia, het klinkt zelfs al geweldig!!!

offtopic: En Ghast, ik ben het niet met je eens. Shyamalan en Nolan zijn beide topregisseurs. Memento klopt zeker wel, ga hem nog maar eens kijken en Signs is veel beter dan Unbreakable.

Rogier Burghout
06-10-2002, 12:18
Memento klopt anders voor geen ruk maar gelukkig is Insomnia wel een topper

C. Nolan is zeg maar het omgekeerde van M. Night Shyamalan die dus steeds slechtere films maakt

Tja, meningen verschillen zeg maar.... Ik vind ze allebei goed...Memento kan dan wel niet kloppen, het is wel geniaal om aan een standaard verhaal een verteltrant te verbinden die direct met de belevingswereld van de hoofdpersoon verbonden is....
Ik zeg altijd maar: totdat je zoiets zelf verzonnen heb, mag je niet zoveel kritiek uiten op de mensen die dat wel hebben gedaan.....

boudewijn
07-10-2002, 11:06
heb 'm ook gepre-orderd. In dit geval vertrouw ik blindelings op regisseur + top cast.

dr. blood
07-10-2002, 20:02
Waarom nou alweer een remake van een op zich perfecte scandinavische film???

Maar goed, regisseur Nolan is wel een goeie. Behalve Memento heeft hij ook het veel sobere(dere?) Following gedraaid.

Aanrader!

Richard B.
08-10-2002, 09:39
Ik zag hem gisteren in de sneak. Het verhaal is niet al te bijzonder maar de manier waarop het verfilmt is wel: erg mooi en met erg veel gevoel voor de psychologische onderlaag gedaan. Williams en Pachino zijn trouwens ook erg op dreef als anti-helden. Ik vond deze film niet zo goed als Memento maar hij zal zeker in mijn collectie belanden.

Ghast
08-10-2002, 16:15
[QUOTE]Memento klopt zeker wel, ga hem nog maar eens


Er is al reeds een topic over maar verklaar dan graag even waarom hij automatisch naar de polaroids grijpt en waarom hij elke keer naar de juiste auto loopt, beide dingen is hij namelijk pas gaan doen na het "incident"

Om precies dezelfde reden is Minority Report ook geen goede film "matig zeg maar"
In die film draait het om die perfekte wereld en dus klopt er geen snars van dat die "ouwe" die moord pleegt terwijl (ook reeds gezegd) hij die vrouw had moeten ontvoeren en buiten de stad te vermoorden dan had hij al die heisa niet op zijn schouders gehaald, ook is het belachelijk dat cruise samen met die vrouw wegspoeld en onder de grond terecht komt, die precogs zijn zo belangrijk dat ze zodanig beveiligd moeten zijn dat ze nooit zomaar via een tussendeur kunnen ontsnappen etc etc

de wereld zoals spielberg hem gecreerd heeft is niet compleet